Auto Elektrische wagens

Kort testritje gedaan met de EV6 gt-line RWD, eigenlijk is dat ding meer dan snel genoeg. Ook een offertje meegekregen voor een nieuwe stockdeal. 50+k is toch nog altijd pijnlijk... zeker in vergelijking met de kost van een tesla stockdeal. Maar de auto reed wel aangenaam.

De AWD hadden ze niet ter plaatse, en eigenlijk ging deze rwd al meer dan snel genoeg van 0 - de snelheidslimiet... De hud is echter wel zeer aangenaam om mee te rijden. Ik heb eigenlijk niet echt naar dat instrumentenbord gekeken.

Al ben ik toch nog eerder voorstander van de versie zonder panoramisch dak. Met de versie met panoramisch dak zat ik zo goed als altijd met mijn hoofd tegen het plafond. En ik ben maar een 1.76... dus nu ook niet zo groot. Met de versie zonder panoramisch dak viel dat allemaal zeer goed mee.

Had ook een offertje aangevraagd voor een verzekering, aangezien ik dacht dat dit dan via KIA ging gaan en dan ook beter zou zijn, kwam uit op 1600€ als zijnde de voorgestelde kost op jaarbasis. Denk wel dat er nog wel iets van zou afkunnen. En dit was voor een volledig nieuwe wagen met verzekeringswaarde rond de 50k+.
 
Kort testritje gedaan met de EV6 gt-line RWD, eigenlijk is dat ding meer dan snel genoeg. Ook een offertje meegekregen voor een nieuwe stockdeal. 50+k is toch nog altijd pijnlijk... zeker in vergelijking met de kost van een tesla stockdeal. Maar de auto reed wel aangenaam.

De AWD hadden ze niet ter plaatse, en eigenlijk ging deze rwd al meer dan snel genoeg van 0 - de snelheidslimiet... De hud is echter wel zeer aangenaam om mee te rijden. Ik heb eigenlijk niet echt naar dat instrumentenbord gekeken.

Al ben ik toch nog eerder voorstander van de versie zonder panoramisch dak. Met de versie met panoramisch dak zat ik zo goed als altijd met mijn hoofd tegen het plafond. En ik ben maar een 1.76... dus nu ook niet zo groot. Met de versie zonder panoramisch dak viel dat allemaal zeer goed mee.

Had ook een offertje aangevraagd voor een verzekering, aangezien ik dacht dat dit dan via KIA ging gaan en dan ook beter zou zijn, kwam uit op 1600€ als zijnde de voorgestelde kost op jaarbasis. Denk wel dat er nog wel iets van zou afkunnen. En dit was voor een volledig nieuwe wagen met verzekeringswaarde rond de 50k+.

Ik betaal 1200 full omnium voor een awd gt line.
 
Ik betaal 1200 full omnium voor een awd gt line.
Ja, ik denk als ik een prijs vraag bij mijn verzekering van mijn motor dat ik ook een betere prijs krijg. Was dan ook nog maar voor een eerste idee te hebben waaraan ik zou komen. Al was de vrijstelling dan wel 750€.

Heb jij gereden in zowel de awd als de rwd ? Of enkel in de awd ?
Maar ben toch eerder aan het overhellen naar een tweedehandse. Ik doe gewoon veel te weinig kilometers om een nieuwe te rechtvaardigen. Ik weet dat ik vroeger met de motor 20 - 30k km deed, maar dat was dan ook met de motor naar brussel ipv 2.5 h of 3.5h enkel onderweg te zijn met OV.

2de handse of nieuwe was toch ook al vlot 10k€ verschil.
 
Ja, ik denk als ik een prijs vraag bij mijn verzekering van mijn motor dat ik ook een betere prijs krijg. Was dan ook nog maar voor een eerste idee te hebben waaraan ik zou komen. Al was de vrijstelling dan wel 750€.

Heb jij gereden in zowel de awd als de rwd ? Of enkel in de awd ?
Maar ben toch eerder aan het overhellen naar een tweedehandse. Ik doe gewoon veel te weinig kilometers om een nieuwe te rechtvaardigen. Ik weet dat ik vroeger met de motor 20 - 30k km deed, maar dat was dan ook met de motor naar brussel ipv 2.5 h of 3.5h enkel onderweg te zijn met OV.

2de handse of nieuwe was toch ook al vlot 10k€ verschil.

Ik heb enkel de rwd testgereden maar uiteindelijk de awd besteld. Because reasons :unsure:

Maar de rwd is idd meer dan snel genoeg voor het Belgische verkeer.
 
correctie, net bericht gehad dat ze binnen de 14 dagen gaan uitbetalen.
Volgens mij moeten ze vlug wat compenseren na al die persberichten
Wat is jouw dossiernummer ongeveer ?

Ik heb nr 365 maar heb op 23 april nog wel een mail gekregen met de melding dat de bestelbon ontbrak. Deze heb ik dan meteen toegevoegd, maar ik vrees nu dat ze me daardoor opnieuw achteraan de rij hebben gezet.
 
Wat is jouw dossiernummer ongeveer ?

Ik heb nr 365 maar heb op 23 april nog wel een mail gekregen met de melding dat de bestelbon ontbrak. Deze heb ik dan meteen toegevoegd, maar ik vrees nu dat ze me daardoor opnieuw achteraan de rij hebben gezet.
Ik heb nummer 47xx en een paar dagen terug bevestiging van uitbetaling gekregen. Zal dus in orde komen mits je het juiste document hebt gebruikt.
 
Het Duitse. Op de autobahn.

Hebben de RWD en AWD niet dezelfde topsnelheid, als je binnen de GT line blijft en niet naar de GT gaat?

Of bedoel je dat je vindt dat de RWD er in vergelijking te lang over doet om zo'n snelheden te halen? Alles is natuurlijk relatief ;)
 
Ik heb enkel de rwd testgereden maar uiteindelijk de awd besteld. Because reasons :unsure:

Maar de rwd is idd meer dan snel genoeg voor het Belgische verkeer.
Als je opnieuw zou kiezen, nog altijd de AWD of toch de RWD als dit u 5k zou besparen ;p.

Hebben de RWD en AWD niet dezelfde topsnelheid, als je binnen de GT line blijft en niet naar de GT gaat?

Of bedoel je dat je vindt dat de RWD er in vergelijking te lang over doet om zo'n snelheden te halen? Alles is natuurlijk relatief ;)
Nope ;p

3km/h hogere maxsnelheid !!!
 
Als je opnieuw zou kiezen, nog altijd de AWD of toch de RWD als dit u 5k zou besparen ;p.


Nope ;p

3km/h hogere maxsnelheid !!!

Nog altijd de AWD. Uiteindelijk wou ik voor de GT zelfs gaan, die was maar 3k opleggen maar moest teveel range inleveren,en de zetels waren niet elektrisch verstelbaar en niet geventileerd.
 
Maar moest ik moeten herbeginnen was het sowieso de AWD, sowieso de GT line maar wel in EV9. :love:
 
Hard getwijfeld tussen mat blauw maar toch zwart genomen.

Zou hem wel nog durven wrappen :rofl:


matte-black-in-the-wild-v0-bvadoe2o5rec1.jpeg
 
Ik heb nummer 47xx en een paar dagen terug bevestiging van uitbetaling gekregen. Zal dus in orde komen mits je het juiste document hebt gebruikt.
Lijkt me redelijk random dan, hier 35xx, en meer dan 2 maand geleden al bericht gehad dat het "ontvankelijk" en ok is. Maar er blijft niets mee gebeuren.

/edit:
wil het topic niet spammen met mijn geklaag, maar toch ff informeren wie dit ook wil weten/lezen...
Vandaag (15/05) een klacht gemaakt bij MOW en enkele uren later is de aanvraag toch plots goedgekeurd. Toch straf dat je voor veel zaken je mond moet opentrekken bij wijze van spreken, alvorens iets in orde komt. Ook al volg je het gevraagde proces/de gewenste flow.
 
Laatst bewerkt:
Verbruik zonder verwarming nu en deze temp tussen 14 en 15 kWh, winter was dit 20.

Als ik de verwarming opzet komt er - .. range op het scherm, bij airco heeft dit veel minder invloed op range dan verwarming .

Merken jullie dit ook op via scherm op dergelijke?
 
Ja, maar het is zo weinig dat het amper opvalt. Viel mij pas op toen iemand op dit forum het zei.

Elke halve graad scheelt 2 tot 3 km range op een batterij van 80% of ongeveer 400km resterend.

Edit: dacht dat jouw auto geen warmtepomp heeft, maar dat is wel het geval?
 
Terug
Bovenaan