Elektrische wagens

Bij mijn iX3 zie ik dat ook meteen veranderen hoor. Hoewel warmer niet per de minder range is, in de zomer werkt dat omgekeerd :)

Vanmorgen eens geprobeerd en het werkt inderdaad.

Bij 380km resterende lading kwam er 2-3 km per halve graad lager bij, maar ook de snelheid van de ventilatie aanpassen gaf een verschil van 4-5 km per stap.

Veel is het niet, misschien is het me daarom nooit opgevallen.

Vanmorgen eens geprobeerd en het werkt inderdaad.

Bij 380km resterende lading kwam er 2-3 km per halve graad lager bij, maar ook de snelheid van de ventilatie aanpassen gaf een verschil van 4-5 km per stap.

Veel is het niet, misschien is het me daarom nooit opgevallen.

Fijn toch? Een draai aan de knop kan het verschil maken tussen thuisgeraken of net niet. :lol:

Euhm… dat kán he.

Hoe bevalt ‘ie?

Kweet wel :laugh: ga zondag sowieso opladen. Moet maandag in Herstal zijn. Heen en terug 260km snelweg.
Hopelijk maandag mijn Kia pas in de bus voor Ionity.

Voor de rest: puike kar! Wat een vermogen. Verslavend. Die hernemingen op de snelweg zijn zotjes. Gat zien en erin duiken met een korte stoot (jaja, misquote topic) op het pedaal.

Comfy zetels, verwarmd stuur, goeie hifi. En die stilte binnenin. :love: U kijkt naar een tevreden man.

Blij dat ik volgehouden heb en mijn slot niet opgegeven voor een Tesla.

Laatst bewerkt:
Kweet wel :laugh: ga zondag sowieso opladen. Moet maandag in Herstal zijn. Heen en terug 260km snelweg.
Hopelijk maandag mijn Kia pas in de bus voor Ionity.

Voor de rest: puike kar! Wat een vermogen. Verslavend. Die hernemingen op de snelweg zijn zotjes. Gat zien en erin duiken met een korte stoot (jaja, misquote topic) op het pedaal.

Comfy zetels, verwarmd stuur, goeie hifi. En die stilte binnenin. :love: U kijkt naar een tevreden man.

Blij dat ik volgehouden heb en mijn slot niet opgegeven voor een Tesla.
Zijn de bassen al verbeterd?
Ik mijne was dat triest

Daarstraks vernomen dat je aan de 300kw snellader van Gabriels op de boudewijnlaan met bancontact kunt betalen.

Ben 'm net aan het testen. Aan het laden aan 130kW, aan 54 cent. Da's een aanvaardbaar tarief voor snelladen. Nog 2min en mijn kist zit aan 80%.

De eerste keer met ID4 aan de snellader om kaart en laden te testen... Dat is toch een droevige auto als ge veel lange ritten doet.

Zit hier al 10 minuten vast op 44kW met SOC van 50%

Gaat zaterdag een lange rit naar de alpen worden.

Ik ga blij zijn volgend jaar als de volgende er is die wel pre heating heeft en dubbel zo snel kan laden.

Die Polestar 4 ziet er toch echt wel lekker uit. Tot nu toe nooit een fan geweest maar dit model lijkt me wel iets. Alleen dat geen achteruit hebben blijf ik vreemd vinden.
Zou hij al in de showrooms staan?

Toch eens bekijken VS een Ix1. Range lijkt me al veel beter dan de Ix1 alleszins.

Die Polestar 4 ziet er toch echt wel lekker uit. Tot nu toe nooit een fan geweest maar dit model lijkt me wel iets. Alleen dat geen achteruit hebben blijf ik vreemd vinden.
Zou hij al in de showrooms staan?

Toch eens bekijken VS een Ix1. Range lijkt me al veel beter dan de Ix1 alleszins.
Polestar 3 en 4 hebben beiden lidar. Gaat ook op de ex90 staan. Ze krijgen die software niet in orde en productie start is al meerdere malen uitgesteld hierdoor.

Hier heb ik de ex90 besteld en bijgevolg ga ik dus ook bijna 2 jaar wachten (alhoewel ze het wel op tijd aangekondigd hadden)

Polestar 3 en 4 hebben beiden lidar. Gaat ook op de ex90 staan. Ze krijgen die software niet in orde en productie start is al meerdere malen uitgesteld hierdoor.

Hier heb ik de ex90 besteld en bijgevolg ga ik dus ook bijna 2 jaar wachten (alhoewel ze het wel op tijd aangekondigd hadden)
Als ik goed heb, zal er (in het begin) geen lidar op de Polestar 4 zitten, dus dat zou niet mogen spelen. Ik kan die alleszins heel hard smaken, benieuwd om die eens in het echt te zien

Edit: nvm, alle artikels geven idd aan dat lidar er meteen op zou moeten zitten

Laatst bewerkt:

Bij PS3 is Lidar een optie:

Pilot-pakket met LiDAR+ 4.132 € excl. btw
Geavanceerd LiDAR-systeem van Luminaren meer

Geschatte levertijd vanaf het eerste kwartaal 2025.

Maar idd, EX90 staat op hetzelfde platform en heeft ook veel vertraging. Ik ben redelijk zeker dat ik mijn Polestar 3 bestelling ga annuleren en een 4 ga bestellen. Die spreekt mij meer aan en is iets goedkoper. Mijn PS3 is al tweemaal vertraagd (momenteel september 2024) terwijl ik maart 2023 heb besteld. Juist nog eens onder horen of ik zelfde voorwaarden voor financiele renting kan krijgen want dat was een scherpe rentevoet (aan 2,99%)

Ja mannekes, publiek laden.... :laugh:

Had gisteren tot 80% geladen, 340km range. Moest vandaag 260 doen dus "in theorie" moest ik weer thuis geraken.

Ginder toegekomen met minder dan 200km range, dus 150 opgesoepeerd op 130km. Vertrek terug naar huis en de navi zegt direct: ge geraakt er ni!

In Waremme gestopt en de chargemap pas gebruikt: id niet herkend.

Ha bon? Mijn kia pas is er nog niet, mijn eflux van gabriels ook ni, en mijn shell refuel is ook onderweg. Dan maar met visa en pay2charge... kaart niet aanvaard :laugh:

Hop volgende tankstation dan maar. Allego in tienen.

Daar pakt gelukkig de chargemap kaart wel maar tis gene vette qua laden. Ga em bijladen tot 200Km range en dan bol ik met voorverwarming naar mijn snellader in Aalst.

Plezierig ze elektrisch rijden :laugh: infrastructuur is er toch nog ni 100% klaar voor. Ne simpelen bancontact terminal zou al veel oplossen.

Desalniettemin is die auto wel vrij voorzichtig. 130km te doen, 190km range op de batterij en toch durven zeggen dat ik er niet geraak.

Was wel te verwachten :p
Ja inderdaad.
Plezant voor de mensen die puur op basis van die premie ene besteld hebben.
Nu goed, het kan nog altijd doorgaan natuurlijk.

Ja mannekes, publiek laden.... :laugh:
Ik heb tot op heden kunnen laden bij 100% van de snelladers die ik uitgeprobeerd heb.
Bij een tragere (niet snel)lader is het tot dusver 50 / 50. :frown:

Dus soms stel ik mij wel eens de vraag: waarom zou ik nog moeite doen voor die paar eurocent minder als het snelladen wel altijd probleemloos lukt? Zeker omdat er altijd wel meerdere snelladers staan op de locatie.

Desalniettemin is die auto wel vrij voorzichtig. 130km te doen, 190km range op de batterij en toch durven zeggen dat ik er niet geraak.
Mijn Cupra zei dit weekend ook dat ik er niet ging geraken. Dus ik reed op de snelweg gemiddeld ergens tussen de 90 en de 100 ipv 120 (zoiets). Finaal had ik dan na 300+ km nog 23% over. Op de terugweg heb ik dan gewoon continue 120+ gereden. En dan inderdaad weer dat stemmetje: Je geraakt er niet! Ah wel ik had nog 18% over en ik was dus bijna een uur sneller ter plaatse.

Maar dan denk ik: Beter dat uw wagen te voorzichtig is dan dat je zonder batterij valt he.

Laatst bewerkt:
Ik heb tot op heden kunnen laden bij 100% van de snelladers die ik uitgeprobeerd heb.
Bij een tragere (niet snel)lader is het tot dusver 50 / 50. :frown:

Dus soms stel ik mij wel eens de vraag: waarom zou ik nog moeite doen voor die paar eurocent minder als het snelladen wel altijd probleemloos lukt? Zeker omdat er altijd wel meerdere snelladers staan op de locatie.

Mijn Cupra zei dit weekend ook dat ik er niet ging geraken. Dus ik reed op de snelweg gemiddeld ergens tussen de 90 en de 100 ipv 120 (zoiets). Finaal had ik dan na 300+ km nog 23% over. Op de terugweg heb ik dan gewoon continue 120+ gereden. En dan inderdaad weer dat stemmetje: Je geraakt er niet! Ah wel ik had nog 18% over en ik was dus bijna een uur sneller ter plaatse.

Maar dan denk ik: Beter dat uw wagen te voorzichtig is dan dat je zonder batterij valt he.
De gps zegt dat je er niet geraakt terwijl je nog 18% marge had uiteindelijk?
Dat is toch wel extreem misrekend?

Terug
Bovenaan