Elektrische wagens

WEMh7f0.jpg
"Ik zocht een wagen waar ik eindelijk mijn champagne in kan plaatsen" 🤣 Mooie toegift van de dealer.

Ja de achterbank gaat sowieso giga zijn maar de koffer!
wij belgen hebben graag koffers :D
500 liter is niet zo heel veel als je gerief voor 2 kinderen moet meepakken op congé imo :p
Ik heb 2 kleine kindjes onder de 2j, die auto zou nochtans perfect zijn. Zeker groot genoeg met 500l.

Is het wss ook. Hij woont in dezelfde gemeente als mij (en zwarten?).
Daarom ook dat ik mijn pas aanbied. Hij woont relatief dichtbij. Het is niet alsof ik iets heb voor Tomski😚

Daarstraks vernomen dat je aan de 300kw snellader van Gabriels op de boudewijnlaan met bancontact kunt betalen.

Al een eerste ergerniske. Hij gaat automatisch open maar ge moet hem manueel toedoen. :laugh:

En dienen app maar van zijn oren maken: "GE HEBT UWEN OTTO NI AFGESLOTEN FOORAAP!"

Gelukkig kan ik hem nog sluiten met de app.
Toch wel een gemis als je dat gewoon bent.

Ja de achterbank gaat sowieso giga zijn maar de koffer!
wij belgen hebben graag koffers :D
500 liter is niet zo heel veel als je gerief voor 2 kinderen moet meepakken op congé imo :p

De tijd van de grote breaks van vroeger is momenteel toch nog ver weg bij elektrische auto's.
De aankomende ID.7 tourer lijkt op dat gebied interessanter en is een pak goedkoper door de VW kortingen (8%+8%+1500euro), polestar is 2%.
Maar de Polestar 4 is toch voldoende groot om iets te kunnen doen. Ongeveer hetzelfde als de Polestar 2.
Daar krijg ik 2 grote valiezen zonder moeite in. Tijdens de week steek ik daar 2 kinderfietsen in en is er nog een zee van ruimte.
Zoals vroeger de koffer tot aan het dak vol laden gaat natuurlijk niet.

Al een eerste ergerniske. Hij gaat automatisch open maar ge moet hem manueel toedoen. :laugh:

En dienen app maar van zijn oren maken: "GE HEBT UWEN OTTO NI AFGESLOTEN FOORAAP!"

Gelukkig kan ik hem nog sluiten met de app.
Toch wel een gemis als je dat gewoon bent.
Hmm, kan je dat niet instellen ergens? Dat was bij mijn BMW eerst ook zo. Ergens onder deur instellingen?

Laatst bewerkt:
Zit hier wat te prutsen aan mijn instellingen en voorkeuren. Als je aan de knop draait voor temperatuur te verhogen dan gaat de range synchroon naar onder. Range goes up, range goes down. Range goes up, range goes down.

Es testen of dat lukt als ik ooit naar 0 sukkel, aan een knopje draaien en hoppa, 20km erbij geladen :laugh:

Goed uitgewerkte formule voor het berekenen van de range. Veel andere automerken houden daar geen rekening mee.

Benieuwd of de auto hetzelfde doet in de zomer met airco ;)

Bij mijn iX3 zie ik dat ook meteen veranderen hoor. Hoewel warmer niet per de minder range is, in de zomer werkt dat omgekeerd :)

Nog niet eens opgemerkt in de i4. Zal er volgende keer eens op letten of ze dat niet uit idrive 8 gehaald hebben.

Als ik het zo bedenk: ik wijzig de temperatuur ook bijna nooit. Zou dat er iets mee te maken hebben? 🤓

Nog niet eens opgemerkt in de i4. Zal er volgende keer eens op letten of ze dat niet uit idrive 8 gehaald hebben.

Als ik het zo bedenk: ik wijzig de temperatuur ook bijna nooit. Zou dat er iets mee te maken hebben? 🤓
Nee, de ventilatorsnelheid lijkt het effect te bepalen. Geen idee waarom...

Tesla geeft alleen maar EPA range aan. Dat varieert dus niet met de temperatuur en daarom heb ik hem altijd op % staan.
Als je een route via de GPS berekend, dan houd hij wel rekening met de weersomstandigheden en rijstijl. Die prognose kun je zien in een grafiekje en jouw huidig verbruik wordt daar ook op geprojecteerd. Dat is wel altijd accuraat bij mij.
En er is nog een andere grafiekje waar je uw voorspeelde range kunt zien aan de hand van het gemiddelde verbruik van de laatste 10, 25 en 50km. Dat is ook een handige en altijd wel nauwkeurig.

Terug
Bovenaan