Elektrische wagens

Merci. Waar laadt ge daar mee op in de buurt? In case hij met 5% batterij geleverd wordt.
quasi overal. Maar de dichtsbijzijnde snelladers zijn ofwel die in mere (fastned) ofwel eentje in ninove op parking van green oaks in ninove. En in hoge nood aan den albatros heb je nen 50kw'er (wat feitelijk meer dan genoeg is voor mijn ID4 in dit weer :) )

Grappige anekdote.... Ik was nog eens aant zien of die Edi nu al gefactureerd was met de domiciliering van mijn reis en keek nog eens naar de facturen in mijn mailbox. Tis geen 350 euro dat ik moet betalen. tis 237 euro en ik krijg 113 euro terug van thuislaadvergoeding van een onbekend adres in olen...
Ik probeer mijn wachtwoord te resetten om eens op de site zelf te kunnen zien maar hun IT genereerd geen auto mail blijkbaar.

quasi overal. Maar de dichtsbijzijnde snelladers zijn ofwel die in mere (fastned) ofwel eentje in ninove op parking van green oaks in ninove. En in hoge nood aan den albatros heb je nen 50kw'er (wat feitelijk meer dan genoeg is voor mijn ID4 in dit weer :) )

Grappige anekdote.... Ik was nog eens aant zien of die Edi nu al gefactureerd was met de domiciliering van mijn reis en keek nog eens naar de facturen in mijn mailbox. Tis geen 350 euro dat ik moet betalen. tis 237 euro en ik krijg 113 euro terug van thuislaadvergoeding van een onbekend adres in olen...
Ik probeer mijn wachtwoord te resetten om eens op de site zelf te kunnen zien maar hun IT genereerd geen auto mail blijkbaar.

Dus als ik het goed begrijp ga jij mij die Edi laadbeurt doorrekenen met een percent maar stiekem krijg jij dat al aan 30% discount terugbetaald door een onbekende weldoener in Olen?

kapitalist!!

In Kruibeke stonden de palen klaar, maar waren ze nog niet in gebruik. In Kalken en Jabbeke staan er ook zeker. Samen met Wetteren en Nazareth lijken de "Vlaanders" wel mee te zijn qua snelladers op de grote snelwegen.
De grote probleemzone is meer het stuk ten noorden van Antwerpen. Komende van Breda is het echt wel een heel stuk rijden voor je de eerste snellader tegenkomt.

Inderdaad, grote verschillen tussen provincies / regio's, zeker richting Breda, Eindhoven, Maastricht,... Om nog maar te zwijgen van de meeste routes via Wallonië.

Bijna heel de E34 (ten westen en ten oosten van Antwerpen) is een laadwoestijn. Dat was al geen luxe qua tankstations, maar voor EV's is dat toch iets vervelender wegens de kortere range en nog minder mogelijkheden. Hetzelfde met de E19.

Op een meer positieve noot: wegens lange rit afgelopen weekend tot 100% geladen, ruim 400 km effectieve range gehaald.

Ik heb al laadstress :laugh:

Woensdagnamiddag krijg ik mijn EV6, weet niet of die volgetankt afgeleverd worden? Donderdagochtend moet ik de baan op. Antwerpen en Turnhout dus toch best wat km te doen die dag. Heb enkel mijn chargemap paske. Laadpaal thuis is nog niet geïnstalleerd. Heb bij de Kia zo een Ionity pas voor een jaar maar geen idee of die donderdagochtend al gaat actief zijn.

Kzal de Espace maar pakken zeker? :laugh:
Als ge een beetje service wilt leveren, zouden ze hem wel mogen laden tot 80% ofzo.
Mijn Tesla zat op 35% bij het ophalen, maar zodra ik daar toe kwam hingen ze hem aan een 50kW snellader. Tegen dat je de uitleg gekregen hebt etc, zat die aan 90% als ik vertrok.
Met welke auto?
BMW i4 als ik me niet vergis

Aan de Esso in Kerksken, iets voor de radar, zijn er ook een paar 300 kW laders.

Toch wel zot dat die snellader tarieven zo hoog blijven, ondanks het feit dat de gemiddelde stroomprijs een stuk gedaald is.

Diene 50kW waar @zwarten van spreekt is ook ene van 80 cent per kWh

Toch wel zot dat die snellader tarieven zo hoog blijven, ondanks het feit dat de gemiddelde stroomprijs een stuk gedaald is.

Diene 50kW waar @zwarten van spreekt is ook ene van 80 cent per kWh

Inderdaad, prijzen van €0,85 - 0,90 per kWh zijn bij snelladers precies meer regel dan uitzondering, met nog wat uitschieters boven de €1.
En bij laders van gemiddelde snelheid (40 - 50 kW) ligt het tarief precies niet veel lager.

Nen duren precies

Combo CCS EU
300 kW max
x4

Fixed cost per charging session
0,067 €

Energy cost
0,895 € / kWh

No clue. Ik passeer daar af en toe en heb ze zo zien staan. Laadkaart van het werk dus wij kijken nooit naar tarieven (90% van de tijd laden wij aan een 11 kW lader om de hoek, snelladen in principe enkel onderweg tijdens lange verplaatsingen).

De vraag zal hier al paar keer gepasseerd zijn, maar iemand tips (voor- en/of nadelen) van bepaalde 'tank'kaarten om elektrisch te laden?

De vraag zal hier al paar keer gepasseerd zijn, maar iemand tips (voor- en/of nadelen) van bepaalde 'tank'kaarten om elektrisch te laden?

Dat hangt allemaal af hoe vaak je publiek wenst te laden. Bij Ionity, Fastned of Tesla kan je bv een maandelijks abonnement nemen en dan kan je kwh prijs een stuk naar beneden. Interessant na een aantal keer tanken per maand.

Dat hangt allemaal af hoe vaak je publiek wenst te laden. Bij Ionity, Fastned of Tesla kan je bv een maandelijks abonnement nemen en dan kan je kwh prijs een stuk naar beneden. Interessant na een aantal keer tanken per maand.
Ik heb een Tesla besteld. Denk niet dat ik heel veel ga laden op andere plaatsen dan thuis, maar we gaan jaarlijks wel toch een paar keer weg (Ardennen, Duitsland...)

Ik heb een Tesla besteld. Denk niet dat ik heel veel ga laden op andere plaatsen dan thuis, maar we gaan jaarlijks wel toch een paar keer weg (Ardennen, Duitsland...)

Dan zou je gek moeten zijn van elders te gaan tanken, met een Tesla zou ik van supercharger naar supercharger hoppen :lol:

Als Tesla owner zijn Tesla superchargers best goedkoop. 30-40cent/kWh. In Nederland zelfs onder de 30cent met momenten.
Een laadpas is natuurlijk geen slecht idee als backup.

Ik laad eigenlijk ook alleen maar thuis en als het moet bij Fastned of Tesla. Op vakantie ging ik laden in ondergrondse parkings als we naar een stad gingen. Bij de zoo, pretpark, ... zijn ook meestal laadpalen. Genoeg om hem daar even vol te gooien als daar een halve tot volledige dag door brengt.

Terug
Bovenaan