Elektrische wagens

Dat gaat wat geven aan de stoplichten met zijn 0-100 km/h in 5.7s voor het instapmodel.
Heel mooie wagen wel. Maar klein.

Maar toch een stuk groter dan de meeste andere EV's in die prijsklasse, als ze de aangekondigde prijzen effectief halen. Of het lijkt me toch meer value for money dan de typische Duitsers, Fransen,...?
Ik zie dat wel een verkoopssucces worden, zeker als je nu al in verhouding veel elektrische XC40's ziet rijden.

Wat de stoplichten betreft, ben ik minder optimistisch :thinking:
Ja, een deeltje van de chauffeurs gaat hiermee stoplichtsprintjes willen winnen - maar de slakken die de boel écht ophouden aan de lichten zijn:
- bezig met hun gsm
- degene die zich links zetten en ondanks meer dan genoeg vermogen toch als een slak vertrekken

Toen ik nog met een Golf V reed (0-100 in 11 seconden denk ik), was ik vlotter weg dan 80-90% van de chauffeurs, zonder echt veel gas te geven. Gewoon door geen winterslaap te houden wanneer het licht op groen springt.

Dat gaat wat geven aan de stoplichten met zijn 0-100 km/h in 5.7s voor het instapmodel.

Inderdaad, gaat een lease instapper zijn voor al dat jong snotvolk met een firmawagen. Als ik zie hoe ze nu die V40's al afbeulen, daar gaan doden vallen vrees ik.

Maar toch een stuk groter dan de meeste andere EV's in die prijsklasse, als ze de aangekondigde prijzen effectief halen. Of het lijkt me toch meer value for money dan de typische Duitsers, Fransen,...?
Ik zie dat wel een verkoopssucces worden, zeker als je nu al in verhouding veel elektrische XC40's ziet rijden.

Wat de stoplichten betreft, ben ik minder optimistisch :thinking:
Ja, een deeltje van de chauffeurs gaat hiermee stoplichtsprintjes willen winnen - maar de slakken die de boel écht ophouden aan de lichten zijn:
- bezig met hun gsm
- degene die zich links zetten en ondanks meer dan genoeg vermogen toch als een slak vertrekken

Toen ik nog met een Golf V reed (0-100 in 11 seconden denk ik), was ik vlotter weg dan 80-90% van de chauffeurs, zonder echt veel gas te geven. Gewoon door geen winterslaap te houden wanneer het licht op groen springt.

Die wagen zal veel gekozen worden als starter bedrijfswagen.
We gaan nog verschieten welke toeren we op de baan gaan zien hoor :p

Als ik zie voor mijn ouders en schoonouders is dat een ideale wagen hoor. Denk ook wel dat het nog echt een succes gaat worden.

Zeker aangezien Volvo deze ook nog is heel hard gaat pushen naar leasing en renting van particulieren zoals ze nu al doen.
Ze hebben via lynk en co er ook al veel ervaring mee.

Ik heb de aankoop van een elektrische wagen even uitgesteld maar had ook serieus naar die Volvo gekeken. Die viel af omdat de lancering te laat zou zijn en ik echt wel dringend een wagen nodig had. Op zich lijkt die me voor mij ook ideaal, moet zelden andere mensen vervoeren dus het plaatsgebrek stoort me niet. Nu ik wat filmpjes gezien heb, lijkt het me wel alsof ze relatief veel kleine compromissen hebben gedaan om de prijs te drukken. Maar lijkt me nog altijd een heel deftige auto.

Ik snap niet dat ze HUD niet tenminste als optie kunnen aanbieden als het bij andere wagens in dezelfde groep mogelijk is. Tesla steekt nu ook gewoon weer een extra schermpje in de Model 3, is het dan echt zo’n kostenbesparing om geen klein schermpje achter het stuur te steken? Idem met die adaptieve knoppen ipv echte fysieke knoppen.

Als ik zie voor mijn ouders en schoonouders is dat een ideale wagen hoor. Denk ook wel dat het nog echt een succes gaat worden.

Zeker aangezien Volvo deze ook nog is heel hard gaat pushen naar leasing en renting van particulieren zoals ze nu al doen.
Ze hebben via lynk en co er ook al veel ervaring mee.
EX30 zit bij ons in de nieuwe configurator in cat E... kort samengevat: alles wat momenteel met een focus (of 308) rijdt gaat volgende keer van de "plebs merken" naar die Volvo springen.

Model Y, XC40 en (i)X1 zijn momenteel de best verkochte wagens maar dat zijn (in de niet-IT branches) geen wagens voor junior profielen. Die EX30 gaat die grote gapende leegte daaronder invullen.

Dat interieur is weer zoals alle EV's in dat segment, inclusief de Chinese merken, een copy-paste van het Tesla interieur. Steeds dezelfde ingrediënten die terugkomen, goot scherm in het midden, minimalisme overdrive door het dashboard te strippen van alles wat kan bijdragen tot een goede ergonomie, fysieke knoppen elimineren of vervangen door touch knoppen. Plastic sierlijstje doorheen de cabine met hier en daar een kleurtje of een ledje. Allemaal overgoten met een groen marketingpraatje van duurzaamheid, recycled materialen, reductie van dit en ginder ..

Goede EV wie er eentje zoekt in dit segment, daar niets van maar vraag mij af of er nog designers zijn die ook nog een beetje creativiteit of visie aan de dag kunnen leggen en niet steeds teruggrijpen naar de Tesla standaard.

Dat interieur is weer zoals alle EV's in dat segment, inclusief de Chinese merken, een copy-paste van het Tesla interieur. Steeds dezelfde ingrediënten die terugkomen, goot scherm in het midden, minimalisme overdrive door het dashboard te strippen van alles wat kan bijdragen tot een goede ergonomie, fysieke knoppen elimineren of vervangen door touch knoppen. Plastic sierlijstje doorheen de cabine met hier en daar een kleurtje of een ledje. Allemaal overgoten met een groen marketingpraatje van duurzaamheid, recycled materialen, reductie van dit en ginder ..

Goede EV wie er eentje zoekt in dit segment, daar niets van maar vraag mij af of er nog designers zijn die ook nog een beetje creativiteit of visie aan de dag kunnen leggen en niet steeds teruggrijpen naar de Tesla standaard.

Er zijn toch maar 2 soorten? ofwel een groot centraal display zoals hierboven. Ofwel de bmw/mercedes/kia stijl met een groot uitgerekt scherm over de helft van het dash.

persoonlijk wel meer fan van het laatste.

Er zijn toch maar 2 soorten? ofwel een groot centraal display zoals hierboven. Ofwel de bmw/mercedes/kia stijl met een groot uitgerekt scherm over de helft van het dash.

persoonlijk wel meer fan van het laatste.

De ex90 en volkswagen modellen hebben toch een kleiner scherm op het dash

Ik heb de EX30 ER enkele weken geleden besteld en heb deze gekozen voor zijn prestaties. Heb mijn wagens altijd gekozen in functie van prestaties, dus dat is deze keer niet anders. Gezien het beperkte leasebudget dat wij maar krijgen, was die Volvo echt een aangename verrassing. Ik denk niet dat ik voor een nieuwe leasewagen gekozen had als de Volvo er niet tussen stond als keuze.

Het lijkt me een volwaardige opvolger voor mijn T-Roc (die indertijd trouwens ook een verkoopstopper was), ook al zint het elektrische verhaal me nog steeds niet helemaal. Vind deze ook helemaal niet klein. Ik weet niet wat andere mensen allemaal meenemen in een auto tegenwoordig, maar ik kreeg altijd alles mee in m'n T-Roc (tenzij bepaalde zaken voor verbouwingen, maar dat zal in de meeste wagens niet passen en daarvoor heb je een remorque) en achteraan is ook voldoende plaats om te zitten. De EX30 is hetzelfde formaat.

Een side note bij die 0-100 tijd is wel dat deze enkel maar gehaald wordt bij 80-100% batterij. Dat terwijl er bij de ER versie net wordt aangeraden om tussen de 20 en 80 percent te blijven. Bij de basisversie zit er een ander type batterij in waarbij het niet erg is om tot 100% op te laden.

Vind deze ook helemaal niet klein. Ik weet niet wat andere mensen allemaal meenemen in een auto tegenwoordig, maar ik kreeg altijd alles mee in m'n T-Roc (tenzij bepaalde zaken voor verbouwingen, maar dat zal in de meeste wagens niet passen en daarvoor heb je een remorque) en achteraan is ook voldoende plaats om te zitten. De EX30 is hetzelfde formaat.
De XC40 kon je al bezwaarlijk écht ruim noemen, die wordt dan ook in de markt gezet als compacte SUV. De EX30 komt daar nog een trap onder...

Ik zie de XC40 soms in dezelfde zin als gebruikt worden als een ID.4 of een Enyaq. Het enige wat die modellen gemeenschappelijk hebben is de budgetklasse. De ID.4 & de Enyaq zijn ruime gezinswagens, de XC40 is de Volvo tegenhanger van de X1. Als je weet dat de gemiddelde BG'er een iX3 niet ruim genoeg acht als gezinswagen... :tongue:

Zolang je geen volwassenen moet meenemen valt het mee.
Voor dat budget moet je geen wonderen verwachten natuurlijk :p

TrjWcWW.png

De XC40 kon je al bezwaarlijk écht ruim noemen, die wordt dan ook in de markt gezet als compacte SUV. De EX30 komt daar nog een trap onder...

Ik zie de XC40 soms in dezelfde zin als gebruikt worden als een ID.4 of een Enyaq. Het enige wat die modellen gemeenschappelijk hebben is de budgetklasse. De ID.4 & de Enyaq zijn ruime gezinswagens, de XC40 is de Volvo tegenhanger van de X1. Als je weet dat de gemiddelde BG'er een iX3 niet ruim genoeg acht als gezinswagen... :tongue:
Ik vraag me nog steeds af waar die extra ruimte voor nodig is, maar het zal wel aan mij liggen. 😅

Zolang je geen volwassenen moet meenemen valt het mee.
Voor dat budget moet je geen wonderen verwachten natuurlijk :p

TrjWcWW.png
Inderdaad, als taxi is het niet de ideale auto, maar als gezinswagen zie ik niet in waarom je een grotere wagen nodig hebt. Misschien als je een heel groot gezin hebt, maar als ik om me heen kijk worden gezinnen steeds kleiner. Ik ben 1m85 en mijn vriendin kon comfortabel achter mij zitten in de EX30. Dus voor kinderen moet dat toch zeker geen probleem zijn.

Ik vraag me nog steeds af waar die extra ruimte voor nodig is, maar het zal wel aan mij liggen. 😅

Inderdaad, als taxi is het niet de ideale auto, maar als gezinswagen zie ik niet in waarom je een grotere wagen nodig hebt. Misschien als je een heel groot gezin hebt, maar als ik om me heen kijk worden gezinnen steeds kleiner. Ik ben 1m85 en mijn vriendin kon comfortabel achter mij zitten in de EX30. Dus voor kinderen moet dat toch zeker geen probleem zijn.
alsof kinderen 5 jaar blijven. Je kan toch gewoon kinderen hebben van +13jaar of meer die evengroot zijn of groter of jezelf

alsof kinderen 5 jaar blijven. Je kan toch gewoon kinderen hebben van +13jaar of meer die evengroot zijn of groter of jezelf
Op 13 jaar al? Lijkt me straf maar kan zijn, in mijn hoofd zijn kinderen pas even groot of groter dan een volwassene als ze 16-18 zijn en op die leeftijd reed ik nog amper mee voor lange afstanden met mijn ouders.

Ik heb de polestar 2 idd geschrapt omdat die te klein was. De iX3 is ook klein, maar toch een stuk ruimer dan een polestar 2 / XC40.

De Enyaq was dan weer ruimer, maar was weer wat traag en saai. Dus toch bin de iX3 uitegkomen. De andere optie was een EQC 400, maar die is niet groter en van de binnenkant word ik instant mottig.

Terug
Bovenaan