Elektrische wagens

Op 13 jaar al? Lijkt me straf maar kan zijn, in mijn hoofd zijn kinderen pas even groot of groter dan een volwassene als ze 16-18 zijn en op die leeftijd reed ik nog amper mee voor lange afstanden met mijn ouders.

Redelijk wat kinderen krijgen al hun groeispurt op 11-12 jaar. Je hebt er al een deel die boven de 175cm zijn als ze op het middelbaar arriveren.

Op 13 jaar al? Lijkt me straf maar kan zijn, in mijn hoofd zijn kinderen pas even groot of groter dan een volwassene als ze 16-18 zijn en op die leeftijd reed ik nog amper mee voor lange afstanden met mijn ouders.
+13 jaar stond er omdat sommigen aan 13jaar al hun groeispurt gehad en anderen pas aan +17j ;-). En dit is mssn het geval bij u maar ikzelf ben nog regelmatig meegeweest met mijn ouders toen ik ouder dan 16 jaar was voor langdurige trips/reizen

Dat interieur is weer zoals alle EV's in dat segment, inclusief de Chinese merken, een copy-paste van het Tesla interieur. Steeds dezelfde ingrediënten die terugkomen, goot scherm in het midden, minimalisme overdrive door het dashboard te strippen van alles wat kan bijdragen tot een goede ergonomie, fysieke knoppen elimineren of vervangen door touch knoppen. Plastic sierlijstje doorheen de cabine met hier en daar een kleurtje of een ledje. Allemaal overgoten met een groen marketingpraatje van duurzaamheid, recycled materialen, reductie van dit en ginder ..

Goede EV wie er eentje zoekt in dit segment, daar niets van maar vraag mij af of er nog designers zijn die ook nog een beetje creativiteit of visie aan de dag kunnen leggen en niet steeds teruggrijpen naar de Tesla standaard.
Dit is wel een beetje veel eer toewijzen aan tesla. Tesla is de eerste die het in de praktijk gebracht heeft. Maar veel merken dromen al lang van zo’n sober interieur hoor. Kijk maar eens naar al die futuristische concept wagens van decennia geleden. Allemaal even kaal van binnen.

Hoe groot is die mens??
Hier lijkt de honda E vanachter een ruimtewonder tegen😊
Heel groot denk ik. Heb ondertussen 2 reviews gezien en bij geen van beiden zitten ze zo krap achteraan als die foto. :p Leek me ook zeer vreemd, aangezien wij zelf al in de EX30 hebben gezeten op de introductiedagen en onze ervaring was dat die voldoende ruim was achteraan.

De XC40 kon je al bezwaarlijk écht ruim noemen, die wordt dan ook in de markt gezet als compacte SUV. De EX30 komt daar nog een trap onder...

Ik zie de XC40 soms in dezelfde zin als gebruikt worden als een ID.4 of een Enyaq. Het enige wat die modellen gemeenschappelijk hebben is de budgetklasse. De ID.4 & de Enyaq zijn ruime gezinswagens, de XC40 is de Volvo tegenhanger van de X1. Als je weet dat de gemiddelde BG'er een iX3 niet ruim genoeg acht als gezinswagen... :tongue:

Ik heb 2 jaar een ID.4 gehad en nu een XC40, er is zeker een verschil in ruimte(gevoel).
Had ik nieuw mogen kiezen was het de Model Y, maar ik moest de XC40 overnemen voor de resterende 2 jaar van een ex-collega bij mijn nieuwe werkgever.

En wat is ruim? We gaan altijd weg met de XC40, twee kids van 6 en 4 met hun fietsen in de koffer (beetje duwen). Op zich geen ruimteprobleem maar ik neig zelf naar een formaat groter van wagen.

Op weekend geweest met 4 volwassen (tussen 1.85m en 2.04m :)) en heel de koffer vol + rolstoel door omstandigheden, ging allemaal zonder dat er 1 iemand klaagde.

Welke zouden jullie verkiezen tussen Model Y en iX3?
Ik weet dat de Model Y een pak meer binnenruimte heeft, maar ik vermoed dat de iX3 ruim voldoet voor een gezin van 4 (2 kinderen van 3 en 6j)

Ik was eerst volledig verkocht aan de Model Y, maar lees dan alle compromissen/toegevingen je moet doen die je wel verwacht van een beetje auto :/ Beetje jammer

Ik weet dat de Model Y een pak meer binnenruimte heeft, maar ik vermoed dat de iX3 ruim voldoet voor een gezin van 4 (2 kinderen van 3 en 6j)

Ik was eerst volledig verkocht aan de Model Y, maar lees dan alle compromissen/toegevingen je moet doen die je wel verwacht van een beetje auto :/ Beetje jammer
Welke (dealbreakers) toegevingen zijn er? Die Teslas zijn toch best compleet zonder extra pakketen?

Het zijn nu wel twee totaal andere prijssegmenten. De bmw heeft veel meer luxe. De tesla is dan weer praktischer.

Het zijn nu wel twee totaal andere prijssegmenten. De bmw heeft veel meer luxe. De tesla is dan weer praktischer.
iX3 gaat net als ik voor een jonge tweedehands ga (Premium Selection).

Toegevingen: gemis van sensoren (Tesla Vision), rijcomfort (harde demping), spartaans interieur, geen Apple Carplay, kwaliteitsissues (hit or miss, je moet precies wat chance hebben als ik het zo lees :unsure:)
Win: Snel, veeeeel ruimte
Looks: Hier wint de iX3 nog wel voor mij, maar de Model Y heeft ook wel iets chic op zijn eigen manier.

edit: Ik rij momenteel in een X1 (2018) en wil zo veel mogelijk het gevoel hebben van een stapje omhoog te doen ;)

Ik zou het stuur ook nog verwijderen wegens autopilot.

Nog een geluk dat de banden er nog op moeten blijven...
Dat is dan weer de specialiteit van andere merken: we monteren extra kleine banden met de lelijkst mogelijke velgen als standaard zodat je bijna verplicht wordt om te upgraden :p

iX3 gaat net als ik voor een jonge tweedehands ga (Premium Selection).

Toegevingen: gemis van sensoren (Tesla Vision), rijcomfort (harde demping), spartaans interieur, geen Apple Carplay, kwaliteitsissues (hit or miss, je moet precies wat chance hebben als ik het zo lees :unsure:)
Win: Snel, veeeeel ruimte
Looks: Hier wint de iX3 nog wel voor mij, maar de Model Y heeft ook wel iets chic op zijn eigen manier.

edit: Ik rij momenteel in een X1 (2018) en wil zo veel mogelijk het gevoel hebben van een stapje omhoog te doen ;)
Die iX3 is luxueuzer. Rijbereik zal beter zijn met de Tesla als je de LR versie neemt en hij is sneller volgens mij. De Tesla is volgens mij ook een stuk ruimer.
Ik zou eens gaan test rijden met beide wagens en kijken welke opties die iX3 aan boord heeft. Dan kun je kiezen. Sowieso zijn het beide goede wagens en geen straf om mee te rijden.

Terug
Bovenaan