Auto Elektrische wagens

ID7 gespot vandaag. Dacht eerst een id5 gtx te zien opdoemen maar het was dus hun sedan. Best imposant.
Ik ben hem gaan bekijken in de garage en vond hem best wel ruim.
Vanaf augustus kan je ook de Tourer (break) versie van die auto gaan bekijken.
Ik vrees dat hij wel redelijk duur zal zijn (70k+)
 
Ik heb het toch al gehaald met mijn iX3. Meerdere keren zelfs, wel altijd met onboard GPS aan voor de zekerheid.
Zelfs zonder onboard navigatie naar een snellader gaat hij hier in de zomer zonder problemen naar 200+ kW.
Dat is ook wat je minimaal mag verwachten als de fabrikant die snelheid garandeert.
 
@Raa @coldvinc hebben jullie soms de kidney grill van de iX3 vervangen door een kidney grill van een gewone X3?
Lees er her en der over op fora, maar wou even polsen bij andere gebruikers :smile:

Range gaat er dan wel wat op achteruit, maar vind hem wel mooier met de ICE grill :unsure:
 
Ik ben hem gaan bekijken in de garage en vond hem best wel ruim.
Vanaf augustus kan je ook de Tourer (break) versie van die auto gaan bekijken.
Ik vrees dat hij wel redelijk duur zal zijn (70k+)
De Tourer kwam bij mij op 77k uit en had nog niet alle opties (pano dak en grotere velgen).
Na kortingen etc kwam dit wel op 60k uit maar toch...
 
De Tourer kwam bij mij op 77k uit en had nog niet alle opties (pano dak en grotere velgen).
Na kortingen etc kwam dit wel op 60k uit maar toch...
Zware korting. Bij veel merken kan je dus niet van de online configurator afgaan aangezien daar geen kortingen in verwerkt zitten. Ook wel time consuming om dan alle merken af te gaan om te weten wat de echte prijzen zijn.
 
Welke auto rij je? EV6?
Nee, i4.

Die haalt ook de hoge laadsnelheid niet als een EV6 bij hogere batterijpercentages door de 400V basis, maar de eerste minuten is dat tegen gegarandeerde snelheid tussen 205 en 210 kW.

Als je nooit de door de fabrikant opgelegde snelheid haalt, dan is dat fout.
 
Hoe krijg je het voor elkaar dat je zo'n korting krijgt?
Een ‘first edition’ tourer, dus premium pro versie gratis, nog wat korting en dan bovenop nog de fleetkorting. Is dan ook geen wagen die je als particulier gaat kopen. Als bedrijfswagen mogelijks wel enige populariteit maar blijft duur vergeleken met een Tesla.
 
@Raa @coldvinc hebben jullie soms de kidney grill van de iX3 vervangen door een kidney grill van een gewone X3?
Lees er her en der over op fora, maar wou even polsen bij andere gebruikers :smile:

Range gaat er dan wel wat op achteruit, maar vind hem wel mooier met de ICE grill :unsure:
Neen ik vind het wel nog cava, ik heb echter de pre-LCI en zou graag de achterlichten hebben van de LCI. Dit is ook redelijk makkelijk te vervangen normaal maar heb de lichten nooit besteld.
 
Nog fuglier ?!

ik vind van wel ja

6643623b5117a.jpg
 
Op foto valt het precies nog mee, maar dat dacht ik van de originele ook. In het echt is die neus zo lelijk doordat die koplampen precies lomper uitvallen dan op foto.
 
Een aantal journalisten mochten meerijden met het prototype van de EX90, op het eerste zicht vooral een uit de kluiten gewassen EX30:
Je moet fan zijn van het centrale scherm zonder knoppen (en veel navigeren in submenu's). Voordeel is wel dat er een instrumentenpaneel voor je neus staat (wat voor de EX30 niet het geval was en voorgesteld werd als "onnodige afleiding").
 
Een aantal journalisten mochten meerijden met het prototype van de EX90, op het eerste zicht vooral een uit de kluiten gewassen EX30:
Je moet fan zijn van het centrale scherm zonder knoppen (en veel navigeren in submenu's). Voordeel is wel dat er een instrumentenpaneel voor je neus staat (wat voor de EX30 niet het geval was en voorgesteld werd als "onnodige afleiding").
De EX90 had er al lang moeten zijn voor de EX30 maar is uitgesteld door software problemen.
Vind de Polestar 3 een veel mooiere wagen dan de EX90 en onderhuids zijn ze exact het zelfde.
 
Terug
Bovenaan