Elektrische wagens

Ja ik weet dat klinkt verwaand

Nah, ik lach er maar efkes mee. Ik verwacht dat tegenwoordig ook wel op de meeste wagens. Allez, de T-Roc van mijn schoonouders heeft dat ook al, dus mag gewoon standaard zijn bij premiummerken.

Nah, ik lach er maar efkes mee. Ik verwacht dat tegenwoordig ook wel op de meeste wagens. Allez, de T-Roc van mijn schoonouders heeft dat ook al, dus mag gewoon standaard zijn bij premiummerken.

Standaard en premiummerken in 1 zin 😬

Trouwens 100% akkoord met je mening hoor, maar zeker de Duitse drievuldigheid zijn experts in het gierig zijn met standaarduitrusting die wel op andere auto's zit die maar half zo veel kosten.

Standaard en premiummerken in 1 zin 😬

Trouwens 100% akkoord met je mening hoor, maar zeker de Duitse drievuldigheid zijn experts in het gierig zijn met standaarduitrusting die wel op andere auto's zit die maar half zo veel kosten.

Er is nog een verschil tussen "zou moeten" en "is" natuurlijk :)
Ik ben niet 100% meer mee hoe het zit met standaarduitrusting. Meestal vink ik een aantal packs aan en zie dan wat er nog mankeert, maar tegen dan heb je al redelijk wat uitrusting natuurlijk.

De berline heeft dit standaard niet zitten, kan/moet je als optie nemen binnen de travel pack. Los van het openen met de beenbeweging
Heb het net gezien, dat vind ik er ook wel een beetje over… Zeker omdat ik geen fan ben van comfort toegang en zou dat pack dus niet willen.

Met winter of zomerbanden? Vooral autosnelweg of eerder 70/90 ?
Met zomerbanden, 21"-ers. Vooral N-wegen in Wallonië, dus 90 & 120.

Jammergenoeg gisteren een zwaar ongeval gehad. Op de N91, baan van 70km/u, tegen 65km/u van de weg gedrukt (gekatapulteerd!) door een bestelwagen die ons wou inhalen, en niet gezien had dat er uit de andere richting ook iemand aan het inhalen was. De bestelwagen moet zich volgens mij tussen mij en die andere hebben gewrongen, want mijn linkerflank is er helemaal aan, en die andere zijn rechterflank. Na heel mijn linkse flank te hebben geschraapt, heeft hij een serieuze tik tegen mijn linksvoorwiel gegeven, de velg is kapot gesprongen en ik ben van de weg afgeraakt, de berm afgereden 2m hoogteverschil en bijna gekanteld, en 50 meter verder op de boer zijn veld tot stilstand gekomen. Heel dat traject lag vol met onderdelen, stukken van de veld, en bekleding van de onderkant van de wagen.. Bestelwagen heeft vluchtmisdrijf gepleegd. Wagen 1 is perte totale verklaard (mercedes C coupé), mijn wagen is afgesleept met veel moeite.
Nu afwachten naar het verdict. Man man man.. wat een miserie. Nieuwe auto, heb hem nog geen maand, en voila.. door de schuld van een ander. Ik stel me nog altijd voor, wat er zou gebeurd zijn moest ik met een kleine wagen genre opel astra of peugeot 208 ofzo hebben gereden, denk niet dat we er dan nog zouden zijn.. want de Kia ging kantelen op een gegeven moment; Daarnaast is de EV9 een zware "tank" van 2.6 ton die wel tegen een stootje kan, mag er niet aan denken dat we in zo'n klein autootje hadden gezeten dan. Ben er echt van aangedaan, en nog altijd onder de indruk. Morgenvroeg afspraak bij de huisarts om mij te laten checken, want wel wat rugpijn en mijn linkerbeen doet ook zeer.. En dan te weten dat het ganse gezin in de auto zat, baby van 3 maand incl. Er rijden toch zotten rond.. ! Ik zet straks misschien een foto op het forum. Weet nog niet..
:headshake:

Er is nog een verschil tussen "zou moeten" en "is" natuurlijk :)
Ik ben niet 100% meer mee hoe het zit met standaarduitrusting. Meestal vink ik een aantal packs aan en zie dan wat er nog mankeert, maar tegen dan heb je al redelijk wat uitrusting natuurlijk.

Hetzelfde hier, beginnen met wat packs en dan zien wat er nog ontbreekt.

Maar ik herinner me nog bv. Audi waarbij ventilatie achteraan een optie was (vorige generatie A5 geloof ik; dus geen gescheiden airco achteraan maar gewoon een ventilatie-opening tussen de voorzetels); BMW waar je om een neerklapbare achterbank te krijgen 1 of ander optiepack met andere koplampen of in ieder geval iets dat geen verband houdt met de achterbank moest nemen, of waar ze nu opbergvakken die standaard zijn bij de goedkoopste Dacia weghalen op auto's van >60 K€ basisprijs :crazy:

Geen dashcam of nummerplaat van die camionette? Anders via ANPR?
Geen dashcam, maar wel : een achteruitkijkspiegel die ook achteruitcamera is. Maar ik weet niet of die beelden opslaat. Moet ik nog navragen bij Kia. Anders heb ik direct zijn nummerplaat..
Politie ging er werk van maken om de camera's in de omgeving te checken.

Enkele foto's : Crash

Geen dashcam, maar wel : een achteruitkijkspiegel die ook achteruitcamera is. Maar ik weet niet of die beelden opslaat. Moet ik nog navragen bij Kia. Anders heb ik direct zijn nummerplaat..

Ai ai ai, dat is wel een heel eind om zo maar met een auto van 2,6 Ton naar beneden te vliegen.
Heel goed dat je hebt kunnen voorkomen dat hij omkantelde.
Hopelijk kunnen ze de dader achterhalen. Hou ons op dehoogte hoe het afloopt en succes met alles terug in orde te krijgen!

Vreselijk een 1 maand oude auto zo te zien. Hopen op geen structurele schade of impactschade aan de batterij, want dan is het snel economische perte totale.

Verder kan je bij Fastned gewoon opladen met bankkaart. Ionity is ook een zekerheid, maar duur.
Dat valt goed mee.

Een Ionity passport kost 6 euro per maand en is maandelijks opzegbaar. Goed als je op reis gaat.

In Frankrijk betaal je met dat passport 39 cent per kWh voor 350kW 800V laders.

Vergelijkbare schade aan mijn iX3 (zonder de schade aan de zijkant) was economisch total loss in mijn geval. Men doet een raming van de kosten ter herstelling en zet dan de wagen op een soort veiling, in de staat die hij nu is. Als er een bod komt dat hoger is dan de huidige waarde - herstelkosten = economisch total loss.

Indien perte totale, hoe gaat dat dan in zijn werk met een renting ? Contract wordt stopgezet ? Of loopt door en ik ga blijven betalen voor iets wat er niet meer is ? En mijn voorschot ben ik dan ook kwijt? Kwestie dat ik mij al op het ergste kan voorbereiden .. Dat kan er nog net bij, hoe ik mij nu voel, met de pijntjes in mijn linkerkant die de kop op beginnen steken. (Morgen om 10u naar huisarts voor check-up).

Indien perte totale, hoe gaat dat dan in zijn werk met een renting ? Contract wordt stopgezet ? Of loopt door en ik ga blijven betalen voor iets wat er niet meer is ? En mijn voorschot ben ik dan ook kwijt? Kwestie dat ik mij al op het ergste kan voorbereiden .. Dat kan er nog net bij, hoe ik mij nu voel, met de pijntjes in mijn linkerkant die de kop op beginnen steken. (Morgen om 10u naar huisarts voor check-up).
Ik denk dat ge dan zoals bij leasing gewoon een nieuwe gaat krijgen .
Meestal zijn die ook full omnium verzekert .

Of bedoel je zo een huurkoop met een voorschot , maandelijkse afbetalingen en een eindafrekening en dan moet je zelf zorgen voor verzekering en dergelijke ?
Dan hoop ik dat ge een omnium genomen hebt maar lees er uw contract eens op na .

Terug
Bovenaan