Nightpakket is enkel te combineren met AMG line. Ik heb in juli besteld en heb heel die driver assistance pack genomen omdat ik absoluut die ACC wou hebben. Adaptieve vering kon ik ook bestellen maar ik heb voor het panoramadak gekozen, en toen was het optiebudget erdoorNight pakket moet nieuw zijn, want kon ik destijds (mei 2022) niet aanvinken. Elektrische zetels waren ook niet mogelijk wegens chiptekorten, waar ik wel zwaar op gevloekt heb. Idem voor losse dodehoekassistent: ik moest direct het hele Driver Assistance Pack nemen terwijl ik die ACC wellicht nooit ga gebruiken.
En Adaptieve Vering was toen enkel mogelijk in combinatie met de Edition One lijn.
Al bij al was de optielijst vrij kort (ook vandaag als ik de online Configurator zie). Serieus contrast met wat ik bij BMW of Audi zag. Voordeel was: weinig stress want ik kon bijna alles aanvinken.

De i4 vond ik standaard al vrij compleet maar de Q4 was echt belachelijk hoeveel zaken daar standaard niet op zitten. Puur op basis van aankoopprijs had ik een heel dikke Q4 moeten kunnen pakken maar blijkbaar is de EQB heel gunstig in leasing.
Voor een iX3 moest ik opleggen en dat vond ik persoonlijk het geld niet waard.