Elektrische wagens

Welke apps of websites gebruiken jullie om voor langere trips op voorhand te zien waar er (snel)laders zijn?
Als ik zie wat een gedoe het nu al is om tankstations van het juiste merk te vinden in bepaalde Waalse provincies...
A Better Routeplanner wordt meestal aangeraden voor roadtrips uit te stippelen, althans voor de US. Geen idee hoe goed die werkt bij ons.
Verder is voor zover ik weet Chargemap een van de meest volledige, die toont ook laders die niet compatibel zijn met de Chargemap pasjes, maar kans is groot dat je die toch ook al hebt.

Kleine update, ik heb een paar weken terug telefoon gekregen van de verkoper dat mijn wagen ondertussen in productie is. Oorspronkelijke leverdatum was maart 2023.

Ik heb eind december gebeld naar de garage nadat ik ontdekt heb waar ze al onze wagens bestellen. Hij kon kijken tot februari en hij stond er nog niet op voor productie. Op de Arval app staat nog steeds levering op 23/12/2022. Er staat al 3 weken "0 dagen te gaan" ...

A Better Routeplanner wordt meestal aangeraden voor roadtrips uit te stippelen, althans voor de US. Geen idee hoe goed die werkt bij ons.
Verder is voor zover ik weet Chargemap een van de meest volledige, die toont ook laders die niet compatibel zijn met de Chargemap pasjes, maar kans is groot dat je die toch ook al hebt.
ABRP werkt heel goed hier ook. Kun je een beetje mee spelen ook, zoals bijvoorbeeld voorgestelde laders als te vermijden zetten om altenatieven te vinden. Ook handig om bijvoorbeeld nog de laatste snellader in België te vinden e.d. Ik gebruikt het bijna altijd voor een lange trip. Al is het maar om op voorhand een idee te hebben.

Chargemap gebruik ik dan weer meer om iets van destination charger te vinden en commentaar/foto's als ik bij ongekende laders moet zijn (lees: niet Ionity/Fastned/Tesla).

Ik zie nu reclames voor die elektrische Lotus, op papier ziet dat er wel best leuk uit en het uiterlijk is ook mooi. Toch ook een wagen met wat pedigree dan. Verbaast me dat die niet vaker wordt opgeworpen bij mensen die kijken naar een Model X.

Ik zie nu reclames voor die elektrische Lotus, op papier ziet dat er wel best leuk uit en het uiterlijk is ook mooi. Toch ook een wagen met wat pedigree dan. Verbaast me dat die niet vaker wordt opgeworpen bij mensen die kijken naar een Model X.
De Pedigree is er niet he. Lotus heeft nu 1 normale auto gebouwd, waarvan nog niet aangetoond is dat hij ook wat betrouwbaar is. Daarnaast hebben ze niks ervaring met SUV's of EV's. Ik vind het op papier ook niet slecht he, maar ik snap wel waarom niet iedereen er voor staat te springen.
Uiteindelijk is het ook een Geely product, en zal er dus ook wel een Volvo en Polestar versie van komen.

Kijken er nog veel mensen naar de model X dan? Die wordt al een hele tijd niet meer geleverd in onze contreien.
En de Lotus Eletre is er ook nog niet in het echt, je kan die nu bestellen maar er zijn er nog geen geleverd.

Kijken er nog veel mensen naar de model X dan? Die wordt al een hele tijd niet meer geleverd in onze contreien.
En de Lotus Eletre is er ook nog niet in het echt, je kan die nu bestellen maar er zijn er nog geen geleverd.
De leveringen van de nieuwe model X en S zijn ondertussen toch al begonnen.
(En je kan uiteraard ook altijd tweedehands kopen)

Ik heb eind december gebeld naar de garage nadat ik ontdekt heb waar ze al onze wagens bestellen. Hij kon kijken tot februari en hij stond er nog niet op voor productie. Op de Arval app staat nog steeds levering op 23/12/2022. Er staat al 3 weken "0 dagen te gaan" ...
Shit, dat is wel echt balen. Hoe lang ben je ondertussen al aan het wachten? Not to make matters worse, maar ik heb zonet telefoon gekregen dat mijn wagen is toegekomen. In totaal 7,5 maand moeten wachten, wat al bij al enorm goed meevalt.

Na veel wikken en wegen zal het een flink geconfigureerde Polestar 2 of ix3 impressive worden. PS2 heb ik al even blokje rond mee gereden van een neef, voor ix3 heb ik testrit aangevraagd. Zaterdag ook nog eens op autosalon gaan zien om dan alsnog beginnen twijfelen waarschijnlijk. Het hart wil eigenlijk een Polestar 3 maar het koppeke kan de prijs daarvoor niet verantwoorden :)

Bij mij willen ze voor mijn wagen zelfs geen indicatie meer geven :( Q4 E-tron besteld exact een jaar geleden, laatste update die ik kreeg (eind november) was mei, nu gewoon vlakaf "we weten het niet, het heeft geen zin om te informeren"

Ik snap wel dat ze er ook niet aan kunnen doen, maar ik vind het echt ongelofelijk hoe slecht die communicatie altijd loopt. Straks ga ik me nog schuldig voelen omdat ik het aandurf te vragen naar een wagen die een jaar geleden besteld is.. Kan ook aan de vertegenwoordiger liggen natuurlijk, maar denk niet dat ik nog rap naar die garage zou gaan als ik opnieuw moet bestellen.
Wel ne laadpaal sinds deze week, dat wordt dus gevelversiering voor de komende 4-5 maand :unsure:

Bij mij willen ze voor mijn wagen zelfs geen indicatie meer geven :( Q4 E-tron besteld exact een jaar geleden, laatste update die ik kreeg (eind november) was mei, nu gewoon vlakaf "we weten het niet, het heeft geen zin om te informeren"

Ik snap wel dat ze er ook niet aan kunnen doen, maar ik vind het echt ongelofelijk hoe slecht die communicatie altijd loopt. Straks ga ik me nog schuldig voelen omdat ik het aandurf te vragen naar een wagen die een jaar geleden besteld is.. Kan ook aan de vertegenwoordiger liggen natuurlijk, maar denk niet dat ik nog rap naar die garage zou gaan als ik opnieuw moet bestellen.
Wel ne laadpaal sinds deze week, dat wordt dus gevelversiering voor de komende 4-5 maand :unsure:
Gek, ik ken er twee die die na jou hebben besteld en ondertussen al enkele maanden rond rijden.

Gek, ik ken er twee die die na jou hebben besteld en ondertussen al enkele maanden rond rijden.
2 andere collega's hebben ook dezelfde besteld en ook nog steeds aan het wachten zonder indicatie, misschien dat het aan de opties ligt. Je ziet ze wel meer en meer dus ik heb er toch goede hoop op dat ze binnenkort een indicatie kunnen geven (dromen mag éh :p )

2 andere collega's hebben ook dezelfde besteld en ook nog steeds aan het wachten zonder indicatie, misschien dat het aan de opties ligt. Je ziet ze wel meer en meer dus ik heb er toch goede hoop op dat ze binnenkort een indicatie kunnen geven (dromen mag éh :p )
Hier staat de teller voor de Q4 ook al op 1j 4m en ook nog altijd geen teken van leven!

Ik hoor toch heel vreemde zaken over levertijden momenteel. Iemand in mijn team wacht ook al anderhalf jaar op haar BMW i4, maar tegelijk hoor ik via collega's van mijn vrouw dat de levertijd voor nieuwe i4 bestellingen reuze meevallen :unsure:

Andere kameraad ook al ongeveer anderhalf jaar in de wacht voor z'n Skoda Enyac terwijl een aantal collega's al geleverd zijn. ZIjn laatste ETA is nu september 2023.

Vandaag na lang wikken en wegen en uitgebreide testrit de iX3 Impressive besteld.
Verwachte leverdatum begin november.. ben benieuwd!
Rijd nu met een X3 20D xDrive en vond de iX veel aangenamer rijden. Vrij goed uitgerust voor de gevraagde prijs.

Ik hoor toch heel vreemde zaken over levertijden momenteel. Iemand in mijn team wacht ook al anderhalf jaar op haar BMW i4, maar tegelijk hoor ik via collega's van mijn vrouw dat de levertijd voor nieuwe i4 bestellingen reuze meevallen :unsure:

Andere kameraad ook al ongeveer anderhalf jaar in de wacht voor z'n Skoda Enyac terwijl een aantal collega's al geleverd zijn. ZIjn laatste ETA is nu september 2023.

Hier in november een i4 besteld (en dan nog zonder bepaalde opties die de levertermijn alleen maar erger zouden maken, of niet eens meer aangeboden worden), de dealer zei direct dat dat maar voor in 2024 zou zijn.

Maar goed, wat er achter de schermen gebeurt, is soms ook niet duidelijk. In 2022 nog gehoord van onze leasingmaatschappij dat bepaalde garages boven hun quota zaten en daardoor bepaalde modellen niet meer konden bestellen voor dat jaar, terwijl de garage in het dorp ernaast dat probleemloos kon doen.

Terug
Bovenaan