Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn best veel mensen die dat al hebben laten doen. Maar echt mooi zijn ze dan ook niet.Volgens mij zou ge die beter volledig zwart laten spuiten.
Ik snap iets niet. Waarom zou je trager jouw EV willen opladen? Je wil dit toch altijd zsm?
Capaciteitstarief? Je wil niet om 5u thuiskomen, auto inpluggen en dan ook nog eens beginnen koken... je kan beter je auto insteken en gelijkmatig over 10-12u laten opladen dan hem insteken en vol opladen dat hij na 2-3u vol is. (ik spreek bewust over 2-3u, hoe vaak rijdt je die batterij van je wagen volledig leeg?).Ik snap iets niet. Waarom zou je trager jouw EV willen opladen? Je wil dit toch altijd zsm?
Zolang het capaciteitstarief niet in voege is, maakt dit inderdaad weinig uit. (Behalve inderdaad voor overbelasting van het net zoals Reverz zegt)Ik snap iets niet. Waarom zou je trager jouw EV willen opladen? Je wil dit toch altijd zsm?
Over hoeveel verlies spreken we dan eigenlijk? Serieus wat euro's op jaarbasis? Of echt minimaal?Op dit moment is dat ook niet zo een issue. Pas als het capaciteitstarief er is. Nu wil je dien (met behoud van voldoende capaciteit voor het huishouden) inderdaad zo snel mogelijk opladen.
Sneller opladen betekend dan ook nog eens minder verliezen.
Reken grofweg 40-50€/kW/jaar. Het verschil tussen 7 en 11 kW kost je dus 160-200€/jaar.Over hoeveel verlies spreken we dan eigenlijk? Serieus wat euro's op jaarbasis? Of echt minimaal?
En heb je bij sneller laden ook niet meer warmte, wat ook weer extra verlies is? Of is dat verwaarloosbaar?
Toch nog wel een serieuze kost eigenlijk. Dat zijn toch al een paar volledige laadbeurten op jaarbasis die je verliest.Reken grofweg 40-50€/kW/jaar. Het verschil tussen 7 en 11 kW kost je dus 160-200€/jaar.
Het is dus iets om rekening met te houden maar ‘t is niet zo’n ramp als velen denken.
Stel je hebt privé een laadinstallatie + laadpaal + Elek wagen en die kan opladen aan 11 kW.
Op bijvoorbeeld 6 uur tijd, is je wagen opgeladen.
Als je oplaadt met een 'domme' laadpaal, en je start de laadsessie om 20u in de avond, dan is je wagen opgeladen om 2u in de nacht.
Maar als je een digitale meter hebt, dan betaal je honderden € extra aan capaciteitstarief (Vanaf juli ??????). Ah ja, want je hebt steeds opgeladen aan 11 kW. Ook is dit slecht voor je batterij. Het beste is opladen tot 80%. En een domme paal (denk ik?) zal opladen aan 100%.
Toch nog wel een serieuze kost eigenlijk. Dat zijn toch al een paar volledige laadbeurten op jaarbasis die je verliest.
Megawatt uur bedoel je? (Per jaar)Reken grofweg 40-50€/kW/jaar. Het verschil tussen 7 en 11 kW kost je dus 160-200€/jaar.
Het is dus iets om rekening met te houden maar ‘t is niet zo’n ramp als velen denken.
Kilowatuur lijkt me genoegMegawatt uur bedoel je? (Per jaar)

Kilowatuur lijkt me genoeg![]()
Neen, ik bedoelde kW hoor. Capaciteitstarief gaat over pieken en dus vermogen, geen energie.Megawatt uur bedoel je? (Per jaar)