Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Loadbalancing bij een alfen laadpaal gaat dit probleem niet verhelpen. Stel hoofdzekering 40A, laadpaal 32A, warmtepomp 10A. Als warmtepomp 10A vraagt gaat laadpaal verlagen naar 30A. De enige manier om een lager capaciteitstarief te bekomen bij een alfen laadpaal, is de laadpaal zelf begrenzen.
Je kan het er tegen zeggen, maar hij gaat niet luisteren. Loadbalancing op deze manier lukt niet bij Alfen. Misschien dat dit bij Smappee en consoorten wel werkt maar hier heb ik geen ervaring mee.Kun je tegen de loadbalancer dan niet zeggen gebruikt max 20A? (ook al kan er bvb 32A door)
Ik volg niet goed? Bij Alfen kan je perfect zeggen dat op de totale aansluiting bv maximum 30A mag passeren en je daar door de laadpaal niet boven mag gaan. Dus als die warmtepomp opspringt, gaat de laadpaal minderen zodat je totale stroom niet boven de 30A gaat. En de laadstroom zal dynamisch aangepast worden aan het actuele verbruik.Je kan het er tegen zeggen, maar hij gaat niet luisteren. Loadbalancing op deze manier lukt niet bij Alfen. Misschien dat dit bij Smappee en consoorten wel werkt maar hier heb ik geen ervaring mee.
Nee bij smappee kan dit niet. Het is wachten tot ze met zo'n functie komen.Je kan het er tegen zeggen, maar hij gaat niet luisteren. Loadbalancing op deze manier lukt niet bij Alfen. Misschien dat dit bij Smappee en consoorten wel werkt maar hier heb ik geen ervaring mee.
Bedroevend dat dit allemaal niet standaard mogelijk is..Nee bij smappee kan dit niet. Het is wachten tot ze met zo'n functie komen.
Toch inderdaad redelijk bedroevend dat dit allemaal niet kan.. Nuja ik zit sowieso vast aan de alfen single pro. Zal dus vragen worden bij installatie hem te begrenzen op 7.4 kw
Toekomstgericht zou ik gewoon gaan voor ne 11 of 22 kW laadpaal maar deze laten begrenzen op 7.4 kW.Ik zit in dezelfde situatie (zelfde laadpaal, 3x230v, warmtepomp en zonnepanelen).
Mij hebben ze de 7.4kW "versie" aangeraden .
Ik heb wel de loadbalacing als "optie" genomen in de hoop daarmee mijn maximum piek te beperken (warmtepomp + laadpaal volle bak) wat volgens Plutus (enkele posts hierboven) mogelijk zou moeten zijn.
PS: de paal komt pas na de zomer
Maar goed je moet u eens voorstellen hoeveel energie het kost om 50 liter naft te produceren/ raffineren.Ziet ge u al 5 liter naft smodderen per tankbeurt van 50 liter?![]()

Maar goed je moet u eens voorstellen hoeveel energie het kost om 50 liter naft te produceren/ raffineren.
Raffinage vraagt ook gewoon veel energie. Elk pompje dat daar draait dat elektrisch aangedreven is heeft zijn verliezen. Elk g stoom dat geproduceerd wordt heeft zijn verlies.
Als je heel de keten gaat bekijken dan is het wel vrij confronterend. Voor 1kW te laden moet jij 1,1kW voorzien. Om die 1,1kW te voorzien tot bij uw thuis moet je rekenen op 10% transportverlies, dus 1,23 te voorzien door de leverancier. Die dit produceert met kernenergie en daar met rendement zit van 47%, dus 2,6kW te voorzien aan splijtbaar materiaal om uw 1kW te kunnen laden.
1,6kW of 160% dus meer te voorzien.
Gelukkig kost verrijkt uranium geen drol![]()
Eigenlijk is raffinage onverantwoord.Moet je eens uitrekenen voor een diesel bvb. Voor elke nuttige 1kW op de wielen moet je 3kW aan energie verbranden, das al 300%.
Dan heb je al de rest nog niet geteld wat je hierboven vernoemt.
Eigenlijk is raffinage onverantwoord.
Energetisch omdat ze gewoon veel energie verspillen. En maatschappelijk omdat ze hun personeel gewoon schandalig overbetalen.
En het beste zijn dan nog die mannen die daar werken die met een dikke M2 rijden. Dus en overbetaald worden, en naft verbanden alsof het niks is, waardoor en nog meer moet geraffineerd worden.
.Eigenlijk is raffinage onverantwoord.
Energetisch omdat ze gewoon veel energie verspillen. En maatschappelijk omdat ze hun personeel gewoon schandalig overbetalen.
En het beste zijn dan nog die mannen die daar werken die met een dikke M2 rijden. Dus en overbetaald worden, en naft verbanden alsof het niks is, waardoor en nog meer moet geraffineerd worden.

Nu ja, ik heb jarenlang netto rond 30000€ opgebracht voor de werkgever.We worden verdomme onderbetaald!!

Net wanneer je dacht dat het niet erger kon lees je ditWe worden verdomme onderbetaald!!

Toekomstgericht besef je dat niet iedereen een 22kW laadpaal kan zetten met de huidige infrastructuur. Je kan misschien de bekabeling daar op voorzien, maar nu een laadpaal van 22kW heet gewoon geen zinToekomstgericht zou ik gewoon gaan voor ne 11 of 22 kW laadpaal maar deze laten begrenzen op 7.4 kW.
(Als het niet mogelijk is het laadvermogen aan te passen, is dit wel mogelijk dan moet die begrenzing niet)
Ja want het net gaat miraculeus ineens wel de capaciteit hebben om zoveel elektriciteit te leveren. Als het net aangepast wordt, zal dat zijn met de opbrengsten van het capaciteitstarief.In de toekomst wordt het capaciteitstarief misschien aangepast
Dat weet je niet. En indien je een accu van 1000 km hebt, is er nog altijd geen nood om een sneller te kunnen laden. Alleen mensen die twee dagen na mekaar 1000 km afleggen hebben dat nodig. Andere mensen kunnen perfect de eerste dag hun accu laden voor 400 km, en de dag erop er nog eens 400 km toevoegenof ga je batterijen hebben waarmee je 800+km kan rijden.
(En die gaan er zeker komen)
En dat is dus geen probleemAls je die dan gaat opladen aan 7.4 kW dan ben je weer even bezig.![]()
Vandaar het woordje 'of'. 11 kW vind ik persoonlijk ideaal (gewoon die mogelijkheid hebben). Maar meestal ga je opladen aan 7,4 Kwh. Via een app het vermogen kunnen aanpassen kan voor sommige mensen dan toch erg handig zijn. Ik kan mij voorstellen dat jij het hiermee oneens bent, maar sommige mensen willen gewoon die optie openhouden.Toekomstgericht besef je dat niet iedereen een 22kW laadpaal kan zetten met de huidige infrastructuur. Je kan misschien de bekabeling daar op voorzien, maar nu een laadpaal van 22kW heet gewoon geen zin
Vandaar het woordje 'misschien'. Op korte of middellange termijn zie ik het niet gebeuren. En eens er een (verdoken) belasting gecreëerd wordt, gaan ze die hoogstwaarschijnlijk nooit nog schrappen hé. Ook al zou het netwerk het allemaal vlotjes aankunnen over 50 jaar, dan gaan ze dat capaciteitstarief niet schrappen, vrees / vermoed ik. Dus je gaat waarschijnlijk gelijk hebben.Ja want het net gaat miraculeus ineens wel de capaciteit hebben om zoveel elektriciteit te leveren. Als het net aangepast wordt, zal dat zijn met de opbrengsten van het capaciteitstarief.
De kans is toch echt 99.99%. Ok geen 100% 'true'.Dat weet je niet.
Dat is waar.Andere mensen kunnen perfect de eerste dag hun accu laden voor 400 km, en de dag erop er nog eens 400 km toevoegen
Voor jou niet neen.En dat is dus geen probleem