Elektrische wagens

Ik ga volgende week een electrische wagen bestellen

Een VW id3 met 58kwh batterij inclusief laadoplossing zit net binnen budget.
Een Cupra Born met de 77 kwh batterij bevindt zich 50€ boven mijn budget. (Hogere actieradius)

Echter ik heb van één leasemaatschappij het voorstel gekregen om toch de Cupra Born te nemen. Ze zouden dan extra korting geven op het leasebudget waardoor de Cupra born zelfs goedkoper uitkomt dan de VW id3 met een minder zware batterij bij deze leasemaatschappij en deze wagen alsnog binnen budget valt.

Deze korting kunnen ze blijkbaar geven omdat ze na de lease (na 4 jaar) de wagen voor meer geld zouden kunnen (door)verkopen dan de VW id3. De andere leasemaatschappij kwamen niet met dit voorstel af, en rekenden de 'volle pot' aan.

Does this make any sense? In ieder geval, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Indien zij dat voorstel doen, zou ik gewoon niet twijfelen hoor. En snel tekenen, voor ze van gedacht veranderen

En die is minder lelijke dan een multipla! De hiërarchie is bekend :p
En de Multipla is dan weer minder lelijk dan de X6 die dan weer minder lelijk is dan de iX. En dan kom je bij de end-boss: alles van Ssangyong (vorige generatie, nu zijn Ssangyong nog gewoon lelijk, vroeger gewoon wat ze "willfully ugly" noemen)

En de Multipla is dan weer minder lelijk dan de X6

get-out-leave.gif

Lelijk is een X6 allerminst. Weinig subtiel, dat wel.

Indien zij dat voorstel doen, zou ik gewoon niet twijfelen hoor. En snel tekenen, voor ze van gedacht veranderen
Onze baas is net toevallig met verlof tem volgende week, dus op hoop van zege.
Maar als de Lease volgende week dit voorstel nog steeds aanvaardt, dan is de nieuwe leasewagen gekozen en wordt deze besteld.

LeaseBudget = 845€

Leasemaatschappij
Vw id3 --> 821€
Cupra --> 817€
Echter vanaf morgen zou er mogelijks 500€ korting wegvallen + ik ga nog het kleur wijzigen, daardoor zou dit uitkomen op +-830€
Dan kan het ook nog zijn dat de laadpaalinstallatie iets duurder gaat uitvallen dan voorzien dus het budget zal tegen dan wel op zijn.

Ik heb al gezegd tegen de werkgever dat ze mij niet moeten doodschieten als het finaal op 850€ zal uitkomen.

Eerst was er sprake dat iedereen 7% extra zou krijgen qua budget tov het budget voor diesel / benzine. Maar daarna werd dit fixed 50€.
Voor mij is fixed 5€ in het nadeel tov die 7%. Maar ik begrijp de werkgever natuurlijk dat ze ergens een grens moeten opstellen anders is het oneerlijk tov de collega's.

Laatst bewerkt:
Verwachte leverdatum uitgesteld naar eind augustus. Tegen dan al 15 maand in bestelling 🥳
Same here! Q4 van mijn wederhelft zou normaal volgende week geleverd worden en is nu uitgesteld naar eind december.
In deze tijden alle begrip voor uitstel, maar eerst maandenlang stilzwijgen om dan een week voor levering los een half jaar uit te stellen vind ik toch speciaal 😛

Same here! Q4 van mijn wederhelft zou normaal volgende week geleverd worden en is nu uitgesteld naar eind december.
In deze tijden alle begrip voor uitstel, maar eerst maandenlang stilzwijgen om dan een week voor levering los een half jaar uit te stellen vind ik toch speciaal 😛
Amai daar zou ik wel goed pissed van worden als ze het pas zo laat melden. En zeker uitstel van een half jaar :o

Onze baas is net toevallig met verlof tem volgende week, dus op hoop van zege.
Maar als de Lease volgende week dit voorstel nog steeds aanvaardt, dan is de nieuwe leasewagen gekozen en wordt deze besteld.

LeaseBudget = 845€

Leasemaatschappij
Vw id3 --> 821€
Cupra --> 817€
Echter vanaf morgen zou er mogelijks 500€ korting wegvallen + ik ga nog het kleur wijzigen, daardoor zou dit uitkomen op +-830€
Dan kan het ook nog zijn dat de laadpaalinstallatie iets duurder gaat uitvallen dan voorzien dus het budget zal tegen dan wel op zijn.

Ik heb al gezegd tegen de werkgever dat ze mij niet moeten doodschieten als het finaal op 850€ zal uitkomen.

Eerst was er sprake dat iedereen 7% extra zou krijgen qua budget tov het budget voor diesel / benzine. Maar daarna werd dit fixed 50€.
Voor mij is fixed 5€ in het nadeel tov die 7%. Maar ik begrijp de werkgever natuurlijk dat ze ergens een grens moeten opstellen anders is het oneerlijk tov de collega's.

Een offerte zal toch wel langer dan een paar dagen geldig blijven vermoed ik?
Die 800+ euro is toch incl CO2 bijdrage en laadkosten hoop ik...

Een offerte zal toch wel langer dan een paar dagen geldig blijven vermoed ik?
Die 800+ euro is toch incl CO2 bijdrage en laadkosten hoop ik...
Laadkosten is voor de werkgever en dus exclusief (maar deze krijg ik dus wel terugbetaald). Dit is wel inclusief CO2 bijdrage, 65% Btw en installatie laadpaal

Best veel geld voor een 'kleine' EV. Al is dat groter dan een golf vanbinnen natuurlijk.
T'is echt duur. Inflatie - veel duurder tov diesel / benzine. Echt niet de moment om een electrische wagen te bestellen.
De Cupra valt dan nog mee in prijs (dankzij die extra korting), maar de VW id3 met niet eens de zwaarste batterij is echt pokkeduur op dit ogenblik (en absurde wachtlijsten).

Laatst bewerkt:
Bij de klant hebben ze het klaargespeeld om zoveel vertraging met laadpalen kopen op te lopen, dat de elektrische wagens te snel geleverd worden (lees: werknemers zonder laadpaal thuis, en te weinig laadpalen op het werk, maar mét elektrische auto). In een markt waarin de wachttijden voor elektrische auto's 1.5 jaar zijn vind ik dat wel indrukwekkend :P

Bij de klant hebben ze het klaargespeeld om zoveel vertraging met laadpalen kopen op te lopen, dat de elektrische wagens te snel geleverd worden (lees: werknemers zonder laadpaal thuis, en te weinig laadpalen op het werk, maar mét elektrische auto). In een markt waarin de wachttijden voor elektrische auto's 1.5 jaar zijn vind ik dat wel indrukwekkend :P

Ik zie dat bij ons ook nog gebeuren. Mijn auto wordt normaal geleverd in September, we hebben vandaag GEEN leverancier van laadpalen. De contractbesprekingen zijn al 1,5 maand in de eindfase...

Ik heb een alfen single laadpaal met loadbalancing en split billing, deze kan niet ‘slim’ opladen. Bij veel phev’s kan je wel instellen tussen welke uren hij moet laden en aan welke snelheid. Bij de Q4 die ik heb kan dit ook niet dus het begrenzen vd laadpaal was de enige oplossing.
Even hier verder zetten ipv topic over leveranciers.

Dus je bedoelt dat je bij de Q4 niets kan instellen qua laadsnelheid, amperage of dergelijke? En de wagen dus altijd (weliswaar met een max van 11 kW) zo hard zal laden als hij kan?
Dat zou ik toch straf vinden en indien het effectief zo is, dan heb ik een probleem eens de Q4 hier aankomt 😅

Als je er zo wat induikt merk je toch snel dat er op vlak van deze materie nog veel werk voor de boeg is. Zoveel mogelijkheden om te optimaliseren...

Terug
Bovenaan