(Elektrisch) gereedschap topic

Ik had die set met klopboor toen ik aan de verbouwingen begon maar die is onderweg gesneuveld. Blijkbaar kon die niet zo goed tegen water :unsure:
Daarna volgende set gekocht van Dewalt en dat is/was toch een hemelsbreed verschil. Toen heb ik die wel gekocht vaar 279€ of zo en was er nog een actie dat je er gratis een 5Ah batterij bijkreeg.
Ik heb die echt nog gigantisch veel gebruikt (lees misbruikt) tijdens de verdere verbouwingen en dat geeft nog altijd geen krimp. Enkel voor zware jobs kies ik nog mijn Hitachi klopboor op netstroom, voor de rest gewoon die Dewalt.
Ik heb exact dezelfde set, toen ook met die batterij-actie, en dat is inderdaad topmateriaal.
 

Ik denk dat ik me straks de body hiervan ga bestellen. Voor het schuren van muren (schilderklaar maken) en hout doe ik daar weinig mis mee neem ik aan?
 

Ik denk dat ik me straks de body hiervan ga bestellen. Voor het schuren van muren (schilderklaar maken) en hout doe ik daar weinig mis mee neem ik aan?
Ja zoiets is heel handig in gebruik, ik heb een gelijkaardige van Makita :)
 
Ik zie op toolnation dat de bits van Wera in promo staan. Dacht dat die hier vroeger vaak aangeraden werden?
Maar euh, hoeveel verschillende sets kan je verkopen :unsure: iets met bos en bomen…
 
Ik zie op toolnation dat de bits van Wera in promo staan. Dacht dat die hier vroeger vaak aangeraden werden?
Maar euh, hoeveel verschillende sets kan je verkopen :unsure: iets met bos en bomen…
Wera is inderdaad wel goed.
Ikzelf heb oa. deze. Zeker goed genoeg, maar de bithouder heb ik meteen vervangen door een deftige.
Laat u niet vangen door fancy uitziende bithouders. Uiteindelijk is dat allemaal brol. De enige echte goede bithouder is deze:
hbm-014-56.jpg-1200x600-09382ebc88.jpg
 
Dat zal dan toch wel van de toepassing/machine afhangen. Als je veel werkt met slagschroef machines dan scheurt die bithouder binnen de dag.
 
Dat zal dan toch wel van de toepassing/machine afhangen. Als je veel werkt met slagschroef machines dan scheurt die bithouder binnen de dag.
Ah oei. Elke dag professioneel gebruik, nog nooit een bithouder van deze soort gehad die scheurt of breekt. :thumb:
Zelfs met mijn Hilti SIW 22T slagmoersleutel. Je moet natuurlijk ook weten wanneer iets vast zit. Vast is vast en het heeft geen zin om iets over te draaien.
 
Natuurlijk. Voor vijsjes van 20mm in een grenen plankje te zetten zal die niet scheuren.

Bij zwaar werk wel. Heb er zo al genoeg weg gesmeten. Als je machine echt moet kloppen (140mm+ vijzen bv, laatst ook paar 1000 schroeven in metaal. ) dan lukt dat niet. Die zijn niet gemaakt om die torsie op te vangen. Dat is ook niet voor niets dat ze specifieke bits/ houders voor impact machines maken natuurlijk. Idem met bv zeskanten.. die gewone bits breken.

Die hilti lijkt me ook een compleet andere machine nb. Is voor 3/4 of 1/2 doppen
 
Makita impact gold is ook deftig, heb al 10 jaar (zwaar hobby gebruik) een set waarvan nog geen enkele bit versleten is :)
 
Deze net aangeschaft (en nog 2 sets oplaadbare batterijen)
Ik had al een Makita werfradio, maar het werd me wat te lastig dat ik altijd die batterij moest uithalen om op te laden.
Op mijn vorig werk in het magazijn hadden we er ook zo een staan dacht ik. Die had wel goed geluid en ook heel goed bereik. De radios in onze vorklifts hadden niks bereik in het gebouw zelf maar die radio bleef maar spelen...
 
Iemand ervaring met die spullen uit de Lidl?
Parkside

Puur voor sporadisch gebruik. Niet om te verbouwen.
Heb bv een reciprozaag nodig om wat pallets en kleine prullen te zagen.
 
Iemand ervaring met die spullen uit de Lidl?
Parkside

Puur voor sporadisch gebruik. Niet om te verbouwen.
Heb bv een reciprozaag nodig om wat pallets en kleine prullen te zagen.
Ik heb aardig wat van Parkside in huis, zeker de 20 volt reeks is voor sommige toestellen echt een aanrader! De pro reeks is echt wel degelijk te noemen 🙂. Ik heb de gewone reciprozaag 20 volt maar gebruik deze wel echt niet veel. Voor hetgeen ik het al gebruikt heb werkt dit deftig🙂
 
Terug
Bovenaan