(Elektrisch) gereedschap topic

Zou eens wat kwaliteit gereedschap willen aan schaffen voor de tuin. Ik denk vooral aan een haagschaar (beuk) en kantenmaaier op accu. Iemand goede ervaringen met bepaalde merken? Stihl?
 
Vandaag nog eens in een fysieke winkel iets gaan halen ipv online te bestellen.
Knipex cobolt kniptang en een ontmanteltool voor kabels.
Prijs online was ongeveer 60 euro met verzending incl. Toch maar in de plaatselijke professionele gereedschapswinkel gaan kijken, samen met mijn zoontje, omdat ik het liever eens eerst fysiek kon bekijken. Totaal geafficheerde prijs incl btw 75 euro.
Toch maar meegepakt... blijkt dat die mannen altijd een bepaald percentage korting geven. 58 euro betaald :)

En de kleine heeft nu een zware slagmoersleutel op zijn verlanglijst staan... :S
 
Iemand ervaring met die dual power powerplus toestanden op batterijen?

Op zoek naar een basic grasmaaiertje op accu. Een haagschaar heb ik ook nog nodig dus dan denk ik dat ik voor 150 niet meteen kan sukkelen, zal wel paar jaar meegaan zeker...

Die bqq enzo zal ik wel ergens kwijtraken 😝
 
Iemand ervaring met die dual power powerplus toestanden op batterijen?

Op zoek naar een basic grasmaaiertje op accu. Een haagschaar heb ik ook nog nodig dus dan denk ik dat ik voor 150 niet meteen kan sukkelen, zal wel paar jaar meegaan zeker...

Die bqq enzo zal ik wel ergens kwijtraken 😝

Die batterij van 2.0Ah zal rap plat zijn en veel kracht heeft dat niet. Je zult al minstens een extra batterij (die van 4.0Ah) moeten bijkopen anders kun je alle 5 minuten gaan laden. Zeker met die grasmaaier.
 
Iemand ervaring met die dual power powerplus toestanden op batterijen?

Op zoek naar een basic grasmaaiertje op accu. Een haagschaar heb ik ook nog nodig dus dan denk ik dat ik voor 150 niet meteen kan sukkelen, zal wel paar jaar meegaan zeker...

Die bqq enzo zal ik wel ergens kwijtraken 😝
Powerplus heeft verschillende 'lijnen' die ze aanduiden met kleuren, beetje zoals Bosch blauw (pro) vs groen (hobbyist). Dat oranje is het laagste niveau!

Ik zou dan eerder voor iets zoals bv Ryobi gaan, veel aftermarket accu's en laders te vinden die heel wat goedkoper zijn dan de officiële en een heel uitgebreid assortiment.
 
Iemand tips voor een nagelpistool dat nagels van 50mm kan schieten? Op accu.
Is voor een tuinhuis te zetten, via verhuurbedrijven allemaal al uitverhuurd dus dacht misschien eentje te kopen om vervolgens verder te verkopen na 1 keer te gebruiken.
 
Die batterij van 2.0Ah zal rap plat zijn en veel kracht heeft dat niet. Je zult al minstens een extra batterij (die van 4.0Ah) moeten bijkopen anders kun je alle 5 minuten gaan laden. Zeker met die grasmaaier.

Powerplus heeft verschillende 'lijnen' die ze aanduiden met kleuren, beetje zoals Bosch blauw (pro) vs groen (hobbyist). Dat oranje is het laagste niveau!

Ik zou dan eerder voor iets zoals bv Ryobi gaan, veel aftermarket accu's en laders te vinden die heel wat goedkoper zijn dan de officiële en een heel uitgebreid assortiment.
Dat het basic stuff is weet ik, heb vroeger nog van de gele en blauwe reeks iets gekocht. Deed zijn ding maar intussen zijn ze ook al defect.

Had ook wat onderschat hoeveel m², kom toch op een 160 in onze nieuwe tuin.
Misschien toch eens kijken bij de grotere merken als Gardena, Stihl, Makita... Maar ook niet meteen budget om daar 500€ of meer tegen te gooien voor 1 machien (wel nog 250 eco cheques die op moeten :thinking:)
 
Laatst bewerkt:
Dat het basic stuff is weet ik, heb vroeger nog van de gele en blauwe reeks iets gekocht. Deed zijn ding maar intussen zijn ze ook al defect.

Had ook wat onderschat hoeveel m², kom toch op een 160 in onze nieuwe tuin.
Misschien toch eens kijken bij de grotere merken als Gardena, Stihl, Makita... Maar ook niet meteen budget om daar 500€ of meer tegen te gooien voor 1 machien :p
Onderschat toch het belang niet van goed materiaal hoor. Een grasmachine gebruik je een significant deel van het jaar elke 1 à 2 weken, ik zou me dood ergeren aan slecht materiaal + als het dan na een paar jaar kapot is heb je niet meteen een goede koop gedaan. Zoals je zegt: andere producten die je ervan kocht zijn al kapot.

150€ voor een grasmachine + haagschaar + trimmer + bbq (al is dat ding de naam 'bbq' niet waardig :biglaugh:), ik weet het niet. Elk van die dingen hebben bij mij individueel een veelvoud gekost :unsure:. Ik overdrijf soms wel in die dingen en hang er wat te veel geld aan maar ik zie dat als een investering. Goed materiaal is de helft van het werk en met 500m² gazon (al bij al nog beperkt maar 't is ook geen stadstuintje) en jaarlijks 500m aan haag te doen heb ik gewoon graag iets deftig in handen. Maar dat is ieder z'n keuze, en het budget moet er inderdaad ook zijn... is en blijft een stevige kost bij aankoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Ik ben van plan om een kleine oppervlakte muren opnieuw te schilderen. Bij de voorbereidingswerken zou ik een schuurmachine willen gebruiken. Die zou ik nadien nog willen gebruiken voor andere kleine schilderwerken (muren, oude meubels)

Kan iemand een toestel aanraden? Ga ik best voor een vlakschuurmachine of een excentrische?
 
Met ecocheques en een bon via Luminus kan ik deze set kopen voor 90€ eigen opleg
https://www.gamma.be/nl/assortiment...eggenschaar-2-accu-s-4ah-inbegrepen/p/B194995

Enkel het type grasmaaier is niet duidelijk want ze vermelden een andere in de tekst als in de titel. Straks eens naar de gamma rijden om ter plekke te kijken denk ik
DLM382 zal het wel zijn, die nummeraanduiding zal een of ander misbaksel zijn of een zeer specifieke aanduiding van het pakket dat Makita niet kent op zijn website (ook niet in NL).

Hier vind je trouwens een vergelijkbare deal met lader en 25% grotere batterijen:
Geen idee wat voor bon je hebt maar denk wel dat je hier ook je ecocheques kan slijten.
Om even de prijs in perspectief te zetten: m'n DLM432 heb ik 2 jaar geleden voor 389 euro gekocht in een vergelijkbare deal als hierboven.
Vergeet niet dat ecocheques ook gewoon nettoloon is, en dat dat geen monopoly geld of korting ofzo is ;). De waarschijnlijk 15% kortingsbon bij de gamma heb je dan niet, maar misschien wel een anders ontbrekende duo snellader en grotere batterijen.

Met 2x5 Ah kom ik met mijn DLM432 (43 ipv 38 cm) op een kleine 500m2 van ruw weidegras om af te rijden. Het lijkt me sterk dat je dan met de kleinere DLM382 op 2x4 Ah uitkomt op 700m2, of je moet over een gazon rijden zonder iets af te snijden en geen normale overlap tussen je baantjes.
Als het vollenbak hete zon is gaat ie beduidend minder lang mee, omdat de batterijen gewoonweg te warm worden, en de grasmachine trekt ze al relatief snel leeg door de hoge continue belasting.
 
DLM382 zal het wel zijn, die nummeraanduiding zal een of ander misbaksel zijn of een zeer specifieke aanduiding van het pakket dat Makita niet kent op zijn website (ook niet in NL).

Hier vind je trouwens een vergelijkbare deal met lader en 25% grotere batterijen:
Geen idee wat voor bon je hebt maar denk wel dat je hier ook je ecocheques kan slijten.
Om even de prijs in perspectief te zetten: m'n DLM432 heb ik 2 jaar geleden voor 389 euro gekocht in een vergelijkbare deal als hierboven.
Vergeet niet dat ecocheques ook gewoon nettoloon is, en dat dat geen monopoly geld of korting ofzo is ;). De waarschijnlijk 15% kortingsbon bij de gamma heb je dan niet, maar misschien wel een anders ontbrekende duo snellader en grotere batterijen.

Met 2x5 Ah kom ik met mijn DLM432 (43 ipv 38 cm) op een kleine 500m2 van ruw weidegras om af te rijden. Het lijkt me sterk dat je dan met de kleinere DLM382 op 2x4 Ah uitkomt op 700m2, of je moet over een gazon rijden zonder iets af te snijden en geen normale overlap tussen je baantjes.
Als het vollenbak hete zon is gaat ie beduidend minder lang mee, omdat de batterijen gewoonweg te warm worden, en de grasmachine trekt ze al relatief snel leeg door de hoge continue belasting.

Intussen die set gekocht, met mijn oppervlakte (minder dan 200) kom ik zeker toe met die batterijen. Ze staan nog halfweg als ik klaar ben.
Dubbel lader zat er ook bij, stond niet vermeld.

En die ecocheques waren ergens wel monopolie geld, gekregen als corona premie samen met consumptie cheques.
 
Ik ben van plan om een kleine oppervlakte muren opnieuw te schilderen. Bij de voorbereidingswerken zou ik een schuurmachine willen gebruiken. Die zou ik nadien nog willen gebruiken voor andere kleine schilderwerken (muren, oude meubels)

Kan iemand een toestel aanraden? Ga ik best voor een vlakschuurmachine of een excentrische?
Met een excentrische kan je sneller schuren maar als je veel hoeken of kleine stukjes moet doen is deze niet ideaal.
Heb je al machines van een bepaald merk? Indien ja zou ik gewoon 1 kopen van hetzelfde merk.
 
Wil een cirkelzaag kopen, zal echter niet zo veel gebruikt worden. Ik twijfel tussen een elektrische 105 euro of 18v 180 euro (beide makita). Veel geld extra vind ik wel, en die op accu is voor linkshandigen ook.

Iemand die dezelfde keuze heeft gehad?
 
Met een excentrische kan je sneller schuren maar als je veel hoeken of kleine stukjes moet doen is deze niet ideaal.
Heb je al machines van een bepaald merk? Indien ja zou ik gewoon 1 kopen van hetzelfde merk.
Nee ik heb nog geen machines. De vlakschuurmachine van festool heb ik al verschillende keren gebruikt. Met een excentrische heb ik één keer gewerkt. Festool is zeer degelijk materiaal, maar wel prijzig om het maar af en toe te gebruiken.
 
Pff, ik ben aan het uitkijken naar een knipex sleuteltang, liefst klein formaat. De levertijden op die tangen... afhankelijk van het model pas beschikbaar van begin augustus tot pas vanaf begin 2023...
Het begint er toch wat over te gaan die levertijden.
 
Powerplus heeft verschillende 'lijnen' die ze aanduiden met kleuren, beetje zoals Bosch blauw (pro) vs groen (hobbyist). Dat oranje is het laagste niveau!
Het klopt toch niet wat je hier zegt.
De Dual Power lijn (of de oranje lijn) is de dedicated accu power lijn, ja ook in de andere lijnen zitten er wel een aantal accu apparaten, maar niet zoveel.
Deze Dual Power lijn zit eigenlijk zowat midrange bij de Powerplus lijnen, met toestellen die bovenaan de midrange zitten en in de buurt van hun ProPower toestellen komen of misschien zelfs overtreffen.
 
Voor mij gene PowerPlus meer na onderstaande ervaringen. Zal wel iets meer uitgeven voor deftig gerief, want goeie ervaringen heb ik er nog niet mee gehad.

Mijn schoonvader heeft een elektrische nieter/schieter gekocht van Powerplus (gele lijn) om wat kleine klusjes te doen in huis. Ik ben een vliegenraam aan het maken voor de Velux op de zolder en wou het gaas aan de kader nieten. Die schieter op vollekracht gezet en met de bijgeleverde nietjes gaan niet eens helemaal in het hout. Er blijft nog 5mm uitsteken en het is zacht vurenhout. Jammer dat ze zo'n dingen verkopen waarbij de basis functionaliteit niet eens deftig werkt.
Met m'n goedkope pneumatische schieter moet ik de kracht serieus naar beneden halen of ze gingen door m'n vliegengaas.

Mijn pa heeft een PowerPlus afkortzaag en das goed voor grofwerk, maar als ge daar iets op verstek op wilt zagen, dan moete niet hopen dat de hoek correct zal zijn.

Mijn lijmpistool is ook van PowerPlus en de lijm loopt er gewoon uit eens het op temperatuur is.
 
Terug
Bovenaan