(Elektrisch) gereedschap topic

Ik ben op zoek naar een nieuwe grasmaaier. Iemand ervaring met accu grasmaaiers? Zou voor +- 10 are zijn. Gewoon wat extra batterijen kopen? Of toch gewoon nog een op benzine?
EGO heeft goed tuingereedschap op batterijen:
Prijs/kwaliteit is heel goed, ikzelf heb ook eentje van EGO maar dan wel een lichter model. 10 are is wel vrij veel, de zwaarste kan zogezegd 10 are (naar mijn ervaring klopt de batterijduur wel) maar is dan juist gepast.
 
Nu ik een houtkachel heb, zou ik misschien investeren in een accu kettingzaag. Momenteel heb ik accu's van ryobi en Dewalt.
Heeft iemand hier ervaringen met 1 van beide merken?


 
10a is idd wel veel. Ik heb een Makita grasmaaier op accu, die zou ik je enkel aanraden als je al (genoeg) accu's hebt van Makita anders wordt het een kostelijke grap
 
Nu ik een houtkachel heb, zou ik misschien investeren in een accu kettingzaag. Momenteel heb ik accu's van ryobi en Dewalt.
Heeft iemand hier ervaringen met 1 van beide merken?


Ik zou voor een 36v machine gaan. Je hebt normaal toestellen waar je dan 2 18v accu’s kan in steken zodat je uw accu’s kan herbruiken.
 
Nu ik een houtkachel heb, zou ik misschien investeren in een accu kettingzaag. Momenteel heb ik accu's van ryobi en Dewalt.
Heeft iemand hier ervaringen met 1 van beide merken?


Ik heb deze :
https://www.fixami.be/dewalt-dcm575n-54v-li-ion-accu-kettingzaag-body-400mm-dcm575n-xj.html

Daar ben ik best tevreden van, voordeel van de 54v machines is dat je die batterijen ook kunt gebruiken in de volledige 18v reeks
 
Maar dan moet ik alweer nieuwe batterijen en een lader kopen.
Het is nu ook niet dat ik hele bomen ga vellen er mee. Het is eerder voor occasioneel gebruik als er ergens eens een boom geveld ligt door een storm of zo.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe grasmaaier. Iemand ervaring met accu grasmaaiers? Zou voor +- 10 are zijn. Gewoon wat extra batterijen kopen? Of toch gewoon nog een op benzine?

Ik heb nog wat research gedaan en twijfel tussen volgende modellen:

Ego lm2135e-sp-kit 7.5ah + 4ah = 999 euro
Milwaukee M18 F2LM53-122 2x18V 12ah = 1.372 euro

Beide modellen zouden voldoende moeten zijn voor 10 are. De ego is geen slechte deal lijkt mij, De Milwaukee is nieuw en is leverbaar vanaf april. Wel duurder en als ik niet toekom met de de 2 18v 12ah batterijen is het nog eens 500 euro voor 2 batterijen.

Ik heb nog geen ander gereedschap. Zou graag bij 1 merk blijven zodat ik de batterijen ook onderling kan wisselen.
In de toekomst zal ik ook nog een heggenschaar en kantenmaaier nodig hebben. Beide merken hebben dit. Milwaukee heeft naast tuingereedschap ook nog veel meer. Kan dus ook nog een voordeel zijn.
 
Ego ken ik niet maar Milwaukee is zeker bekend, maar die mikken echt wel op de professionals met een dikke beurs ;)

Is een Ryobi bv geen optie? Op amazon vind je gemakkelijk aftermarket batterijen die een goed stuk goedkoper zijn en ze hebben ook een heel uitgebreid assortiment aan allerlei accutools.
 
Ik heb nog wat research gedaan en twijfel tussen volgende modellen:

Ego lm2135e-sp-kit 7.5ah + 4ah = 999 euro
Milwaukee M18 F2LM53-122 2x18V 12ah = 1.372 euro

Beide modellen zouden voldoende moeten zijn voor 10 are. De ego is geen slechte deal lijkt mij, De Milwaukee is nieuw en is leverbaar vanaf april. Wel duurder en als ik niet toekom met de de 2 18v 12ah batterijen is het nog eens 500 euro voor 2 batterijen.

Ik heb nog geen ander gereedschap. Zou graag bij 1 merk blijven zodat ik de batterijen ook onderling kan wisselen.
In de toekomst zal ik ook nog een heggenschaar en kantenmaaier nodig hebben. Beide merken hebben dit. Milwaukee heeft naast tuingereedschap ook nog veel meer. Kan dus ook nog een voordeel zijn.
Ik heb een EGO grasmachine en ging eerst eentje van Makita kopen omdat ik al 4 batterijen heb van Makita. Maar ik was meer onder de indruk van de kwaliteit van de EGO grasmachines dan die van Makita. Enkele maanden later heb ik dan ook een heggenschaar gekocht van EGO omdat ik zo tevreden was van de grasmachine. Ik heb de lichtste batterij van EGO en na scheren van mijn haag (ongeveer 45m) was nog geen enkel streepje weg van de indicator. Op internet vind je ook veel positieve reviews van EGO. Dus ik zou er zeker niet mee inzitten om EGO te kopen ipv Milwaukee. Ik heb veel Makita toestellen maar voor tuinmateriaal koop ik nu sowieso altijd EGO.
 
Iemand ervaring met een kolomboormachine?
Zit met het idee om wat decoratie stukken te maken uit resthout en daarvoor moet ik perfect recht kunnen boren.
 
Iemand ervaring met een kolomboormachine?
Zit met het idee om wat decoratie stukken te maken uit resthout en daarvoor moet ik perfect recht kunnen boren.

Ik heb een goedkoop model gekocht (Lidl ofzo denk ik) om uit de nood te zijn.

Is ondertussen 9 jaar geleden. Doet nog altijd zijn ding :p
 
Ik heb een EGO grasmachine en ging eerst eentje van Makita kopen omdat ik al 4 batterijen heb van Makita. Maar ik was meer onder de indruk van de kwaliteit van de EGO grasmachines dan die van Makita. Enkele maanden later heb ik dan ook een heggenschaar gekocht van EGO omdat ik zo tevreden was van de grasmachine. Ik heb de lichtste batterij van EGO en na scheren van mijn haag (ongeveer 45m) was nog geen enkel streepje weg van de indicator. Op internet vind je ook veel positieve reviews van EGO. Dus ik zou er zeker niet mee inzitten om EGO te kopen ipv Milwaukee. Ik heb veel Makita toestellen maar voor tuinmateriaal koop ik nu sowieso altijd EGO.
Geen klagen over de Makita DLM533Z, robuust spel en gaat gemakkelijk 1000m² mee, tegen dat er een paar batterijen op is zijn er terug 2 opgeladen.
 
Niet echt gereedschap, ik weet het, maar zou een electrisch verwarmingstoestel willen aanschaffen om wat van ons teveel aan opgewekte electriciteit op te gebruiken.
Kan iemand een toestel aanraden, liefst zo zuinig mogelijk en verplaatsbaar. Zou dienen om de woonkamer wat bij te verwarmen.
 
Jongens toch het is tegenwoordig echt om te janken in de wereld van de elektriciteit. Levertijden voor vrij eenvoudige Knipex tangen van meerdere maanden. Het begint een beetje te zot voor woorden te worden.
 
Jongens toch het is tegenwoordig echt om te janken in de wereld van de elektriciteit. Levertijden voor vrij eenvoudige Knipex tangen van meerdere maanden. Het begint een beetje te zot voor woorden te worden.
Welke
 
Is dit een goede set voor zijn geld? Vind maar een goedkopere, maar met 3ah batterijen.
 
Terug
Bovenaan