(Elektrisch) gereedschap topic

Festool TS55 REBQ+ met rail op de kop kunnen tikken voor 350 euro

toch wel content dat ik er eindelijk eentje kunnen vinden heb voor een redelijke prijs
 
Mooie machine. Ik heb er ook naar zitten kijken en vond het nieuw toch wat duur.
Heb zelf deze zomer de Bosch gkt 55 gce gekocht tijdens een promo, maar nog niet gebruikt.
 
Die Bosch zaagt ook goed hoor, al veel gebruikt hier om MDF te zagen ...
Ja, heb hem gekocht op basis van een hele hoop reviews. Wil hem gaan gebruiken om inbouwkasten in melamine mee te maken eens we verhuisd zijn. De Festtool was me te duur voor hobby gebruik, maar wel de beste machine.
 
Ik zou onder andere in onze garage een paar stopcontacten op hoogte willen toevoegen, en zou hiervoor wat sleuven willen uitslijpen, ipv met opbouw te werken. Volstaat voor zoiets een 125m haakse slijper? Is maar voor occasioneel gebruik, dus wil er geen ettelijke 100en euros tegenaan zwieren, maar zijn er dingen waar je toch op moet letten bij aanschaf? Zou voor iets anders ook een paar kleine sleuven van 2-3 cm diep in gewapend beton moeten slijpen, zal wat moeilijker worden veronderstel ik..

/Leek ;-)
 
Ik heb vorige week een Mirka Deros 5660 gekocht. Ik heb nog geen deftige schuurmachine en we zijn momenteel bezig met de gyproc te schuren in onze houtskeletbouw. Ik gebruik voor het grootste deel een langenekschuurmachine op een stofzuiger (Bosch GTR 550), maar rond de ramen, stopcontact, in het toilet etc is dat ding veel te lomp. Ik gebruikte eerst een handschuurder, maar dat maakt ontzettend veel stof en is verre van snel.
Die Mirka is echt een top machine. Zeer licht in de hand en er komt amper stof vrij.
Enkel de hoekjes moet ik nu nog met de hand doen, want ik helemaal tot in de hoek geraak ik niet met een 5mm orbit. Hun DEOS Delta ziet er daarvoor de ideale machine uit, maar zoiets is wat duur in aanschaf voor enkel hiervoor te gebruiken. De Deros zal ik ook nog gebruiken voor houtbewerking.
 
Ik zou onder andere in onze garage een paar stopcontacten op hoogte willen toevoegen, en zou hiervoor wat sleuven willen uitslijpen, ipv met opbouw te werken. Volstaat voor zoiets een 125m haakse slijper? Is maar voor occasioneel gebruik, dus wil er geen ettelijke 100en euros tegenaan zwieren, maar zijn er dingen waar je toch op moet letten bij aanschaf? Zou voor iets anders ook een paar kleine sleuven van 2-3 cm diep in gewapend beton moeten slijpen, zal wat moeilijker worden veronderstel ik..

/Leek ;-)
Ja met 125mm gaat. Voor de inbouwpotjes ga je dan wat dieper moeten uitkloppen met een beitel.
Als je de aankoop liever niet doet omdat je het te weinig ga gebruiken kan je ook een sleuvenfrees voor 1 dag huren.
Voor in beton gewoon zien dat je een diamandblad neemt, en niet door wapening slijpen.
 
Automatische striptang. Al eens Jokari gehad, Haupa gebruik ik meestal van collega, maar wat met Knipex, vb de 1240200, is dat een goede tang? Die gaat tot 10mm2, handig om eens in een kast te kableren. Overigens alle tangen van Knipex...
 
Automatische striptang. Al eens Jokari gehad, Haupa gebruik ik meestal van collega, maar wat met Knipex, vb de 1240200, is dat een goede tang? Die gaat tot 10mm2, handig om eens in een kast te kableren. Overigens alle tangen van Knipex...
dat is geen slechte tang maar ik gebruik zelf al jaren een van facom (of van bizzline, het merk van rexel, die dezelfde is trouwens)

deze vind ik toch net iets beter in de hand liggen dan die van knipex
kabels tot 10mm gaan maar daar moet je toch wel al serieus wat kracht voor zetten en eventueel ook eerst uw tang eens rond draaien zodat je rondom de mantel doorsnijd gezien dat gewoon 2 rechte messen zijn en je dus als je stript niet rondom de isolatie doorsnijdt.
 
Ben zelf content van alle accu voorwerpen van B&D.

Nu had ik nog een haagschaar nodig en viel mijn oog op volgende:


vs



Toch een groot verschil in prijs en vroeg me af of die het waard is ? Is de performantie beter bij de 2e schaar ? Mijn tuin heeft wel wat uren snoeiwerk nodig dus het antwoord lijkt me simpel maar wou toch even horen wat jullie meningen waren.
 
Verschil 18v en 36v is dat die van 36v meer vermogen heeft, dus die gaat gemakkelijker door dikkere takken.
Als je een langere duurtijd wil, moet je bij de toegevoegde batterij kijken hoeveel a.h die zijn. Verschil tussen 2 en 2.5 is klein, maar omdat die van 36v meer vermogen gebruikt, zal de batterij hiervan quasi even snel of sneller op zijn.
 
Ben zelf content van alle accu voorwerpen van B&D.

Nu had ik nog een haagschaar nodig en viel mijn oog op volgende:


vs



Toch een groot verschil in prijs en vroeg me af of die het waard is ? Is de performantie beter bij de 2e schaar ? Mijn tuin heeft wel wat uren snoeiwerk nodig dus het antwoord lijkt me simpel maar wou toch even horen wat jullie meningen waren.
Lijken me beiden enkelzijdige messen? Wat wil je ermee snoeien?
 
Ik heb geluisterd naar je @jvc ;-)
qKUxRL5.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Iemand tips voor een goeie lasermeter, voor gebruik binnenshuis? Laat ons zeggen maximum 100EUR.
 
Kijk eens naar de laser van lidl parkside performance. Ik heb hem en vind hem meer dan top voor die prijs, enige jammere is het ontbreken van een deftige doos🫤
 
Ik was ook net naar zo een lasermeter aan het zoeken en kwam 2 modellen van parkside tegen.
Eentje kan tot 20 meter, de andere tot 50 meter, maar zie ben geen van de "performance" staan.
 
Oei,in zie dat ik het hier verkeerd op had. Ik had het op een laser waterpas🙈. Mijn excuses! Die hebben ze inderdaad niet in performance. Die dat ik gebruik is het basismodel van bosh, mijn hele verbouwing met gedaan en heel tevreden van! Ik zal de link eens zoeken🙂
 
Terug
Bovenaan