(Elektrisch) gereedschap topic

Beetje onnozel voor sommigen misschien, maar al veel deugd gehad van mijn Makita zaklamp.
Drie weken geleden besteld en al elke dag dat ik aan het verbouwen ben is het een vaste compagnon. Licht kun je focussen of enorm breed laten gaan, hoek instelbaar, staat stabiel. Licht was hiervoor vaak het enige waar ik verlengkabels voor moest trekken. We zitten met een doolhof van een verbouwing (4 wooneenheden die wat 'geschakeld' liggen, dus kabelhaspels trekken is altijd weer een gedoe.

Heeft niet dezelfde hoeveelheid licht als typische breedstraler, maar om binnen elektriciteit te leggen is het perfect.
Verdere recente aanwinsten en levensredders zijn mijn kabelschaar en automatische striptang.
 
iemand die een hakselaar kan aanraden? Mijn pa zweert bij Eliet en consoorten, maar das toch boven mijn budget.
Tis gewoon om wat snoeihout mee te hakselen. Max 2-3 cm dik. Richtbudget 200€.
 
Ben je bereid om een gebruikt toestel te overwegen? Best wat keuze dan en wrsl iets duurzamer . Bvb Stihl of Viking

De wals Hakselaars van Bosch worden meestal ook als afdoende ervaren (al lopen de meningen wat verder uit elkaar)
 
Ik twijfel om een degelijke kruislijnlaser te kopen. Lijkt me handig en tijdsbesparend. Mensen hier daar ervaring mee? Nuttig? Bepaalde aanraders?
 
Ik twijfel om een degelijke kruislijnlaser te kopen. Lijkt me handig en tijdsbesparend. Mensen hier daar ervaring mee? Nuttig? Bepaalde aanraders?
Ik heb deze dewalt al geruime tijd, en nog steeds tevreden van.

Enige "nadeel" is dat het een rode laserlijn is (de groene was toen nog niet op de markt) en deze (vooral bij veel licht) een stuk minder goed zichtbaar is dan de groene variant. Voor binnen of donker geen probleem, maar bij veel daglicht of buiten is het over langere afstanden soms lastig.

Misschien zoek je een budgetvriendelijkere oplossing maar ik zou nu steeds voor een groene gaan.

Edit: en mocht ik hem veel meer nodig hebben zou ik voor een 360° gaan zodat je niet af en toe de laser zelf 180° moet draaien voor alle 4 de muren in een kamer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Beetje onnozel voor sommigen misschien, maar al veel deugd gehad van mijn Makita zaklamp.
Drie weken geleden besteld en al elke dag dat ik aan het verbouwen ben is het een vaste compagnon. Licht kun je focussen of enorm breed laten gaan, hoek instelbaar, staat stabiel. Licht was hiervoor vaak het enige waar ik verlengkabels voor moest trekken. We zitten met een doolhof van een verbouwing (4 wooneenheden die wat 'geschakeld' liggen, dus kabelhaspels trekken is altijd weer een gedoe.

Heeft niet dezelfde hoeveelheid licht als typische breedstraler, maar om binnen elektriciteit te leggen is het perfect.
Verdere recente aanwinsten en levensredders zijn mijn kabelschaar en automatische striptang.

Ik gebruik regelmatig de lamp waarmee ik ga wandelen wanneer ik iets in huis bezig ben.

https://www.knivesandtools.be/nl/pt/-fenix-hm65r-hoofdlamp-1400-lumen.htm
 
Ik twijfel om een degelijke kruislijnlaser te kopen. Lijkt me handig en tijdsbesparend. Mensen hier daar ervaring mee? Nuttig? Bepaalde aanraders?
Hiervoor even mezelf geqoute vanuit eerder in deze thread.
Normaal ben ik iemand die liefst professionele merken verkiest, maar heb me ooit toch eens laten overhalen deze te kopen door de goeie reviews (oa hier). Voor relatief weinig geld ben ik er toch heel tevreden van:
Deko

Heb er zelf 2 van.
Deze https://m.nl.aliexpress.com/item/40...3-0ee80b56a53d-10&gatewayAdapt=gloPc2nldMsite
En deze https://m.nl.aliexpress.com/item/10...3-8dde2323aa93-16&gatewayAdapt=gloPc2nldMsite

Voor het geld toch heel tevreden van.
En mijn broer en een oud collega vroegen direct er voor hun ook te bestellen toen ze de mijne hadden bekeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ik zoek een bouwlaser voor buiten te gebruiken, dus geen kruislaser maar eentje die toch zeker 20 meter bereik heeft. Die zijn precies nogal duur of zijn er goedkope opties. Het is maar om sporadisch te gebruiken dus moet geen merkproduct zijn. Iemand een suggestie?
 
Ik ben op zoek naar een SBS-combihamer van Makita, voor gewoon DHZ-klusjes in huis, 200-250 euro budget
Ik heb al 18V batterijen van Makita voor mijn grasmaaier.
Gezien ik de accu's al heb kijk ik dus enkel nog naar de prijs van het toestel: Zijn de machines op batterijen (in dezelfde prijsklasse) even krachtig als die op stroom?
 
Ik ben op zoek naar een SBS-combihamer van Makita, voor gewoon DHZ-klusjes in huis, 200-250 euro budget
Ik heb al 18V batterijen van Makita voor mijn grasmaaier.
Gezien ik de accu's al heb kijk ik dus enkel nog naar de prijs van het toestel: Zijn de machines op batterijen (in dezelfde prijsklasse) even krachtig als die op stroom?

Ik heb de bundel DHR242RTJ een paar maanden terug gekocht en zeer tevreden van. Denk dat de boorhamer die in die bundel zit de DHR242Z is, die valt mooi binnen je budget. Heb daar al alles mee gedaan, plakwerk van muren schieten, muren afbreken, tegels losschieten,… krijgt zowat alles behalve beton kapot.
Qua power moet je zeker geen schrik hebben.
 
Ik ben op zoek naar een SBS-combihamer van Makita, voor gewoon DHZ-klusjes in huis, 200-250 euro budget
Ik heb al 18V batterijen van Makita voor mijn grasmaaier.
Gezien ik de accu's al heb kijk ik dus enkel nog naar de prijs van het toestel: Zijn de machines op batterijen (in dezelfde prijsklasse) even krachtig als die op stroom?

Zeker niet te onderschatten. Wat boor je het meest in huis, Juist 6, 8 of 10. Dat gaat perfect met 18 volt. Licht beitelwerk, ook geen probleem. In nieuwbouws met van die gelijmde snelbouwers doen wel zelf het kapwerk met een accu combi sds plus omdat die geulen er zo makkelijk uit vallen en de hilti overkill is. Soms zijn er acties met nog een "gratis accu".
 
Ben je bereid om een gebruikt toestel te overwegen? Best wat keuze dan en wrsl iets duurzamer . Bvb Stihl of Viking

De wals Hakselaars van Bosch worden meestal ook als afdoende ervaren (al lopen de meningen wat verder uit elkaar)

Bedankt voor je tips, spijtig genoeg waren die wat ver om achter te rijden.

Uiteindelijk voor de walshakselaar van Lidl gegaan. Voorlopig kan ik er enkel maar positief over zijn.
In het verleden ook eens een basismodel van parkside gehad, en dat ding werkte voor geen meter. Het verschil met die van de lidl is enorm.
De takken gaan er vlot door, alsook ben ik blij dat mijn grote catalpabladeren ook makkelijk meegehakselt kunnen worden zonder dat die vastloopt (die parkside liep continu vast bij het hakselen van bladeren).
 
He handige Harry's

Ik mag voor m'n verjaardag op zoek naar een nieuwe heggenschaar op accu. We hebben thuis redelijk wat haag staan en tis altijd een heel gedoe met de kabel.
Ik heb mijn oog laten vallen op 3 modellen, mss de een al wat beter dan de andere maar ik vind het moeilijk de geschikte keuze te maken.
Ikzelf ben helaas niet helemaal thuis in het wereldje van de werktuigen ;-).
Belangrijk weetje: zelf heb ik momenteel ook nog geen enkel toestel die een accu nodig heeft, het is of zou dus een ideaal 'instapmoment' zijn om mij toe te leggen op een bepaald merk voor eventueel hierop uit te breiden in de toekomst.

In dit opzicht lijkt mij dan ook 'Makita' een goede keuze en ben ik gecharmeerd tot dit model:
Volgens mij een mooi prijsje voor het toestel, weliswaar nog zonder accu :).

Verder had ik ook wat opgezocht op het forum en was er toch ook een liefhebber aanwezig van 'Ego', wat me ook wel een zeer degelijke indruk geeft. Het is wel de duurste van de 3 opties -> is dit overkill voor 2x per jaar een dagje te snoeien?? Verdere toestellen mss echter beperkt, ik denk dan alleen aan een grasmachine.

Als derde optie kwam ik uit bij deze 'Ryobi'. "Slechts" 200 euro voor het pakket met accu erbij.. Deze zal het waarschijnlijk veel minder lang uitzingen dan de 2 hierboven. Maar aan de andere kant denk ik misschien is dit ook wel meer dan voldoende.
Ryobi heeft ook veel toestellen op de markt, voor mij ook een dikke plus, echter misschien wat onbekend hier bij ons ?

Als jullie zelf iets anders voorstellen mag dit gerust, zelf wil ik best een kwalitatief toestel kopen maar zoals gezegd ook niks te zots.
Alvast merci voor het te bekijken ;-)
 
Laatst bewerkt:
Makita heeft ook heggenscharen die op twee 18V accu's werken. Dat zijn dan iets zwaardere toestellen die dikkere haag aankunnen en/of langer mee kunnen gaan. Andere merken waarschijnlijk van hetzelfde.

Makita doet meestal ook gratis batterij acties, maar ik heb de laatste tijd niet echt betaalbare heggenscharen gezien daartussen. De lijst is hier te vinden:
Ook Makita nl doet (andere) acties, meestal met van die cadeaupunten. Er zijn NL webshops die in België leveren, dus goed uitkijken welke actie in de winkel van toepassing is:
 
He handige Harry's

Ik mag voor m'n verjaardag op zoek naar een nieuwe heggenschaar op accu. We hebben thuis redelijk wat haag staan en tis altijd een heel gedoe met de kabel.
Ik heb mijn oog laten vallen op 3 modellen, mss de een al wat beter dan de andere maar ik vind het moeilijk de geschikte keuze te maken.
Ikzelf ben helaas niet helemaal thuis in het wereldje van de werktuigen ;-).
Belangrijk weetje: zelf heb ik momenteel ook nog geen enkel toestel die een accu nodig heeft, het is of zou dus een ideaal 'instapmoment' zijn om mij toe te leggen op een bepaald merk voor eventueel hierop uit te breiden in de toekomst.

In dit opzicht lijkt mij dan ook 'Makita' een goede keuze en ben ik gecharmeerd tot dit model:
Volgens mij een mooi prijsje voor het toestel, weliswaar nog zonder accu :).

Verder had ik ook wat opgezocht op het forum en was er toch ook een liefhebber aanwezig van 'Ego', wat me ook wel een zeer degelijke indruk geeft. Het is wel de duurste van de 3 opties -> is dit overkill voor 2x per jaar een dagje te snoeien?? Verdere toestellen mss echter beperkt, ik denk dan alleen aan een grasmachine.

Als derde optie kwam ik uit bij deze 'Ryobi'. "Slechts" 200 euro voor het pakket met accu erbij.. Deze zal het waarschijnlijk veel minder lang uitzingen dan de 2 hierboven. Maar aan de andere kant denk ik misschien is dit ook wel meer dan voldoende.
Ryobi heeft ook veel toestellen op de markt, voor mij ook een dikke plus, echter misschien wat onbekend hier bij ons ?

Als jullie zelf iets anders voorstellen mag dit gerust, zelf wil ik best een kwalitatief toestel kopen maar zoals gezegd ook niks te zots.
Alvast merci voor het te bekijken ;-)
Ik heb de HT2410E (HT2411E is met batterij en lader) van Ego, deze is goedkoper en voldoende voor de meeste hagen. De HT5100 is al meer voor professionals. Na een halve dag ermee werken is er nog 80% van de batterij over dus een hele dag ermee werken moet zeker lukken met 1 batterij :)
 
Terug
Bovenaan