(Elektrisch) gereedschap topic

Snel stuk of versleten? Of gewoon niet fijn/sterk genoeg?

Gebruik je deze op een zaagtafel of gewoon op de grond?
Is mijn eerste afkortzaag, heb dus kiks om mee te vergelijken maar voorlopig tevreden van. Eerste zaagblad was er bij mij aan na 100m2 laminaat te leggen, maar geen idee of dat normaal is.. er zat een 2de identieke blad bij, fijn genoeg voor het (beperkte) andere werk dat ik toch nu toe gedaan heb.
 
Laminaat is killing voor je blad, die harde toplaag he.
Voor zulk werk gebruik ik goedkope bladen (ecotools).

Verder begin ik het idee van zo een Accutacker best wel genegen te zijn. Elke keer die compressor verzetten en kabels afrollen over verdiepen heen begint wat tegen te steken. Maar dat is misschien ook eigen aan het feit dat ik met stukken en brokken nog zaken aan het afwerken ben.
 
Mss iets zwaarder als een accutacker, maar sinds ik mijn spit paslode 90 heb gebruik ik amper nog een hamer.
zo’n leuk speelgoedje.
Heb ook een stihl ts230 accu slijpmachine (en een ts700 op benzine)
makita reciprozaagmachine (bewust niet op accu)

sinds ik al dat speelgoed heb gaat verbouwen een pak sneller.
 
Staat gewoon op m'n werkbank. Ik vond het standaard blad iets te bruusk. Zeker goed voor balken en kepers etc, maar voor een gelakt plintje ofzo heb ik liever iets verfijnder.

Als je hem vaak wil verplaatsen is het inderdaad wel een iets lomper geval, maar zeker nog doenbaar.
Ik heb dezelfde en is inderdaad geen blad voor fijn mee te zagen maar wel zeker geschikt voor constructie. Ik heb met het originele blad een volledig zadeldak gedaan en het laminaat voor de zolder, daarna laten slijpen voor 7€.
 
Ben efkes weer in gang geschoten in de verbouwing... :)

Iemand ervaring met verspuitmachines? Ik twijfel om gewoon met rol te schilderen of toch met een machine te gaan spuiten.

Ik zoek eigenlijk wel een machine waarbij ik ook het daktimmerwerk kan behandelen en bespuiten tegen houtworm, ik vermoed dat de meeste van die machines daar ook wel voor geschikt zijn? Ik heb die daarvoor dus sowieso nodig (ik zie het echt niet zitten om al dat daktimmerwerk met een borstelke te gaan inwrijven), vandaar dat ik dan evengoed het kan gebruiken om te schilderen.

Grootste nadeel wat ik wel overal lees is dat de spray echt een pak verder komt dan je eigenlijk bedoelt en dat je dus echt alles moet gaan afplakken. Op zich geen probleem, maar in de leefruimte en inkom hebben we heel wat zichtbaar gezandstraald hout en ik twijfel ook om de parket al te leggen voor de schilderswerken, dus die moet dan ook overal gevrijwaard worden.
 
Ben efkes weer in gang geschoten in de verbouwing... :)

Iemand ervaring met verspuitmachines? Ik twijfel om gewoon met rol te schilderen of toch met een machine te gaan spuiten.

Ik zoek eigenlijk wel een machine waarbij ik ook het daktimmerwerk kan behandelen en bespuiten tegen houtworm, ik vermoed dat de meeste van die machines daar ook wel voor geschikt zijn? Ik heb die daarvoor dus sowieso nodig (ik zie het echt niet zitten om al dat daktimmerwerk met een borstelke te gaan inwrijven), vandaar dat ik dan evengoed het kan gebruiken om te schilderen.

Grootste nadeel wat ik wel overal lees is dat de spray echt een pak verder komt dan je eigenlijk bedoelt en dat je dus echt alles moet gaan afplakken. Op zich geen probleem, maar in de leefruimte en inkom hebben we heel wat zichtbaar gezandstraald hout en ik twijfel ook om de parket al te leggen voor de schilderswerken, dus die moet dan ook overal gevrijwaard worden.
voor uw dakgebinte, ik heb het mijne volledig ingespoten met sarpeco met een gewone plantenspuit, voldoet meer als voldoende.

Zo eentje dat je vroeger gebruikte voor vergif te spuiten :D

Wel verder goed inpakken en uw een mondmasker opzetten, want dat product is echt vuile boel.

PS. heb nog 2-3l over, dus als je geen volledige bus van 5l nodig hebt ;)
 
Mijn overbuur heeft zich dat aangeschaft. Hij zegt dat als uw huis nog leeg is en ge alles in dezelfde kleur doet het de moeite is. Anders hebt ge de helft al gerold nog voor alles afgeplakt is.
 
Zo een vergifspuiter heb ik staan, kan het dak idd daar mss wel mee doen, al is dat natuurlijk wel nogal manueel gedoe, en het is nogal een oppervlakte.

Ook om te schilderen, het is geen kleine woning, vandaar, het mag vooruit gaan.

Maar als ik voldoende man kan optrommelen en hen een rol in de hand duw zal het ook wel snel gaan. Gaat mij alleen wat bakken bier kosten :)
 
Laatst bewerkt:
Verven laat ik echt niet graag doen door iemand anders :p ik heb maar twee of drie man die ik echt vertrouw voor de afwerking onder mijn vrienden. De rest zou nog een primerlaag kunnen verkloten.
 
Iemand ervaringen of alternatieven voor volgende cirkelzagen:
- https://www.toolnation.nl/metabo-69...tt-liniaal-1600mm-5-jaar-dealer-garantie.html
- https://www.toolnation.nl/dwe576k-c...e-liniaal-1500-mm-4-jaar-dealer-garantie.html

Zou maar voor sporadisch hobby gebruik zijn, dus duurder zou ik zeker niet willen gaan (goedkoper mag uiteraard wel ;-)). Mag gerust bedraad zijn + liefst geleider en box erbij.

Was ook eens naar een bovenvrees aan het kijken, maar is wel vrij duur tov voor wat ik het maar zou gebruiken (bvb https://www.toolnation.nl/makita-rt0700cx3j-boven-kantenfrees-in-m-box-4-jaar-dealer-garantie.html)
 
Iemand ervaringen of alternatieven voor volgende cirkelzagen:
- https://www.toolnation.nl/metabo-69...tt-liniaal-1600mm-5-jaar-dealer-garantie.html
- https://www.toolnation.nl/dwe576k-c...e-liniaal-1500-mm-4-jaar-dealer-garantie.html

Zou maar voor sporadisch hobby gebruik zijn, dus duurder zou ik zeker niet willen gaan (goedkoper mag uiteraard wel ;-)). Mag gerust bedraad zijn + liefst geleider en box erbij.

Was ook eens naar een bovenvrees aan het kijken, maar is wel vrij duur tov voor wat ik het maar zou gebruiken (bvb https://www.toolnation.nl/makita-rt0700cx3j-boven-kantenfrees-in-m-box-4-jaar-dealer-garantie.html)
Ik heb die Dewalt hier al een 5 tal jaar met rail, toch al redelijk veel gebruikt en zou direct dezelfde terug kopen.
Geen ervaring met de Metabo maar qua specs lijkt de Dewalt wel de betere te zijn (meer vermogen groter/beter zaagblad).
 
Ivm. die bovenfrees:
Dat wil ikzelf ook zeer graag, maar ik vind het inderdaad ook de kost niet waard voor die keren ik het zou gebruiken.
Al een keer of 3 op het punt gestaan er één te bestellen wel 😛
 
kheb de groene bosch bovenfrees (was iets van een 120e ofzo), voor de 5x dat ik het momenteel gebruik meer als goed genoeg. Ga ik het meer gebruiken zal ik wel overwegen om iets beters te kopen. Het hoeft niet altijd direct minstens makita te zijn :)

@Tompoesje, let wel op, als je het zeer snel moet hebben is toolnation momenteel niet de way to go (check de reviews op tweakers maar). Ze hebben nogal issues met hun verhuis. zelfs al zeggen ze dat het op voorraad is (hint, meestal niet)
 
Te zien voor wat ge het gaat gebruiken zeker? Ik heb 1 voor 100 euro gekocht en toch al genoeg gebruik van gemaakt om binnenkort de makita aan te schaffen.
 
Ben efkes weer in gang geschoten in de verbouwing... :)

Iemand ervaring met verspuitmachines? Ik twijfel om gewoon met rol te schilderen of toch met een machine te gaan spuiten.

Ik zoek eigenlijk wel een machine waarbij ik ook het daktimmerwerk kan behandelen en bespuiten tegen houtworm, ik vermoed dat de meeste van die machines daar ook wel voor geschikt zijn? Ik heb die daarvoor dus sowieso nodig (ik zie het echt niet zitten om al dat daktimmerwerk met een borstelke te gaan inwrijven), vandaar dat ik dan evengoed het kan gebruiken om te schilderen.

Grootste nadeel wat ik wel overal lees is dat de spray echt een pak verder komt dan je eigenlijk bedoelt en dat je dus echt alles moet gaan afplakken. Op zich geen probleem, maar in de leefruimte en inkom hebben we heel wat zichtbaar gezandstraald hout en ik twijfel ook om de parket al te leggen voor de schilderswerken, dus die moet dan ook overal gevrijwaard worden.
hou er rekening mee dat als ge gaat werken met een verfspuit je ook veel makkelijker defaults zal zien in je schilderswerk en ondergrond dan met de rol.
 
Ik ben op zoek naar een schroefboormachine om kastjes ed in elkaar te steken.
Nu was ik aan het kijken naar een accuboormachine. Nu was mijn vraag: kan je hiermee ook in muren boren om bv. een kadertje of een klok op te hangen?
Ik heb in de IKEA enkele wandplanken gekocht, deze zou ik hier ook mee willen vast boren.
Ik dacht aan iets zoals onderstaande:


of

 
neen dan moet je een klopfunctie hebben.

Klop/schroef machine. Heb je al bij al een veelzijdig toestel voor wat kluswerkjes hier en daar.
 
Terug
Bovenaan