(Elektrisch) gereedschap topic

Inderdaad, klopfunctie is ook zeer handig voor dergelijke klussen.
Op veel plaatsen kan je met een boor in schroefstand ook door de muur, maar hier en daar (vaak plafonds) heb je eens een harde plek te pakken en dan heb je die klopstand echt wel nodig.
 
Wat zijn de betere merken? Buiten Makita, deze zijn iets te prijzig.

'betere merken' en 'prijzig' gaat meestal hand in hand.

Makita, metabo, dewalt, hikoki,.. allemaal goed voor hetgeen je moet doen. Zeker als je later nog andere machines wilt, dan kan je de body los kopen en is dat wel iets goedkoper. De goedkoopste van deze merken hebben vaak mindere accu duur. Zou toch proberen min 14,4V 3.0ah te kopen.

'goedkope' merken heb ik geen ervaring mee. Bedraad zou je dat nog kunnen doen maar ik denk wat accu betreft dat wel wat minder gaat zijn.
 
Ok bedankt voor de info!

Morgen moet ik bij de hornbach zijn.
Kan iemand me van de site een degelijk toestel aanraden? Hoeft niet top-notch-high end te zijn maar misschien ook maar niet iets waarmee ik eigenlijk niet al teveel aan kan.
Liever nu iets meer betalen dan later 2 keer kosten te doen...

 
Ik heb een ("goedkoop") 18V groen bosch klopboorschroefmachientje, dus met zogezegd klopfunctie.. maar daar geraak ik nog eens niet mee in een snelbouwsteen, laat staan in de beton int plafond. Als schroefmachientje wel prima voor mijn noden (heb een aparte bedrade klopboor, maar had beter een boorhamer gekocht achteraf gezien als aanvulling, lig nog altijd te zwoegen in beton)
 
Ok bedankt voor de info!

Morgen moet ik bij de hornbach zijn.
Kan iemand me van de site een degelijk toestel aanraden? Hoeft niet top-notch-high end te zijn maar misschien ook maar niet iets waarmee ik eigenlijk niet al teveel aan kan.
Liever nu iets meer betalen dan later 2 keer kosten te doen...

Goedkoopste setje (geen garantie dat je 6mm in beton kan boren):
+

Meer aan te raden:
+

Moest je de smaak te pakken hebben kan je nog andere toestellen kopen met zelfde batterijsysteem. Want nu betaal je eigenlijk veel om batterijen te hebben.
 
Had ik ook gezien maar is 2.0 Ah niet te laag?
Hangt er allemaal vanaf wat voor klussen je wil doen. Ik heb zelf een Makita met 2 x 1.5Ah en voldoet voor mij (meestal toch).
Achteraf bekeken misschien wel net iets meer uitgegeven, aangezien ik nu met de "verkeerde" types van batterijen zit op dat toestel. De "G" reeks dus. Ik had achteraf bekeken beter richting toestel met de LXT reeks gekeken, was wat meer future proof geweest om ok een heggeschaar e.d. van Makita te kopen.
 
Alright, thx.

Deze had ik ook gezien:


Met een batterij van 1.3 Ah, kan ik die battery later upgraden? Of zijn dat andere aansluitingen?
 
Alright, thx.

Deze had ik ook gezien:


Met een batterij van 1.3 Ah, kan ik die battery later upgraden? Of zijn dat andere aansluitingen?
Is niet compatibel met andere helaas.

Zou dan eerder zoiets kopen (als het toch via online mag):
Dit is de betere LXT reeks en kan je later nog mee weg.
 
Alright, thx.

Deze had ik ook gezien:


Met een batterij van 1.3 Ah, kan ik die battery later upgraden? Of zijn dat andere aansluitingen?
Dat is de "G" reeks van Makita, daar kan je enkel batterijen van die reeks op gebruiken. Ik heb ongeveer hetzelfde toestel met 1.5Ah batterijen.
Voor mij voldoet dat.

Op de website van Makita vind ik precies alleen maar 1.5Ah batterijen voor die reeks.
 
Binnenkort begin ik aan mijn terras uit Padoek.
Hiervoor ben ik op zoek naar een cirkel zaag.
Momenteel heb ik reeds een DeWalt DCF887P2 met 15v 5.0 Ah batterijen.
Ik zou dus graag bij DeWalt blijven moest ik voor een draadloze optie gaan.

Diegene die hier wat eerder gepost is zag ik wel zitten.

Nu vroeg ik me wel af of dat goed genoeg is voor waar ik het voor wil gebruiken.
 
Binnenkort begin ik aan mijn terras uit Padoek.
Hiervoor ben ik op zoek naar een cirkel zaag.
Momenteel heb ik reeds een DeWalt DCF887P2 met 15v 5.0 Ah batterijen.
Ik zou dus graag bij DeWalt blijven moest ik voor een draadloze optie gaan.

Diegene die hier wat eerder gepost is zag ik wel zitten.

Nu vroeg ik me wel af of dat goed genoeg is voor waar ik het voor wil gebruiken.
Waarom geen afkortzaag?
 
Kzou precies ook voor een afkortzaag gaan en dan daar een ferm blad (eentje met veel tanden) voor hardhout op zetten. Want padoek is echt verdomd hard.
 
Over de discussie hierboven qua batterijen: koop u twee batterijen en je kan afwisselen. Ik denk niet dat je als dhz’er veel meer nodig hebt. Voor in beton te boren kan je later nog een sds plus kopen.
 
Binnenkort begin ik aan mijn terras uit Padoek.
Hiervoor ben ik op zoek naar een cirkel zaag.
Momenteel heb ik reeds een DeWalt DCF887P2 met 15v 5.0 Ah batterijen.
Ik zou dus graag bij DeWalt blijven moest ik voor een draadloze optie gaan.

Diegene die hier wat eerder gepost is zag ik wel zitten.

Nu vroeg ik me wel af of dat goed genoeg is voor waar ik het voor wil gebruiken.
Als je per se in cirkelzaag wil ga je gewoon voor die dewalt. Anders zoals de rest zegt een afkortzaag, gaat veel makkelijker werken.
 
Waarom geen afkortzaag?

Kzou precies ook voor een afkortzaag gaan en dan daar een ferm blad (eentje met veel tanden) voor hardhout op zetten. Want padoek is echt verdomd hard.

Ga je ook veel gemakkelijker accuraat mee kunnen zagen voor zo een klus

Als je per se in cirkelzaag wil ga je gewoon voor die dewalt. Anders zoals de rest zegt een afkortzaag, gaat veel makkelijker werken.


Bedankt voor de tip!
Daar had ik niet meteen aan gedacht.
Afkortzaag en verstekzaag zijn hetzelfde zeker?
Waarom ik aan een cirkelzaag dacht was omdat me dat nuttiger lijkt naar de toekomst toe.
En het minder plek inneemt

zijn er bepaalde afkortzagen die jullie aanraden?
Deze zullen allemaal bedraad zijn vermoed ik.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
 
Metabo KGS 216 of KGS 256
Bosch GCM 8 SJL (is een 216mm blad) (heeft cv stofafzuiging ook)

daar zijn al zeer goede ervaringen mee hier.

Pro-tip, neem direct een onderstel erbij, is nog zoveel plezanter om te werken dat je niet altijd op de grond moet zitten.
 
Terug
Bovenaan