(Elektrisch) gereedschap topic

Bedankt voor de tip!
Daar had ik niet meteen aan gedacht.
Afkortzaag en verstekzaag zijn hetzelfde zeker?
Waarom ik aan een cirkelzaag dacht was omdat me dat nuttiger lijkt naar de toekomst toe.
En het minder plek inneemt

zijn er bepaalde afkortzagen die jullie aanraden?
Deze zullen allemaal bedraad zijn vermoed ik.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Klassiekers onder de doe-het-zelvers:

Verschil is hoofdzakelijk de grootte van zaagsnede. Voor terrasplanken e.d. is de 216 voldoende. Wil je later de kap van een dak gaan doen bvb. zou ik de 254 aanraden (ik heb deze).
Zoals al gezegd zou ik ook kijken voor een preciezer zaagblad voor hardhouten terrasplanken (bvb. https://www.fixami.be/metabo-628223...-30-x-80t-hout-epoxy-aluminium-kunststof.html)
 
Ik ben op volgend setje gestoot:


Wel maar 2.0 Ah maar aangezien ik geen dagen aan een stuk door klus lijkt me dat niet zo van belang?
Belangrijkste is voor mij dat ik met één toestel kan schroeven en boren in een binnenmuur.

Ook zou ik ooit op termijn graag uitbreiden naar meer toestellen, van hetzelfde merk, en zo de accu's kan wisselen en op dezelfde toestellen plaatsen
 
Ik ben op volgend setje gestoot:


Wel maar 2.0 Ah maar aangezien ik geen dagen aan een stuk door klus lijkt me dat niet zo van belang?
Belangrijkste is voor mij dat ik met één toestel kan schroeven en boren in een binnenmuur.

Ook zou ik ooit op termijn graag uitbreiden naar meer toestellen, van hetzelfde merk, en zo de accu's kan wisselen en op dezelfde toestellen plaatsen
Ik zou voor die 14€ meer wel kiezen voor de optie met 2x 5.0Ah en de bitset. Ik vraag me ook af wat je bent met 25x hetzelfde bitje in de set die jij aanhaalt :confused:
T20 schroevendraaierbit (25x)

Ook heeft deze geen klopfunctie. In een beetje deftige muur ga je al serieus vloeken om daar een gat te moeten inboren.

Ik heb deze set: https://www.toolstation.be/dewalt-dck2062m2t-qw-combopack/p12079 Indertijd een promo van de winkel (was slechts 289€) en DeWalt deed ook nog een promo en smeet er gratis een 5.0Ah batterij boven op (na een paar maanden wachten ;) )
Zo'n slagschroevendraaier is een droom om mee te werken.
 
Geen idee, ik heb een set bits van Milwaukee voor slagschroevendraaiers. ;)
 
Even met mijn schoonvader gebeld over de afkortzaag.
Wou zeker zijn dat hij er niet ergens 1 heeft staan.
Hij had er geen maar zei wel dat hem een goei wipzaagske heeft :p
Ja laat maar
 
Even met mijn schoonvader gebeld over de afkortzaag.
Wou zeker zijn dat hij er niet ergens 1 heeft staan.
Hij had er geen maar zei wel dat hem een goei wipzaagske heeft :p
Ja laat maar
Met een wipzaag gaat dat ook hoor! Lineaal erop en je kan mooi recht of in verstek zagen!
 
Met een wipzaag gaat dat ook hoor! Lineaal erop en je kan mooi recht of in verstek zagen!
Daar ga je toch echt niet hetzelfde resultaat mee krijgen dan een cirkelzaag/afkortzaag. Misschien als je een mafell decoupeerzaag hebt met die extra dikke bladen maar dan nog

Een decoupeerzaag heeft zijn functies, maar zichtwerk mooi rechter en haaks afzagen zit daar niet bij imho
 
Daar ga je toch echt niet hetzelfde resultaat mee krijgen dan een cirkelzaag/afkortzaag. Misschien als je een mafell decoupeerzaag hebt met die extra dikke bladen maar dan nog

Een decoupeerzaag heeft zijn functies, maar zichtwerk mooi rechter en haaks afzagen zit daar niet bij imho
Bwa je kan daar ook gewoon mooi recht mee zagen hoor. Je moet gewoon goeie geleiding voorzien.
Het voordeel aan een cirkelzaag en een afkortzaag is dat dit veel sneller werkt. De afstand die je zaagt met een cirkelzaag op 1 minuut kan je nooit met de decoupeerzaag doen. Het aantal stukken in verstek die je met een afkortzaag op een minuut kan doen doe je nooit met een decoupeerzaag.
 
Bwa je kan daar ook gewoon mooi recht mee zagen hoor. Je moet gewoon goeie geleiding voorzien.
Het voordeel aan een cirkelzaag en een afkortzaag is dat dit veel sneller werkt. De afstand die je zaagt met een cirkelzaag op 1 minuut kan je nooit met de decoupeerzaag doen. Het aantal stukken in verstek die je met een afkortzaag op een minuut kan doen doe je nooit met een decoupeerzaag.
Recht natuurlijk wel, maar de afwerking van een goed cirkelzaagblad zal veel beter zijn dan van een decoupeerzaagblad.
 
Geen idee of ik het hier moet vragen maar here we go:

Ik heb hier de klassieke inbussleutels, altijd prima zijn job gedaan, maar nu heb ik een situatie waarbij op dat kleine sleuteltje niet voldoende kracht kan zetten om hem vast genoeg te draaien. Is er iemand die een gereedschap of hulpmiddel kent om daarbij te helpen? Ik heb zelf al eens gezocht maar je vind precies altijd gewoon de gekende sleutels terug...
 
Geen idee of ik het hier moet vragen maar here we go:

Ik heb hier de klassieke inbussleutels, altijd prima zijn job gedaan, maar nu heb ik een situatie waarbij op dat kleine sleuteltje niet voldoende kracht kan zetten om hem vast genoeg te draaien. Is er iemand die een gereedschap of hulpmiddel kent om daarbij te helpen? Ik heb zelf al eens gezocht maar je vind precies altijd gewoon de gekende sleutels terug...
Als er meer kracht moet zijn, de hefboom verlengen, kan met een buisje ofzo. Of met een ratel idd
 
Ik heb eentje van Stihl, zeer tevreden van. Maar de instapmodellen zijn kwalitatief niet zo top. Tbh zou ik niet een basismodel nemen maar meteen iets degelijkers.
 
Terug
Bovenaan