(Elektrisch) gereedschap topic

Ik moet nu wel zeggen dat de black & decker van mijn schoonvader minder proper zaagt als mijn makita. Maar niet in de grote orde dat de ene het werkstuk vernielt en de andere zo scherp als een laser is.
 
Fein Multimaster. Maar ik heb geen enkele ervaring met andere merken wat multitools betreft, dus kan niet meer zeggen dan dat ik tevreden ben 😛
 
welke multitool hebben de meesten hier?

Die van Makita valt nog mee in prijs (+-200€), maar DeWalt heeft voor dezelfde prijs meer accessoires en hulpstukken. Is DeWalt ok qua kwaliteit?


Ge zit hier wel een 10,8v toestel met een gesnoerd toestel te vergelijken :p
 
Bij iBood krijg je momenteel €30 korting op de Fein Multimaster MM 700.
Wel weer een stukje hoger dan je budget en zo kun je blijven gaan 😅
 
Waar moet je op letten bij een goede afkortzaag? Is wel om vrij intensief te gebruiken, parket en plinten plaatsen en hout verzagen om zolder aan te passen (trekkers, knieschotten, dakkapellen,...).
 
Metabo KGS254m hier. Tevreden van, maar imho koop je er beter direct een beter blad bij dan de standaard.
 
Ge zit hier wel een 10,8v toestel met een gesnoerd toestel te vergelijken :p
Zijn er dan naast het feit dat er geen snoer is nog voordelen/verschillen aan het toestel met batterij? Want mij lijkt dit voor dergelijke kleine toestellen voor fijn werk net zwaarder en dus onhandiger?
 
Metabo KGS254m hier. Tevreden van, maar imho koop je er beter direct een beter blad bij dan de standaard.
Snel stuk of versleten? Of gewoon niet fijn/sterk genoeg?

Gebruik je deze op een zaagtafel of gewoon op de grond?
 
Bosch gcm 8sjl hier. Ook nog gekeken naar de Metabo, maar ik vond hem te lomp voor die extra CMS zaaghoogte.

Wel direct een onderstel bijgekocht (was bundel). Zeer tevreden van!
 
Snel stuk of versleten? Of gewoon niet fijn/sterk genoeg?

Gebruik je deze op een zaagtafel of gewoon op de grond?
Staat gewoon op m'n werkbank. Ik vond het standaard blad iets te bruusk. Zeker goed voor balken en kepers etc, maar voor een gelakt plintje ofzo heb ik liever iets verfijnder.

Als je hem vaak wil verplaatsen is het inderdaad wel een iets lomper geval, maar zeker nog doenbaar.
 
Plaatsen waar je een zaagblad kan laten slijpen?
En is dat zelfs de moeite? Gewoon beter een nieuwe kopen?
Mijn 48 tanden blad voor m'n invalzaag is serieus bot
 
Terug
Bovenaan