(Elektrisch) gereedschap topic

Ah maar da Nederland, de wetgeving voor stofvrij werken is daar enorm strikt.
dat hij niet antistatisch is daarentegen is wel een groter probleem, hoewel ik me af vraag hoe dat op accu überhaupt kan. Die toestellen kunt ge toch nooit aarden?
 
Ik had eentje van spit met klop, maar tijdens de bouw is de slang stuk gegaan en die is echt mega duur om te vervangen. Ook was dat echt een lomp geval
Uiteindelijk voor meer verkocht dan ik hem had betaald op een veiling :p
Is idd ook nogal groot en lomp, zeker met zo een schuurmachientjes die net heel handig en licht zijn maak je het zo iets moeilijker, maar dat is het gebrek aan stof tijdens en achteraf mij helemaal waard.
 
Ah maar da Nederland, de wetgeving voor stofvrij werken is daar enorm strikt.
dat hij niet antistatisch is daarentegen is wel een groter probleem, hoewel ik me af vraag hoe dat op accu überhaupt kan. Die toestellen kunt ge toch nooit aarden?
Ah dat wist ik niet, bedankt voor de info

Dan zal het wellicht niet zo'n groot probleem zijn?
 
Ik had eentje van spit met klop, maar tijdens de bouw is de slang stuk gegaan en die is echt mega duur om te vervangen. Ook was dat echt een lomp geval
Uiteindelijk voor meer verkocht dan ik hem had betaald op een veiling :p
Ik zit hier nu ook al even wat veilingen te volgen maar echte batjes zijn er toch niet meer te vinden precies :(
 
Ik heb idd al niet veel geweldig tegen gekomen. Momenteel nog geboden op een Paslode 90i tacker maar 9/10 passeren ze mij nog wel in het laatste uur
 
Update over de Makita accu actie

Beste Makita gebruiker,​

De actie met de gratis accu loopt t/m eind maart 2021. Aankopen in deze periode, mits aan de voorwaarden voldaan wordt, komen in aanmerking voor de gratis accu. Registratie kan t/m eind april 2021.

Op dit moment kunnen we echter geen accu sturen. Door een samenspel van factoren zijn er tijdelijk geen accu’s beschikbaar, en is het ook nog niet precies te zeggen wanneer die wel beschikbaar zijn.

Onze welgemeende excuses voor de vertraging. We nemen je aanvraag wel gewoon in behandeling. Ondertussen doen we alles wat mogelijk is om je zo snel mogelijk de accu toe te sturen.
 
Ik had het bericht al ontvangen, ik ga voor mijn DSP600 9/10 geen accu krijgen maar ik ga de aanvraag toch indienen (is eerste week april gefactureerd omdat ze in maart nog niet binnen was).

Ik heb op mijn vorige gratis accu bijna een half jaar moeten wachten, tis leuk dat ge ze krijgt maar iemand die een ZJ model koopt met het gedacht 'met die gratis accu ben ik dan ook vertrokken' die is er schoon aan voor de moeite. En dat is al jaren zo, toen ik bij Makita werkte kregen we daar echt dagelijks klachten over dat het zo lang duurde.
 
Onverwacht toch die paslode gewonnen. Dno of ik hem ga houden wat ik had al een tacker op compressor :p
 
Specifieke veilingsites die je volgt? En geen schrik voor miskoop?
Auctim, openbare-verkopen, hammertime enzo. Tgoja, elektrisch gereedschap tweedehands kopen is altijd wat gokken dus bij een veiling is dat risico niet noodzakelijk groter. Ik bied ook enkel op dingen die in mijn ogen een batje zijn. helaas de laatste tijd niet veel meer tegengekomen. Ik zag onlangs een combopack van dewalt passeren. Eens alle kosten erbij geteld was je bijna goedkoper af van nieuw te kopen.
Ik kijk ook enkel af en toe als ik mij verveel.
 
Idd, het moet echt een goeie deal zijn. Die tacker kost nieuw bijna 1000€ en ik heb nu 260 betaald met extra accu en een paar cartridges gas.
Op 2ehands gaan ze 4-500, ik denk dat ik hem gewoon ga verder verkopen.
 
Binnenkort heb ik wat werken waar een multitool handig voor zou zijn maar ik heb nog geen dus was wat aan het rondkijken, het zou ofwel een fein worden of eentje van makita (accu's heb ik al). Ik had er ook al eens over gepraat met mijn vader. Kreeg vandaag telefoon van mijn vader dat hij een promo had gekocht in zijn stamwinkel, de Makita DTM51ZJX2 met 1 5Ah batterij. Hij vroeg of ik hem wou want hij heeft al 1. Ik heb gezegd dat het goed is, denk dat ik hem online waarschijnlijk goedkoper ga vinden maar zo doe ik mijn pa een plezier (verveelt hem nu hij half op pensioen is) en steun ik toch een beetje de lokale economie :)

DTM51ZJX2.jpg
 
Die batterij is dan via de gratis batterij actie neem ik aan :) ?

Alleszins een prima toestel ze, ik ben er heel tevreden mee. De FEIN is iets beter qua ergonomie, maar om daar nu een heel nieuw accuplatform voor te kopen is ook geen kado.
 
Die batterij is dan via de gratis batterij actie neem ik aan :) ?

Alleszins een prima toestel ze, ik ben er heel tevreden mee. De FEIN is iets beter qua ergonomie, maar om daar nu een heel nieuw accuplatform voor te kopen is ook geen kado.
Ja de batterij is via de gratis batterij actie maar zit er wel al bij dus moet geen aanvraag doen :)
Ja FEIN is iets beter maar zal maar heel sporadisch gebruikt worden dus ga het niet merken.
 
Ah dat is wel handig, ik heb van mijn DSP600 de batterij nu aangevraagd. Ik ben is benieuwd of ik ze voor september ga ontvangen :p
 
Ik heb die van Makita. Werkt prima.
Ooit eens met een Milwaukee gewerkt en dat ging veel beter.
Lag misschien wel aan het zaagbladje.
 
Volg deze topics al weken en wou nu zeker reageren. Ik heb al jaren een multitool van groene bosch en ben daar niet zo tevreden van. Een multitool maakt een oscillerende beweging en bij het zagen van hout betekent dat meer verbranden van hout dan in feite zagen. Zo hangt er dus steeds een verbrande houtgeur in huis die dagen kan hangen als ik zelfs maar iets van 2 cm moet afzagen. De wrijving van de oscillerende beweging veroorzaakt enorm veel hitte. Is dat typisch voor elke multitool? Of zou dit bij een Fein niet het geval zijn? Is voornamelijk bij gebruik van invalzaagblad of segmenteaagblad.
 
Volg deze topics al weken en wou nu zeker reageren. Ik heb al jaren een multitool van groene bosch en ben daar niet zo tevreden van. Een multitool maakt een oscillerende beweging en bij het zagen van hout betekent dat meer verbranden van hout dan in feite zagen. Zo hangt er dus steeds een verbrande houtgeur in huis die dagen kan hangen als ik zelfs maar iets van 2 cm moet afzagen. De wrijving van de oscillerende beweging veroorzaakt enorm veel hitte. Is dat typisch voor elke multitool? Of zou dit bij een Fein niet het geval zijn? Is voornamelijk bij gebruik van invalzaagblad of segmenteaagblad.
Ik heb dat ook gehad toen ik de Fein van mijn vader geleend heb. Hij had wel zijn slechtste zaagblad (invalzaagblad) meegegeven omdat het ruw werk was (en zijn vertrouwen in mij niet bijster groot is :p ). Toen hij daarna een andere keer dezelfde tengellatten met dezelfde Fein door deed ging dat prima. Het ligt dus ofwel aan het zaagblad ofwel aan de bediener. Laat het ons maar op het zaagblad houden aub :p .
 
Volg deze topics al weken en wou nu zeker reageren. Ik heb al jaren een multitool van groene bosch en ben daar niet zo tevreden van. Een multitool maakt een oscillerende beweging en bij het zagen van hout betekent dat meer verbranden van hout dan in feite zagen. Zo hangt er dus steeds een verbrande houtgeur in huis die dagen kan hangen als ik zelfs maar iets van 2 cm moet afzagen. De wrijving van de oscillerende beweging veroorzaakt enorm veel hitte. Is dat typisch voor elke multitool? Of zou dit bij een Fein niet het geval zijn? Is voornamelijk bij gebruik van invalzaagblad of segmenteaagblad.
Zal denkik meer aan het zaagblad liggen. Dat, en de combo van uw zaag het werk te laten doen en niet te forceren.
 
Dat hebt ge idd altijd, hoewel de kwaliteit van de tool er zeker invloed op heeft. Ge moet ook het blad laten werken en weinig druk zetten, ik zie soms mensen bijna dat bladje krom duwen omdat ze denken dat het dan rapper gaat.

meestal dezelfde wortels die met hun vol gewicht op een boorhamer gaan hangen omdat “de boor anders geen contact maakt”
 
Terug
Bovenaan