(Elektrisch) gereedschap topic

Wat er nu zowat in mijn hoofd zit is :

dewalt qua tafel/cirkel/afkortzaag aangezien ze daar top(?) in zijn en ik als dhz’er daar gerust bedraad kan nemen

en dan makita voor de rest.
 
Heb ondertussen alles van blauwe Bosch, doet wat het moet doen. Goede batterijen.

Bij makita wat meer keuze idd (Accucirkelzaag links of rechts zagend bv) maar imho gelijkwaardig. Verder wel veel meer verschillende types (daar is makita koning in denk ik).

Vooral kijken als je beginnend bent, met een accu actie. Die vna Makita i net afgelopen en die van Bosch is niet zo geweldig als vorig jaar (4ah, maar geen procore accu's).

Overlaatst wel een use fase voor een slagschroevendraaier gevonden. Bouten vna 12cm lang en 10 dik is wat te veel voor de 18v-55 schroefboormachine 🙈🙈🙈
 
onlangs eens wat prijzen zien passeren van Bosch blauw en dat was precies gene spek voor mijne bek :unsure:
Kijken 'aar de acties, bv veel deals te vinden op Amazon.

Decoupeerzaag body voor uiteindelijk 120e gekocht. Een lamp van normaal 250 voor 110.

In combinatie met accu acties kom je al een heel eind. En dat geld eigenlijk voor al die reeksen, tenzij je het morgen nodig hebt, altijd kijken naar de acties en de verschillende shops vergelijken.
 
Draadloze cirkelzaag is imo zijn geld waard.
om dan toch op de stofafzuiging aan te sluiten :unsure:

Kijken 'aar de acties, bv veel deals te vinden op Amazon.

Decoupeerzaag body voor uiteindelijk 120e gekocht. Een lamp van normaal 250 voor 110.

In combinatie met accu acties kom je al een heel eind. En dat geld eigenlijk voor al die reeksen, tenzij je het morgen nodig hebt, altijd kijken naar de acties en de verschillende shops vergelijken.
Ale hup, ik weet waar ik de komende uren aan het doorscrollen ben
 
om dan toch op de stofafzuiging aan te sluiten :unsure:
Ja en om zonder te veel kabels en prutsen iets vanachter in de hof te gaan doen ofzo.

Alle DIY zaken zijn hier enkel online bestellen en ophalen op dit moment. Gewoon die zaag meegenomen en de balken ginder gezaagd op de parking. Niche geval nu wel :p
 
Als je een grotere verbouwing Ana het doen bent, ga je niet altijd stofafzuiging eraan hebben. Sowieso is een handcirkelzaag niet geweldig kwam afzuiging, dan kan je beter kijken naar een invalzaag.

Naast de accuschroefboormachine is dat het meest gebruikte toestel bij mijn zolderverbouwing. Echt wel handig en met een acculading doe je veel osb.
 

Voor toffe vader-zoon momentjes! Vader met de grote kettingzaag, zoontje kan spelen met de kleine takjes :D
Jong geleerd is oud gedaan he!


Afgezien daarvan vind ik dat precies wel een cool hebbedingetje :D
 

Voor toffe vader-zoon momentjes! Vader met de grote kettingzaag, zoontje kan spelen met de kleine takjes :D
Jong geleerd is oud gedaan he!


Afgezien daarvan vind ik dat precies wel een cool hebbedingetje :D
Ze hebben daar ook een decoupeerzaag van. Dacht toch dat ik dat ooit in de hubo heb zien liggen. Vond het ook wel iets interessant, op zich.
Maar ik vraag mij of dat nie rap kapot gaat
 
Het is uiteindelijk de Bosch geworden hier. Qua prijs kwamen ze op hetzelfde uit maar ik kon nergens een levertermijn krijgen voor de FuTech terwijl de Bosch op 2 dagen uit Duitsland aan mijn deur stond. Een netstroomvoeding kan ik nog zelf maken voor de Bosch.

Ik heb nu beide toestellen gebruikt en zie eigenlijk heel weinig verschil. De lijnen van de FuTech lijken me wat dikker en de Bosch heeft een optie om drie verschillende intensiteiten van lijn te krijgen. Qua build Quality lijken ze mij gelijk. Bluetooth functionaliteit op de Bosch zorgt ervoor dat je helemaal niet aan je statief moet komen om hem af of aan te zetten. Als je ergens op een moeilijke plaats je statief moet zetten is dat wel handig.

Denk dat je uiteindelijk met beiden goed zit.

Voor wie nog interesse heeft in lasers kon ik nog eens terug hierop met wat meer hands-on ervaring.

De bluetooth functie in de Bosch is wel handiger als ik eerst dacht. Nu hoef je absoluut niet aan de laser te komen om van modus te veranderen, ontvanger te schakelen, of gewoon tijdelijk uit te zetten om batterij te sparen.

Je kan er ook even vlug de brightness mee verstellen wanneer nodig.
 
om dan toch op de stofafzuiging aan te sluiten :unsure:
Die overigens ook perfect op accu kan :p

Ik was uit interesse eens naar de nieuwe 40V reeks van makita aan het kijken maar ik kan het toch niet over mijn hart krijgen om terug zoveel geld te geven aan lader en accu's voor de zwaardere machines.
We gaan het dus gewoon bij 2x 18V houden, dan is het maar wat zwaarder maar het werd anders voor hobbygebruik toch wat te gortig.

Meteen ook een accu invaalzaag gekocht met 2 geleiderails en railklemmen. :p
 
Dat was ook mijn idee, maar ik had toch liever een draadloze gehad. Soms moet je gewoon 1 plank doorzagen ofzo, en is het niet de moeite om de stofzuiger uit te halen. Zeker als je buiten wat plaats hebt om te werken zonder dat al het zaagsel vlak voor uw raam belandt (wat bij mij wel het geval is en toch doe ik het :unsure: ).
Mocht je ze als voornaamste zaag voor alles gebruiken zou het nog bespreekbaar zijn om een zwaarder/beter model met draad te nemen, maar als je van plant bent om op termijn ook een afkort/tafelzaag te kopen lijkt accu me echt wel een nobrainer.

Die overigens ook perfect op accu kan :p

Ik was uit interesse eens naar de nieuwe 40V reeks van makita aan het kijken maar ik kan het toch niet over mijn hart krijgen om terug zoveel geld te geven aan lader en accu's voor de zwaardere machines.
We gaan het dus gewoon bij 2x 18V houden, dan is het maar wat zwaarder maar het werd anders voor hobbygebruik toch wat te gortig.

Meteen ook een accu invaalzaag gekocht met 2 geleiderails en railklemmen. :p
You guys are killing me.
 
Het viel op zich nog wel mee ze, DSP600ZJ2 + klemmen was 370 EUR ex BTW. In NL besteld dus geen BTW moeten voorschieten.
Het kon in se zelfs aan 350 maar dan moest ik 3 weken wachten :')

Die 18V stofzuigers zijn wel niet goedkoop, bij Makita zijn die hybride (220V & 2x 18V) waardoor ze effectief gewoon als een 220V presteren. Maar dan legt ge wel rond de 450 a 550 EUR neer voor een stofzuiger van 8l capaciteit. Op zich niet overdreven duur als ge dat vergelijkt met een Starmix, Spit of Festool bijvoorbeeld maar ook niet goedkoop want hij heeft geen klopreiniging voor de filters. Ge krijgt er momenteel wel 2 accu's gratis bij.

Persoonlijk denk ik er fel over om de DVC750 te kopen. Helemaal geen heavy duty bouwstofzuiger, maar wel super compact en vrij licht. Eigenlijk perfect om bv de auto schoon te maken of te gebruiken met accutools. Enkel jammer dat hij niet ook op 220V werkt en geen wieltjes heeft voor bv is de garage te kuisen.
 
Het viel op zich nog wel mee ze, DSP600ZJ2 + klemmen was 370 EUR ex BTW. In NL besteld dus geen BTW moeten voorschieten.
Het kon in se zelfs aan 350 maar dan moest ik 3 weken wachten :')

Die 18V stofzuigers zijn wel niet goedkoop, bij Makita zijn die hybride (220V & 2x 18V) waardoor ze effectief gewoon als een 220V presteren. Maar dan legt ge wel rond de 450 a 550 EUR neer voor een stofzuiger van 8l capaciteit. Op zich niet overdreven duur als ge dat vergelijkt met een Starmix, Spit of Festool bijvoorbeeld maar ook niet goedkoop want hij heeft geen klopreiniging voor de filters. Ge krijgt er momenteel wel 2 accu's gratis bij.

Persoonlijk denk ik er fel over om de DVC750 te kopen. Helemaal geen heavy duty bouwstofzuiger, maar wel super compact en vrij licht. Eigenlijk perfect om bv de auto schoon te maken of te gebruiken met accutools. Enkel jammer dat hij niet ook op 220V werkt en geen wieltjes heeft voor bv is de garage te kuisen.
Let er wel mee op dat die DVC750 niet gemaakt is om op machines aan te sluiten. Die is niet antistatisch lees ik op verschillende websites.
Also, die slang lijkt mij extreem kort. Niet erg handig in combinatie met een invalzaag. Maar is sowieso niet gemaakt daarvoor dus eigenlijk is dat geen probleem.

Die 40V reeks ziet er zeer leuk uit, maar die prijzen 🤦‍♂️ :eek:
 
Ah ok dat wist ik niet, wel straf want ik heb die bv al in demo videos gezien dat ze die aansluiten op een afkortzaag op 2x 18V om zo op locatie stofvrij te zagen (bv voor dakwerkers of schrijnwerkers)
Die slang is uittrekbaar dus dat bedriegt nogal

De 40V reeks is prachtig, eigenlijk is dat de perfecte oplossing. De kracht van 220V met een zeer lange battery life, zonder dat het zwaar wordt zoals bv bij 2x 18V. Maar ik had het even becijferd wat het mij zou kosten om een deel van mijn huidige toestellen (slagschroevendraaier, klopboor, cirkelzaag, invalzaag, slijper, SDS+boorhamer) te verkopen en dan hetzelfde in 40V te kopen met 4 accu's bij (ik heb nu 8 accu's in 18V).
Het ging vlot boven de 2000 EUR, dus ik ga het maar laten :p
 
Ik heb een tijdje geleden een Nilfisk water/stofzuiger gekocht, ding is echt wel sterk. Weet wel niet meer welk type, staat hier nu niet dus kan niet nakijken en die hebben precies gans hun gamma net aangepast want vind die ook nergens online terug. Was een dikke 500€ na 10% korting, wel met klopreiniging voor de filters ook.

Nu ook aangesloten op mijn schuurmachine om muren af te schuren, werkte perfect. Schuurmachine was goedkoop ding van Powerplus, eigenlijk past de stofzuiger er niet op maar heb zelf een soort mof gemaakt, it ain't stupid if it works :).

Heb zo 2 excentrische schuurmachientjes van Powerplus gekocht, samen nog geen 100€. Vergelijkbaar bij Makita was +-150€, zelfs al gaan die van Powerplus maar even mee, ik kan er zo nog 1 bijkopen en zo konden we met 2 samen schuren. Degene zonder stofzuiger heeft wel hard gevloekt en zag zo grijs als een duif :p
 
Ik had eentje van spit met klop, maar tijdens de bouw is de slang stuk gegaan en die is echt mega duur om te vervangen. Ook was dat echt een lomp geval
Uiteindelijk voor meer verkocht dan ik hem had betaald op een veiling :p
 
Ah ok dat wist ik niet, wel straf want ik heb die bv al in demo videos gezien dat ze die aansluiten op een afkortzaag op 2x 18V om zo op locatie stofvrij te zagen (bv voor dakwerkers of schrijnwerkers)
Die slang is uittrekbaar dus dat bedriegt nogal

De 40V reeks is prachtig, eigenlijk is dat de perfecte oplossing. De kracht van 220V met een zeer lange battery life, zonder dat het zwaar wordt zoals bv bij 2x 18V. Maar ik had het even becijferd wat het mij zou kosten om een deel van mijn huidige toestellen (slagschroevendraaier, klopboor, cirkelzaag, invalzaag, slijper, SDS+boorhamer) te verkopen en dan hetzelfde in 40V te kopen met 4 accu's bij (ik heb nu 8 accu's in 18V).
Het ging vlot boven de 2000 EUR, dus ik ga het maar laten :p
Staat ook op de Makita website: https://www.makita.nl/artikel/dvc750lzx1.html
Maar of het echt zo erg is, dat weet ik niet
 
Terug
Bovenaan