(Elektrisch) gereedschap topic

Of bijt door de zure appel en kies een deftig platform. Ene keer ge accu’s hebt van makita, milwaukee of dewalt zijn de losse body’s niet duur meer
Een accu boorhamer body is niet zo goedkoop. Daarbij ook overkill als je dat niet echt constant nodig hebt.
Gewoon een goeie gesnoerde kopen en gaan!
 
Als het voor in beton is, zou ik toch altijdn proberen gaan voor een unit die SDS boren aankan.

heb zelf een besnoerde groene bosch en die doet wat het moet doen, op termijn komt er een blauwe bosch op accu, maar die aankoop kan ik me nog niet verantwoorden :D
zo eentje dus:
bosch-PBH-2500-Boorhamer.jpg
Kheb dezelfde en die is tot nu toe eigenlijk nog nooit te kort gekomen. In de welfsels heeft hij het iets moeilijker maar dan is het gewoon zaak om een goed boortje te gebruiken.

Als hij de geest geeft koop ik wel iets fatsoenlijker, maar met al die snelbouw hier thuis zal dat niet rap nodig zijn.
 

Kost dus quasi hetzelfde, op voorwaarde dat ge al accu's en lader hebt :)
Bwa quasi :p

Uw model zou ik niet kopen. Is niet borstelloos en vrij lang.
 
Klopt, alleen vind ik het zeer lastig om te geloven dat je dat daarna nooit meer gebruikt :unsure:
Tot 3j geleden deed ik niets zelf. Op den duur wordt dat toch wat lastig tot soms genant, ik heb dan zo'n groene Bosch schroefklopboor gekocht (die van hierboven) ook om een kapstok op te hangen. Dat begint daarmee maar uiteindelijk doe je meer en meer, en enkele maanden geleden heb ik dan een Dewalt set klopboor + slagschroevendraaier gekregen en verdorie, ik wil niet meer terug. Ik zou mijn huis vol gaten boren en schroeven inschieten just for the fun of it!
Idem, en ik heb die groene Bosch hier ook nog liggen en toch ga ik uit gemakzucht nog rapper die accu van parkside pakken. Wel de zwarte versie, hun groene trekt idd op niet veel.


ik snap wat Desolation wil zeggen en mijn volgend gerief wordt wschl ook makita maar de batterij investering is gewoon nen extra zure, zeker voor iemand die enkel nen kapstok wil ophangen voorlopig. Moest hij nu nog een verbouwing van plan zijn, ok..
 
Dan koop je gewoon van de eerste keer Dit 😛
Bijna stofloos. Wel een extra gewicht wat na een hele dag bovenhands boren wel als lastig kan aanzien worden.
 
Bedankt iedereen voor de suggesties. Ik kan inderdaad het machine van mijn pa lenen, maar zat eerder met de gedachte: moest ik zelf een hebben liggen waren de gaten al lang geboord tegen dat ik daar ben 😁.
Voorlopig zijn het inderdaad een paar kapstokken, maar daarna zal mijn vriendin wel weer iets anders verzinnen om op te hangen. En ik zou het ook lastig vinden om dan elke keer te moeten gaan lenen. Vandaar ook de vraag voor een basis model voor sporadisch gebruik 🙂
 
Dan koop je gewoon van de eerste keer Dit 😛
Bijna stofloos. Wel een extra gewicht wat na een hele dag bovenhands boren wel als lastig kan aanzien worden.
Ik heb die set, die stofzuiger is wel leuk maar ook niet fantastisch. Was toen promo dat die er quasi gratis bij zat
 
Aja, ik ben btw nog altijd op het gemak op zoek naar een cirkelzaag. wat zijn zowat de tips en tricks waar handig is om naar te kijken/wat is zeker nodig?
Vooral voor cls’en in te korten en plaatmateriaal te verzagen.
165mm genoeg dan? Accu vs draad ben ik ook nog niet echt uit. Is maar dhz dus als de batterij plat is wacht ik wel tot de andere opgeladen is :unsure:
 
Ik heb die set, die stofzuiger is wel leuk maar ook niet fantastisch. Was toen promo dat die er quasi gratis bij zat
Hier was de kit met stofzuiger goedkoper dan de kit zonder... Keuze was snel gemaakt.
Is voor mij toch een wereld van verschil.
Ik werk vaak in supermarkten zonder vals plafond, en als je dan moet boren in het betonnen plafond...
Dat doe je liever niet zonder enige vorm van stofopvang.
 
Ook zonder dat extra gewicht is een hele dag boven uw hoofd boren moordend :p
Blij dat het niet aan mij ligt! Gisteren een paar uur opbouwleidingen op plafond (betongewelven) bevestigd + kabels getrokken en aansluitingen gemaakt. Vandaag zit ik met spierpijn :unsure: akkoord ik ben niet veel gewoon (bureaumens), maar toch...

En wat @Valyra zegt klopt wel, dat stof vliegt dan recht in uw gezicht + alles rond u zit onder.
 
Het werkt goed hè; maar het is nogal een klein reservoir en hij vangt niet 100% alles op. Tis al van pas gekomen maar het is toch een lomp spel als die stofzuiger erop hangt.
Bovenhands werken is altijd beulenwerk. In ons huis heb ik een gans weekend boven mijn hoofd gewerkt met de sds-max hamer met boren van 26 en 36 op voor de alpexen te leggen. Ik heb de maandag erop van thuis moeten werken omdat ik ni meer fatsoenlijk kon sturen :’)
 
iemand een tip voor een universele bouwstofzuiger?
Graag eentje die automatisch mee aanspringt als je apparatuur begint te draaien (ik vermoed dat je de zaag dan op het stopcontact op de stofzuiger aansluit en dat die stroompulse de go geeft?

Had deze al gevonden:

edit: werkt dat eigenlijk als je daar een multiblokske aanhangt waar ik dan bv afkortzaag en tafelzaag beide op stroom kan hangen en dat ik telkens maar gewoon de zuigdarm moet versteken als ik overschakel?

Ik heb deze bouwstofzuiger ook gekocht op Fixami in augustus 2018, zeer tevreden van. Ruim voldoende voor een doe-het-zelver. Deze springt inderdaad automatisch aan als je het aangesloten materiaal aanzet. Ik heb er ook 5 nilfisk synthetische stofzakken bijgekocht maar de eerste stofzak is zelfs nog niet vol 😂. Ge doet echt lang met zo'n zak. Het kwam in totaal op 167 euro toen (met zakken)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een haagschaar nodig voor onze liguster, ik dacht aan deze:


Is dat oké? Heb al zo'n boormachine van Bosch dus kan blijkbaar dezelfde accu's gebruiken..
Of toch beter kijken voor ene met snoer? Van de boormachine ben ik op zich wel tevreden, maar mist wel wat power als ik net een gat boor en in de beton terechtkom..
Ik gebruik de Makita UH5570 heggenschaar - 550W - 550mm voor onze liguster, echt een gemakkelijke haag waar je zo doorgaat.


Iemand toevallig nog een aanrader qua boormachine (vijsmachine) max 180euro; niet voor professioneel gebruik maar om af en toe eens thuis te gebruiken. Ik heb al goede dingen gelezen over de machines van Lidl, iemand ervaring mee?
 
Daar kan je +- 5.5cm diep mee zagen. Gaat zeer zelden voorkomen dat je meer nodig hebt. Als je al batterijen hebt van een goed merk zie ik geen nadeel aan accu. Een cirkelzaag is meestal om vlug een plaat te verzagen, daar moet je geen uren aan een stuk mee werken.
Mocht ik opnieuw 1 kopen zou ik zeker een model met laser zoeken.
das net het probleem, ik zit nog niet vast in een deftig batterijsysteem dus heb momenteel teveel keuze :p Merci voor de info al! Zal morgen weer wat YouTube reviews moeten checken
 
das net het probleem, ik zit nog niet vast in een deftig batterijsysteem dus heb momenteel teveel keuze :p Merci voor de info al! Zal morgen weer wat YouTube reviews moeten checken
Makita is prijs/ kwaliteit in feite de goedkoopste. De body’s dan.
Dewalt en Milwaukee zijn duurder. Blauwe Bosch niet zo een fan van, al gebruiken heel veel contractors het op mijn werk. Onze eigen mannen hebben hilti, kan ik enkel maar afraden is te duur voor wat het is.

Soms heb je toestellen die beter zijn bij één van de drie. Maar in feite hebben ze allemaal toestellen die vlot voldoen.
 
Terug
Bovenaan