(Elektrisch) gereedschap topic

@ Makita actie, ik heb via toolmax.nl een toestel met gratis batterij via makita gekocht en deze thuisgeleverd gekregen. Ik heb geregistreerd op makita nl.
 

Goeie set voor het geld?
Zeker geen slechte set voor dat geld, ma ik ben dan ook milwaukee fanboy ^^
Als je de milwaukee lijn bekijkt zijn dit "lichtere", maar evengoed capabele machientjes. Er zijn krachtigere sets, maar die zijn bijna dubbel zo duur. Het zijn er van de fuel lijn, dus koolstofborstelloos. Er zijn voor en tegenstanders, maar ik ben van al mijn fuel machientjes toch zeer tevreden.
Je hebt er 2 4.0ah accu's en lader bij. Die accu's heb ik zelf ook 2 van en gaan toch geruime tijd mee. Heb er ooit een hele dag gyproc mee zitten vastschroeven en ben het grootste deel van de dag doorgekomen op 1 accu voor ik moest wisselen.
De lader is een normale lader, dus geen snellader, maar doet gewoon goed zijn werk. Ik denk dat op een uurtje ofzo de 4.0ah accu wel volgeladen is. Bij mijn gewone lader was een batterij toch rapper opgeladen dan ik ze kon opgebruiken.
Een snellader gebruik ik eigenlijk enkel voor mijn 3.0ah high output accu's, zelden voor mijn 4.0ah of 5.0ah accu's
 
Ik zou na onze verhuis nog een paar kapstokken moeten hangen tegen de muur. Maar ik heb momenteel enkel een Metabo BS16 machientje om te vijzen en boren.
Op zich zijn het niet veel gaten en zou ik mijn pa zijn boorhamer wel kunnen gaan lenen, maar ik zou toch liever zelf eentje kopen. Eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk gezien het sporadische gebruik.
Iemand tips?
Vaak zegt men blijf weg van powerplus, b+d etc, maar misschien in mijn geval nu nog wel te doen?
 
Ik zou na onze verhuis nog een paar kapstokken moeten hangen tegen de muur. Maar ik heb momenteel enkel een Metabo BS16 machientje om te vijzen en boren.
Op zich zijn het niet veel gaten en zou ik mijn pa zijn boorhamer wel kunnen gaan lenen, maar ik zou toch liever zelf eentje kopen. Eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk gezien het sporadische gebruik.
Iemand tips?
Vaak zegt men blijf weg van powerplus, b+d etc, maar misschien in mijn geval nu nog wel te doen?
Als je een steenboor hebt liggen kan je al eens proberen he. Ik heb gisteren in opbouw nog wat elektriciteit gelegd in de garage en in schroefstand op 2 (hoogste stand) ging ik met een steenboor van 6 relatief vlot de muur in.
Het plafond was dan weer no go, daar had ik de klopfunctie wel nodig.
 
Ik zou na onze verhuis nog een paar kapstokken moeten hangen tegen de muur. Maar ik heb momenteel enkel een Metabo BS16 machientje om te vijzen en boren.
Op zich zijn het niet veel gaten en zou ik mijn pa zijn boorhamer wel kunnen gaan lenen, maar ik zou toch liever zelf eentje kopen. Eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk gezien het sporadische gebruik.
Iemand tips?
Vaak zegt men blijf weg van powerplus, b+d etc, maar misschien in mijn geval nu nog wel te doen?
Zou dan kijken voor zoiets: https://www.coolblue.nl/product/814755/bosch-psb-1800-li-2-systembox.html
 
Als je een steenboor hebt liggen kan je al eens proberen he. Ik heb gisteren in opbouw nog wat elektriciteit gelegd in de garage en in schroefstand op 2 (hoogste stand) ging ik met een steenboor van 6 relatief vlot de muur in.
Het plafond was dan weer no go, daar had ik de klopfunctie wel nodig.
Probleem is dat ik ook in beton zou moeten boren. Ene kamer was vroeger een werkplaats en is dus niet uit baksteen.
Zie hierboven. Lijkt me een beetje overkill gezien ik met mijn huidige boormachine al in hout, aluminium kan boren.
Nieuwe machine zou dus vooral moeten dienen om gaten te boren in steen/beton.
 
Probleem is dat ik ook in beton zou moeten boren. Ene kamer was vroeger een werkplaats en is dus niet uit baksteen.

Zie hierboven. Lijkt me een beetje overkill gezien ik met mijn huidige boormachine al in hout, aluminium kan boren.
Nieuwe machine zou dus vooral moeten dienen om gaten te boren in steen/beton.
Wist niet dat je ook in beton moet kunnen boren.
Zoiets is dan wel interessant: https://www.coolblue.be/nl/product/788740/bosch-gsb-13-re.html
Denk wel dat je hiermee maar max 6 a 8 mm in beton kan boren.
 
Als het voor in beton is, zou ik toch altijdn proberen gaan voor een unit die SDS boren aankan.

heb zelf een besnoerde groene bosch en die doet wat het moet doen, op termijn komt er een blauwe bosch op accu, maar die aankoop kan ik me nog niet verantwoorden :D
zo eentje dus:
bosch-PBH-2500-Boorhamer.jpg
 
Ik heb zo een deko laser gekocht op Ali . Best buy ever.

Ik gebruik dat veel meer dan verwacht

edit: enige puntje dat niet kan is die tiltbaar. Dan ga je idd naar de duurdere lasers gaan.
Aan de Deko laserkopers: welk model hebben jullie? Ik zie dat er vier verschillende zijn, 2 met statief, 2 zonder. Maar het verschil tussen PB1 en 2 is me niet helemaal duidelijk.
 
Aan de Deko laserkopers: welk model hebben jullie? Ik zie dat er vier verschillende zijn, 2 met statief, 2 zonder. Maar het verschil tussen PB1 en 2 is me niet helemaal duidelijk.
Ik heb de 1 zonder statief.

Meestal gebruik ik het gewoon op de grond (voor wanden Enzo) en anders hang ik het gewoon tegen de muur.

Op termijn aan het kijken naar zo een paal om te klemmen tussen vloer en plafond en dan vond ik dat statief niet nodig (ook omdat het maar tot een bepaalde hoogte gaat).

Zeer tevreden van het beestje, mar het en der hoor ik ook wat minder enthousiast verhalen. Kwaliteitscontrole is niet heel goed zeg maar.
 
Ik zou na onze verhuis nog een paar kapstokken moeten hangen tegen de muur. Maar ik heb momenteel enkel een Metabo BS16 machientje om te vijzen en boren.
Op zich zijn het niet veel gaten en zou ik mijn pa zijn boorhamer wel kunnen gaan lenen, maar ik zou toch liever zelf eentje kopen. Eigenlijk liefst zo goedkoop mogelijk gezien het sporadische gebruik.
Iemand tips?
Vaak zegt men blijf weg van powerplus, b+d etc, maar misschien in mijn geval nu nog wel te doen?
IMO
Koop u niets en gebruik dienen van uw pa als dat voor 6 gaatjes te boren is. Soms kan het helpen ook eens bij de buren na te vragen.

hebt ge wel iets deftig nodig, ga dan voor ene met ne kabel.
Van parkside heb ik zo ene op accu vast gehad en dat was niet slecht maar die is al lang uitverkocht. Maar als dat voor erachter in de kast te leggen is, leen gewoon eentje.
 
Of bijt door de zure appel en kies een deftig platform. Ene keer ge accu’s hebt van makita, milwaukee of dewalt zijn de losse body’s niet duur meer
 
Ik heb de 1 zonder statief.

Meestal gebruik ik het gewoon op de grond (voor wanden Enzo) en anders hang ik het gewoon tegen de muur.

Op termijn aan het kijken naar zo een paal om te klemmen tussen vloer en plafond en dan vond ik dat statief niet nodig (ook omdat het maar tot een bepaalde hoogte gaat).

Zeer tevreden van het beestje, mar het en der hoor ik ook wat minder enthousiast verhalen. Kwaliteitscontrole is niet heel goed zeg maar.
Statief is idd vaak niet handig, zo’n paal is imo handiger.
 
Of bijt door de zure appel en kies een deftig platform. Ene keer ge accu’s hebt van makita, milwaukee of dewalt zijn de losse body’s niet duur meer
In principe ga ik akkoord, en tis moeilijk mensen te overtuigen van nen parkside te kopen want die hebben nu eenmaal hun imago tegen.
Maar ge gaat toch geen 300 euro uitgeven om wat kapstokken omhoog te hangen en dat daarna nooit te gebruiken?
 
In principe ga ik akkoord, en tis moeilijk mensen te overtuigen van nen parkside te kopen want die hebben nu eenmaal hun imago tegen.
Maar ge gaat toch geen 300 euro uitgeven om wat kapstokken omhoog te hangen en dat daarna nooit te gebruiken?
Klopt, alleen vind ik het zeer lastig om te geloven dat je dat daarna nooit meer gebruikt :unsure:
Tot 3j geleden deed ik niets zelf. Op den duur wordt dat toch wat lastig tot soms genant, ik heb dan zo'n groene Bosch schroefklopboor gekocht (die van hierboven) ook om een kapstok op te hangen. Dat begint daarmee maar uiteindelijk doe je meer en meer, en enkele maanden geleden heb ik dan een Dewalt set klopboor + slagschroevendraaier gekregen en verdorie, ik wil niet meer terug. Ik zou mijn huis vol gaten boren en schroeven inschieten just for the fun of it!
 
Terug
Bovenaan