(Elektrisch) gereedschap topic

De mensen die dat doen laten dat gewoon leveren thuis. Ik zou dat niet durven en heel paranoïde komen. Op een hele uitzet gereedschap scheelt dat natuurlijk al gauw een paar duizend euro...
 
Iemand ervaringen met nivellerende kruislasers in drie assen?

Ben aan het kijken naar een Bosch GLL3-80CG maar die mist één feature die voor mij belangrijk is.

1. Drie assen
2. Groene laser
3. Tilt-baar in combinatie met een laser lock voor schuine lijnen. Als het kan liefst zonder knipperende laserlijn (maar dat is meestal een veiligheidsfunctie die alle lasers hebben)
4. Direct voedbaar via een netstroom transformator (soms staat dat ding uren aan binnen).

Punt vier heeft de Bosch niet.

Een alternatief zou de FuTech 3D compact zijn. Die doet alles wat in de lijst staat en daar heb ik ook wat ervaring mee. Maar ik koop liefst materiaal van de grotere merken als het kan
 
Ik heb zo een deko laser gekocht op Ali . Best buy ever.

Ik gebruik dat veel meer dan verwacht

edit: enige puntje dat niet kan is die tiltbaar. Dan ga je idd naar de duurdere lasers gaan.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met nivellerende kruislasers in drie assen?

Ben aan het kijken naar een Bosch GLL3-80CG maar die mist één feature die voor mij belangrijk is.

1. Drie assen
2. Groene laser
3. Tilt-baar in combinatie met een laser lock voor schuine lijnen. Als het kan liefst zonder knipperende laserlijn (maar dat is meestal een veiligheidsfunctie die alle lasers hebben)
4. Direct voedbaar via een netstroom transformator (soms staat dat ding uren aan binnen).

Punt vier heeft de Bosch niet.

Een alternatief zou de FuTech 3D compact zijn. Die doet alles wat in de lijst staat en daar heb ik ook wat ervaring mee. Maar ik koop liefst materiaal van de grotere merken als het kan
Een 2de accu geen optie?

Je zal je laser maar eens op statief hebben staan, en dan perongeluk struikelen over de verlengkabel. Daar gaat dan 500 euro de grond op.
Bovendien gaan de meeste accu's (zoals die van Bosch, DeWalt) lang genoeg mee. 2 accu's = netstroom.
 
Ik heb zo een deko laser gekocht op Ali . Best buy ever.

Ik gebruik dat veel meer dan verwacht

edit: enige puntje dat niet kan is die tiltbaar. Dan ga je idd naar de duurdere lasers gaan.
HIer ook zeer tevreden van, voor de occassionele gebruiker (max 1x per kwartaal nu de bouw af is) meer dan voldoende, toch voor het binnenwerk.
 
Ik heb een Dewalt multitool (DWE315KT) en heb vandaag een nieuw een carbide blad gekocht van Bosch, deze gebruiken echter het starlock systeem. Weet iemand of de universele adapter wat geleverd werd bij men Dewalt gebruikt kan worden icm het starlock carbide blad?? Ik krijg hem wel gemonteerd met de universele adapter maar de uitsparingen komen niet overeen. Of weet iemand waar ik een adapterring hiervoor kan vinden, voor Fein en Makita vindt ik deze wel maar voor Dewalt niet.
 
Een alternatief zou de FuTech 3D compact zijn. Die doet alles wat in de lijst staat en daar heb ik ook wat ervaring mee. Maar ik koop liefst materiaal van de grotere merken als het kan

Ik heb de Futech 3D Compact en ben daar zeer tevreden van. Had mijn oog ook eerst op Bosch maar Futech kwam er prijs/kwaliteit beter uit imo. Lasers zijn hun core business dus qua kwaliteit zit je daar wel goed. Feit dat die ook op netstroom, AA baterijen of meegeleverde oplaadbare batterij kan werken stelde mij gerust voor de toekomst want batterijen bij minder gekende merken durven nogal eens vroegtijdig sneuvelen en zijn dan moeilijk te vervangen.
 
Ik heb de Futech 3D Compact en ben daar zeer tevreden van. Had mijn oog ook eerst op Bosch maar Futech kwam er prijs/kwaliteit beter uit imo. Lasers zijn hun core business dus qua kwaliteit zit je daar wel goed. Feit dat die ook op netstroom, AA baterijen of meegeleverde oplaadbare batterij kan werken stelde mij gerust voor de toekomst want batterijen bij minder gekende merken durven nogal eens vroegtijdig sneuvelen en zijn dan moeilijk te vervangen.

Het is uiteindelijk de Bosch geworden hier. Qua prijs kwamen ze op hetzelfde uit maar ik kon nergens een levertermijn krijgen voor de FuTech terwijl de Bosch op 2 dagen uit Duitsland aan mijn deur stond. Een netstroomvoeding kan ik nog zelf maken voor de Bosch.

Ik heb nu beide toestellen gebruikt en zie eigenlijk heel weinig verschil. De lijnen van de FuTech lijken me wat dikker en de Bosch heeft een optie om drie verschillende intensiteiten van lijn te krijgen. Qua build Quality lijken ze mij gelijk. Bluetooth functionaliteit op de Bosch zorgt ervoor dat je helemaal niet aan je statief moet komen om hem af of aan te zetten. Als je ergens op een moeilijke plaats je statief moet zetten is dat wel handig.

Denk dat je uiteindelijk met beiden goed zit.
 
Goed gerief hebben is toch plezant.
Ze zijn eindelijk begonnen mijn werkkot wat op te lappen. Vandaag kwamen ze de pvc golfplaten eraf halen en dan sandwichpanelen leggen.
Die mens kreeg de vijzen niet los met zijn vijsmachientje... Dus ik geef hem mijn milwaukee m18 slagschroevendraaier.
"Nee, daar zal het ook wel niet mee lukken ze, da zijn lange vijzen en zitten goed vast..."
Probeer toch maar eens...
*op minder dan 2 seconden een vijs van 15cm eruit*
"Amai, das goe gerief... mag ik da nog efkens verder gebruiken?"
 
Goed gerief hebben is toch plezant.
Ze zijn eindelijk begonnen mijn werkkot wat op te lappen. Vandaag kwamen ze de pvc golfplaten eraf halen en dan sandwichpanelen leggen.
Die mens kreeg de vijzen niet los met zijn vijsmachientje... Dus ik geef hem mijn milwaukee m18 slagschroevendraaier.
"Nee, daar zal het ook wel niet mee lukken ze, da zijn lange vijzen en zitten goed vast..."
Probeer toch maar eens...
*op minder dan 2 seconden een vijs van 15cm eruit*
"Amai, das goe gerief... mag ik da nog efkens verder gebruiken?"
Die mens heeft met andere woorden een slagschroecendraaier erbij :p
 
Die mens heeft met andere woorden een slagschroecendraaier erbij :p

Bwa, als hij het meepakt komt da bij op de rekening die van het factuur afgetrokken moet worden.
Ik werk nu een paar weken in een groothandel voor bouwmaterialen dus ik heb hem al aan enkele goederen geholpen, als ik die opt werk aankoop mag ik die direct uit de depot meepakken terwijl er voor hem wel enkele dagen levertijd op zit. Dus hij krijgt de rekening nog wel :p
 
Het gaat om particulieren die een random btw nr invullen waardoor de prijs met 21% daalt.

= valsheid in geschrifte en belastingontduiking

Uiteindelijk benadeel je vooral de verkoper en ook legitieme bedrijven die intracommunautaire aankopen doen, die eerste zal in geval van controle zelf ook de BTW toch mogen betalen in het land waar die gevestigd is als blijkt dat er goederen geleverd werden aan een vals bedrijf, en zal de verkoper aangifte gaan doen bij de politie om zich daar tegen te verdedigen als 'slachtoffer'.

+ politieonderzoek
+ politie bezoekje bij de fraudeur of uitnodiging voor ondervraging
+ rechtszaak
+ stafblad
+ uiteindelijk toch de BTW moeten betalen
+ boete
+ advocaatkosten voor de fraudeur zelf + slachtoffer terugbetalen

= zal wel een mooi extra bedrag zijn...

Intussen hebben heel wat verkopers (webshops) een controlemechanisme, waardoor ze enkel maar leveren aan het adres van de maatschappelijke zetel van een bedrijf.
En dat is voor bedrijven die meerdere vestigingen hebben en/of hun zetel op een postbus adres hebben, zeer vervelend... Want buitenlandse bedrijven die intracommunautair leveren, kijken meestal enkel naar het adres die in de EU VIES database staan, en niet naar bv. de Belgische KBO database waar alle vestigingen in zouden moeten staan.
Ook vragen meer en meer verkopers een BTW nummer aan in het land van levering, dus een NL bedrijf zal bv. een BE BTW nummer aanvragen als buitenlandse onderneming, dan verleggen ze het probleem en rekenen ze TOCH gewoon de BTW aan.

Dus dankzij fraudeurkes mogen legitieme bedrijven in België nu toch de BTW betalen, i.p.v. te verleggen via een intracommunautaire aangifte... En dus wederom de BTW voor te financieren voor een maand, of een kwartaal. Danku fraudeurkes!
 
= valsheid in geschrifte en belastingontduiking

Uiteindelijk benadeel je vooral de verkoper en ook legitieme bedrijven die intracommunautaire aankopen doen, die eerste zal in geval van controle zelf ook de BTW toch mogen betalen in het land waar die gevestigd is als blijkt dat er goederen geleverd werden aan een vals bedrijf, en zal de verkoper aangifte gaan doen bij de politie om zich daar tegen te verdedigen als 'slachtoffer'.

+ politieonderzoek
+ politie bezoekje bij de fraudeur of uitnodiging voor ondervraging
+ rechtszaak
+ stafblad
+ uiteindelijk toch de BTW moeten betalen
+ boete
+ advocaatkosten voor de fraudeur zelf + slachtoffer terugbetalen

= zal wel een mooi extra bedrag zijn...

Intussen hebben heel wat verkopers (webshops) een controlemechanisme, waardoor ze enkel maar leveren aan het adres van de maatschappelijke zetel van een bedrijf.
En dat is voor bedrijven die meerdere vestigingen hebben en/of hun zetel op een postbus adres hebben, zeer vervelend... Want buitenlandse bedrijven die intracommunautair leveren, kijken meestal enkel naar het adres die in de EU VIES database staan, en niet naar bv. de Belgische KBO database waar alle vestigingen in zouden moeten staan.
Ook vragen meer en meer verkopers een BTW nummer aan in het land van levering, dus een NL bedrijf zal bv. een BE BTW nummer aanvragen als buitenlandse onderneming, dan verleggen ze het probleem en rekenen ze TOCH gewoon de BTW aan.

Dus dankzij fraudeurkes mogen legitieme bedrijven in België nu toch de BTW betalen, i.p.v. te verleggen via een intracommunautaire aangifte... En dus wederom de BTW voor te financieren voor een maand, of een kwartaal. Danku fraudeurkes!
Ter info, ik doe dit niet he, ik heb weet van kennissen die dat doen/gedaan hebben. Er wordt wat afgebabbeld op een bouwwerf hoor...Ik veroordeel dit ook en ben verontwaardigd dat dit nog altijd kan.

Door zakelijk te verkopen dient er geen btw betaald te worden in NL , de BTW dient hier betaald te worden, maar NL houdt zich niet bezig met wie hier die btw betaald heeft.

Wat die valsheid in geschrifte betreft stel ik mij enkel de vraag of dat niet van tafel geveegd wordt. Die mensen kopen in eigen naam en eigen adres "misklikken zich van vinkje zakelijk ipv particulier" en er "stond al een btw nr ingevuld" , zo leggen ze dat dan uit. Die btw nr matcht dus totaal niet met hun adres.
 
Laatst bewerkt:
Ter info, ik doe dit niet he, ik heb weet van kennissen die dat doen/gedaan hebben. Er wordt wat afgebabbeld op een bouwwerf hoor...Ik veroordeel dit ook en ben verontwaardigd dat dit nog altijd kan.

Door zakelijk te verkopen dient er geen btw betaald te worden in NL , de BTW dient hier betaald te worden, maar NL houdt zich niet bezig met wie hier die btw betaald heeft.

Wat die valsheid in geschrifte betreft stel ik mij enkel de vraag of dat niet van tafel geveegd wordt. Die mensen kopen in eigen naam en eigen adres "misklikken zich van vinkje zakelijk ipv particulier" en er "stond al een btw nr ingevuld" , zo leggen ze dat dan uit. Die btw nr matcht dus totaal niet met hun adres.
De webshops controleren dit wel degelijk in beperkte mate hoor, ik was enkele jaren geleden verhuisd, en dus ook het adres van m'n maatschappelijke zetel, maar dit was nog niet up-to-date op in de EU VIES database, en ze WEIGERDEN te leveren op m'n nieuw adres, tot ik met een link naar de KBO afkwam... Dan was het toch 'ok'. Ze wilden eerst de levering laten doorgaan op het oude (postbus) adres (100km verder). En ze begrepen niet dat ze daar niet konden leveren, terwijl ze zelf een postbus adres hebben :LOL:

Wat die valsheid in geschrifte betreft stel ik mij enkel de vraag of dat niet van tafel geveegd wordt. Die mensen kopen in eigen naam en eigen adres "misklikken zich van vinkje zakelijk ipv particulier" en er "stond al een btw nr ingevuld" , zo leggen ze dat dan uit. Die btw nr matcht dus totaal niet met hun adres.
Ja natuurlijk was dat 'vooraf' ingevuld, vele criminelen doen van hun 'domme' éh, tot ze voor een rechter staan die hen eens op hun plaats zet.
Dit zijn ernstige feiten en zijn even ernstig als identiteitsdiefstal. Het gaat niet over het feit dat het bv. kleine bedragen zijn, het gaat ook over al de miserie die je aan het bedrijf kan toebrengen waarvan het BTW nr. wordt gebruikt voor zulke praktijken, maar ook het NL bedrijf die dan toch de BTW mag betalen aan de NLse staat, en een rechter kan daar zwaar aan tillen.

Bv. BE dief koopt voor 100 EUR excl. BTW iets in NL, met een echt BE BTW nr. op zijn eigen adres.
Dit wordt ontdekt door de NLse belastingscontroleur, het NLse bedrijf moet dan 21% betalen aan de NLse staat, dus 21 EUR.
Wat dus maakt dat ze wellicht zwaar verlies hebben op die verkoop, oorspronkelijke prijs = 100 EUR min 21 EUR = 79 EUR ipv 100 EUR, en dus moeten ze die 21% zien terug te vorderen van die dief, en als dat over grotere bedragen gaat mag je zeker zijn dat er eens politie in BE dat adres van die dief zal gaan natrekken.

Vroeg of laat loop je echt wel 'zwaar' tegen de lamp.
 
Wij hebben altijd miserie met BTW op facturen van leveranciers in het buitenland.

We zijn vrij beroepers maar ons KBO nummer moet mee op de factuur. Vul je in het buitenland in dat je een bedrijf bent krijg je steevast ene paar dagen later een mailtje dat je een ongeldig BTW nummer hebt. Dat is dus niet zo, we zijn gewoon niet vrijgesteld van intracommunautaire BTW.

De eerste keer is dat vervelend. Maar op een gegeven moment liepen onze bestelling zo soms een week of meer vertraging op. Dus nu schrijven we bij elke bestelling altijd iets in de zin van NOT VAT EXEMPT PLEAE CHARGE VAT KTHXBYE en dat lijkt te helpen.
 
Maandag in een lichte opwelling besloten dat mijn fein multitool met snoer wel geweldig is voor in mijn werkplaats, maar dat een op accu ook wel tof zou zijn om "mobiel" te werken. En het is mijn enige took die nog niet cordless is, dus maar rap eentje besteld. 150 euro voor de body dus valt goed mee.
Alleen spijtig dat bepaalde accesoires zoals de stofafzuigkap of dieptestop dan niet meegeleverd worden, maar speciaal daarvoor ga ik niet nog eens 2 accu's en een lader bijbetalen....
 
Terug
Bovenaan