(Elektrisch) gereedschap topic

Ik doe hier probleemloos 300m² met m'n Stihl RMA 448VC en AP300 met snellader. Ben daar heel tevreden van. Dat ding is stil en licht en toch stevig.

Kzou ook wel een heggenschaar op accu willen maar ik heb ene op naft van Stihl en dat ding gaat maar niet kapot :D
hier net omgekeerde: grasmachine heb ik op benzine gekocht ( honda) :D
 
Heb er één van Bosch
Die automatische filterreiniging is hemels. Klopt elke minuut een paar keer zodat de filter mooi proper blijft.
Zou niet meer zonder deze jongen kunnen.

Werkt zonder problemen met m'n tafelzaag en afkortzaag
 
Heb er één van Bosch
Die automatische filterreiniging is hemels. Klopt elke minuut een paar keer zodat de filter mooi proper blijft.
Zou niet meer zonder deze jongen kunnen.

Werkt zonder problemen met m'n tafelzaag en afkortzaag
Wel serieus prijsverschil :unsure:
 
Lijken me allemaal goede opties idd. Ik ben nog Ana het kijken voor een cycloon. Zodat de zakken/filter minder snel vuil is.
 
Ik gebruik mijn frees meer en meer. Momenteel is dat het goedkoopste model van ferm dacht ik. Die accu frees van makita steekt mijn ogen uit... iemand ervaring mee? Die zal wel minder krachtig zijn maar daar kan ik zeker mee leven.
 
Ik gebruik mijn frees meer en meer. Momenteel is dat het goedkoopste model van ferm dacht ik. Die accu frees van makita steekt mijn ogen uit... iemand ervaring mee? Die zal wel minder krachtig zijn maar daar kan ik zeker mee leven.
Welk model?

Alles hangt ervan af wat je ermee doet. Uit de hand is dat meestal voldoende, wil je het inbouwen zijn er betere modellen.
 
Welk model?

Alles hangt ervan af wat je ermee doet. Uit de hand is dat meestal voldoende, wil je het inbouwen zijn er betere modellen.
Moet nog eens goed opzoeken, maar 99 procent van de tijd werk ik idd uit de hand :p Twas eerder afwachten of er niemand ging zeggen ‘ge zijt zot, das nergens voor nodig’
 
Heb er één van Bosch
Die automatische filterreiniging is hemels. Klopt elke minuut een paar keer zodat de filter mooi proper blijft.
Zou niet meer zonder deze jongen kunnen.

Werkt zonder problemen met m'n tafelzaag en afkortzaag
Beetje overkill natuurlijk :p
Een festool is ook top, maar voor occasioneel gebruik is dat zwaar erover.
 
Moet nog eens goed opzoeken, maar 99 procent van de tijd werk ik idd uit de hand :p Twas eerder afwachten of er niemand ging zeggen ‘ge zijt zot, das nergens voor nodig’
Ik weet dat schoonbroer (schrijnwerker) zo een makita met 4 verschillende voeten gebruikt en zeer content vna is. Je moet niet verwachten dat je daar groeven van 20mm in hardhout in 1x op diepte freest, maar voor simpele bewerkingen/meerdere malen over gaan is dat zeker goed hoor.

Ik zou vooral kijken dat je daar stofafzuiging op kunt hebben. Die spellen maken nogal veel troep
 
En dan zoals velen zakelijk kopen in NL zonder btw. Ik ken er die zo duizenden euro's uitgespaard hebben. Blijkbaar is dat lek nog altijd niet gedicht door Europa.
mensen die random BTW nummer ingeven, en dat lukt?
Veel shops sturen om die reden enkel maar nog naar het adres van de onderneming.
Kan je volgens mij niet echt dichten, is gewoon een IC levering.
 
mensen die random BTW nummer ingeven, en dat lukt?
Veel shops sturen om die reden enkel maar nog naar het adres van de onderneming.
Kan je volgens mij niet echt dichten, is gewoon een IC levering.
Ik ken mensen die dat durven en doen. Het gaat em eerder om de uitwisseling van gegevens. Nl gaat er van uit dat de btw hier betaald wordt.
 
Maar als jer er uw stofzuiger gaat aanhangen heeft het niet veel zin om een toestel op batterij te kopen naturlijk :unsure:
Ik denk dat draadloos vooral handig is als een extra frees, waar je gewoon zo'n afrondingsbit opsteekt en dan kan je daar vlug eens een randje mee doen. Maar als je die voor alles wil gebruiken dan moet je dikwijls toch eerst een ander bit opsteken, uw stofzuiger er aanhangen en eventueel een geleider installeren. Dat is niet iets dat je vlug eens doet. Dus dan zie ik niet in wat het voordeel is van een draadloos toestel.
Dat je flexibel bent. Werk je binnen hang je best de stofafzuiging eraan (en da's dan nog steeds 1 kabel minder). Ben je buiten of op een andere locatie kan je dan gewoon los uit de hand frezen zonder iets.
Dat het kan op de stofzuiger hoeft niet te betekenen dat je het altijd gebruikt he.

Het klopt wel wat je zegt, het is voor kleine afwerkingen, niet voor de zware freeswerken.
 
En dan zoals velen zakelijk kopen in NL zonder btw. Ik ken er die zo duizenden euro's uitgespaard hebben. Blijkbaar is dat lek nog altijd niet gedicht door Europa.

Wat is het verschil met zakelijk kopen in Belgie dan ? Die btw trek je toch ook gewoon terug als zelfstandige ?
 
Wat is het verschil met zakelijk kopen in Belgie dan ? Die btw trek je toch ook gewoon terug als zelfstandige ?
Het gaat om particulieren die een random btw nr invullen waardoor de prijs met 21% daalt.

 
Je moet het maar durven :) . Ze kunnen toch perfect te weten komen wie het effectief is ( betaalmethode en/of afleveradres) en zo dit terugvorderen?
Voor de echt zakelijke klanten is het dan weer het probleem dat je geen afwijkend leveradres kan kiezen... Of sommige vragen de 1e bestelling op je echte adres te laten komen, en dan de volgende afwijkend. Maar sommige zeggen ook resoluut enkel naar het KBO adres.
 
Afleveren in een pakjesautomaat, surfen met TOR en een fake e-mail adres op een gratis service aanmaken.
 
Je moet het maar durven :) . Ze kunnen toch perfect te weten komen wie het effectief is ( betaalmethode en/of afleveradres) en zo dit terugvorderen?
Voor de echt zakelijke klanten is het dan weer het probleem dat je geen afwijkend leveradres kan kiezen... Of sommige vragen de 1e bestelling op je echte adres te laten komen, en dan de volgende afwijkend. Maar sommige zeggen ook resoluut enkel naar het KBO adres.
En ik ben dan weer te eerlijk.. ik heb een btw nr, statuten in de bouw en ik koop dat prive incl btw omdat ik dat toch nooit zakelijk ga gebruiken.
 
Terug
Bovenaan