(Elektrisch) gereedschap topic

Ik heb ooit een Bosch PSB 650 RE klopboormachine gekocht om in muren dingen te kunnen ophangen. Dat werkt allemaal, maar door plafonds geraak ik niet om lampen op te hangen.
Volgens Coolblue heb ik dus een boorhamer nodig? Tips voor een klassiek/populair model hiervoor? Qua shops dacht ik dan aan fixami of https://hd-gereedschap.nl/ om uiteindelijk te kopen

Geen idee, klassieke nieuwbouwwoning, en het is te hard voor mijn huidige machine. Op elke plaats dat ik probeerde. Op de bovenverdieping zijn de plafonds gyproc, beneden vermoed ik gewoon betonnen gewelven?

Ja zullen gewelven zijn. Normaal moet 6mm wel doenbaar zijn om te boren, dit doe ik zelf met mijn accu schroefmachine.

gebruik je wel een betonboor? mss steenboor aan het verwarren?

voor eenvoudige opening genre 6-8mm gaat ge toch geen boorhamer gaan kopen, te gek voor woorden

Dan zou dat toch te doen moeten zijn? Is uw boor zelf nog goed?
1. Dat had ik ook verwacht eigenlijk :-s
2. Ik heb al alle standen van de boormachine geprobeerd, we moeten er vanuit gaan dat ik met een boormachine kan werken.
3. Ik heb al eens nieuwe boortjes gekocht, type: Bosch CYL-3. Daar staat toch echt beton op

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat je net in een betonijzer zit, en dan geraak je er met een boorhamer ook moeilijk door.
Aan de zijkant van een ijzer goed doenbaar, maar los in het midden is kut.

jamaar Herman pas maar op als Deso die link ziet, dat zijn geen 4-koppige laat staan 6 koppige snijvlakken ze!

1. Dat had ik ook verwacht eigenlijk :-s
2. Ik heb al alle standen van de boormachine geprobeerd, we moeten er vanuit gaan dat ik met een boormachine kan werken.
3. Ik heb al eens nieuwe boortjes gekocht, type: Bosch CYL-3. Daar staat toch echt beton op
Het probleem is dat je een SDS-boor in een klopboormachine met schroefkop doet natuurlijk. En ook is dat een machientje die weinig kracht heeft. Goed voor in snelbouw een plugje te boren, maar te weinig power om in beton te boren.
Je kan proberen om snelspan betonboren te kopen. Maar het beste lijkt mij toch een machine met SDS-kop te zoeken.

jamaar Herman pas maar op als Deso die link ziet, dat zijn geen 4-koppige laat staan 6 koppige snijvlakken ze!
Exact. Op zich zijn 3-snijders wel ok ze, maar dat koopt ge puur voor de snelheid. Als ge propere gaten wilt en niet graag vast slaat op betonijzer dan is een 4- of 6-snijder veel beter. Maar het gaat trager.
Diager is prijs/kwaliteit veruit de beste die ge kunt nemen.

iemand een tip voor een universele bouwstofzuiger?
Graag eentje die automatisch mee aanspringt als je apparatuur begint te draaien (ik vermoed dat je de zaag dan op het stopcontact op de stofzuiger aansluit en dat die stroompulse de go geeft?

Had deze al gevonden:

edit: werkt dat eigenlijk als je daar een multiblokske aanhangt waar ik dan bv afkortzaag en tafelzaag beide op stroom kan hangen en dat ik telkens maar gewoon de zuigdarm moet versteken als ik overschakel?

Laatst bewerkt:
iemand een tip voor een universele bouwstofzuiger?
Graag eentje die automatisch mee aanspringt als je apparatuur begint te draaien (ik vermoed dat je de zaag dan op het stopcontact op de stofzuiger aansluit en dat die stroompulse de go geeft?

Had deze al gevonden:

edit: werkt dat eigenlijk als je daar een multiblokske aanhangt waar ik dan bv afkortzaag en tafelzaag beide op stroom kan hangen en dat ik telkens maar gewoon de zuigdarm moet versteken als ik overschakel?
Ik heb ene van Stanley, werkt wel goed. Is inderdaad aansluiten op de stofzuiger.

Wel FF opletten voor het max vermogen, ik mag zo max apparaten aansluiten die 1600w verbruiken. En gelijk afkortzagen/frezen Enzo kunnen daar wel al eens boven gaan

Ik heb ene van Stanley, werkt wel goed. Is inderdaad aansluiten op de stofzuiger.

Wel FF opletten voor het max vermogen, ik mag zo max apparaten aansluiten die 1600w verbruiken. En gelijk afkortzagen/frezen Enzo kunnen daar wel al eens boven gaan
Die makita hierboven kan Max. aansluitwaarde: 2600 W aan. Lijkt me wel ok voor mijn tafelzaag en afkortzaag (afzonderlijk natuurlijk)

Tafelzaag is 1800W en afkortzaag 1450W

Ik doe hier probleemloos 300m² met m'n Stihl RMA 448VC en AP300 met snellader. Ben daar heel tevreden van. Dat ding is stil en licht en toch stevig.

Kzou ook wel een heggenschaar op accu willen maar ik heb ene op naft van Stihl en dat ding gaat maar niet kapot :D

Die makita hierboven kan Max. aansluitwaarde: 2600 W aan. Lijkt me wel ok voor mijn tafelzaag en afkortzaag (afzonderlijk natuurlijk)

Tafelzaag is 1800W en afkortzaag 1450W
Werkt perfect met stekkerdoos op die manier.
Geen ervaring met die makita, maar ziet er wel degelijk uit.

Terug
Bovenaan