Elden Ring

Elden Ring

30 tries bij de Ulcerated Tree Spirit
2x op 10-15% hp left
28x op 80+ % hp left

Te kleine ruimte om dat monster te kunnen lezen. Ik heb ook moeite met het kiezen van attacks. Ik lees van veel mensen dat stagger op is dus dan denk ik jump attacks maar hoe zie je als zo'n groot monster 'staggered' is ? Of kan zo'n boss niet gestaggerd worden ?
Alleszins is deze miniboss gewoonweg te moeilijk op dit moment. Misschien probeer ik later nog eens maar dit wordt voorlopig niets.

Welk level ?
Iets boven de 30. Nu, hogere levels kunnen het spel zeker makkelijker maken maar zeggen ook niet alles, uw gear gaat vaak een grotere invloed op damage hebben bv. Puur objectief had ik ‘m ook op level 20 kunnen neerleggen aangezien mijn gear nog bijna hetzelfde is van toen, gevecht zou gewoon langer geduurd hebben en ik had 1 of 2 hits minder kunnen incasseren. Nog gewoon de startersarmor van de samurai, een keen* uchigatana+3, two handed, en de summon van de wolven (die eerlijk gezegd de eerste pogingen wat in de weg liepen). Schild gebruik ik nooit, magie (voorlopig) ook totaal niet.

Een dex build zoals ik nu doe kan je eigenlijk nog het beste vergelijken met een ritmespel. Na een paar keer proberen, ken je de aanvallen ongeveer en dan is het gewoon rollen en aanvallen timen. Je hebt een soort onoverwinnelijkheid tijdens de rolanimatie dus vaak kan je best ‘in’ een aanval rollen dan ervan weg. Ik kan wel aannemen dat Margit voor een pure strength build moeilijker is.

En cfr. staggeren: aangezien ik Margit gestaggered heb, denk ik dat je ook bazen kan staggeren ja. Eigenlijk is er bij de vijanden ook een soort onzichtbare staminabar en is het vergelijkbaar met wanneer uw stamina op geraakt tijdens het blocken, je gaat het meteen aan de animatie zien wanneer het gebeurt. Zware aanvallen en two handed vechten doen die onzichtbare staminabar van vijanden sneller leeg lopen, denk ik.

*keen is een upgrade kwaliteit van wapens, maar ik weet niet of je dat zelf wil uitzoeken.

@FlyingHorseman @utred

Dat staggeren vind ik moeilijk te lezen. Die Ulcerated Spirit Tree heeft wel een animatie waarbij hij op de grond gaat liggen en ik hem opeens voor veel meer kan raken dan anders, misschien is dat het teken dat hij staggered is.

Wel blij te horen dat dit een moeilijkere boss is. Vrees dat ik hem op dit moment niet zal verslaan.

Ja dat is het. Is geen instawin ofzo, gewoon een paar gatis aanvallen. Normaalgezien kan je dan ook een critical hit doen met r1, maar bij grote bosses met rare vormen is het moeilijk om de juiste plaats te vinden.
Oké dan ben ik mee en weet ik de plaats. Die wordt rapper getriggerd met een jump en/of heavy attack dan vermoed ik.
Misschien dat het me zo wel lukt en anders kom ik terug.

Gisteren ergens tot level in de 80 geraakt. Heb een heel mooie rune farm route ontdekt en ik vind het na alle chaotische carnage eigenlijk zeer rustgevend om wat runes te farmen. Heb me mss wat laten gaan want ik begon gisterenavond ergens begin level 60 :unsure:

Gisteren ergens tot level in de 80 geraakt. Heb een heel mooie rune farm route ontdekt en ik vind het na alle chaotische carnage eigenlijk zeer rustgevend om wat runes te farmen. Heb me mss wat laten gaan want ik begon gisterenavond ergens begin level 60 :unsure:
Das goed geleveld op 1 avond 😂. Is uwe rune farm toevallig ook dat met die grote stenen bol ? Ik denk 2000 runes per 20 seconden ofzo 👌

Laatst bewerkt:
Spelen de meesten hier op ps5/ps4 eigenlijk? Ik ben benieuwd wanneer de pc-versie een update krijgt die de framerate verbetert. Speel op 1080p, dus misschien kan men 6700 xt het sowieso wel rekken om smooth 60fps te halen de hele tijd

Das goed geleverd op 1 avond 😂. Is uwe rune farm toevallig ook dat met die grote stenen bol ? Ik denk 2000 runes per 20 seconden ofzo 👌
Die had ik eerst even gedaan toen ik lager level was, maar dat werd me veeeel te saai op den duur. Die van mij is wel in de buurt, een paar graces verder. Daar zijn allemaal mobs, denk een stuk of 15? Sommige staan er al, sommige komen uit de grond als ge voorbij rijdt. En die kill ik dus al paardrijdend voor ongeveer 1300-1600 runes per mob. Rinse en repeat :D

edit: ge hebt wel goeie dmg nodig, want elke mob heeft ongeveer 1000hp merk ik.

Spelen de meesten hier op ps5/ps4 eigenlijk? Ik ben benieuwd wanneer de pc-versie een update krijgt die de framerate verbetert. Speel op 1080p, dus misschien kan men 6700 xt het sowieso wel rekken om smooth 60fps te halen de hele tijd
PS5 performance mode hier. Ik merk vaak genoeg wel stutters, maar nergens dat het imo. storend is.

30 tries bij de Ulcerated Tree Spirit
2x op 10-15% hp left
28x op 80+ % hp left

Te kleine ruimte om dat monster te kunnen lezen. Ik heb ook moeite met het kiezen van attacks. Ik lees van veel mensen dat stagger op is dus dan denk ik jump attacks maar hoe zie je als zo'n groot monster 'staggered' is ? Of kan zo'n boss niet gestaggerd worden ?
Alleszins is deze miniboss gewoonweg te moeilijk op dit moment. Misschien probeer ik later nog eens maar dit wordt voorlopig niets.

Welk level ?
Waar vind je die boss? Precies nog niet tegengekomen... Er zijn wel 2 van die 'Erdtree Avatars' in Limgrave, lijkt hij daar op? Bij die Avatars vond ik het enorm lastig om hun aanvalspatronen te lezen. Zo erratic ook steeds. Die rare bazen kan je in open world best vanop je paard proberen, anders zijn hun attacks bijna niet te dodgen. Even online gepiept trouwens, en je hebt blijkbaar ook een 'Lesser Ulcerated Tree Spirit'

Ondertussen zit ik ook in de tweede regio (verder voorbij het kasteel), en zonet de minor dungeon
Cliffbottom Catacombs
gedaan. De moeilijkste tot hiertoe!

Ik speel op pc en ik denk dat ik precies een van de weinigen ben die niks van last heeft.. Ik heb een rtx 2060 en die doet meer dan genoeg zijn best om smooth frames te hebben. Heb wel onlangs nieuwe cpu gestoken, geen idee of die ook een grote invloed heeft in dit spel

Waar vind je die boss?
Voorbij die mist aan Stranded Graveyard helemaal in het begin dacht ik. Je hebt twee van die keys nodig om de mist op te klaren.

PS5 performance mode

Die had ik eerst even gedaan toen ik lager level was, maar dat werd me veeeel te saai op den duur. Die van mij is wel in de buurt, een paar graces verder. Daar zijn allemaal mobs, denk een stuk of 15? Sommige staan er al, sommige komen uit de grond als ge voorbij rijdt. En die kill ik dus al paardrijdend voor ongeveer 1300-1600 runes per mob. Rinse en repeat :D

edit: ge hebt wel goeie dmg nodig, want elke mob heeft ongeveer 1000hp merk ik.
Ah ok, zijn dat dit kleine ventjes met hun enorm grote bijl ? Die leveren bij mij 1.000 op maar die zijn iedereen redelijk moeilijk en altijd met veel te veel. Dat zijn die mobs die aan dat poison padje zitten.
Kan je laten weten waar die zitten dan ga ik dat ook eens doen want die grote steen wordt inderdaad snel saai :)

Wat zijn eigenlijk die goueden "pijlen" die op sommige plaatsen op de map staan? Ik dacht eerst dat het om plekken ging waar nog een quest te doen was ofzo, maar nu ik die boss in castle morne gekilled heb en met die gast gesproken heb in dat kasteel staat die pijl daar nog?

Wat zijn eigenlijk die goueden "pijlen" die op sommige plaatsen op de map staan? Ik dacht eerst dat het om plekken ging waar nog een quest te doen was ofzo, maar nu ik die boss in castle morne gekilled heb en met die gast gesproken heb in dat kasteel staat die pijl daar nog?
Dat zijn gewoon aanwijzingen voor interessante zaken daje zeker eens moet gaan bezien, maar die blijven inderdaad staan nadien. Kwestie van wat overzicht te hebben vanwaar je kwam en hoe die zaken liepen voor als je eens 20 uur iets anders doet en dan niet meer zou weten wat je eigenlijk moest doen.

Dat zijn gewoon aanwijzingen voor interessante zaken daje zeker eens moet gaan bezien, maar die blijven inderdaad staan nadien. Kwestie van wat overzicht te hebben vanwaar je kwam en hoe die zaken liepen voor als je eens 20 uur iets anders doet en dan niet meer zou weten wat je eigenlijk moest doen.
Ok goed om te weten, want nu zat ik daar nog een half uur rond te crossen met de gedachte dat ik daar nog ergens iets belangrijks had gemist. :D

Ah ok, zijn dat dit kleine ventjes met hun enorm grote bijl ? Die leveren bij mij 1.000 op maar die zijn iedereen redelijk moeilijk en altijd met veel te veel. Dat zijn die mobs die aan dat poison padje zitten.
Kan je laten weten waar die zitten dan ga ik dat ook eens doen want die grote steen wordt inderdaad snel saai :)
Yep, ik ga het wel in spoiler tag zetten :D

Waar vind je die boss? Precies nog niet tegengekomen... Er zijn wel 2 van die 'Erdtree Avatars' in Limgrave, lijkt hij daar op? Bij die Avatars vond ik het enorm lastig om hun aanvalspatronen te lezen. Zo erratic ook steeds. Die rare bazen kan je in open world best vanop je paard proberen, anders zijn hun attacks bijna niet te dodgen. Even online gepiept trouwens, en je hebt blijkbaar ook een 'Lesser Ulcerated Tree Spirit'

Ondertussen zit ik ook in de tweede regio (verder voorbij het kasteel), en zonet de minor dungeon
Cliffbottom Catacombs
gedaan. De moeilijkste tot hiertoe!
In de eerste cave waar je terechtkomt kan je zo'n key gebruiken.
Dan moet je een gevaarlijk pad doorlopen en kom je bij de Ulcerated Tree Spirit.

Die ulcerated tree spirit is 3x zo groot in een 3x zo kleine ruimte, je ziet gewoonweg niets aankomen.

Nog een klein extra vraagje, bij sommige boss fights wordt er een popup weergegeven en vraagt men of ik een spirit will summonen , dat zijn dan van die samurais of knights die me helpen bij een boss fight.

Is er een reden om dit niet te accepteren ? Krijg je die dan de volgende keer terug te zien ? Geen idee hoe dit precies werkt.

Nog een klein extra vraagje, bij sommige boss fights wordt er een popup weergegeven en vraagt men of ik een spirit will summonen , dat zijn dan van die samurais of knights die me helpen bij een boss fight.

Is er een reden om dit niet te accepteren ? Krijg je die dan de volgende keer terug te zien ? Geen idee hoe dit precies werkt.
Als je zo die NPC's bedoelt die je kan summonen voor je door de gele mist moet voor de bossfight, voor mij is er geen enkele reden om die niet te gebruiken :D al zijn er wel puristen die van mening zijn dat je voor de 'échte' ervaring het zonder summons moet doen. Maar dat is dus puur persoonlijke voorkeur.

Pas als je de NPC die verstopt zit in het level vindt en ertegen praat (of hun quest vervult), helpen ze je inderdaad bij de bossfight. Dit is dan in de vorm van 'golden summon signs', en die krijg je inderdaad de volgende keren ook te zien. Je moet dus maar een enkele keer de NPC trachten te vinden.

Voordelen van NPC summons zijn dat ze vaak sterker zijn dan echte spelers, en je daarnaast ook je eigen spirits kan summonen tijdens het gevecht (bij co-op kan dit niet).

Terug
Bovenaan