Elden Ring

Elden Ring

Heb het gevoel dat levellen hier echt wel heel vlot gaat als je veel side-stuff doet. Ik heb niet specifiek zitten grinden maar ben na nog geen 9u al level 30 ofzo en ben nog niet eens in de buurt van Margit gekomen. Gewoon door de wereld te verkennen en 12-15 mini-bosses te doden.
Klopt, ik ben bewust gestopt met levelen. Ik ben nu 29 na 15 uur spelen maar heb al zeker 20K runes gepompt in shops, gewoon omdat ik niet te hoog wil levelen. Later als het nodig is kan ik dan nog altijd paar levels bij pompen.

Weet iemand of er eigenlijk een guidebook is van Elden Ring.
Vind dat soms wel leuk om van sommige games zo een boek te hebben :)

Klopt, ik ben bewust gestopt met levelen. Ik ben nu 29 na 15 uur spelen maar heb al zeker 20K runes gepompt in shops, gewoon omdat ik niet te hoog wil levelen. Later als het nodig is kan ik dan nog altijd paar levels bij pompen.
Waarom zou je niet te hoog willen levelen ?

Ik ben nu lvl 20 en heb Margit gezien maar meteen teruggekeerd omdat ik eerst het grootste deel van Limgrave wil doen.

Ik heb nog al gehoord van mensen die niet te hoog willen lvl'en.
Waarom is dat juist. Is dat omdat het spel dan mss te gemakkelijk wordt bij bepaalde bosses of heeft dit een andere reden ?

Waarom zou je niet te hoog willen levelen ?

Ik ben nu lvl 20 en heb Margit gezien maar meteen teruggekeerd omdat ik eerst het grootste deel van Limgrave wil doen.
Omdat ik ergens wel kan aanvoelen of ik iets aan kan of niet op deze manier en er ook nog altijd andere middelen zijn. Ik ben Margit binnen gestapt op lvl 20 en werd toen ook afgemaakt. Uiteindelijk heb ik hem verslaan op LVL 23 ( wou max tot 25 gaan ) met gewoon mijn wapen te upgraden van +1 naar +2, nieuwe spirit te gebruiken en gewoon nog een paar keer te proberen en zelf beter te spelen. Na 4 extra pogingen had ik hem. Voor mij persoonlijk is dat leuker dan gewoon all out naar lvl 40 te gaan en wapen op +5 te zetten. Met dat tweede is niks mis mee eh, maar das gewoon niet wat ik wil doen (nu) ik ga eerder de uitdaging aan om mezelf op te warmen voor wat er nog komen gaat.

Ondertussen ook goeie spot gevonden voor materials om fire magic buff te maken, te farmen. Dat had ik ook nog kunnen gebruiken tegen Margit.

Ik heb nog al gehoord van mensen die niet te hoog willen lvl'en.
Waarom is dat juist. Is dat omdat het spel dan mss te gemakkelijk wordt bij bepaalde bosses of heeft dit een andere reden ?
Te makkelijk denk ik niet dat het zal worden, tenzij je echt gewoon XP farmt en je zelf naar 60 brengt voor Margit bv. Dan gaat die fight heel easy aanvoelen en voor mij neemt dat wel wat de fun weg. Ik vind het niet erg als ik een boss kan afmaken, maar als dat gebeurt dan hoop ik dat het komt door mijn build en speelstijl, niet omdat ik mij overleveld heb. Zei het in de vorige post ook ( had niet gezien dat je hetzelfde vroeg ) er is niks mis met overlevelen, weet alleen dat je later in de game, wanneer het echt moeilijk wordt, je wrs tegen een muur gaat lopen. Want je hebt het jezelf makkelijk gemaakt in het begin en bent maar half opgewarmd tegen dat de echte uitdagingen komen. Ik speel het liever nu hard zodat ik goed in da game zit, dat ik gebruik moet maken van alles tools en items die ik heb en dat ik alter als het moet nog marge heb wat levelkes bij te pompen indien nodig. Is gewoon een andere mindset denk ik, eentje die ik altijd doe de eerste playtrough. Als ik games later herspeel level ik gewoon heel hard door, maar dat is omdat ik dan de ervaring toch al heb, alles is ooit al eens gelukt dus ik weet dat het wel opnieuw zal lukken en ik heb die opwarming minder nodig dan.

15 uurkes kunnen spelen intussen.

Zo fijn om de wereld te verkennen. Kheb een beetje terug dat echte exploration gevoel dat k had bij Skyrim of BoTW vroeger.

Eén groot minpunt wel voor mij: summons zijn een grote nieuwe toevoeging en in het begin van de game is er een event dat je moet triggeren zodat je een item krijgt om summons te kunnen gebruiken.

Dit event heb ik gemist en ik kan het niet triggeren ongeacht wat google zegt over die ene heks en haar spawntijden... Dan verder gezocht en dan zegt de game dat je dit item op een bepaald punt van een merchant kan kopen.

...een merchant die pas verschijnt nadat je Godrick hebt verslagen. Zonder iets te spoilen, maar dit is niet een bos die je binnen 5 a 10 uur speeltijd neerhaalt, tenzij ge een zeer ervaren speler zijt of alles zit te min-maxen qua stats. Uiteindelijk is me dit wel gelukt, ik heb het item kunnen kopen...

MAAR ik kan alsnog niet summons gebruiken (wolven enzo, geen spelers voor alle duidelijkheid )

Ik weet dat het enkel op specifieke plaatsen kan, maar daar lukt het ook niet. :sop:

Eerst alles op vigor gezet, om dat op 20 te krijgen. Daarna hetzelfde voor intelligence gedaan.
Nu ben ik dexterity naar 17 aan't brengen.

Ik volg een beetje de build van fextralife.

Welke spells heb je?
Ik heb ook vigor eerst naar 20 gebracht, dan dex en int wat gelijkmatig omhoog gebracht en af en toe een punt in mind gestoken. Zal denk ik ook endurance een beetje omhoog moeten zien te krijgen. Ben nu level 32 en net toegekomen in tweede area (na het kasteel).

Van spells heb ik Magic Glintblade, Glinstone Pebble, Glinstone Stars en Scholar's armament. Jij?

15 uurkes kunnen spelen intussen.

Zo fijn om de wereld te verkennen. Kheb een beetje terug dat echte exploration gevoel dat k had bij Skyrim of BoTW vroeger.

Eén groot minpunt wel voor mij: summons zijn een grote nieuwe toevoeging en in het begin van de game is er een event dat je moet triggeren zodat je een item krijgt om summons te kunnen gebruiken.

Dit event heb ik gemist en ik kan het niet triggeren ongeacht wat google zegt over die ene heks en haar spawntijden... Dan verder gezocht en dan zegt de game dat je dit item op een bepaald punt van een merchant kan kopen.

...een merchant die pas verschijnt nadat je Godrick hebt verslagen. Zonder iets te spoilen, maar dit is niet een bos die je binnen 5 a 10 uur speeltijd neerhaalt, tenzij ge een zeer ervaren speler zijt of alles zit te min-maxen qua stats. Uiteindelijk is me dit wel gelukt, ik heb het item kunnen kopen...

MAAR ik kan alsnog niet summons gebruiken (wolven enzo, geen spelers voor alle duidelijkheid )

Ik weet dat het enkel op specifieke plaatsen kan, maar daar lukt het ook niet. :sop:
Je kan het inderdaad enkel in de buurt van die rebirth monuments. Heb je voldoende FP? Krijg je dat icoontje links op je scherm? Dan zou het moeten lukken.

Je kan het inderdaad enkel in de buurt van die rebirth monuments. Heb je voldoende FP? Krijg je dat icoontje links op je scherm? Dan zou het moeten lukken.
Idd, maar ik denk dat wat Michster mist echt het item is dat je nodig hebt om te kunnen summonen.

Geen echte guide, maar wel zalig om te hebben
Dat is wel iets compleet anders eh :p

Dat is fanart en allemaal verzonnen non cannon content met betrekken tot alles dat Souls is. Heeft niks met ER zelf te maken.
Het boek is prachtig wel, maar ik ben er minder voor te vinden. Ik wil enkel officiële boeken, VaatiVidya is wel een held tho.

Dat is wel iets compleet anders eh :p

Dat is fanart en allemaal verzonnen non cannon content met betrekken tot alles dat Souls is. Heeft niks met ER zelf te maken.
Het boek is prachtig wel, maar ik ben er minder voor te vinden. Ik wil enkel officiële boeken, VaatiVidya is wel een held tho.
Zoals ik dus zei, geen guide maar wel zalig om te hebben

@bunkerbudy laat je een deel van die optionele mini-bosses nu ook voor wat ze zijn en ben je vrij snel naar Margit gegaan? Nog van plan die te gaan opkuisen of houd je die voor NG+?

Geen schrik dat die geen uitdaging meer gaan vormen? Ik als niet zo goeie speler leg veel nu al om in mijn eerste poging :p

Ga u straks eens toevoegen op PS, zelfde nickname als hier? Dan kan ik uw progressie wat volgen via de trophies.

Over die guide gesproken, er is blijkbaar een digitale guide die je bij de pre-order kreeg bij Game Mania, zelf nog niet bekeken eerlijk gezegd, zag net dat ik daar een mail over heb ontvangen

"Omdat jij gekozen hebt om een pre-order te plaatsen van Elden Ring bij Game Mania ontvang je hierbij een extra pre-order bonus voor de game! Deze DLC bevat een Digital Adventure Guide"

Terug
Bovenaan