Elden Ring

Elden Ring

@bunkerbudy laat je een deel van die optionele mini-bosses nu ook voor wat ze zijn en ben je vrij snel naar Margit gegaan? Nog van plan die te gaan opkuisen of houd je die voor NG+?

Geen schrik dat die geen uitdaging meer gaan vormen? Ik als niet zo goeie speler leg veel nu al om in mijn eerste poging :p

Ga u straks eens toevoegen op PS, zelfde nickname als hier? Dan kan ik uw progressie wat volgen via de trophies.
Tis mijn eerste playtrough en ik tracht alles te doen, ik ga dus pokke traag vooruit. Ik heb Margit gedaan en dan ben ik terug naar de open world gegaan. Mijn plan is wel op alles te clearen, ik zoek eerste zelf alles wat af en als ik denk "klaar" te zijn kijk eens kort online of er echt niks super belangrijk is dat ik gemist heb. Indien ja ga ik dat ook vlug doen en dan ga ik naar volgende gebied. Tis te zeggen dat ben ik beginnen doen want ik ga nu pas naar het 2de (3de als je Stormhill mee telt als 2de) gebied om daar eerst blind door te gaan en nadien doe ik dus eens de online check omdat ik alles wil gedaan hebben. Betreft later doen en dan te makkelijk dit heeft er wat mee te maken, ik level nu bewust niet door zodat alles toch wat uitdagend blijft. Als ik alles laat staan ter opkuis later heb ik er inderdaad niet zo veel meer aan. Moet wel zeggen dat dit nieuw is voor mij door dat de game open world is. In DS3 of BB deed ik dat niet, ik zocht gewoon alles af en ging dan voort zonder online eens te piepen, maar die games waren gewoon heel linear en als ge traag een doordacht speelt vindt ge prachtisch 95% van de zaken toch zelf. Hier in ER heb ik meer schrik ergens iets te missen dat me later zou kunnen helpen. Sommigen gaan dit niet absoluut niet willen doen want je eerste playtrough moet je alles zelf ontdekken en dat snap ik. Daarom dat ik eerst heel wat uren zelf ontdek voor ik eens online kijk + het online kijken blijft ook gewoon met eens naar een map kijken waar nog mogelijks caves zouden kunnen zijn die ik niet vond, of bosses die enkel spawnen op bepaalde tijdstippen. Meer dan dat zoek ik ook niet echt op.

En ja zelfde Username.

Edit: wat ook een bijkomende factor is, is dat deze game echt huuge is. Andere games in het genre speel ik gemakkelijk 5 a 10 keer maar zie dat bij deze toch minder snel gebeuren vanwege de omvang van het spel. Als ik voor de platinum wil gaan ga ik dus niet te veel treuzelen en zo veel mogelijk doen want heb de tijd niet dit spel 5 keer te herspelen. Ik wil ook andere games spelen xD

Over die guide gesproken, er is blijkbaar een digitale guide die je bij de pre-order kreeg bij Game Mania, zelf nog niet bekeken eerlijk gezegd, zag net dat ik daar een mail over heb ontvangen

"Omdat jij gekozen hebt om een pre-order te plaatsen van Elden Ring bij Game Mania ontvang je hierbij een extra pre-order bonus voor de game! Deze DLC bevat een Digital Adventure Guide"
Goeie reminder, moet die ook nog eens activeren.

Ja geen idee of het iets interessant is, ik speel op dezelfde manier, alles afwerken en als ik het gevoel heb dat ik verder kan ff opzoeken wat ik gemist heb (meestal redelijk veel :/)
Inderdaad meestal redelijk veel. Gisteren had ik nog 8 bosses te gaan lel, en soms echt derp want ik was er soms wel geweest, maar iets niet gezien, of op verkeerde moment van de dag etc.. Ik vind het ook ok op deze manier omdat op zich de rewards leuk zijn, maar ook niet noodzakelijk. Meesta stuf dat ik er mee vond ga ik nooit gebruiken, maar ik clear de cave dan liever op LVL 29 met nog wat uitdaging dan later op lvl 80 wanneer alles meteen dood is in één klop. Om niet te overlevelen, koop ik gewoon elke merchant leeg xD

Je gebruikt toch geen finger om spelers te summonen op hetzelfde moment? Je kan spirits enkel gebruiken wanneer je geen hulp inroept van andere spelers.
Nope. Ik heb al eens iemand kunnen summonen, maar nooit op hetzelfde moment dat k spirits wou gebruiken.

Nu ja, ik ga me er bij neerleggen denk ik. Ik geniet zo zeer vh spel. Denk dat ik het mezelf wel moeilijk maak met mijn strength-build. Gebruik het Guts / Berserk wapen dat ze er opnieuw hebben ingestoken tot mijn grote vreugde. Misschien als het eenmaal geupgrade is en mijn strength rond 40 komt dat ik vijanden makkelijker omleg.

Zijn hier mensen die denken dat ze het veel simpeler hebben als magic of dex of quality build?

Nope. Ik heb al eens iemand kunnen summonen, maar nooit op hetzelfde moment dat k spirits wou gebruiken.

Nu ja, ik ga me er bij neerleggen denk ik. Ik geniet zo zeer vh spel. Denk dat ik het mezelf wel moeilijk maak met mijn strength-build. Gebruik het Guts / Berserk wapen dat ze er opnieuw hebben ingestoken tot mijn grote vreugde. Misschien als het eenmaal geupgrade is en mijn strength rond 40 komt dat ik vijanden makkelijker omleg.

Zijn hier mensen die denken dat ze het veel simpeler hebben als magic of dex of quality build?
Open wereld is makkelijk als magic build, vooral omdat je de omgeving kan exploiten en vanop je paard spells kan gooien naar bosses enzo.

Ik merk wel dat ik nu op een punt ben als magic user, dat mijn huidige spells niet krachtig genoeg meer zijn (dus moet ik nog veel investeren om mijn INT naar 60 te krijgen). Gelukkig heb ik wel een zwaard gevonden dat scaled met INT, dus damage output tegen bosses is goed, maar ik ben wel een glazen kannon natuurlijk, dus niet veel nodig om mij dood te krijgen :p. Ik ben nu lvl 66 ofzo, en Radahn one-shot mij nog steeds bijvoorbeeld.

Even een vraag voor de mensen die al verder zitten dan mij...
Zit Moonlight greatsword er terug in?

Ik heb 2 vraagjes:

1) Elk wapen heeft guarded damage negation, kan iemand in het Nederlands uitleggen wat dit is ?

2) Als je block inhoudt en terwijl aanvalt, doe je dan minder damage dan wanneer je L1/LB niet inhoudt ?

Ik heb 2 vraagjes:

1) Elk wapen heeft guarded damage negation, kan iemand in het Nederlands uitleggen wat dit is ?

2) Als je block inhoudt en terwijl aanvalt, doe je dan minder damage dan wanneer je L1/LB niet inhoudt ?
1. Hoeveel damage geblocked wordt als je blockt met het wapen
2. Blokken heeft geen effect op de damage die jij doet (tenzij je het hebt over de guard counter ability, maar dat is enkel direct na een vijandelijke aanval). Wat wel meer damage kan doen, is als je bijvoorbeeld een one-handed wapen ook met twee handen gebruikt.

1. Hoeveel damage geblocked wordt als je blockt met het wapen
2. Blokken heeft geen effect op de damage die jij doet (tenzij je het hebt over de guard counter ability, maar dat is enkel direct na een vijandelijke aanval). Wat wel meer damage kan doen, is als je bijvoorbeeld een one-handed wapen ook met twee handen gebruikt.
Oké das duidelijk, ik heb een schild dus ik blokkeer sowieso niet met mijn wapen.

Ik gebruik op dit moment de bloodfang en een schild, is het niet mogelijk om die special attack te doen als je een schild draagt ? als ik L2 indruk gaat hij parryen ipv. de fangblade special attack te gebruiken.

Oké das duidelijk, ik heb een schild dus ik blokkeer sowieso niet met mijn wapen.

Ik gebruik op dit moment de bloodfang en een schild, is het niet mogelijk om die special attack te doen als je een schild draagt ? als ik L2 indruk gaat hij parryen ipv. de fangblade special attack te gebruiken.
Je hebt 3 opties, of je unequiped je schild mid combat, je pakt je wapen in 2 handen, of je koopt de art of war "no skill".
Deze laatste kan je aan je schild toevoegen waardoor deze zelf geen ash of war meer heeft ( parry ) en je enkel nog de ash van je wapen hebt.

Deze zal dan met L2 werken aangezien Parry uit staat. Kan je vrij ealy game kopen

Edit: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Ash+of+War:+No+Skill

Mijn 'launch' edition zou ik vandaag kunnen afhalen :sop:
Staat ook zo in de email vandaag woensdag af te halen sta ik daar in de winkel zeggen ze ah nee, ge hebt geen SMS ontvangen dat wij het binnen hebben gekregen.

Straks is het al een week na de echte launch dat ik het nog steeds niet heb. :wallbash:
Misschien gewoon een normale versie gaan halen dan

Merci voor de info, lijkt me wel de moeite om te kopen dan, zo een ash of war kan je maar 1 keer gebruiken zeker ? Als ik dan een nieuw schild heb is dat dan opnieuw te kopen ?

Vandaag begonnen aan Margit. Halfuurtje later was hij dood, 6 of 7 pogingen nodig gehad. Waarvan ik één keer per ongeluk van de brug gerold ben…

Nog een beetje Limgrave verkennen en dan op naar het volgende stuk.

30 tries bij de Ulcerated Tree Spirit
2x op 10-15% hp left
28x op 80+ % hp left

Te kleine ruimte om dat monster te kunnen lezen. Ik heb ook moeite met het kiezen van attacks. Ik lees van veel mensen dat stagger op is dus dan denk ik jump attacks maar hoe zie je als zo'n groot monster 'staggered' is ? Of kan zo'n boss niet gestaggerd worden ?
Alleszins is deze miniboss gewoonweg te moeilijk op dit moment. Misschien probeer ik later nog eens maar dit wordt voorlopig niets.

Vandaag begonnen aan Margit. Halfuurtje later was hij dood, 6 of 7 pogingen nodig gehad. Waarvan ik één keer per ongeluk van de brug gerold ben…

Nog een beetje Limgrave verkennen en dan op naar het volgende stuk.

Welk level ?

Terug
Bovenaan