Tis mijn eerste playtrough en ik tracht alles te doen, ik ga dus pokke traag vooruit. Ik heb Margit gedaan en dan ben ik terug naar de open world gegaan. Mijn plan is wel op alles te clearen, ik zoek eerste zelf alles wat af en als ik denk "klaar" te zijn kijk eens kort online of er echt niks super belangrijk is dat ik gemist heb. Indien ja ga ik dat ook vlug doen en dan ga ik naar volgende gebied. Tis te zeggen dat ben ik beginnen doen want ik ga nu pas naar het 2de (3de als je Stormhill mee telt als 2de) gebied om daar eerst blind door te gaan en nadien doe ik dus eens de online check omdat ik alles wil gedaan hebben. Betreft later doen en dan te makkelijk dit heeft er wat mee te maken, ik level nu bewust niet door zodat alles toch wat uitdagend blijft. Als ik alles laat staan ter opkuis later heb ik er inderdaad niet zo veel meer aan. Moet wel zeggen dat dit nieuw is voor mij door dat de game open world is. In DS3 of BB deed ik dat niet, ik zocht gewoon alles af en ging dan voort zonder online eens te piepen, maar die games waren gewoon heel linear en als ge traag een doordacht speelt vindt ge prachtisch 95% van de zaken toch zelf. Hier in ER heb ik meer schrik ergens iets te missen dat me later zou kunnen helpen. Sommigen gaan dit niet absoluut niet willen doen want je eerste playtrough moet je alles zelf ontdekken en dat snap ik. Daarom dat ik eerst heel wat uren zelf ontdek voor ik eens online kijk + het online kijken blijft ook gewoon met eens naar een map kijken waar nog mogelijks caves zouden kunnen zijn die ik niet vond, of bosses die enkel spawnen op bepaalde tijdstippen. Meer dan dat zoek ik ook niet echt op.@bunkerbudy laat je een deel van die optionele mini-bosses nu ook voor wat ze zijn en ben je vrij snel naar Margit gegaan? Nog van plan die te gaan opkuisen of houd je die voor NG+?
Geen schrik dat die geen uitdaging meer gaan vormen? Ik als niet zo goeie speler leg veel nu al om in mijn eerste poging
Ga u straks eens toevoegen op PS, zelfde nickname als hier? Dan kan ik uw progressie wat volgen via de trophies.
En ja zelfde Username.
Edit: wat ook een bijkomende factor is, is dat deze game echt huuge is. Andere games in het genre speel ik gemakkelijk 5 a 10 keer maar zie dat bij deze toch minder snel gebeuren vanwege de omvang van het spel. Als ik voor de platinum wil gaan ga ik dus niet te veel treuzelen en zo veel mogelijk doen want heb de tijd niet dit spel 5 keer te herspelen. Ik wil ook andere games spelen xD