Elden Ring

Action PC PS5 PS4 XBOX Elden Ring

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
elden.png


release: 25 februari 2022
genre: action RPG
dev: FromSoftware

Van de makers van Dark Souls, naar een verhaal van George R. R. Martin.

In the Lands Between ruled by Queen Marika the Eternal, the Elden Ring, the source of the Erdtree, has been shattered.

Marika's offspring, demigods all, claimed the shards of the Elden Ring known as the Great Runes, and the mad taint of their newfound strength triggered a war: The Shattering. A war that meant abandonment by the Greater Will.

And now the guidance of grace will be brought to the Tarnished who were spurned by the grace of gold and exiled from the Lands Between. Ye dead who yet live, your grace long lost, follow the path to the Lands Between beyond the foggy sea to stand before the Elden Ring.

 
Het is zover, stukken van een (oude) geleakte trailer staan online. Er zijn rumours dat er zeer binnenkort meer nieuws zal komen van From. Meer nieuws betekent in dit geval: meer dan een trailer.
 
Heb een paar hele korte stukjes van de trailer gezien en.. zoveel valt er niet uit af te leiden. De wereld lijkt wel een beetje kleurrijker. Er werd in de artikels over die leaks ook wel gezegd dat we het spel dit jaar niet meer moeten verwachten.

edit: net nog een nieuw stukje gezien, meer van de wereld. Ziet er al wat meer veelbelovend en duidelijker uit dan de andere stukjes van telkens een paar seconden.
 
Laatst bewerkt:
Is ongelukkig:, 3s beeld, off-screen genomen én idd gedateerd.

Er is een stuk trailer van 33 seconden waar heel veel in te zien is en eentje met een paar seconden van een boss fight, allemaal off-screen inderdaad, maar voor mij persoonlijk is zelfs één gameplay frame al big news. 🙂

Vooruit met die trailer, Bamco & From, Project Beast all over again!

Edit: ennnn, 720p upscaled versie van 66 seconden staat op Youtube. Zoals verwacht: dream game.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn weer 6 seconden gelekt. Maar belangrijker: volgens een financieel rapport zou Elden Ring uitkomen voor het afsluiten van het huidige fiscale jaar, dus voor maart 2022.
 
trailer eens gezien en ik heb op veel vlakken een lord of the rings gevoel ipv game of thrones gevoel .
 
Hopelijk een iets toegankelijkere game ivg met Sekiro en consorten.. zal weer ijdele hoop zijn meer dan wss 😐
 
Weet ge nog toen iedereen dacht dat Sekiro wel een pak toegankelijker ging zijn? :unsure:
Yeah.. that happened.
 
Ik heb ooit Dark Souls 3 geprobeerd en na enkele dagen uitgezet wegens te moeilijk. Hoop dat dit voor Elden Ring anders is aangezien ik wel fan ben van Martin en de volledige setting maar ik vrees ervoor.

Als ik het zo hoor is Sekiro zeker niet makkelijker ? Wat met de bloodborne game ?
 
Wat met de bloodborne game ?
Dark Souls is verdedigend spelen om te winnen. Bloodborne is aanvallend meer aangeraden. Je wint HP terug door direct terug te slaan.
Base game BB is een tikkeltje lastiger dan DS3. Er zijn bosses, die bij een eerste keer wel vrij lastig zijn, maar net zoals bij alle Fromsoft-games, eenmaal je het doorhebt, is het relatief eenvoudig.
Als DS3 je niet lukt, zal BB waarschijnlijk ook niet lukken, maar wie niet waagt, niet wint :smile:.
 
@DwightSchrute kans dat ge gewoon ongeduldig speelde is vele malen hoger dan dat het effectief te moeilijk is voor u.
2 heilige tips voor vrijwel de hele Souls series. Rollen, en knuffelen. En tegen bosses vertaald zich dat veelal in een combo van rollen, knuffelen, en the almighty combo Knoffelen. Een beetje logisch u stats upgraden doet ook wel veel.

Ik kan voor Sekiro persoonlijk nog niet spreken maar de algemene consensus is wel dat deze hun meest veeleisende game is.

Verwacht ook niet teveel van de samenwerking met Martin, er is veel lore te vinden in deze games, maar tijdens het spelen zal je daar relatief weinig van ervaren.
 
Ik hoop dat we eindelijk een deftige gameplay reveal en release-kader krijgen. Sekiro 10 uur gespeeld en ik heb er nog altijd moeite mee dat het de eerste Fromsoftware game is die k niet kon smaken. Hopelijk kan k met deze terug meegenieten

Bloodborne remaster mag er stillekes aan ook komen :unsure:
 
Heb dit nog al gehoord, Sekiro is een breekpunt voor veel Souls fans. Ergens snap ik het wel, maar toch hééééél content dat ik doorgebeten heb nadat ik een week ofzo heb vastgezeten op onze vriend Genichiro, Sekiro is een meesterwerk op zich imo.

Elden Ring verwacht ik eerlijk gezegd een Dark Souls maar dan open wereld (en met horseriding), maar niet makkelijker eerlijk gezegd, kan verkeerd zijn maar onze vriend Miyazaki kennende...
 
Ik verwacht dat Elden Ring meer als Dark Souls gaat zijn.
Bij de Souls/Borne serie kan je normaal gezien altijd wel verder geraken. Je kan farmen en levellen en zo als een OP-karakter door het spel gaan.
Bij Sekiro lag dat heeeeel anders. Hier kwam het meer aan om te 'Git-Gudden' :p
 
Sekiro is wat mij betreft ook een breekpunt. Had ik het toch soms heel erg lastig mee, met Bloodborne ook maar daar kon je nog iets meer mee doen omdat je nog kon levelen en wapens upgraden etc.
 
Terug
Bovenaan