Elden Ring

Action PC PS5 PS4 XBOX Elden Ring

Qua "echte" Soulslikes zijn er overigens ook echt niet zoveel games. Je hebt The Surge wat een zeer deftige "B" level Soulslike is. En verder kan ik zelfs niet echt iets opnoemen dat het waard is om effectief met de Souls games te worden vergeleken.
Mortal Shell is echt ook wel de moeite, "t is geen Souls maar toch in de buurt, zeker ook qua sfeer
 
Komt er zeker day 1 in, maar trailer voelt niet wauw voor mij (itt. tot bijvoorbeeld de eerste reveals/trailer van bvb. bloodborne en DS1). Als in, goede game op zichzelf, maar niet heel erg veel vernieuwends.
 
Die narrator op 2:02 is precies Geoffrey Rush
Haha, nu ik het nog eens bekeken heb kan ik wel zien waarom ja :tongue:

Mortal Shell is echt ook wel de moeite, "t is geen Souls maar toch in de buurt, zeker ook qua sfeer
Ik heb lange tijd getwijfeld vanwege toch veel teleurstellende reviews, maar nu ge dr mij weer aan deed denken, toch maar besteld. Kgaan es zien :biglaugh:
 
Ik heb lange tijd getwijfeld vanwege toch veel teleurstellende reviews, maar nu ge dr mij weer aan deed denken, toch maar besteld. Kgaan es zien :biglaugh:

Het spel heeft zeker zijn problemen, en persoonlijk vond ik het te kort en stelde het level design af en toe teleur (zeker die centrale hub, wth was me dat). Maar als je die in een sale kan oppikken, dan zeker eens doen zou ik zeggen. Het spel werd ook enhanced, dus normaal zou het nu ook beter moeten draaien dan op release.
 
Ik heb lange tijd getwijfeld vanwege toch veel teleurstellende reviews, maar nu ge dr mij weer aan deed denken, toch maar besteld. Kgaan es zien :biglaugh:

De devs hebben gisteren trouwens nieuwe DLC geteased (The Virtuous Cycle). Ik heb Mortal Shell vorig jaar in een sale opgepikt, een paar playthroughs gedaan en geplatinum’d. Niets wereldschokkend, maar zeker de moeite. Performance was overigens niet slecht op een launch PS4.
 
Ik krijg gewoon Dark Souls vibes van deze game ik had gehoopt op een geheel nieuwe wereld en hoewel het een geheel nieuwe wereld en story is voelt het voor mij aan als Dark Souls 4 in een nieuw jasje. Jammer vind ik.
 
Even binnenspringen om te zeggen dat er volgende week meer info gecommuniceerd zal worden. Ik ben er zeker van dat het meer en meer duidelijk zal worden dat dit niet gewoon Dark Souls IV zou kunnen zijn, zodra FromSoft de mechanics, design, ideeën en open world(s) toelicht. Er zal waarschijnlijk ook wel meer info komen over de day/night cycle en hoe de wereld verandert, de verticaliteit van de wereld (niet enkel omhoog maar ook ondergronds), enemy AI, stealth mechanics, dynamic weather en events, mounted combat (en de Spirit Horse als mount) en wat the Elden Ring precies inhoudt (de term "tarnished" is hier belangrijk). Ik vermoed dat er ook iets gezegd zal worden over hoe checkpoints/bonfires zullen werken in Elden Ring.

Ik begrijp dat de link met Dark Souls gelegd wordt; sommige animaties en weapon arts komen rechtstreeks uit Dark Souls III, het is een action RPG, het blijft FromSoft met Miyazaki aan het roer, ze blijven trouw aan hun visie op game design (en gelukkig maar), er zullen geen difficulty options zijn en er zullen coop, PvP & online features zijn. Dit is echter zoveel meer dan Dark Souls.

De trailer was trouwens, wat mij betreft, subliem.
 
Even binnenspringen om te zeggen dat er volgende week meer info gecommuniceerd zal worden.


Er staan trouwens nog een aantal interviews online (Japans, Russisch en Spaans voor de polyglotten), maar er zullen er nog volgen in het Engels.
 
Ik weet eigenlijk al meer dan genoeg, zal de eerste Fromsoft game zijn dat ik op launch speel. Meeste hier ps4 veronderstel ik? Hier normaal pc, tenzij ik voor de normale prijs een ps5 tegen dan heb :p
 
Ik ga deze ook op launch proberen te spelen.

Ik was begin dit jaar van plan voor de release van Elden Ring alle soulsborne spellen te (her)spelen, maar een paar stresserende maanden gehad en dan zat ik niet echt in de juiste gemoedstoestand voor dit soort spellen. Nu dat er een concrete releasedatum is, moet ik er misschien toch eens wat vaart achter zetten. :unsure:
 
Terug
Bovenaan