EK Vrouwen 2022

Door ons strot geramd vind ik ook veel gezegd, maar ik vraag me wel af waarom we al niet elke speeldag een rechtstreekse CL match meer krijgen maar dan wel elke groepsmatch van dit EK op de openbare omroep hebben. Ik kan me niet inbeelden dat er veel volk naar pakweg Noord-Ierland tegen Oostenrijk wil/zal kijken, dan kan je toch alleen maar concluderen dat 't wat gepusht wordt.
Misschien is dat nodig om het niveau verder op te krikken, maar daar heb ik mijn twijfels bij. Op technisch en tactisch vlak is er misschien nog progressiemarge door verdere professionalisering, maar om fysiek top te zijn heb je dat toch veel minder nodig, daar is er echt geen excuus voor het fysieke niveau dat ik nu al een paar keer gezien heb.

Bij het commentaar heb ik ook mijn vragen maar goed, je kan ook geen commentaar zitten geven alsof je naar een mannenwedstrijd zit te kijken...
Wat ik nog altijd niet snap; waarom passen ze het veld en de goal niet aan voor de vrouwen.
Een voetbalgoal is 7,32 op 2,44.
Onze Belgische keepsters meten 1,72 & 1,75 meter.
85% van de keepers in de Premier League zijn boven de 1.88m. Daarnaast hebben mannen nu eenmaal een veel grotere sprongkracht.

Waarom zouden de goals dan niet een pak kleiner mogen ?

Het veld zou ook 20% kleiner mogen in se want die krijgen dat gewoon niet belopen. Toen ik bij de miniemen speelde was dat veld ook gewoonweg veel te groot.
Ze hebben in de WNBA ook al een paar keer geprobeerd om de ring lager te hangen zodat vrouwen zouden kunnen dunken en dat wordt constant afgeschoten. Dat is zoveel als moeten toegeven dat ze niet evenwaardig zijn aan de NBA en dat gaat natuurlijk niet als je constant om equal pay loopt te roepen. Om de fysieke verschillen kan je niet heen, maar breng qua amusenmentswaarde een vergelijkbaar product en ge gaat er evenveel aan verdienen, zo simpel is het.
 
Door ons strot geramd vind ik ook veel gezegd, maar ik vraag me wel af waarom we al niet elke speeldag een rechtstreekse CL match meer krijgen maar dan wel elke groepsmatch van dit EK op de openbare omroep hebben.
Dat lijkt me puur over geld te gaan, TV rechten van dit EK zullen peanuts zijn in vergelijking met die van de CL.
 
2 minuten aan't kijken, die Franse dames spelen niet slecht. Stemt niet overeen met de negatieve of kritische commentaren die hier eerder stonden.
 
Het niveau van de Belgische dames daarentegen is echt om van te bleiten. Er komt letterlijk niks goed uit die hun voeten.
Dat wordt hier een afslachting.
 
2 minuten aan't kijken, die Franse dames spelen niet slecht. Stemt niet overeen met de negatieve of kritische commentaren die hier eerder stonden.
DIe Fransen zijn gewoon goed. Veel goede techniek en ook op fysiek vlak redelijk indrukwekkend. Wereld van verschil inderdaad met onze Flames. Die Philtjens of hoe heet die hele kleine, dat kan toch gewoon niet.
 
Die nummer 9 vd Fransen heeft trouwens 0 baltoetsen tot nu toe. Ze heeft nochtans meer dan 1 goal per game gemaakt dit seizoen.
 
Terug
Bovenaan