EK Vrouwen 2022

Zeker vrouwentennis is nu wel een sport die al tientallen jaren zeer veel aandacht krijgt en totaal niet in de beginfase staat waar vrouwenvoetbal nu staat. Ik vraag me toch soms af wat de modale supporter verwacht te zien, laat staan om te gaan vergelijken met mannenvoetbal. De Red Flames had tot 3 jaar geleden nog niemand van gehoord, de enige die ze toen kenden was Courtois en ook alleen maar omdat die soms op TV kwam.

Dan ga je nu verwachten dat het Belgische voetbal in 3 jaar tijd een volledige jeugdopleiding had moeten voorzien, een professionele competitie moet opzetten, allemaal pro spelers moet hebben en als het even kan ook nog fysiek in de buurt komen van de mannen zou het al helemaal goed zijn. Dat het niveau soms zeer bedenkelijk is is zeker waar, maar het is net door dit soort mediacampagnes (en bijhorende sponsorbudgetten) dat de sport zal toelaten om de komende jaren grote stappen te zetten.

Beetje afgezaagd al dat lacherig gedoe om het vrouwenvoetbal.

Je verwart kritiek met lacherig gedoe denk ik. Als het op niet veel trekt mag het toch wel gezegd worden?

Ik vind wel het voorstel van @arevee eigenlijk niet slecht. Waarom inderdaad niet bepaalde regels voor het vrouwenvoetbal veranderen. Een kleiner veld bijvoorbeeld of kortere speeltijd. Ik heb echt de indruk dat door het gebrek aan snelheid en diepgang het gewoon moeilijker is voor de dames om snel aan de andere goal te geraken met de bal. Een kleiner veld zou dat bv kunnen oplossen.
 
Niet mee eens. Je wilt kijkers en geld? Dan moet het goed zijn. Probeer het dan niet door ons strot te rammen. En dan moeten ze ook niet wenen als er terechte kritiek is.

Als het goed is kijken de mensen vanzelf. Dat is bij de mannen ook zo trouwens.
Hoe proberen ze het precies door u strot te rammen? Ik zie amper reclame over het EK op tv of daarbuiten, ik zie amper berichten in de media, ga ik naar HLN of VRT NEWS en ik scroll door de homepage dan zie ik er 0 berichten over... Ik moet zelfs op de sport pagina van HLN al een heel stuk naar beneden scrollen om dan eindelijk een artikel te zien dat dan notabene nog gaat over hoe de outfit van de Engelse ploeg miserie kan geven als ze ongesteld zouden zijn.
 
Mijn kinderen kunnen vanaf 17u30 niet meer naar Ketnet Junior kijken omdat er een match van WEURO22 gepland staat :unsure:
 
Hoe proberen ze het precies door u strot te rammen? Ik zie amper reclame over het EK op tv of daarbuiten, ik zie amper berichten in de media, ga ik naar HLN of VRT NEWS en ik scroll door de homepage dan zie ik er 0 berichten over... Ik moet zelfs op de sport pagina van HLN al een heel stuk naar beneden scrollen om dan eindelijk een artikel te zien dat dan notabene nog gaat over hoe de outfit van de Engelse ploeg miserie kan geven als ze ongesteld zouden zijn.
Er moet een vrouwelijke speelster in de studio zitten met regelmaat van de klok, er zijn echt wel meer berichten over dan één over hun regels, de Red Flames worden constant gehyped, elk jaar is het weer die equal pay onzin, lyrische commentaar bij de simpelste acties, ...

Het wordt echt wel verwacht dat we allemaal geboeid zijn en met enthousiamse klappen voor wat ze op de mat leggen.

En dat is allemaal goed en wel. Ze verdienen een duwtje in de rug natuurlijk. Maar dan kijk je zo een match en is het gewoon huilen met de pet op.
 
Er moet een vrouwelijke speelster in de studio zitten met regelmaat van de klok, er zijn echt wel meer berichten over dan één over hun regels, de Red Flames worden constant gehyped, elk jaar is het weer die equal pay onzin, lyrische commentaar bij de simpelste acties, ...

Het wordt echt wel verwacht dat we allemaal geboeid zijn en met enthousiamse klappen voor wat ze op de mat leggen.

En dat is allemaal goed en wel. Ze verdienen een duwtje in de rug natuurlijk. Maar dan kijk je zo een match en is het gewoon huilen met de pet op.
Dat is al iets heel anders dan door u strot rammen natuurlijk, dat er een vrouwelijke speelster in de studio zit lijkt mij maar normaal, maar zoals ik al zei: open eens een nieuwswebsite en kijk eens hoeveel berichten je ziet? Kijk eens TV en hoeveel reclame zie je voor dat EK? Ik herhaal nog eens:

HLN => Geen enkel bericht over het EK
VRT NWS => Geen enkel bericht over het EK
De Standaard => Geen enkel bericht over het EK

Ik wil gerust nog enkele sites afgaan maar ik durf wedden dat dat daar hetzelfde is. Mij niet gelaten, het vrouwenvoetbal kan mij ook niet geweldig veel boeien, maar dat is wel iets heel anders dan "door de strot rammen". Als er zelfs tijdens een EK al zo weinig aandacht voor is in het nieuws kan je je wel voorstellen hoeveel aandacht het vrouwenvoetbal anders krijgt...
 
het wordt toch totaal niet door je strot geramd zeg
zoals Bubba zegt: je moet al zoeken naar berichten op de populaire sport sites
Er is sowieso geen hol op de tv, dus waarom geen extra aandacht hiervoor geven?
 
Dat is al iets heel anders dan door u strot rammen natuurlijk, dat er een vrouwelijke speelster in de studio zit lijkt mij maar normaal, maar zoals ik al zei: open eens een nieuwswebsite en kijk eens hoeveel berichten je ziet? Kijk eens TV en hoeveel reclame zie je voor dat EK? Ik herhaal nog eens:

HLN => Geen enkel bericht over het EK
VRT NWS => Geen enkel bericht over het EK
De Standaard => Geen enkel bericht over het EK

Ik wil gerust nog enkele sites afgaan maar ik durf wedden dat dat daar hetzelfde is. Mij niet gelaten, het vrouwenvoetbal kan mij ook niet geweldig veel boeien, maar dat is wel iets heel anders dan "door de strot rammen". Als er zelfs tijdens een EK al zo weinig aandacht voor is in het nieuws kan je je wel voorstellen hoeveel aandacht het vrouwenvoetbal anders krijgt...
Dat staat natuurlijk allemaal op Sporza he. Op vrt nws staat nooit sport - tenzij een erg uitzonderlijke prestatie - prominent op de voorpagina.
 
Ja een ek van een van de grootste sporten op de planeet als Sporza daar geen berichten over zou plaatsen t zou wel de schaamte voorbij zijn ook imo.
 
Heb er ook nog ma weinig van gezien, als je dan kijkt binnen onze competitie zie je speelsters met overgewicht ?? oke het zijn geen prof's alle begrip voor maar let toch wel beetje op uw lichaam hoe kan je dat dan serieus nemen.
 
Zolang er in het vrouwenvoetbal echt zo slecht wordt gespeeld, vrees ik dat ze nog zoveel aandacht mogen forceren, het gaat nooit op het niveau komen qua kijkers en geld dat ze klaarblijkelijk zouden willen.
Das een beetje een vicieuze cirkel hé.

Geen extra geld -> geen verdere professionalisering -> niveau blijft laag -> geen geld want te laag niveau.
 
Dat staat natuurlijk allemaal op Sporza he. Op vrt nws staat nooit sport - tenzij een erg uitzonderlijke prestatie - prominent op de voorpagina.
maar als je sporza opent gaat het allemaal over de tour. het EK voor vrouwen "door de strot rammen" is dat niet he.
 
Das een beetje een vicieuze cirkel hé.

Geen extra geld -> geen verdere professionalisering -> niveau blijft laag -> geen geld want te laag niveau.

Dat vind ik maar een povere redenatie. Er zijn tal van sporten waarbij de verdiensten vrij laag liggen, maar de atleten leven wel als top professionals.
In biathlon is weinig geld te verdienen op de top-5 na, maar daar zie je niemand met een buikje rondhossen hoor. Ondanks dat die een tussenseizoen van 7 maanden hebben, komt daar niemand met een party-fysiek terug op de baan.

Er gaat weinig geld om in het vrouwenvoetbal in vergelijking met het mannenvoetbal, maar andere sporten kunnen dan weer enkel dromen van het geld dat in het vrouwenvoetbal omgaat en van de aandacht dat het vrouwenvoetbal krijgt. Er is echt wel meer mogelijk.
 
Dat is al iets heel anders dan door u strot rammen natuurlijk, dat er een vrouwelijke speelster in de studio zit lijkt mij maar normaal, maar zoals ik al zei: open eens een nieuwswebsite en kijk eens hoeveel berichten je ziet? Kijk eens TV en hoeveel reclame zie je voor dat EK? Ik herhaal nog eens:

HLN => Geen enkel bericht over het EK
VRT NWS => Geen enkel bericht over het EK
De Standaard => Geen enkel bericht over het EK

Ik wil gerust nog enkele sites afgaan maar ik durf wedden dat dat daar hetzelfde is. Mij niet gelaten, het vrouwenvoetbal kan mij ook niet geweldig veel boeien, maar dat is wel iets heel anders dan "door de strot rammen". Als er zelfs tijdens een EK al zo weinig aandacht voor is in het nieuws kan je je wel voorstellen hoeveel aandacht het vrouwenvoetbal anders krijgt...
Het helpt natuurlijk als je voor sport naar... Sportnieuws kijkt. Op groenevingers.be vind ik ook niet veel EK-nieuws. :unsure:

Met door de strot rammen bedoel ik niet zuiver berichtgeving. Maar het is toch wel duidelijk dat ze heel vaak terugkomen op het verschil in inkomsten, het verschil in aantal fans, er moet nu steevast aan vrouwelijke analist anawezig zijn en kritiek is uit den boze. Er werd op een bepaald moment de fans bijna verweten dat er enkel vrienden en familie naar de flames kwamen kijken.

En dan zeggen dat er van de Tour wél iets staat op de voorpagina's is ook niet echt relevant. Dat is letterlijk een van de mooist iconische sportwedstrijden aller tijden. En nu kan je wel zeggen dat voetbal de populairste sport is... Het vrouwenvoetbal is dat niet. En nog staat daar telkens een bericht van de Red Flames als er wat gebeurt (en wat helemaal ok is btw).

Dit tornooi is gewoon bevestiging dat gelijke lonen enzovoort totaal niet ana de orde zijn. De euro's die je oplevert, daar mag je in delen. Maar voorlopig is het snertvoetbal van amateurniveau. En inderdaad regelmatig iemand die zichtbaar onfit is. Die sport dient nog wat te evolueren en daarvoor zijn gewoon structurele inkomsten nodig. Die inkomsten zijn voorlopig niet te vinden en dat zal nog even duren. Daarvoor kijken ze naar ons, want van ons hopen ze dat we elke week gaan kijken als ze blijven doen alsof het wervelend voetbal is.
 
Laat jullie niet vangen aan 1 poster die stelt dat ze het door ons strot rammen. Verder klaagt niemand over de aandacht die het EK nu krijgt, maar zijn er vooral enkele kritieken geweest op de kwaliteit en het niveau.

Iedereen zal het er wel over eens zijn dat er nog veel ruimte is voor progressie. En hopelijk kan dit EK ervoor zorgen dat er een versnelling qua progressie komt. Voor een stuk is dat zeker maakbaar. Kijk naar het mannenhockey, waar men op minder dan 20 jaar tijd van niet-deelname naar goud en zilver ging op de Olympische Spelen.
En kijk naar welke impact dat heeft gehad op het aantal hockeyteams in ons land, en het aantal mensen dat je ermee aan het sporten krijgt.

Zeker vrouwensporten verdienen die aandacht ook. Waarom zouden voetballende meisjes enkel maar moeten kunnen opkijken naar De Bruyne of Lukaku? Steun de sport en misschien willen straks wel heel wat meisjes de nieuwe Tessa Wullaert worden en zich aansluiten bij een lokale voetbalclub. Doe het niet voor jezelf, maar voor je zus, dochter, of vriendin.

a4cb0096-0280-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg
 
Laat jullie niet vangen aan 1 poster die stelt dat ze het door ons strot rammen. Verder klaagt niemand over de aandacht die het EK nu krijgt, maar zijn er vooral enkele kritieken geweest op de kwaliteit en het niveau.

Iedereen zal het er wel over eens zijn dat er nog veel ruimte is voor progressie. En hopelijk kan dit EK ervoor zorgen dat er een versnelling qua progressie komt. Voor een stuk is dat zeker maakbaar. Kijk naar het mannenhockey, waar men op minder dan 20 jaar tijd van niet-deelname naar goud en zilver ging op de Olympische Spelen.
En kijk naar welke impact dat heeft gehad op het aantal hockeyteams in ons land, en het aantal mensen dat je ermee aan het sporten krijgt.

Zeker vrouwensporten verdienen die aandacht ook. Waarom zouden voetballende meisjes enkel maar moeten kunnen opkijken naar De Bruyne of Lukaku? Steun de sport en misschien willen straks wel heel wat meisjes de nieuwe Tessa Wullaert worden en zich aansluiten bij een lokale voetbalclub. Doe het niet voor jezelf, maar voor je zus, dochter, of vriendin.

a4cb0096-0280-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg
Compleet van de pot gerukt.

Nuchter de sport beoordelen in de huidige staat is niet hetzelfde als niet gunnen dat die sport groeit. Klinkklare onzin en eerder bevestiging van het feit dat kritiek uit den boze is.

Jij wilt dat het groeit op goede hoop en dat wij 90 minuten gaan kijken naar een amateurmatch uit respect voor de vrouwelijke voetballer. Ze hebben mijn respect, maar dat betekent niet dat ik het goed moet vinden. En meeste mensen redeneren zo. Is het niet boeiend om naar te kijken? Dan kijkt men niet. Gek he?

Als het een trollpost is, dan moet ik het wel 9/10 geven.
 
Compleet van de pot gerukt.

Nuchter de sport beoordelen in de huidige staat is niet hetzelfde als niet gunnen dat die sport groeit. Klinkklare onzin en eerder bevestiging van het feit dat kritiek uit den boze is.

Jij wilt dat het groeit op goede hoop en dat wij 90 minuten gaan kijken naar een amateurmatch uit respect voor de vrouwelijke voetballer. Ze hebben mijn respect, maar dat betekent niet dat ik het goed moet vinden. En meeste mensen redeneren zo. Is het niet boeiend om naar te kijken? Dan kijkt men niet. Gek he?

Als het een trollpost is, dan moet ik het wel 9/10 geven.
Je bent precies boos dat je door het EK de herhalingen van Neighbours en Dieren in Nesten niet kan kijken.
 
Vooral de keepsters zijn een ramp
Ik herinner me het vorige WK, daar was een match in de groepsfase 13-0 (of meer), tegen een Zuid- of Midden-Amerikaanse ploeg. Panama ofzo?
Ik ben er 100% zeker van die keepster niet aan de lat geraakt. Bal hoog genoeg trappen en het was altijd goal.

Zoiets helpt natuurlijk niet voor het imago van de sport. Die 7-0 of wat was het van Engeland eergisteren, zoiets zie je toch niet (meer) op een EK/WK bij mannen? Het verschil tussen de toppers is gewoon té groot waardoor het moeilijk wordt om verder te groeien.
Het feit dat België - Ijsland gespeeld wordt in een trainingscentrum van Man City waar plek is voor 5.000(?) toeschouwers vs. de Engelsen die openen in Old Trafford dat uitverkocht was, is ook een indicatie..
 
Wat ik nog altijd niet snap; waarom passen ze het veld en de goal niet aan voor de vrouwen.
Een voetbalgoal is 7,32 op 2,44.
Onze Belgische keepsters meten 1,72 & 1,75 meter.
85% van de keepers in de Premier League zijn boven de 1.88m. Daarnaast hebben mannen nu eenmaal een veel grotere sprongkracht.

Waarom zouden de goals dan niet een pak kleiner mogen ?

Het veld zou ook 20% kleiner mogen in se want die krijgen dat gewoon niet belopen. Toen ik bij de miniemen speelde was dat veld ook gewoonweg veel te groot.
 
Ik herinner me het vorige WK, daar was een match in de groepsfase 13-0 (of meer), tegen een Zuid- of Midden-Amerikaanse ploeg. Panama ofzo?
Ik ben er 100% zeker van die keepster niet aan de lat geraakt. Bal hoog genoeg trappen en het was altijd goal.

Zoiets helpt natuurlijk niet voor het imago van de sport. Die 7-0 of wat was het van Engeland eergisteren, zoiets zie je toch niet (meer) op een EK/WK bij mannen? Het verschil tussen de toppers is gewoon té groot waardoor het moeilijk wordt om verder te groeien.
Het feit dat België - Ijsland gespeeld wordt in een trainingscentrum van Man City waar plek is voor 5.000(?) toeschouwers vs. de Engelsen die openen in Old Trafford dat uitverkocht was, is ook een indicatie..
Niet elk land investeert evenveel in het voetbal als pakweg USA, Zweden, Duitsland...vandaar het niveauverschil uiteraard. Wat keepers betreft zie ik het op termijn ook wel positief evalueren..vroeger werd er ook gelachen met keepers bij de mannen van het Afrikaanse continent maar ondertussen hebben ze al een serieuze inhaalbeweging gemaakt
 
Terug
Bovenaan