Met het risico om weer als arrogante betweter bestempeld te worden, opteren voor Praet/Dendoncker ipv Mertens voor KDB is toch niet verrassen als je het voetbaltechnisch bekijkt? Ja, KDB stond rechtsbuiten (in theorie) tegen Portugal, maar zijn speelstijl vervang je niet door een winger zoals Mertens. Daar heb je gewoon een creatieve aanvallende middenvelder nodig, en de enige die dat ook kan is Tielemans dus logisch gezien verschuif je hem gewoon een rijtje hoger en drop je op zijn plaats Praet of Dendoncker.
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor Praet, lijkt me toch net iets meer "voetballer" te zijn dan Dendoncker maar ook hier lijkt Martinez eerder een voorkeur voor die laatste te hebben.
Zolang Mertens niet start, ben ik hoopvol (met of zonder De Bruyne). Maar als Dries start, sorry dan spelen we met 10 tegen 11 en moet de rest al gigantisch boven zichzelf uitstijgen willen we een kans maken. Dries is einde verhaal bij de Rode Duivels. Heeft ons in het verleden genoeg diensten bewezen, maar momenteel lijkt die het niet meer te kunnen. Tegen Rusland was het middelmatig at best, hij mag dan wel een assist gegeven hebben, uiteindelijk was dat enkel door de onkunde van de Russische verdediger dat daar een goal uit kwam. Geef die zelfde voorzet nog 10 keer en die wordt 10 keer weggewerkt. Tegen Denemarken was hij erg slecht, samen met de rest van het team, en tegen Portugal van hetzelfde.
Als de Martinez het na die 3 matchen nog altijd niet door heeft, dan heeft
@Sond gewoon gelijk en bestaat zijn enige tactiek uit een lijstje van back-ups die in een bepaalde volgorde ingebracht worden, ongeacht de tegenstander of het systeem.