EK 2020 | Groep D (Engeland, Kroatië, Tsjechië, Schotland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Datzelfde zieltogend Argentinië dat ons eruit flikkerde in Brazilië? En Engeland niet zo een uitdaging, nou...
dat was een ander Argentinië he. In Rusland was dat een ramp.
en tegen ons in Brazilië was dat ook geen hoogvlieger, tbh. door een fout achterin bij ons vroeg gescoord, en dan de hele match op slot gezet.
 
Datzelfde zieltogend Argentinië dat ons eruit flikkerde in Brazilië? En Engeland niet zo een uitdaging, nou...

Was gewoon heel heel goede lastige ploeg vorig WK dat terecht de finale haalde. In een KO fase moet je altijd wat mazzel hebben, maar zelfs dan. Vind dat je die ploeg van toen toch onderschat hoor. Perisic, Rakitic, Modric, Madzukic, Rebic, en vanachter ijzersterke Lovren Vida en Subasic... Ga er maar aan staan hoor. Qua totaal talent van de ploeg moet dat echt maar miniem toegeven tov de duivels dat toernooi IMO.
Tussen het Argentinië in Brazilië en het Argentinië in Rusland zit vier jaar he. Al hadden we er toen ook gewoon al moeten tegen winnen, was onze zwakste match op het WK. Die ploeg won in Rusland met moeite van Nigeria, en kwam niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen IJsland. Buiten een opflakkering tegen Frankrijk in de achtste finale was die ploeg een ramp in Brazilië hoor.

Ik onderschat Kroatië niet, ik zeg dat ze overschat wordt. Ja, daar zat veel talent in. Maar ze hadden het makkelijkste parcours naar de finale, en die werd met zeer veel moeite gehaald. Ook tegen Engeland waren het verlengingen trouwens. Hebben ze terecht de finale gehaald, sure. Maar gezien het parcours is die finaleplek gewoon een goede waardemeter. Ze zijn zeker verzwakt ten opzichte van die ploeg toen, maar neen, een wereld van verschil is het niet.
 
Wij hadden met dat parcours ook gewoon met de vingers in de neus in de finale moeten staan...

In elk geval, uit deze poule komt imo niet veel gevaar. Kroatië is op het toernooi zelf echt niet sterker dan in de oefenmatch, waarin ze toch makkelijk opzij werden gezet, en Engeland is achterin (weeral) gewoon te pakken hoor. Die hebben geen slechte voorlijn, en we gaan daar voor uit ons pijp mogen komen, maar vanachter snijden we daar toch gewoon door?
 
Ik onderschat Kroatië niet, ik zeg dat ze overschat wordt. Ja, daar zat veel talent in. Maar ze hadden het makkelijkste parcours naar de finale, en die werd met zeer veel moeite gehaald.

Ik ben echt 100pct zeker dat ge maar max 2 wedstrijden van die ploeg hebt gezien. Het is dat of ge hebt echt heel vreemde parameters om te bepalen of een ploeg een hele sterke ploeg is.
 
Engeland is achterin (weeral) gewoon te pakken hoor. Die hebben geen slechte voorlijn, en we gaan daar voor uit ons pijp mogen komen, maar vanachter snijden we daar toch gewoon door?

En zolang Sterling vooraan loopt hebt ge toch al een grote kans dat uw eigen verdedigend gefaal geen consequenties zal hebben.
 
Datzelfde zieltogend Argentinië dat ons eruit flikkerde in Brazilië? En Engeland niet zo een uitdaging, nou...

Was gewoon heel heel goede lastige ploeg vorig WK dat terecht de finale haalde. In een KO fase moet je altijd wat mazzel hebben, maar zelfs dan. Vind dat je die ploeg van toen toch onderschat hoor. Perisic, Rakitic, Modric, Madzukic, Rebic, en vanachter ijzersterke Lovren Vida en Subasic... Ga er maar aan staan hoor. Qua totaal talent van de ploeg moet dat echt maar miniem toegeven tov de duivels dat toernooi IMO.
4 geleden koos ik onze oudjes altijd boven Vida en co. Subasic 3 klassen zwakker dan Courtois. Voorlinie van ons klasse beter dan Kroatie met Lukaku, Hazard,... Middenveld met Modric, Rakitic en Brozovic is dan gelijkaardig met Witsel-Debruyne bij ons. Dus alles bekeken hadden we toen echt duidelijk een beter elftal en meer dan talent dan hen
 
Ik ben echt 100pct zeker dat ge maar max 2 wedstrijden van die ploeg hebt gezien. Het is dat of ge hebt echt heel vreemde parameters om te bepalen of een ploeg een hele sterke ploeg is.
Ik heb elke match gezien hoor :). Ik denk dat jij dan eerder aan scorebordjournalistiek doet als je het toenmalige Kroatië zo'n status toedicht. Het was absoluut een goeie ploeg, die knokte voor elke meter. Maar tegelijk ook niet meer dan dat. Puur omdat ze in de finale geraakt zijn er een wereldploeg van maken is de waarheid oneer aandoen. Dan vergeet je dat ze het makkelijkste parcours hadden en elke match in de knock-out fase een dubbeltje van zijn kant was.
 
Maar op basis van wat.. luchtkastelen? Ahneeee gij koos toch ook Chiellini en Bonucci boven de Belgische verdedigers. Juist.... Zult heel veel voetbal gezien hebben de afgelopen seizoenen :rofl:
Dus jij schat Subasic hoger in de Courtois? Jij schat Vida en Lovren hoger in de Vertongen, Alderweireld, Bonucci, Chiellini? Of Perisic, Rebic, Mandzukic hoger in dan Hazard, Lukaku?

We hebben het toch over diezelfde ploeg die met veel moeite won van Ijsland, pas na strafschoppen won van Denemarken en Rusland (ja het zwakke Rusland)?
 
Ah, wow, zo had ik het nog niet bekeken. Met dit weergaloos argument heb je me volledig overtuigd.

Als gij niet wilt zien dat die Kroatische ploeg minstens even goed was, als de belgskes, hoe moet het dan nog zeggen. Dat ze minder sprankelend voetbal brachten ga ik niet tegenspreken. Maar de individuele klasse was toch hoger hoor, en dat hoeft zicht niet uitsluitend te vertalen in vinnig spel.
De belgen hadden een ploeg met veel talent en weinig prijzen. Reden daarvoor is dat ze voornamelijk spelen/speelden bij underdogploegskes en de druk nog niet ervaren hadden waardoor ze soms raar doen. Kijk maar naar het gesuggel van Hazard bij Real. Of.meer OT het verdedigend gesuggel tegen Japan (waar we hebben gewonnen met dank aan amateurise van Japan). Verdedigend gesuggel tegen Tunesië op het begin.

Brazilië was mooi, maar met een beetje mazzel voor de Brazilianen was het uitgedraaid in verlengingen waar we hopeloos de boot in waren gegaan

Daar tegenover staat Kroatië dat saai maar volwassen speelde, wedstrijd na wedstrijd. Maar dat was dan ook een ploeg gevuld met talent en ervaring. Spelers die speelden bij ECHTE topclubs in overvloed, om nog maar te zwijgen van hun effectieve impact op WINST in cl finales. Zaken die we zelfs vandaag de dag nog niet hebben binnen de rode duivels. Zelfs KDB -mogelijks de beste MID ter wereld atm- begon hopeloos te zwemmen de afgelopen CL finale, dus dat ging ook niks worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij schat Vida en Lovren hoger in de Vertongen, Alderweireld?

Dat toernooi, even hoog ja. Zeg nergens dat ze door de mangel genomen sterker waren, gewoon niet zwakker. Lovren stond in de basis tijdens de verloren CL finale van dat jaar eh

Of Perisic, Rebic, Mandzukic hoger in dan Hazard, Lukaku?

Absoluut, lijkt me weinig discussie mogelijk. Gaat over 2018 niet vandaag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja sorry SIR KILLALOT maar ik probeer gewoon maar jouw niveau te halen. Zelfs met drie tekens zit ik er nog boven.

Als gij niet wilt zien dat die Kroatische ploeg minstens even goed was, als de belgskes, hoe moet het dan nog zeggen. Dat ze minder sprankelend voetbal brachten ga ik niet tegenspreken. Maar de individuele klasse was toch hoger hoor, en dat hoeft zicht niet uitsluitend te vertalen in vinnig spel.
De belgen hadden een ploeg met veel talent en weinig prijzen. Reden daarvoor is dat ze voornamelijk spelen/speelden bij underdogploegskes en de druk nog niet ervaren hadden waardoor ze soms raar doen. Kijk maar naar het gesuggel van Hazard bij Real. Of.meer OT het verdedigend gesuggel tegen Japan (waar we hebben gewonnen met dank aan amateurise van Japan). Verdedigend gesuggel tegen Tunesië op het begin.

Brazilië was mooi, maar met een beetje mazzel voor de Brazilianen was het uitgedraaid in verlengingen waar we hopeloos de boot in waren gegaan

Daar tegenover staat Kroatië dat saai maar volwassen speelde, wedstrijd na wedstrijd. Maar dat was dan ook een ploeg gevuld met talent en ervaring. Spelers die speelden bij ECHTE topclubs in overvloed, om nog maar te zwijgen van hun effectieve impact op WINST in cl finales. Zaken die we zelfs vandaag de dag nog niet hebben binnen de rode duivels. Zelfs KDB -mogelijks de beste MID ter wereld atm- begon hopeloos te zwemmen de afgelopen CL finale, dus dat ging ook niks worden.
Ik vond Kroatië een super team op het WK. Maar als je spreekt over effectieve impact op winst in cl finales, echte topclubs, en hogere individuele klasse, kom ik enkel bij Modric uit.

Kroatië zat in dezelfde categorie als pakweg België, Brazilië, en Engeland. Allemaal zeer goede teams die met een beetje meeval de finale hadden kunnen bereiken, maar niet van hoog genoeg niveau zijn om consistent toplanden opzij te zetten.
 
Ik vond Kroatië een super team op het WK. Maar als je spreekt over effectieve impact op winst in cl finales, echte topclubs, en hogere individuele klasse, kom ik enkel bij Modric uit.

Los van hier dieper op in te gaan, das al een oneindigheid meer dan bij België

Daartegenover stond Kompany in de defensie iedere wedstrijd wel een rare stoot uit te halen. Scheelt een haar of hij had de Remonte van Brazilië ingezet met een oerdomme penaltyfout
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zolang Sterling vooraan loopt hebt ge toch al een grote kans dat uw eigen verdedigend gefaal geen consequenties zal hebben.

Sterling is inderdaad zo een type speler die geweldig kan dribbelen, maar rotslecht is in de afwerking.
Zijn goal tegen Kroatië was ook verschrikkelijk slecht getrapt, en voor hetzelfde geld ging die bal er niet in.
 
Mijn standpunt was (en is) dat Kroatië op basis van de resultaten in het WK overschat wordt. Dat doet niet af aan het feit dat het een goeie ploeg was. Gewoon niet de wereldploeg die jij er van maakt. Ik heb ook de vergelijking met België niet gemaakt, maar als we dat doen, dan ben ik er zeker van dat we Kroatië toen gewoon hadden geklopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rebic 5 goals bij Frankfurt dat jaar, Mandzukic 5 goals bij Juventus dat jaar. Lukaku 27 goals bij Man U in zijn "geflopt" seizoen.

Statistieken zeggen niet altijd alles, maar in dit geval...

Het moderne voetbal zit tegenwoordig zo in elkaar dat ge als spits ook veel meerwaarde kunt hebben zonder er 20in te leggen. Voor Mandzukic: Zie ook de vele goals van Dybala dat seizoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is hier dan ook al door verschillende anderen weerlegd he. Buiten Modric was er geen enkele speler bij Kroatië voor wie je argument opgaat. De spelers van Kroatië hemel je op, de prestaties van onze spelers minimaliseer je. Beetje hetzelfde dus als de ploegen in het geheel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien kunnen we de 'discussie' beter zo laten? Ik ga ook wat posts (die zeker niet allemaal verkeerd waren, maar wel meedoen in deze non discussie) verplaatsen naar de peutertuin want dit brengt jammer genoeg niet veel bij.

Edit: Van mij mag de discussie verder gezet worden, maar gelieve niet persoonlijk te worden naar andere members of naar spelers. Een discussie met deftige argumenten mag zeker.
 
Laatst bewerkt:
Dat toernooi, even hoog ja. Zeg nergens dat ze door de mangel genomen sterker waren, gewoon niet zwakker. Lovren stond in de basis tijdens de verloren CL finale van dat jaar eh



Absoluut, lijkt me weinig discussie mogelijk. Gaat over 2018 niet vandaag.
ik heb het ook over die periode. Vertongen en Alderweireld stonden enkele maanden later ook in de CL finale. Vida speelde toen en nu bij Besiktas wat wel enkele niveautjes lager is dan de Spurs. Ik wil Lovren nog op het niveau van Vertongen-Alderweireld zetten qua verdedigen, qua voetbal enkele niveaus lager.

Ivm spitsen: Hazard vertrok naar Real als wereldtopper, Lukaku was gewoon goed dat jaar bij Manu en speelde bijna alles (scoorde 27 goals en gaf 9 assists). Mertens was belangrijk bij Napoli met 22 goals en 12 assists (2de in de Serie A) Perisic kende een degelijk jaar bij Inter, Madzukic werkte veel maar had qua goals en assists een drama jaar. Rebic speelde bij een middenmotor in Duitsland zegt genoeg lijkt me.

En dan hebben we het nog niet gehad over spelers die bij Gent, Lokomotiv Moskou, Rijeka, Zagreb,... speelden

Over Modric en Rakitic kan je discussiëren maar voor de rest was Kroatie op alle vlak de mindere van ons.

edit: en ivm Kompay diezelfde speler die de leider was bij Man City, die los kampioen speelden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan