EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik ook ze moeten met hun hart spelen voor hun land, anders krijg je weer situaties zoals met Januzaj en Bakkali.
Ook zo iets typisch in de voetbalwereld hij speelt enkele goeie matchen en bam het is een wereldster in wording, volgende week geeft hij per ongeluk een verkeerde pas waar een tegengoal van komt waardoor ze verliezen en dan wordt die jongen de grond in geboord.
Is bijna elke wedstrijd een van de betere , een wereldster is het ofc niet maar moeten het allemaal wereldsterren zijn ?
Ik zou hem zeker oproepen en laten spelen na het Ek
 
Ik vind dat op zich toch altijd vreemd, dat iemand die in België geboren is voor het land van zijn ouders zou willen voetballen.
Als dat nu iemand was die in Marokko geboren is en op jonge leeftijd naar hier verhuisde, dan begrijp ik het wel.

Zo iemand als Ziyech, dat is een voorbeeld van iemand die in Nederland geboren is, bij de nationale jeugdploegen van Nederland heeft gespeeld (U19, U20, U21), en dan uiteindelijk toch voor Marokko gaat voetballen. Het is gewoon niet logisch.

Maar uiteraard moet hij het zelf beslissen... Al is het wel goed dat Martinez daar bv. al eens mee gaat babbelen, om te tonen dat de rode duivels zeker een optie zijn in de toekomst.
 
As hem voor Marokko wilt spelen dan moet hem dat maar doen.
Speler oproepen om ze 'voetbalbelg' te maken for the sake of it laat maar
El Hadj heeft kennelijk alle Belgische jeugdploegen doorlopen dus het zou maar zuur zijn als die dan voor Marokko komt te spelen door druk vanuit de Marokkaanse bond en misschien zijn omgeving. Verder ben ik het wel met je eens - spelers moeten het willen -, maar dat is de wereld zoals het is, dus een beetje opportunistisch denken mag wel. Marokko doet dat ook.
 
El Hadj heeft kennelijk alle Belgische jeugdploegen doorlopen dus het zou maar zuur zijn als die dan voor Marokko komt te spelen door druk vanuit de Marokkaanse bond en misschien zijn omgeving. Verder ben ik het wel met je eens - spelers moeten het willen -, maar dat is de wereld zoals het is, dus een beetje opportunistisch denken mag wel. Marokko doet dat ook.
Ja dat is dus exact gebeurd met Ziyech in NL.
 
Zo iemand als Ziyech, dat is een voorbeeld van iemand die in Nederland geboren is, bij de nationale jeugdploegen van Nederland heeft gespeeld (U19, U20, U21), en dan uiteindelijk toch voor Marokko gaat voetballen. Het is gewoon niet logisch.
Is nu toch wel redelijk kort door de bocht, vind je ook niet? Die is waarschijnlijk iedere zomer voor minstens een maand nar daar gegaan om familie te bezoeken. Spreekt sowieso de taal, dus waarom dan niet voor dat land kunnen spelen? Nationaliteit beperkt zich toch niet tot de landsgrenzen?
 
Is nu toch wel redelijk kort door de bocht, vind je ook niet? Die is waarschijnlijk iedere zomer voor minstens een maand nar daar gegaan om familie te bezoeken. Spreekt sowieso de taal, dus waarom dan niet voor dat land kunnen spelen? Nationaliteit beperkt zich toch niet tot de landsgrenzen?
Ik denk dat het bij Ziyech vooral een kwestie was van ego. Er werd niet genoeg de moeite genomen dat ego te paaien en die heeft dan wat op z'n pik getrapt voor Marokko gekozen.

Nu vind ikzelf ook niet dat je, bond zijnde, je broek moeten laten zakken tot aan de enkels, maar eens een kort gesprek kan misschien voorkomen dat iemand, die jarenlang een plek bezet heeft gehouden in je nationale jeugdploegen (evt. ten koste van iemand met enkel de Belgische nationaliteit), je land dan inruilt voor een ander.
 
Het is ook gewoon een beetje ondankbaar naar de voetbalbond toe, als je je hele jeugd gesteund wordt, bij de jeugdploegen etc. mag ervaring opdoen. Om dan, wanneer het tijd is voor het echte werk, te zeggen: ja sorry ik ga voetballen voor het land waar mijn ouders geboren zijn, dag en bedankt he. :unsure: Bv. met Ziyech, hij zou momenteel toch een serieuze versterking zijn voor de NL ploeg op het EK.

Nu ja, we weten wel hoe de voetbalwereld in elkaar steekt natuurlijk. Gewoon puur opportunisme (van alle partijen).
Een goed omgekeerd voorbeeld daarvan: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...rdediger-21-vraagt-belgisch-paspoort-aan.html
 
Ik denk dat het bij Ziyech vooral een kwestie was van ego. Er werd niet genoeg de moeite genomen dat ego te paaien en die heeft dan wat op z'n pik getrapt voor Marokko gekozen.

Nu vind ikzelf ook niet dat je, bond zijnde, je broek moeten laten zakken tot aan de enkels, maar eens een kort gesprek kan misschien voorkomen dat iemand, die jarenlang een plek bezet heeft gehouden in je nationale jeugdploegen (evt. ten koste van iemand met enkel de Belgische nationaliteit), je land dan inruilt voor een ander.
Ziyech is altijd snel op een pik getrapt :)
 
Ik vind dat op zich toch altijd vreemd, dat iemand die in België geboren is voor het land van zijn ouders zou willen voetballen.
Als dat nu iemand was die in Marokko geboren is en op jonge leeftijd naar hier verhuisde, dan begrijp ik het wel.

Zo iemand als Ziyech, dat is een voorbeeld van iemand die in Nederland geboren is, bij de nationale jeugdploegen van Nederland heeft gespeeld (U19, U20, U21), en dan uiteindelijk toch voor Marokko gaat voetballen. Het is gewoon niet logisch.

Maar uiteraard moet hij het zelf beslissen... Al is het wel goed dat Martinez daar bv. al eens mee gaat babbelen, om te tonen dat de rode duivels zeker een optie zijn in de toekomst.
Dat hangt van de situatie af wat mij betreft. Als ge geen kans maakt bij België, waarom dan niet een WK meemaken met Marocco.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Ik snap dat ergens wel dat zon jongens uiteindelijk kiezen voor Marokko, ze zijn misschien in Nederland of België geboren, maar hun ouders of grootouders zijn meestal geboren in Marokko, uiteindelijk is dat hun roots en om voor hun land te spelen is soms voor hun een grote eer en de enigste connectie die ze der mee kunnen maken.
Het klinkt misschien dom maar ik maak altijd de vergelijking met mezelf, ikzelf ben in Luik geboren en ben op mij 5 jaar naar Vlaanderen verhuist, moest Vlaanderen en Wallonië 2 landen zijn en ik zou voetballer zijn zou ik ook voor Wallonië spelen, en dat is niet omdat ik iets tegen Vlaanderen heb integendeel, maar daar liggen gewoon mijn roots en ik zou dat een enorme eer vinden.
 
Ik snap dat ergens wel dat zon jongens uiteindelijk kiezen voor Marokko, ze zijn misschien in Nederland of België geboren, maar hun ouders of grootouders zijn meestal geboren in Marokko, uiteindelijk is dat hun roots en om voor hun land te spelen is soms voor hun een grote eer en de enigste connectie die ze der mee kunnen maken.
Het klinkt misschien dom maar ik maak altijd de vergelijking met mezelf, ikzelf ben in Luik geboren en ben op mij 5 jaar naar Vlaanderen verhuist, moest Vlaanderen en Wallonië 2 landen zijn en ik zou voetballer zijn zou ik ook voor Wallonië spelen, en dat is niet omdat ik iets tegen Vlaanderen heb integendeel, maar daar liggen gewoon mijn roots en ik zou dat een enorme eer vinden.
Maar jij bent daar geboren, he. Ziyech is gewoon in NL geboren en opgegroeid...
Hoeveel generaties duurt het vooraleer je 'roots' eigenlijk niks meer met jou te maken hebben?

Maar bon, ik geloof sowieso niet meer in het woord 'eer' als het over voetbal gaat.
 
Maar jij bent daar geboren, he. Ziyech is gewoon in NL geboren en opgegroeid...
Hoeveel generaties duurt het vooraleer je 'roots' eigenlijk niks meer met jou te maken hebben?

Maar bon, ik geloof sowieso niet meer in het woord 'eer' als het over voetbal gaat.

Denk dat we niet kunnen meespreken over een gevoel dat bij roots horen. Bij 2e of 3e generatie Italianen zie je dat toch ook nog vaak? Die stralen Italië uit: lopen rond in Azzurri trui'tje, bewaken de Italiaanse keuken etc. Terwijl die hier ook geboren zijn.

En ik kan het al zeker niet inschatten wat betreft de opportuniteit om een WK te spelen of een Africa cup.
 
En ik kan het al zeker niet inschatten wat betreft de opportuniteit om een WK te spelen of een Africa cup.
Dit toch wel zeker?
Stel dat El Hadj 5 jaar ouder was geweest. Dan had hij de keuze tussen het spel te gaan verdelen bij Marokko of op de bank te zitten omdat hier een Kevin De Bruyne rondloopt. Die keus is toch wel heel snel gemaakt zeker? Tenzij je, zoals Vermaelen bij Barca, wil lopen pronken met een 3e plaats op een WK zonder 1 minuut gespeeld te hebben natuurlijk.

Ik ken de jongen trouwens ook niet persoonlijk dus ik heb er helemaal geen idee van in hoeverre die zich nog Marokkaan voelt. Hij mag dan wel hier geboren zijn, maar als hij thuis is opgevoed als Marokkaan ipv als Belg (beetje kort door de bocht, gewoon om een punt te maken) en vaak naar daar gaat om de rest van zijn familie te gaan bezoeken zou ik hem best begrijpen hoor. Idem met een Ziyech en zoveel anderen voor (en na) hen.
 
Nu worden Lokonga, Mechele en Vanheusden opgeroepen van de reservelijst om mee te trainen. Ongelofelijk. Mechele vind ik wel terecht. Staat er toch wel al een heel seizoen. De andere twee begrijp ik gewoon niet.
 
Nu worden Lokonga, Mechele en Vanheusden opgeroepen van de reservelijst om mee te trainen. Ongelofelijk. Mechele vind ik wel terecht. Staat er toch wel al een heel seizoen. De andere twee begrijp ik gewoon niet.
Zal wel zijn omdat hij ze er wel zal bijnemen volgend WK? Zeker voor Vanheusden is dit opsteker, zonder blessure en verderzetting van zijn goed seizoen zat die waarschijnlijk in de selectie
 
Nu worden Lokonga, Mechele en Vanheusden opgeroepen van de reservelijst om mee te trainen. Ongelofelijk. Mechele vind ik wel terecht. Staat er toch wel al een heel seizoen. De andere twee begrijp ik gewoon niet.
Qua profiel is Sambi toch de enige logische van de 3? Als het is als backup van Witsel. Los van dat ik Sambi zeker niet goed genoeg vind op dit moment.
 
Vooral de keuze voor Vanheusden vind ik opmerkelijk en bovendien wekt dat de indruk dat Martinez liever hem dan Mechelen heeft.

Lokonga speelde goede Play-Offs maar Heynen zou ik toch een bedrijfszekerdere keuze vinden. Hoe dan ook, beiden zijn de toekomst.

Qua timing wel opmerkelijk. Zou Witsel dan toch niet fit geraken?
 
Qua profiel is Sambi toch de enige logische van de 3? Als het is als backup van Witsel. Los van dat ik Sambi zeker niet goed genoeg vind op dit moment.
Heynen is beter. Kampioen gespeeld, beker gewonnen en Champions League gespeeld. Heeft ook weer sterke Play-offs gespeeld. Die Lokonga komt net kijken.
 
Heynen is uiteraard de meest logische keuze: Staat defensief sterk, dicht zeer veel gaten en kan het spel perfect verleggen. Ongelooflijk dat Lokonga de voorkeur krijgt. Echt voor geen procent te begrijpen.

Maar als Genk supporter ben ik daar blij mee. Heynen moet fit zijn voor komend seizoen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan