EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De defensie is oud, log, speelt niet meer op haar vroegere niveau en is bijzonder blessuregevoelig. Zonder Witsel lopen we nog meer kans om ook op het middenveld overlopen te worden. Dus tegen ploegen die scherp kunnen counteren of die hoog en agressief pressen zie ik het somber in.

We gaan sowieso ook weer quasi elke keer tegen een defensieve muur moeten strijden, en zonder een fitte Hazard in vorm heb ik daar toch ook niet zo veel vertrouwen in.

Waar we op bepaalde posities zwakker zijn, zijn we op andere sterker. De Hazard van 2018 was uitstekend maar om snel spel te ontwikkelen om defensieve ploegen te ontwrichten heb je m.i. meer aan een De Bruyne of Tielemans die met 10 steekpasses per match een Lukaku of een in minuut 80 ingevallen Doku de diepte in stuurt. En is er geen ruimte in de rug heb je met Benteke een geweldige kopper in de selectie + genoeg spelers met een goede trap of voorzet die kunnen bedienen.

Voor hetzelfde geld liggen we er weer in de kwartfinales uit maar ik zie het absoluut zitten en acht ons in staat gewoon de finale te halen

Ik gok terug op een halve finale, frankrijk is voor mij toch de top favoriet. Hopelijk heb ik het mis natuurlijk :D

Frankrijk is inderdaad wel de topfavoriet, over welke spelersweelde die beschikken... Daarna volgen de +- 6 andere grote voetballanden (Nederland reken ik even niet mee) waar ik België wel ergens bovenaan zou (willen) zetten.

Ik hoop dat er bij Frankrijk toch een soort van gemakzucht of voldaanheid optreedt (of nog beter: interne ruzies :p). Tenslotte hebben ze het WK al gewonnen en waren ze 2e op het vorige EK. Op papier zijn ze natuurlijk wel nog altijd de te kloppen ploeg.

Dat is toch ook wel straf. Niet dat het zo belangrijk is of de voorzitter er nu bij is of niet op het EK, maar het is duidelijk waar de prioriteiten liggen. Benieuwd wanneer er iemand eindelijk de ballen eens gaat hebben om de regels scherper te stellen en enkel nog voor 'onafhankelijke' mensen te gaan bij de topfuncties. Dat is toch echt niet meer van deze tijd, imo.

Naast de klasse draait alles om vorm opt moment zelf (en geluk)

Hazard was in Rusland toch wel zeer belangrijk en goed. Dat zie ik stilaan niet meer gebeuren.

Ik denk dat we nog gaan verschieten van Hazard. Voor Rusland was die ook lange tijd out en hij was dat tornooi fantastisch. Ik zie hem hetzelfde flikken in juni! Samen met een De Bruyne die het tempo regelt, een klinische finisher als Lukaku en een uiterst betrouwbaar sluitstuk met Courtois zijn wij echt een van de (schaduw)favorieten.

Ik heb dat ook lang gedacht van Hazard. En dan een lastig Real. ;)
Maar met dat hij vorige week weer hervallen is zie ik het niet meer goed komen.

Het zou wel een vreemd gezicht zijn mocht Hazard opeens een volledig toernooi kunnen spelen zonder blessures.

En dat zou me nog niet eens verbazen want er schort iets met het medisch team van Real Madrid.

We zitten al met een problematische Witsel en Hazard, maar we hadden tenminste nog een Lukaku en De Bruyne die een heel goed seizoen erop hebben zitten.

Maar in plaats van een De Bruyne die in een fantastische roes zit na winst in de PL en de CL, krijgen we nu een ontgoochelde De Bruyne met een gebroken oogkas en gebroken neus...

In het slechtste geval is het zelfs over-and-out voor het EK. In plaats van schaduwfavoriet, denk ik dat we stilaan mogen zeggen dat alles wat beter is dan een kwartfinale mooi meegenomen is...

Maar in plaats van een De Bruyne die in een fantastische roes zit na winst in de PL en de CL, krijgen we nu een ontgoochelde De Bruyne met een gebroken oogkas en gebroken neus...
Of een meer hongerigere KDB? Hij zou toch hersteld zijn tegen het EK?

Of een meer hongerigere KDB? Hij zou toch hersteld zijn tegen het EK?

De eerste berichten lijken 'positief' ja. Een ideale voorbereiding is het natuurlijk allerminst.

Mentaal zal hij wel sterk genoeg zijn. Geen idee wat beter is, toch die winning flow, of nu de honger na de CL teleurstelling.

Hij heeft persoonlijk natuurlijk wel een sterk seizoen gespeeld, dus dat zelfvertrouwen zal er wel zijn. In tegenstelling tot bij een Hazard bijvoorbeeld...

Verrassing van formaat: Martinez neemt Thierry Henry opnieuw op in staf Rode Duivels voor EK​

RODE DUIVELSVerrassing van formaat bij de Rode Duivels. Thierry Henry wordt opnieuw opgenomen in de staf van onze nationale ploeg. Hij vervoegt Roberto Martinez en co dus tijdens het EK, dat binnen twee weken van start gaat.

Door dat pronostiek topic net gezien dat eens de groepsfase gepasseerd is het ook ineens gedaan is met simpele tegenstanders...
Er vanuitgaande dat de "toplanden" allemaal presteren natuurlijk (en wij eerste eindigen in onze groep) :
8e finale tegen de 3e uit de groep des doods (Duitsland of Portugal dus) -> deze is uiteraard niet zeker maar dus perfect mogelijk
Kwartfinale tegen Italië
Halve finale tegen Frankrijk

Het is allemaal nog wat natte vingerwerk natuurlijk maar simpel is dat parcours niet. Als we de finale halen wordt dat misschien nog de simpelste match van de knockout fase oO

Te onthouden van de persconferentie:
- Hazard is, na een week vakantie, nog steeds niet pijnvrij;
- Martinez ziet Lokonga als de vervanger van Witsel. Zo hebben Mechele en Vanheusden ook direct duidelijkheid en moeten die hopen dat Vermaelen weer eens uitvalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan