EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ook lange tijd geen liefhebber geweest van Witsel. Onder Wilmots werd hij een 6, waardoor zijn actieradius quasi nihil werd, terwijl ik hem net een frisse box-to-box vond in zijn beginjaren. In het 4-2-3-1-systeem onder Wilmots en de stugge manier van spelen was de meerwaarde van Witsel voor mij te laag. Zijn gebrek aan actie op de 6 werd overigens niet opgevangen door zijn geweldige fysieke voorkomen à la Kanté. Witsel heeft geen tackle, is geen echte bijter en ook in de lucht is het niet top.

Ook in het offensieve systeem van Martinez denk ik dat we met een Kanté nog beter zouden doen, te meer de aan Witsel gekoppelde middenvelder vaak offensief is (De Bruyne, Tielemans). We hebben echter geen fysiek monster als stofzuiger dus heeft Witsel zich, naar zijn kwaliteiten, geweldig aangepast. Ja, z'n actieradius is er niet maar dat is intussen al lang geen probleem meer, want i.t.t. de periode onder Wilmots hebben de posities rondom hem wél flexibiliteit, looplijnen en acties tussen de lijnen. Daardoor mag Witsel toch gewoon een rustpunt zijn. Zijn positiespel en discipline zijn m.i. onontbeerlijk in deze opstelling. Ik blijf wel vinden dat Witsel, bij gebrek aan een dieptepass, zo snel mogelijk de bal moet afgeven aan iemand die dat wél kan, maar als rustpunt heeft hij nu wel z'n meerwaarde.

Het snel opbouwen is trouwens een verantwoordelijkheid voor het ganse elftal: van de keeper die geen gedekte speler aanspeelt tot centrale verdedigers die niet continu naar elkaar tikken, tot flankspelers die de diepte opzoeken en middenvelders die zich tussen de lijnen vrijlopen. Op dat vlak hebben wel meerdere Duivels al eens boter op het hoofd gehad.
Iedere ploeg kan een Kanté gebruiken, laat dat duidelijk zijn.

En bekijk Witsel bij Standard en bij (begin)periode bij Zenith. Was een totaal andere speler dan dat Wilmots er van gemaakt heeft.

Snap de lof voor Witsel niet. Heeft imo 1 goeie wedstrijd gespeeld voor ons en voor de rest is dat de grootste factor dat alle snelheid uit een wedstrijd of aanval wordt gehaald. kerel kent maar een pas en dat is opzij leggen.

Witsel is een absolute machine.
Ik zal het echt nooit snappen dat mensen een mening hebben als deze.

Witsel is een absolute machine.
Ik zal het echt nooit snappen dat mensen een mening hebben als deze.
Ik ben op dit moment ook een grote fan en deel jouw mening wat betreft zijn huidige spelniveau, maar heeft toch wel een serieuze dip gekend
Er was de Witsel van bij Standard/Benfica, die was gewoon weergaloos en verwachtte ik op termijn aan de absolute top van de wereld bij een ploeg als Real of Barcelona

Toen was er de Witsel van bij Zenith en Markiemark zijn duivels, dat was eerlijkgezegd toch te weinig/te tam/te veilig, een alibimiddenvelder, of hoe je het ook wil noemen... alleszins veel te weinig voor het megatalent dat hij is/was. En gaat dan nog eens naar China ook... carriere dood en begraven dacht ik toen...

Maar daarna is er toch terug een ommekeer gekomen, en ik zou dat mede durven toeschrijven aan Martinez. Het is een andere typespeler geworden dan toen bij Standard en Benfica, maar hij is echt wel goed. Hij loopt slim, geeft het tempo aan, zorgt voor rust en stabiliteit. En is daar na zijn transfer naar Dortmund alleen nog maar beter in geworden. ze hebben hem daar dit seizoen zooo hard gemist...

Ik ben op dit moment ook een grote fan en deel jouw mening wat betreft zijn huidige spelniveau, maar heeft toch wel een serieuze dip gekend
Er was de Witsel van bij Standard/Benfica, die was gewoon weergaloos en verwachtte ik op termijn aan de absolute top van de wereld bij een ploeg als Real of Barcelona

Toen was er de Witsel van bij Zenith en Markiemark zijn duivels, dat was eerlijkgezegd toch te weinig/te tam/te veilig, een alibimiddenvelder, of hoe je het ook wil noemen... alleszins veel te weinig voor het megatalent dat hij is/was. En gaat dan nog eens naar China ook... carriere dood en begraven dacht ik toen...

Maar daarna is er toch terug een ommekeer gekomen, en ik zou dat mede durven toeschrijven aan Martinez. Het is een andere typespeler geworden dan toen bij Standard en Benfica, maar hij is echt wel goed. Hij loopt slim, geeft het tempo aan, zorgt voor rust en stabiliteit. En is daar na zijn transfer naar Dortmund alleen nog maar beter in geworden. ze hebben hem daar dit seizoen zooo hard gemist...
Bij Zenith toch ook 22 keer gescoord op 180 matchen. Enkel bij Standard had hij een betere scoringsratio (china niet meegerekend)

Tenenkrommend slechte talkshow op VTM met Jean-Marie Pfaff die de RD tot aan de tafel brengt met een golfkarretje. Awkward.

Wat VTM met de Rode Duivels doet, is van het slechtste dat ik in dat genre heb gezien. En dan tel ik daar de tijd bij dat er ooit een EK op het toenmalige VT4 te zien was (met Carl Huybrechts, een dagelijkse miss en een ton aan sexistische opmerkingen).

Ondertussen is Frankrijk ons zwart beest (Wales) aan't vernederen, kon 8-0 zijn zonet, maar bleef beperkt tot 3-0. Friendly I know, maar dan nog. Torenhoog favoriet nogmaals in de verf gezet.

Ondertussen is Frankrijk ons zwart beest (Wales) aan't vernederen, kon 8-0 zijn zonet, maar bleef beperkt tot 3-0. Friendly I know, maar dan nog. Torenhoog favoriet nogmaals in de verf gezet.
Na een vroege rode kaart voor Wales vergeet je er bij te zeggen.

Toch leuk om te zien dat de meesten hier wel op een positieve manier over de RD kunnen praten, bij ons op het werk is het al van bwaaa ze gaan niet winnen tegen Griekenland en terug met de voeten op de grond, of ze zijn weer veel te van de toren aan het blazen en het zal 2 keer niks worden op het EK, pppffff echt vermoeiend:sarcastic: Ik snap niet dat mensen niet eens blij of fier kunnen zijn nu we zo een lichting hebben, nee altijd negatief willen doen, iets typisch Belgisch zeker?

Wat VTM met de Rode Duivels doet, is van het slechtste dat ik in dat genre heb gezien. En dan tel ik daar de tijd bij dat er ooit een EK op het toenmalige VT4 te zien was (met Carl Huybrechts, een dagelijkse miss en een ton aan sexistische opmerkingen).
Hmm, dat was toch zeker even slecht :p

Mja, VTM gaat gewoon verder op dezelfde weg als bij de uitzendingen van de vriendschappelijke wedstrijden in hun 'salon'. Cringy... very cringy...

De VRT is ook zeker niet perfect, maar ik ben toch nog altijd blij dat de uitzendingen van het EK/WK (voorlopig) gewoon daar zitten.

Toch leuk om te zien dat de meesten hier wel op een positieve manier over de RD kunnen praten, bij ons op het werk is het al van bwaaa ze gaan niet winnen tegen Griekenland en terug met de voeten op de grond, of ze zijn weer veel te van de toren aan het blazen en het zal 2 keer niks worden op het EK, pppffff echt vermoeiend:sarcastic: Ik snap niet dat mensen niet eens blij of fier kunnen zijn nu we zo een lichting hebben, nee altijd negatief willen doen, iets typisch Belgisch zeker?
Goh, ik zou niet weten waarom er nu al negatief moet gedaan worden?
Op Frankrijk na kan ik geen enkele ploeg opnoemen waartegen we niet minstens 60% kans hebben. En ook tegen dat Frankrijk zijn we zeker en vast niet kansloos.

Nuja, langs de andere kant zijn ze aan de overkant vh kanaal er, zoals elke 4 jaar, 100% zeker van dat Engeland het EK gaat winnen. Je weet wel, datzelfde Engeland dat 3 jaar geleden bij momenten vant kaske naar de muur werd gespeeld door ons (en imo nu niet bepaald zoveel beter is geworden dan toen)
Dan ben ik toch liever iets terughoudender dan die mannen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan