EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we eerlijk zijn; Vanheusden toont gewoon het potentieel voor de toekomst en Mechele is gewoon minder goed.
Beiden op niveau is Vanheusden beter.
Zonder gegrepen herkansing van Mechele bij STVV, was er van deze laatste geen sprake meer bij Brugge. En tegen betere tegenstanders komt hij toch al snel te kort.
 
Laat ons vooral eerlijk zijn en inzien dat Vanheusden een half jaar out geweest is. Ongeacht zijn talent (natuurlijk is hij en niet Mechele de toekomst) is het gewoon het moment niet. Niet vergeten dat er in onze verdediging al risicopatiënten genoeg rondlopen.

Het als als-verhaal over Mechele slaat op niks. Hij heeft zijn kansen gewoon gegrepen en met zijn kwaliteiten en gebreken is die aan een mooie carrière bezig.

In 2022 mag Vanheusden er van mij altijd bij zijn, zelfs als potentieel titularis. Dat moet haalbaar zijn.
 
Grote Vanheusden fan en voor mij ook echt de toekomst vanachter. Maar idd, na dit seizoen hoort die echt geen voet op dat trainingsveld te zetten.
 
Björn Engels leek ook een grotere talent met meer toekomst dan Mechelen. Maar helaas is dat nog altijd niet uitgekomen, die is nog altijd maar 26j
 
Björn Engels leek ook een grotere talent met meer toekomst dan Mechelen. Maar helaas is dat nog altijd niet uitgekomen, die is nog altijd maar 26j

Gaat zijn blessuregevoeligheid niet meegespeeld hebben? Want ik zag het ook wel in hem. Niet gelijk Vanheusden, maar toch solide genoeg om een vaste plaats in de RD kern te hebben.
Van mij hadden ze in Genk ook echt mogen proberen die terug te halen, maar die zal wel ten laatste seizoen 22/23 terug in Brugge staan.
 
Ik heb 's avonds een vast ritueel :eerst potje gamen, dan potje netflixen, dan potje Youtuben. En keer op keer kom ik terug op de wedstrijd Japan Belgie. Er doet een filmpje de ronde waar men de reactie van de trainers kan zien bij de 3-2. Er zit een paar seconden tussen de goal en de reactie. Je ziet eerst Martinez zijn reactie, en dan nadien dezelfde fase met de reactie van de coach van Japan. Je krijgt echt medelijden op dat moment. Het is en blijft een van de mooiste momenten uit de Belgische voetbal geschiedenis, maar puur op wilskracht had Japan voor mij mogen verder gaan.

Ik hoop dat ze eindelijk eens iets mogen in de lucht steken, want ze verdienen het. En als het nu niet is, zal het nooit meer gebeuren. Dit is gezegd door iemand die in 1986 speciaal midden in de nacht, samen met zijn vader , naar de match tegen Rusland mocht kijken.

Bij nader inzien , de enige band die ik ooit met mijn vader had.
 
Dat is één van de mooiste voetbalmomenten die ik beleefd heb met mijn vrienden. Die vreugde uitbraak was echt fantastisch. Ik kijk regelmatig die counter opnieuw. Ook die met de Engelse commentaar is geweldig.
 
Ik heb 's avonds een vast ritueel :eerst potje gamen, dan potje netflixen, dan potje Youtuben. En keer op keer kom ik terug op de wedstrijd Japan Belgie. Er doet een filmpje de ronde waar men de reactie van de trainers kan zien bij de 3-2. Er zit een paar seconden tussen de goal en de reactie. Je ziet eerst Martinez zijn reactie, en dan nadien dezelfde fase met de reactie van de coach van Japan. Je krijgt echt medelijden op dat moment. Het is en blijft een van de mooiste momenten uit de Belgische voetbal geschiedenis, maar puur op wilskracht had Japan voor mij mogen verder gaan.

Ik hoop dat ze eindelijk eens iets mogen in de lucht steken, want ze verdienen het. En als het nu niet is, zal het nooit meer gebeuren. Dit is gezegd door iemand die in 1986 speciaal midden in de nacht, samen met zijn vader , naar de match tegen Rusland mocht kijken.

Bij nader inzien , de enige band die ik ooit met mijn vader had.
Linkje naar die video?
 

Deze samenvatting van Brazil België is enorm hak op de tak ge-edit en de timeline zit niet altijd goed, maar wel een uitgebreide samenvatting van o zo veel hete standjes voor doel, geblokte schoten, kwart-penalties, etc.
Als je dit ziet, dan is het nu nog altijd moeilijk te geloven dat we die match gewonnen hebben.
 
Toch best vaak negatieve geluiden over de kansen van België. Ok, centraal achterin is het ietsje minder maar Courtois, De Bruyne en Lukaku zijn beter dan ooit + op de flanken hebben we meer spoeling (Castagne, Carrasco op niveau, ...) en het niveau van de bank ligt hoger. Behalve Frankrijk zie ik op papier geen uitgesproken betere ploegen.

Mits de spelers hun gebruikelijk niveau halen zie ik ons gewoon in de finale om de titel strijden.
 
Kans bestaat dat we in kwartfinale tegen Italië moeten en in halve finale tegen Frankrijk moeten. Dan kan het dus wel eens heel vroeg gedaan zijn...

Maar dat houdt niet tegen dat ik fanatieker dan ooit voor Rommy, Eddy en Kevke zal supporteren!
 
Frankrijk toch echt wel een krankzinnige kern. Zeker nu Benzema er weer bij is.

Maar wij met Lukaku, Coutrois, Tielemans en De Bruyne toch ook een pak spelers die dit seizoen erg sterk presteerden.
 
Bij ons zal het van de verdediging afhangen vrees ik. De oude garde zal hun beste niveau moeten halen en/of de "nieuwkomers" (Boyata en Denayer) gaan mss net iets boven zichzelf moeten uitstijgen. Over de rest (op Witsel miss na) maak ik me weinig zorgen. Castagne staat er, KDB, Lukaku, Courtois en Tielemans hebben een geweldig seizoen erop zitten, Carrasco weer in een deftige competitie, Benteke heeft zich herpakt (op een goed moment), etc.
 
Kans bestaat dat we in kwartfinale tegen Italië moeten en in halve finale tegen Frankrijk moeten. Dan kan het dus wel eens heel vroeg gedaan zijn...

Maar dat houdt niet tegen dat ik fanatieker dan ooit voor Rommy, Eddy en Kevke zal supporteren!
Dat vroeg gedaan zijn geldt toch evenzeer voor Italië en Frankrijk?

Frankrijk is dan ook nog het te kloppen team. Tuurlijk, zij hebben reeds een prijs gepakt, maar met de kern die zij hebben moéten zij EK worden.
En als België tegen Frankrijk uitkomt is het maar hopen dat Martinez geleerd heeft uit 2018. Bij een achterstand en de daaropvolgende fysieke strijd der etters, verliezen wij gegarandeerd. Daar moet Martinez meer antwoord op kunnen bieden dan in 2018. Komen wij op voorsprong, dan moet Frankrijk het maar klaren en dat moet ik ook eerst zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan