EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enige andere waar je dan nog over kan discussiëren is Vanaken. Slecht bezig en waarschijnlijk ook gewoon net niet goed genoeg (zelfs wanneer in vorm). Soit, kan ik nog mee leven.
Ik heb toch al meermaals gelezen dat Vanaken een hele goede indruk gemaakt heeft op de "vaste waarden" van de Rode Duivels, ze hebben hem er graag bij omdat hij alles snel oppikt, op hoog niveau kan meevoetballen en zichzelf goed heeft ingepast in de groep. Dat Vanaken tekort zou komen of niet goed genoeg zou zijn is toch vooral iets dat door de "anti-brugge" lobby wordt in leven gehouden.

Dat terzijde is hij momenteel wel volledig uit vorm... en zou je hem op basis daarvan er kunnen uitlaten. Maar in sé is hij een terechte rode duivel.
 
ik had gewoon Yari meegepakt in de plaats van Chadli , je hebt maar 2 profielen zoals hem (klein , snelle voetjes , snel draaien , goede voeten )
Eden en Mertens
Kwa niveau mijlen hoog boven Yari dat weet men gat ook :)
Trossard is m.i. van datzelfde profiel en afhankelijk van het vormpeil van Hazard en Mertens zelfs potentieel titularis. De toekomst is voor Verschaeren, maar nu mag hij wat mij betreft tevreden zijn als stand-by Rode Duivel.

Martinez moest nu gewoon een selectie maken van mannen met wie hij denkt EK te worden. Als het met Hazard of Mertens niet lukt, dan zie ik het ook niet lukken met Verschaeren. Dan is bijvoorbeeld de keuze voor Doku, die je in minuut 80 er alle verdedigers kan laten aflopen, veel logischer.
 
Ik heb toch al meermaals gelezen dat Vanaken een hele goede indruk gemaakt heeft op de "vaste waarden" van de Rode Duivels, ze hebben hem er graag bij omdat hij alles snel oppikt, op hoog niveau kan meevoetballen en zichzelf goed heeft ingepast in de groep. Dat Vanaken tekort zou komen of niet goed genoeg zou zijn is toch vooral iets dat door de "anti-brugge" lobby wordt in leven gehouden.

Dat terzijde is hij momenteel wel volledig uit vorm... en zou je hem op basis daarvan er kunnen uitlaten. Maar in sé is hij een terechte rode duivel.
Inderdaad. Vanaken gaat het verschil niet maken, maar hij kan nog mee voetballen als we tegen een subtopper spelen.
Als we tegenover de echte toppers komen te staan, dan wordt het wel lastiger natuurlijk...

Maar bon, in het algemeen verwacht ik niet dat we echt een kans maken op winst.
Gewoon hopen dat Lukaku, KDB en heel misschien nog Eden Hazard er veel zin in hebben. Carrasco kan ook verrassen op dit niveau, maar die is redelijk wisselvallig (+we mogen die eigenlijk niet opstellen als winger die ook zou moeten verdedigen, want dat soort speler is het gewoon niet).
En dat enkele cruciale spelers niet geblesseerd raken (Alderweireld, want zonder hem wordt de verdediging wel erg slap, Meunier ook want weinig alternatieven, en Witsel, want buiten KDB en Tielemans daalt het niveau ook snel bij de alternatieven op het middenveld).
 
Logische selectie lijkt me.

3e keeper is hoegenaamd niet belangrijk en met Casteels die zich laat opereren is Selz geen slechte keuze.
Achteraan is de spoeling dun, oud en van mindere kwaliteit maar ik kan eerlijk gezegd ook met niks beter afkomen dan wat er geselecteerd is. Een Mechele er nog bij halen had misschien wel geen luxe geweest, gezien de blessure gevoeligheid van Vermaelen en het feit dat er op die positie toch snel geel gepakt wordt.
Middenveld en aanval is gewoon wat ik verwachtte eerlijk gezegd. Zolang er gasten van de oude lichting nog mee willen zal Bobby ze meenemen ook. Uiteindelijk gaat een Chadli wss goed in de groep liggen en toch nooit van die bank komen dus ofdat je hem nu meeneemt of je laat een jongere speler zijn broek verslijten, dat maakt allemaal niks uit.

Het probleem van deze ploeg zit hem dus weer achteraan en op de flank. Maar dat is ook zo al een kleine 10 jaar.
Benieuw wie er gaat mogen spelen gezien er op die flank eigenlijk quasi geen enkele speler in vorm is lijkt me.

J. Lukaku op de standby lijst, is dat omdat er in bepaalde speelsteden te weinig cornervlaggen of trainingspaaltjes zijn? Of gewoon om Romelu een plezier te doen?
 
Heynen op de reservelijst. Had uiteraard in de afgelopen maanden altijd een kans moeten krijgen, want is toch wel echt een heel goed profiel om Witsel te vervangen. No nonsense, perfecte verbindingsman tussen aanval en verdediging, zeer goed positiespel en zeer goede passing. Zou meer in de selectie passen dan Vanaken. En niet omdat die beter is dan Vanaken, maar ge mist een enorm belangrijke middenvelder die iets verdedigender denkt. Vanaken is toch eerder iemand die aanvallender denkt (en daar zitten we wel redelijk goed), waar Heynen meer organiserend denkt. En ik heb een gevoel dat die (net als van Vanakenw wordt gezegd) wel serieus kan opfleuren in een selectie van zo een hoog niveau.
Maar die wordt toch echt ZO hard onderschat door andere supporters, pers en duidelijk ook Martinez.
 
En dat enkele cruciale spelers niet geblesseerd raken (Alderweireld, want zonder hem wordt de verdediging wel erg slap, Meunier ook want weinig alternatieven, en Witsel, want buiten KDB en Tielemans daalt het niveau ook snel bij de alternatieven op het middenveld).
Moet je Castagne niet boven Meunier plaatsen momenteel? Voor zover ik hoor en lees blinkt die toch regelmatig uit bij Leicester?
 
Zoals velen onder ons zou ik toch ook geopteerd hebben voor Saelemaekers ipv Chadli, al was de keuze voor Chadli wel te verwachten. Januzaj mocht er ook nog bijgezeten hebben maar voor de rest is er weinig mis met de selectie.
 
Moet je Castagne niet boven Meunier plaatsen momenteel? Voor zover ik hoor en lees blinkt die toch regelmatig uit bij Leicester?
Zeker weten. Een frisse wingback met snelheid, loopvermogen en komt ook nog eens voor de goal. Kwaliteiten die de Meunier van een paar jaar terug ook had, maar die er dit seizoen niet zijn uitgekomen. De rechterwingback is nu net een positie waar er veel alternatieven zijn (zie ook Saelemaekers en Foket op de reservelijst).

Op de linkerwingback is daar wel een beetje een probleem. Carrasco draait er in principe een goed seizoen bij Atlético, maar ik schat Atlético collectief (en verdedigend) wel hoger in dan België, dat zeker als Witsel ontbreekt, maar weinig spelers heeft met defensieve discipline (behalve de 3 centrumverdedigers dan).

Als je tegen een topland moet (of een land met een goeie, snelle winger op de rechterkant) dan zou ik Carrasco enkel zetten als Witsel kan spelen. Anders opteer ik voor iemand met meer defensieve discipline. Probleem in Martinez' tactiek en opstelling is, dat als je wingbacks in de rug gepakt worden, je buitenste centrumverdedigers moeten uitstappen en dat zijn met Alderweireld en Vertonghen nu net de minst mobiele en traagste spelers van je hele ploeg. Zonder een nummer 6 die kan meehelpen om de ruimte in de rug op te vangen, is dat het grootste manco van het huidige elftal.
 
Heynen op de reservelijst. Had uiteraard in de afgelopen maanden altijd een kans moeten krijgen, want is toch wel echt een heel goed profiel om Witsel te vervangen. No nonsense, perfecte verbindingsman tussen aanval en verdediging, zeer goed positiespel en zeer goede passing. Zou meer in de selectie passen dan Vanaken. En niet omdat die beter is dan Vanaken, maar ge mist een enorm belangrijke middenvelder die iets verdedigender denkt. Vanaken is toch eerder iemand die aanvallender denkt (en daar zitten we wel redelijk goed), waar Heynen meer organiserend denkt. En ik heb een gevoel dat die (net als van Vanakenw wordt gezegd) wel serieus kan opfleuren in een selectie van zo een hoog niveau.
Maar die wordt toch echt ZO hard onderschat door andere supporters, pers en duidelijk ook Martinez.
Eens dat Heynen er de vorige keer mocht bijzijn. Of die onderschat wordt door Martinez weet ik niet. Ik vind het immers al raar dat hij reserve is, zonder er tevoren ooit bij te zijn.

Ik zou ook niet per se zeggen dat het of Heynen of Vanaken moet zijn. Als box-to-box lijkt Dendoncker mij zijn grootste concurrent, maar Martinez lijkt die wat te zien als manusje-van-alles. Voor de 2 centrale middenveldposities lijkt het niet evident een evenwicht te zoeken tussen de verschillende types, want dat zijn toch vooral voetballende types (De Bruyne, Tielemans, Praet, Vanaken) die weliswaar zo polyvalent zijn dat ze een beetje hoger of lager kunnen, evenwel zonder een echt uitgesproken aanvallende of defensieve stijl te hebben.
 
Waar kan je het EK in 4k streamen?
Ik kan daar nergens iets van vinden.
Dat kan toch niet dat anno 2021 er geen legale manier is om dat in 4k te streamen???
 
Waar kan je het EK in 4k streamen?
Ik kan daar nergens iets van vinden.
Dat kan toch niet dat anno 2021 er geen legale manier is om dat in 4k te streamen???

Garantie dat er buitenlandse opties gaan zijn, maar ik denk dat geen van de rechtenhouders in België zelfs maar IETS uitzendt in 4K.
Dat had ge dan wel weer met de SuperLeague. Die dachten aan het verkopen van hun rechten aan dingen als Disney+, Amazon Prime, Netflix, ... Dat was wel sowieso voetbal in 4K geweest.
 
Garantie dat er buitenlandse opties gaan zijn, maar ik denk dat geen van de rechtenhouders in België zelfs maar IETS uitzendt in 4K.
Dat had ge dan wel weer met de SuperLeague. Die dachten aan het verkopen van hun rechten aan dingen als Disney+, Amazon Prime, Netflix, ... Dat was wel sowieso voetbal in 4K geweest.
Ik kan toch niets vinden,enkel dat je via kabel in Engeland 4k kunt kijken.
 
Ik zou meer verbaasd geweest zijn als Chadli niet in de selectie zat. Martinez heeft onlangs nog gezegd dat het iemand is die op 4 posities kan spelen. Hij was een vaste waarde in de selectie en heeft de nodige ervaring. Of het juiste keuze is laat ik in het midden.
 
Intussen zou Marokko El Hadj al willen inlijven. Ik zou die na het EK dan toch snel eens een kwartiertje laten meedoen. Kwestie om de toekomst wat te verzekeren.
As hem voor Marokko wilt spelen dan moet hem dat maar doen.
Speler oproepen om ze 'voetbalbelg' te maken for the sake of it laat maar
 
As hem voor Marokko wilt spelen dan moet hem dat maar doen.
Speler oproepen om ze 'voetbalbelg' te maken for the sake of it laat maar
Dat vind ik ook ze moeten met hun hart spelen voor hun land, anders krijg je weer situaties zoals met Januzaj en Bakkali.
Ook zo iets typisch in de voetbalwereld hij speelt enkele goeie matchen en bam het is een wereldster in wording, volgende week geeft hij per ongeluk een verkeerde pas waar een tegengoal van komt waardoor ze verliezen en dan wordt die jongen de grond in geboord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan