EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Chadli zal een "beloning voor de afgelopen jaren" zijn, Martinez is vrij loyaal voor de spelers die het in het verleden al goed gedaan hebben. En waarschijnlijk komt hij er mee af dat die op meerdere plaatsen kan spelen. Ik zou ook Saelemakers in plaats van Chadli gekozen hebben, maarja.
Dit dus. Dat hij op meerdere posities kan spelen, speelt sowieso ook mee.
Maar in de pikorde gaan Meunier, Castagne, Carrasco en zelfs Hazard altijd de voorkeur krijgen, lijkt me.
 
Een eerder logische selectie, volgens mij. Koen er verrassend niet bij, maar bon, achter Courtois vind ik de keepers vrij gelijkwaardig, dus Sels of Casteels als derde keeper maakt nu niet veel uit.

Achterin slechts 5 centrale verdedigers (+ Dendoncker) vind ik vrij krap. Daar had ik misschien dan toch een Mechele bijgepakt. Het zou me niet verbazen mocht Vermaelen alsnog uitvallen en er daar dan toch nog een wijziging komt.

Chadli, mja. Te verwachten en ikzelf heb het ook altijd wel gehad voor zijn polyvalentie, maar je moet eerlijk zijn: hij heeft sinds 2018 eigenlijk niks getoond behalve blessures. Op de flanken heeft Martinez wel geleerd uit het WK door daar goed te stofferen. Enige is dat niet enkel Chadli niet in vorm is. Meunier heeft er bv. ook een slecht seizoen opzitten en Hazard en zeker Carrasco zijn verdedigend risicopatiënten op die positie.
De meningen hier over Saelemaekers begrijp ik wel, maar Saelemaekers is toch een tikje offensiever in zijn rol bij AC Milan en vooral niet zo gedisciplineerd als bv Chadli. Brengt veel energie en inzet op het veld, maar is even goed een kieken zonder kop dat weleens een domme kaart pakt door overijverig te zijn. Hij speelt bij Milan ook met een echte rechtsback achter zich.

Over het middenveld en de aanval valt dan weer weinig te zeggen. Dat zijn de verwachte namen. Goed dat bv. Benteke er bij is en de laatste tijd ook vaak speelt.

Grootste klucht in de selectie is wellicht nog Jordan Lukaku op de standby lijst. Kan toch niet anders dan hij dit voor Romelu zijn ego doet?
 
Het is mss een vreemde gedachte, maar zou Vanaken niet om te turnen zijn naar die positie?

Op de positie van KDB en Tielemans komt die op dat niveau gewoon tekort, maar die heeft wel een serieuze motor, is elke wedstrijd bij de spelers met het hoogste aantal km's. Mist allicht wel wat body en kracht voor die positie.
Hans is gewoon te traag tegen de topploegen. Tegen Janneke en Mieke kan die wel is wa min maken of ge staat 5-0 voor .
Voor de rest zot dien op de bank tot er teveel geblesseerde zijn
 
Casteels is wel echt van een PAKKEN hoger niveau dan Sels. Zou ook gewoon steevast 2de keeper moeten zijn. Maar ja, die was er eender hoe niet bij geweest...
 
Chadli, lol... Ok, heeft indertijd tegen Japan dé goal gemaakt, maar sindsdien is dat toch hard bergaf gegaan...

Trouwens, geen woord over Origi? Ok, een heel slecht seizoen (nauwelijks aan de bak gekomen) en komt net terug uit blessure... Maar staat zelfs niet op de 'stand-by' lijst?
 
Chadli, lol... Ok, heeft indertijd tegen Japan dé goal gemaakt, maar sindsdien is dat toch hard bergaf gegaan...

Trouwens, geen woord over Origi? Ok, een heel slecht seizoen (nauwelijks aan de bak gekomen) en komt net terug uit blessure... Maar staat zelfs niet op de 'stand-by' lijst?
Origi was ik ook al vergeten. Geen enkele spits trouwens op de standby lijst.

Hij heeft natuurlijk al 3 spitsen voor 1 positie. Denk ook niet dat Origi zijn kans nog zou krijgen op de linkerkant.
 
De Ketelaere had er toch altijd bij moeten zijn?

Origi durf ik ook zelfs de joker voor in te zetten. Dat zijn mannen die op beslissende momenten met hoge druk (Barcelona, Zenit) het al eens waar gemaakt hebben.
 
Chadli, lol... Ok, heeft indertijd tegen Japan dé goal gemaakt, maar sindsdien is dat toch hard bergaf gegaan...

Trouwens, geen woord over Origi? Ok, een heel slecht seizoen (nauwelijks aan de bak gekomen) en komt net terug uit blessure... Maar staat zelfs niet op de 'stand-by' lijst?
Was echt niet slim van hem om dit seizoen bij Liverpool te blijven.

Zo een Benteke zijn selectie zelf afgedwongen door veel en goed te spelen bij Palace.
 
Ik ben best een fan van Origi, maar je moet toch ook eerlijk zijn... heeft de laatste 2 seizoenen amper iets laten zien. Batshuayi speelt ook niet bij z'n club maar die scoort elke keer hij voor België speelt, Benteke is dan weer een targetman en hij speelt het laatste half jaar ook gewoon bij z'n club. Die keuzes begrijp ik dus heel goed.

Dat Origi zelfs niet standby staat, begrijp ik dus. Martinez heeft 3 spitsen geselecteerd + nog "flexibele" opties à la De Bruyne als valse 9, zoals tegen Brazilië.

Origi moet gewoon weg bij Liverpool en maken dat hij speelt, want heeft nochtans het talent en de leeftijd om in de toekomst nog een rol van betekenis te spelen.
 
Ik las net ergens dat Origi waarschijnlijk gaat vertrekken bij Liverpool deze zomer, zou inderdaad goed zijn.
 
Chadli in plaats van Saelemaekers is de schande voorbij.
Die werd in maart al totaal onterecht opgeroepen en stelde dan ook nog eens teleur.
Leg dat eens uit! :wallbash:

Enige andere waar je dan nog over kan discussiëren is Vanaken. Slecht bezig en waarschijnlijk ook gewoon net niet goed genoeg (zelfs wanneer in vorm). Soit, kan ik nog mee leven.

Van de verdediging kan je niks zeggen qua selectie, maar is gewoon te pover.
Vermaelen tot de draad versleten, was in maart alweer na 1 helft geblesseerd.
Speelt ook in een povere competitie (mag al duidelijk zijn aan hoe lang hij daar wel fit kan zijn) en heeft al lang niks meer op niveau gespeeld. Hij mag me verrassen.
Vertonghen draaicirkel van een maaidorser en zo traag als wat.
Boyata niet goed genoeg.
 
De Ketelaere had er toch altijd bij moeten zijn?

Voor de duidelijkheid, ik vind CDK een mooie speler met veel toekomst. En deze moet zeker op de reservelijst staan.

Maar er altijd bij moeten zijn toch ook overdreven. Wij ga je er uit smijten om hem mee te nemen. Chadli nu even buiten beschouwing gelaten gezien die vooral voor andere posities gezien zijn polivalentie, en tonnen ervaring in de kern zit. Zou je Vanaken durven thuislaten ten voordele van De Ketelaere bv?
 
Chadli en Sels begrijp ik toch niet... Voor de rest kan ik me wel vinden in Martinez zijn selectie.
 
Salemaekers niet meepakken maar Chadli wel.

En niemand die ook maar spreekt over Mangala op de VM ?
 
ik had gewoon Yari meegepakt in de plaats van Chadli , je hebt maar 2 profielen zoals hem (klein , snelle voetjes , snel draaien , goede voeten )
Eden en Mertens
Kwa niveau mijlen hoog boven Yari dat weet men gat ook :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan