Een nieuwe keuken

Wat houdt dat laten plaatsen dan juist in? Is dat niet een kwestie van de stroom aan te sluiten en een paar schroeven aan te draaien? :unsure:
 
Wat houdt dat laten plaatsen dan juist in? Is dat niet een kwestie van de stroom aan te sluiten en een paar schroeven aan te draaien? :unsure:
Voornamelijk dat ja.
De oven zetten ze natuurlijk met schroeven vast in uw kast, maar de kans op zichtbare schade daarbij is natuurlijk niet zo groot.
Ook best goed letten op de uitsnede voor de kookplaat. Kan me inbeelden dat dat ook wel een twistpunt tussen partijen kan zijn als iemand daar een foute maat neemt.

Als je voor de andere toestellen zorgt dat je hetzelfde formaat neemt als de toestellen in de offerte van Ixina/... dan zal dat normaal wel goedkomen zou ik denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
voor de vaatwasser al uitgedokterd dat het apart bestellen en plaatsen niet voordeliger zal zijn, daar ben ik al uit. goede prijs hiervoor.

nu volgend dilemma: oven en micorogolfoven apart of een combi oven? keuken niet megagroot.
 
Wat houdt dat laten plaatsen dan juist in? Is dat niet een kwestie van de stroom aan te sluiten en een paar schroeven aan te draaien? :unsure:
Wij hebben dat hier zelf gedaan. De ovens is inderdaad de pries insteken en letterlijk 2 vijzen vastdraaien. De frigo is vooral zwaar en wat prutsen met de deur. De afwasmachine is nog wat moeilijker met het water, de afvoer, de deur en de plint. De dampkap heb ik niet helpen inbouwen wegens boven mijn kunnen (volgens mijn eigen inzicht).

De kookplaat is geplaatst omdat die te laat geleverd was (dan mochten ze als tegenprestatie ook plaatsen van mij), maar da’s eigenlijk maar gewoon in het gat laten zakken en afkitten.
 
voor de vaatwasser al uitgedokterd dat het apart bestellen en plaatsen niet voordeliger zal zijn, daar ben ik al uit. goede prijs hiervoor.

nu volgend dilemma: oven en micorogolfoven apart of een combi oven? keuken niet megagroot.
Keukentoestellen apart bestellen en laten plaatsen door de keukenbouwer gaat normaal ook (ik dacht prijzen rond de 75 per toestel). Die hun toestel prijzen zijn vaak gebaseerd op de adviesprijs van de fabrikant die veel hoger ligt dan de goedkopere elektro zaken zoals een loeters. Uw toestellen moet je dan gewoon doorgeven zodat ze de juiste uitsparing voor kookplaat etc maken.

Als het kan zou ik altijd voor een aparte oven en microgolf/combi gaan. Het moet maar eens gebeuren dat de oven op staat en je de microgolf nodig hebt.
 
Ik ben van mening dat als je wil gaan shoppen bij ixina of eggo, dat je nog beter gediend bent met een ikea keuken.

Wij hebben een ikea keuken, maar wel met een graniet werkblad op apart en onze keuken ziet er dubbel zo duur uit als hij was :p

En de scharnieren van de Ikea Method reeks zijn echt wel top.

Hebben wel gekozen voor de serie met gelakte kasten zodat er geen vuile naden zichtbaar zijn.
 
Geen van beide. Een lokale keukenbouwer zoeken die echt op maat werkt.
Mooi voorbeeld weeral. Schoonouders die mijn advies niet hebben gevolg en bij keukens de abdij een keuken hebben besteld zitten met een probleem. Ze hebben de ruimte niet goed opgemeten, een rolluikomkasting die in de weg zit. Oplossing zou zijn om het kastje 5 CM smaller te maken maar dat kunnen ze naar eigen zeggen niet, omdat ze met stappen van 10 CM werken.
 
Allez zenne, weeral een chapter bij in het blunderboek der verbouwingen. Onze keuken zouden ze op 20/12 komen plaatsen, ze zouden 1 dag voorzien voor de plaatsing. Wij dus al een kerstfeestje thuis gepland waarbij we gebruik zouden kunnen maken van onze keuken.

Dag van plaatsing zeggen ze al meteen, ja er is een probleempje met het kookvuur, zat stuk in de doos, maar we hebben wel een vervangtoestel mee (van 80cm notabene terwijl de uitsnede in het eiland 90cm is). Dus hebben ze dat voorlopig geplaatst maar aan beide kanten zit een opening waarbij indien er iets overkookkt of spat het gewoon de kast van het bestek binnen loopt.

Voor het plaatsen van de kasten en het eiland zelf hadden we eerst de vloer beschermd met stukloper zodat ze deze zeker niet zouden bekrassen. Het eerste wat ze doen is die stukloper aan de kant smijten, terwijl hij zeker niet in de weg lag. Resultaat een paar diepe krassen in onze vinyl vloer door het verschuiven van hun ladder en de kasten.

Tijdens het plaatsen van de toestellen (oven en combi-over) merk ik dat het niet de toestellen zijn die wij besteld hadden. Wij hadden een redleijk fancy model met groot display, we krijgen 2 toestellen met elk een afwijkend display van maat. Ik maak die opmerking, plaatsers weten ook van niks want die installeren maar wat ze bij hebben. Na nazicht blijkt ook de koelkast en vaatwasser een ander type. De plaatsers bellen dan naar hun vestiging, baas aan de lijn. Hij komt af met dat er een vergissing gebeurd moet zijn, maar dat de toestellen die er nu instaan beter en duurder zijn dan de toestellen die wij besteld hebben. Lachen dit, wij hadden al de topmodellen van de reeks besteld, ik weet niet bij wie deze poging tot oplichting zou lukken maar wij zagen meteen dat de toestellen een entry-reeks waren. Na opzoeking blijken ze zelfs meer dan de helft goedkoper.

Installateurs dus alles terug uitgevezen en weer ingepakt. Bleef hierdoor geen tijd meer over blijkbaar want de mannen wilden hun verlof inzetten. Om 15u zijn ze vertrokken met de melding dat ze nu tot 7 januari verlof hebben.

Kasten half geinstalleerd en zonder toestellen dus achter gelaten.

Wij hadden een telefoontje van de verkoper, dienst planning of de eigenaar verwacht maar ze vinden dat blijkbaar een normale gang van zaken. Heb een paar keer gebeld maar degene die ik wou spreken waren niet bereikbaar of op verlof. Laatste keer dat ik belde heb ik gezegd ik verwacht een telefoontje van jullie, maar tot op heden nog steeds niks.

Ook niet tevreden van de geleverde kwaliteit. Hoeken van kasten zijn op sommige plaatsen beschadigd.

Ik geef ze tot 5 januari, indien we dan nog niks gehoord hebben mogen ze een ingebrekestelling verwachten. Op hun voorwaarden zetten ze dan wel dat indien het saldo niet voldaan wordt bij plaatsing er een boete van +1k€ te betalen valt. Hoe worden wij dan nu gecompenseerd ?
 
Heeft iemand toevallig nog zijn definitieve offerte of factuur van Eggo?

We hebben een offerte gekregen, maar gevoelsmatig ligt die nogal hoog vinden we. Vooral de kasten komen er precies duur uit en we willen graag een referentie aangezien de offerte uiteraard geen prijs per stuk vermeldt.

Soms hoor je dat je nog moet afdingen terwijl anderen van de eerste keer de bodemprijs krijgen.

Mag uiteraard in PM
 
Wij hebben een offerte van vorig jaar maar is uiteraard vandaag de dag niet meer relevant. Beste is Eggo en Ixina tegen mekaar uitspelen, want zij hebben dezelfde leverancier.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heeft iemand toevallig nog zijn definitieve offerte of factuur van Eggo?

We hebben een offerte gekregen, maar gevoelsmatig ligt die nogal hoog vinden we. Vooral de kasten komen er precies duur uit en we willen graag een referentie aangezien de offerte uiteraard geen prijs per stuk vermeldt.

Soms hoor je dat je nog moet afdingen terwijl anderen van de eerste keer de bodemprijs krijgen.

Mag uiteraard in PM
Ik ben vorig jaar bij al die ketens langsgeweest. Ik merkte toen op dat ze allemaal op hun eigen manier ergens een hogere prijs hebben tov mekaar (kasten, toestellen, installatie, ...). Je kan dus sowieso best de totaalprijs (en kwaliteit uiteraard) vergelijken naar mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ja inderdaad, daarom dat ik specifiek eens wilde polsen naar mensen die effectief bij Eggo hebben besteld. Om net een cross keten vergelijking te vermijden, want die lijkt me gewoon heel moeilijk (bv verschil in kwaliteit)
 
Ja inderdaad, daarom dat ik specifiek eens wilde polsen naar mensen die effectief bij Eggo hebben besteld. Om net een cross keten vergelijking te vermijden, want die lijkt me gewoon heel moeilijk (bv verschil in kwaliteit)
Goh als je er bij een paar langsgaat ga je op den duur wel zien welke ketens je met mekaar kan vergelijken qua prijs en kwaliteit en waar de verschillen zich zoal bevinden.
 
Allez zenne, weeral een chapter bij in het blunderboek der verbouwingen. Onze keuken zouden ze op 20/12 komen plaatsen, ze zouden 1 dag voorzien voor de plaatsing. Wij dus al een kerstfeestje thuis gepland waarbij we gebruik zouden kunnen maken van onze keuken.

Dag van plaatsing zeggen ze al meteen, ja er is een probleempje met het kookvuur, zat stuk in de doos, maar we hebben wel een vervangtoestel mee (van 80cm notabene terwijl de uitsnede in het eiland 90cm is). Dus hebben ze dat voorlopig geplaatst maar aan beide kanten zit een opening waarbij indien er iets overkookkt of spat het gewoon de kast van het bestek binnen loopt.

Voor het plaatsen van de kasten en het eiland zelf hadden we eerst de vloer beschermd met stukloper zodat ze deze zeker niet zouden bekrassen. Het eerste wat ze doen is die stukloper aan de kant smijten, terwijl hij zeker niet in de weg lag. Resultaat een paar diepe krassen in onze vinyl vloer door het verschuiven van hun ladder en de kasten.

Tijdens het plaatsen van de toestellen (oven en combi-over) merk ik dat het niet de toestellen zijn die wij besteld hadden. Wij hadden een redleijk fancy model met groot display, we krijgen 2 toestellen met elk een afwijkend display van maat. Ik maak die opmerking, plaatsers weten ook van niks want die installeren maar wat ze bij hebben. Na nazicht blijkt ook de koelkast en vaatwasser een ander type. De plaatsers bellen dan naar hun vestiging, baas aan de lijn. Hij komt af met dat er een vergissing gebeurd moet zijn, maar dat de toestellen die er nu instaan beter en duurder zijn dan de toestellen die wij besteld hebben. Lachen dit, wij hadden al de topmodellen van de reeks besteld, ik weet niet bij wie deze poging tot oplichting zou lukken maar wij zagen meteen dat de toestellen een entry-reeks waren. Na opzoeking blijken ze zelfs meer dan de helft goedkoper.

Installateurs dus alles terug uitgevezen en weer ingepakt. Bleef hierdoor geen tijd meer over blijkbaar want de mannen wilden hun verlof inzetten. Om 15u zijn ze vertrokken met de melding dat ze nu tot 7 januari verlof hebben.

Kasten half geinstalleerd en zonder toestellen dus achter gelaten.

Wij hadden een telefoontje van de verkoper, dienst planning of de eigenaar verwacht maar ze vinden dat blijkbaar een normale gang van zaken. Heb een paar keer gebeld maar degene die ik wou spreken waren niet bereikbaar of op verlof. Laatste keer dat ik belde heb ik gezegd ik verwacht een telefoontje van jullie, maar tot op heden nog steeds niks.

Ook niet tevreden van de geleverde kwaliteit. Hoeken van kasten zijn op sommige plaatsen beschadigd.

Ik geef ze tot 5 januari, indien we dan nog niks gehoord hebben mogen ze een ingebrekestelling verwachten. Op hun voorwaarden zetten ze dan wel dat indien het saldo niet voldaan wordt bij plaatsing er een boete van +1k€ te betalen valt. Hoe worden wij dan nu gecompenseerd ?
Misschien wat laat, maar hoe is dit afgelopen dan?
 
Misschien wat laat, maar hoe is dit afgelopen dan?
Ze zijn nog ne keer of 3/4 terug gekomen om een dan dit en dan dat langs te brengen of in orde te maken. Uiteindelijk 6 maand later is het in orde gekomen, maar nog dingen die niet zoals afgesproken waren of maar half goed. Teveel om op te noemen. Ze hebben een compensatie van 200€ voorgesteld om een kast te vergoeden die niet gemonteerd is zoals afgesproken, maar over maten van keukenblad die niet kloppen of muren en vloeren die ze beschadigd hebben daar zwijgen ze over. Wij hebben nog 2500€ achter de hand en willen dit niet meer betalen. Zij dreigen met een rechtzaak indien we niet betalen. Ik heb hier geen zin in maar ga hen gewoon als laatste troef vragen hoeveel de uitgebreide review voor hen waard is.

(Strafste van alles is dat de eigenaar bij een bezoek om te kijken waar we nu moeilijk over deden de originele plannen die in ons bezit waren heeft meegenomen. We merkten het pas een uur ofzo nadat hij weg was. Dus we hebben onmiddelijk naar hem gebeld en gevraagd om ons die plannen opnieuw te bezorgen. Zei hij doodleuk dat hem die al weg gegooid had. En nu komt het. Wij hebben gezegd dat we al zeker niet betalen als em ons geen kopie van de plannen zou bezorgen. Wel dat heeft ie uiteindelijk gedaan, maar met alle maten aangepast zoals geleverd, en niet zoals gevraagd op de originele plannen. Wij hebben gelukkig wel nog screenshots van de origine plannen.)
 
Man wat een klote firma en klote sector. Hier is't ook bij alles miserie. Vandaag de trappenman via carpetright, tot nog toe deftig maar hou mijn hart al vast. Keukens waren het meest irritante om te regelen, en zoals iemand hier al zei, als je ixina of eggo overweegt, neem dan ikea. Daar is de service tenminste deftig en de kwaliteit boven verwachting.
 
Heeft iemand toevallig nog zijn definitieve offerte of factuur van Eggo?

We hebben een offerte gekregen, maar gevoelsmatig ligt die nogal hoog vinden we. Vooral de kasten komen er precies duur uit en we willen graag een referentie aangezien de offerte uiteraard geen prijs per stuk vermeldt.

Soms hoor je dat je nog moet afdingen terwijl anderen van de eerste keer de bodemprijs krijgen.

Mag uiteraard in PM
Wij hebben vorig jaar onze keuken besteld. Zijn onder andere bij Eggo geweest en kwamen aan 18k. Er was een stukje maatwerk vereist en dat was niet mogelijk bij Eggo.
Bij Adrem was dit geen probleem en was de kwaliteit van de kasten toch wel merkbaar hoger. Mijn ouders en vrienden hebben ook hun keuken bij Adrem gekocht en die waren daar zeer tevreden over. Ook over de naservice. Uiteindelijk waren die maar 1000euro duurder als Eggo, dus de keuze was rap gemaakt.
Bij Ixina leken ze zich ook flexibel op te stellen voor het stukje maatwerk dat moest gebeuren en ik had er een beter gevoel als bij Eggo. Maar verder leken de materialen en kasten mij identiek hetzelfde als bij Eggo.
 
Wij onze keuken besteld bij een lokale keukenboer.
Geen voorschot moeten geven, wel 80% te betalen een week voor levering en 20% na plaatsing.
Ik verschiet toch altijd als ik lees dat je 80% voorschot dient te betalen voor levering.. Dan zijn die mannen hun kosten en gedeelte van hun winst dus al lang binnen hé. Dan heb je dus minder "power" indien er bij de plaatsing serieuze tekorten zijn?
Goh, het is wel een gerenommeerde zaak, daar heb ik wel vertrouwen in. We hadden het waarschijnlijk ook nog wel kunnen onderhandelen. Blijft toch nog een 4k over die betaald moet worden na levering dus heb toch nog wel een buffer in handen voor moest er iets mis zijn.
This didn't age well... :frown:
 
Ivm toestellen nog een tip:
Ik heb mijn inductievuur bijna 300 euro goedkoper gekocht in Nederland. (Moest in een gat passen van 90cm, anders was ik voor goedkoper gegaan met minder prijsverschil natuurlijk), plaatsing gebeurt door de papa die nog wat serieuze werken aan de electriciteit heeft moeten doen daarvoor aangezien alles voorzien was voor een gasvuur.

Op zowel de vaatwasser als inbouwoven die ik vervangen heb, heb ik meer dan 100 euro korting/toestel gehad omdat ik ze gekocht heb bij de Outlet van Vandenborre. Die plaatsen ze ook gratis. 😁
Beide toestellen hebben een deuk of kras aan de zijkant. Het zijn inbouwtoestellen, niemand die dat ziet dus!

Ook voor mijn diepvries en koelkast, geen inbouw, zo samen 300 euro korting gescoord. De koelkast heeft rechts een deuk, de diepvries links enkele krassen dus je zet die 2 netjes tegen elkaar ... En niemand die ooit kan zien dat er ergens schade is. 😇
 
Terug
Bovenaan