Een nieuwe keuken

We twijfelen tussen Fragraniet & Inox voor de spoelbakken.
Vooral over de kwaliteit van Fragraniet op lange termijn. (Ivm verkleuringen/onderhoud)

Iemand ervaringen ?
Heb in vorige woning een franke fragranit gehad (de zwarte met lichtgrijze spikkel) en was toch heel goed te onderhouden. Zelfs met tomatensaus enz, alles vlot weg en liet niks achter. Soms eens kalk maar kuist ook makkelijk weg.
Nu voor inox gekozen omdat ik een onderbouw wou.
 
Hoe krijgen jullie offertes van die keukenbouwers mee naar huis? Wij zijn op de bisbeurs bij DSM & De Keukenbouwer gepasseerd, maar daar krijg je nooit een offerte op papier mee, waardoor vergelijken heel moeilijk is.
 
Enkele maanden geleden al eens naar 'Keukens de Abdij' gegaan en daar zelfde praktijken hoor. We kregen een prijs en 'moesten' op die moment tekenen. Maar een offerte meekrijgen om eens op ons gemak te bekijken, ging niet.
Wat een praktijken... dat schreeuwt toch gewoon dat ze te duur zijn want dat is enkel gedaan om vergelijken te bemoeilijken.

Winkels die zo hun klanten behandelen mogen fluiten naar mijn centen.
 
Enkele maanden geleden al eens naar 'Keukens de Abdij' gegaan en daar zelfde praktijken hoor. We kregen een prijs en 'moesten' op die moment tekenen. Maar een offerte meekrijgen om eens op ons gemak te bekijken, ging niet.
Straf dat die nog klanten hebben dan.
Indertijd bij Ixina kregen we toch een uitgebreide offerte mee naar huis.
 
Enkele maanden geleden al eens naar 'Keukens de Abdij' gegaan en daar zelfde praktijken hoor. We kregen een prijs en 'moesten' op die moment tekenen. Maar een offerte meekrijgen om eens op ons gemak te bekijken, ging niet.
Heb daar hetzelfde meegaakt. Toen ik een week nadien er binnen stapte met de vraag om een volledige offerte op papier te krijgen waren ze heel onvriendelijk en gingen ze het mij zogezegd doormailen.. nooit iets ontvangen
 
Ai, ik wou hier nog vragen naar Keukens De Abdij. Die is van Ninove dus dachten we "makkelijk", maar ervaringen zijn zotezien niet super?
Wat met DSM? Die waren erg pushy op BIS dus uiteindelijk met lege handen naar huis gegaan. Zijn er nog eigenlijk deftige keukenbouwers die niet zo pushy zijn?
Ons budget is 25k a 30k.
 
, ik wou hier nog vragen naar Keukens De Abdij. Die is van Ninove dus dachten we "makkelijk", maar ervaringen zijn zotezien niet super?
Wij zijn er ook op bezoek gegaan, de kasten en keukens zien er in de toonzaal heel goed uit.
Dat ze 3 filialen zetten wil ook zeggen dat ze toch goed moeten verkopen.

Maar de prijs was echt een pak duurder dan bv een kvik keuken (die we ervoor hadden) en toch ook blij waren met de kwaliteit.

Inderdaad ook heel bizar dat ze na het gesprek even weggaan en dan met een kladblaadje terug komen met de prijs op.
 
Ai, ik wou hier nog vragen naar Keukens De Abdij. Die is van Ninove dus dachten we "makkelijk", maar ervaringen zijn zotezien niet super?
Wat met DSM? Die waren erg pushy op BIS dus uiteindelijk met lege handen naar huis gegaan. Zijn er nog eigenlijk deftige keukenbouwers die niet zo pushy zijn?
Ons budget is 25k a 30k.
Er moeten toch nog keukenbouwers (die geen keten zijn) in uw buurt zijn? Als ik google naar keukenbouwers Ninove krijg ik toch veel resultaten.
 
Zijn er nog eigenlijk deftige keukenbouwers die niet zo pushy zijn?
Ons budget is 25k a 30k.
Bij Dovy doen ze eerst een intake gesprek om af te toetsen wat je wil, en bij de volgende afspraak (een goede week later) presenteren ze dan hun ontwerp met bijhorend prijskaartje. En dan willen ze wel vrij snel weten of je met hen nog verder wil gaan of niet. Bij die tweede afspraak heb je dus de keuze om meteen te tekenen, ofwel krijg je de offerte op papier mee om er nog een week(end) over te slapen.

Ze willen dus geen afspraken blijven maken (en dus tijd verspillen) zonder zekerheid dat je er gaat kopen. Maar de down to earth verkoper daar, plus nog wat voordelen (geen voorschot, prijs blijft 2 jaar vast) hebben ons over de streep getrokken bij het filiaal in Aalst. Voor dat budget kan je er zeker terecht. Toen wij daar binnen stapten hadden we nooit gedacht om er te kopen want de toonzaal is eerder gericht op een ouder publiek.

Ik ben enkel niet gek van hun voorkeur voor AEG toestellen, want dat is toch geen A-merk in mijn ogen.
 
Ai, ik wou hier nog vragen naar Keukens De Abdij. Die is van Ninove dus dachten we "makkelijk", maar ervaringen zijn zotezien niet super?
Wat met DSM? Die waren erg pushy op BIS dus uiteindelijk met lege handen naar huis gegaan. Zijn er nog eigenlijk deftige keukenbouwers die niet zo pushy zijn?
Ons budget is 25k a 30k.
Ga eens naar Interioo ;). Wij hebben er onlangs getekend voor een keuken van 45k excl en waren content over de samenwerking. Totaal niet pushy.
 
@gumball4000, zal ik zeker bekijken, heb hen al een bericht gestuurd. Voordeel is dat ze op de weg liggen naar mijn klant in Antwerpen.

Kent er hier iemand Hôtel Jourdain? Zagen we op Batibouw 2022. Ziet er wel knap uit maar wss ook nevenante prijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijgen jullie offertes van die keukenbouwers mee naar huis? Wij zijn op de bisbeurs bij DSM & De Keukenbouwer gepasseerd, maar daar krijg je nooit een offerte op papier mee, waardoor vergelijken heel moeilijk is.
Ben ook eens langs geweest bij dsm op de bisbeurs. Degoutante praktijken. Eerste voorstel was 35000 euro. Dan goochelen met kortingen tot 24000, maar enkel als we op dat moment tekenden. Ik weigerde dit uiteraard. Dan kwam er een tweede persoon bij zitten: "moesten we nu een prijs zeggen tussen de 15000 en 20000 euro, zou je dan wel tekenen?". Om maar te zeggen...Dit zegt voor mij genoeg. Ik heb alvast afspraken gemaakt mrt wat zelfstandige keukenbouwers!
 
Ben ook eens langs geweest bij dsm op de bisbeurs. Degoutante praktijken. Eerste voorstel was 35000 euro. Dan goochelen met kortingen tot 24000, maar enkel als we op dat moment tekenden. Ik weigerde dit uiteraard. Dan kwam er een tweede persoon bij zitten: "moesten we nu een prijs zeggen tussen de 15000 en 20000 euro, zou je dan wel tekenen?". Om maar te zeggen...Dit zegt voor mij genoeg. Ik heb alvast afspraken gemaakt mrt wat zelfstandige keukenbouwers!
Haha wow. Ja vanaf dat die flippos doorhebben dat je twijfelt of ergens anders een beter aanbod hebt, dan zakken ze snel.
 
Ben ook eens langs geweest bij dsm op de bisbeurs. Degoutante praktijken. Eerste voorstel was 35000 euro. Dan goochelen met kortingen tot 24000, maar enkel als we op dat moment tekenden. Ik weigerde dit uiteraard. Dan kwam er een tweede persoon bij zitten: "moesten we nu een prijs zeggen tussen de 15000 en 20000 euro, zou je dan wel tekenen?". Om maar te zeggen...Dit zegt voor mij genoeg. Ik heb alvast afspraken gemaakt mrt wat zelfstandige keukenbouwers!
Tgaat niet goed in de bouwsector. We zien het voor onze eigen bouw ook. Aannemer ruwbouw kon plots zijn prijzen met 12% laten zakken als we zeiden dat we voor een andere gingen die goedkoper was (maar later moest starten). Hij had een serieus gat van november tot april 2023 en zocht dringend werk..en hij is niet de enige.
Onze architect speelt het spel aan onze kant ook mee om druk te leggen op de aannemers. En die zei zelf tegen ons "echt ongezien hoeveel druk ge op de aannemers kunt zetten op dit moment. Die komen allemaal met gaten in hun planning en beginnen nu te panikeren"

Kzie precies hetzelfde fenomeen bij DSM als ik uw verhaal lees.
Nu..eerlijk, het vetrouwen zou bij mij weg zijn als ze eerst 35k zeggen om dan met kortingen naar 24k te zakken (ok, tot deze korting is het nog ok)..maar om dan die uitspraak te doen "Moesten we nu een prijs zeggen tussen 15-20k, zou je dan wel tekenen?".. dat is echt wanhopig.
We merkten het al op Batibouw dit jaar hoe bepaalde keuken fabrikanten ons aangrepen en precies echt alles op alles zette om terplaatse te tekenen.. geen haar op mijn hoofd die dat gaat doen. En wij ons werkt het averechts. Hoe meer ge pusht, hoe minder zin we hebben om met u samen te werken, want ge komt dan super louche over.
 
Tgaat niet goed in de bouwsector. We zien het voor onze eigen bouw ook. Aannemer ruwbouw kon plots zijn prijzen met 12% laten zakken als we zeiden dat we voor een andere gingen die goedkoper was (maar later moest starten). Hij had een serieus gat van november tot april 2023 en zocht dringend werk..en hij is niet de enige.
Onze architect speelt het spel aan onze kant ook mee om druk te leggen op de aannemers. En die zei zelf tegen ons "echt ongezien hoeveel druk ge op de aannemers kunt zetten op dit moment. Die komen allemaal met gaten in hun planning en beginnen nu te panikeren"

Kzie precies hetzelfde fenomeen bij DSM als ik uw verhaal lees.
Nu..eerlijk, het vetrouwen zou bij mij weg zijn als ze eerst 35k zeggen om dan met kortingen naar 24k te zakken (ok, tot deze korting is het nog ok)..maar om dan die uitspraak te doen "Moesten we nu een prijs zeggen tussen 15-20k, zou je dan wel tekenen?".. dat is echt wanhopig.
We merkten het al op Batibouw dit jaar hoe bepaalde keuken fabrikanten ons aangrepen en precies echt alles op alles zette om terplaatse te tekenen.. geen haar op mijn hoofd die dat gaat doen. En wij ons werkt het averechts. Hoe meer ge pusht, hoe minder zin we hebben om met u samen te werken, want ge komt dan super louche over.
Idd, dat bedoel ik ook. Ik ben absoluut pro-kortingen, zeker in deze tijden. Maar de manier waarop zij werken, daar kan ik niet mee om. En zoals je zegt..Als je van 34000 plots naar 15 à 20000 gaat, dan beginnen er alarmpjes af te gaan 😝. Speel dan gewoon van de eerste keer open kaart. Soit, het moet zijn dat hun manier van werken pakt bij sommigen
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ga eens naar Interioo ;). Wij hebben er onlangs getekend voor een keuken van 45k excl en waren content over de samenwerking. Totaal niet pushy.
Vandaag kwam een zekere Camille in Interioo. Was erg goed gesprek!
Ze doen ook algemeen interieur dus meteen ook de rest van het huis getoond :)
 
Terug
Bovenaan