Een nieuwe keuken

Wij hebben ook de toestellen voor onze keuken onlangs besteld.

We hebben daarbij wat het principe genomen van iedereen te laten doen waar hij goed in is:
- Koelkast & diepvries van Liebherr
- Kookplaat en dampkap van Novy
- Oven/microgolf van Bosch
- Vaatwasser van Siemens

Verkoper zei inderdaad dat Bosch en Siemens hetzelfde is en dat je daartussen maar gewoon moet nemen wat je het mooiste vindt. Bosch/Siemens raadde hij zelf aan omdat dat naar hun ervaring de beste service is bij problemen.

Ik heb erg veel vertrouwen in de mening van deze verkoper, is iemand die heel geëngageerd is en van de electrowinkel die al decenia in ons dorp zit. Mijn familie gaat daar al heel lang en mijn vader heeft de eigenaar nog gekend.

Daarbij moet ik wel zeggen dat wij midden-segment hebben gekocht voor de meeste dingen. Over het hogere segment met Miele enzo kan ik me niet meteen uitspreken.
 
Hier een eggo keuken, ook uit st-niklaas. Plaatser was echt top, eenvoudig ook om mee af te spreken, keuken is echt na 5jaar nog niks op aan te merken.

Mijn novy dampkap had al een afgebroken scharnier (5j garantie dus werd kosteloos vervangen). Mijn microgolf van bosch heb ik al bij het stort kunnen gooien wegens moederbord problemen. Heb nu een goedkoper model gekocht van indesit (wel met volledige deur) en die werkt precies beter dan bosch voor minder dan de helft vd prijs.

Van het vuur & dampkap van novy ben ik wel tevreden. Bosch/siemens komt er hier id toekomst niet meer in, mijn moeder had ook al problemen met de bedieningsring van haar oven (zelfde reeks)...
 
Iemand die me een goede schrijnwerker (keuken) kan aanraden in regio Mechelen? Wij zijn nu al enkele keukenwinkels gaan bezoeken en echt veel vertrouwen heb ik daar niet in..
 
Hebben jullie een voorkeur qua koelkast? Op internet lees ik horror verhalen van Samsung en LG. Ik wil een vrij basic model aankopen gezien we volgend jaar een keuken renovatie gaan uitvoeren waarbij deze zal ingebouwd worden. Deze koelkast zal dan naar de kelder verhuizen, dus hoeft zeker zo geen fancy IOT fridge te zijn.
 
Hebben jullie een voorkeur qua koelkast? Op internet lees ik horror verhalen van Samsung en LG. Ik wil een vrij basic model aankopen gezien we volgend jaar een keuken renovatie gaan uitvoeren waarbij deze zal ingebouwd worden. Deze koelkast zal dan naar de kelder verhuizen, dus hoeft zeker zo geen fancy IOT fridge te zijn.
Zoals met alle toestellen: Eentje waar je geen spijt van hebt om een nieuwe te kopen als de (uitgebreide) garantieperiode voorbij is.

Nu even serieus; wij hebben sinds een aantal jaren eentje met een ventilator in en ik moet zeggen dat dat echt wel goed werkt om dingen langer te bewaren. Ik vervang de koolstoffilter (iets van 15-20 euro) wel telkens het chemisch tijdsmetertje aangeeft dat het tijd is. Of dit nu echt echt werkt of gewoon geldklopperij is weet ik natuurlijk niet. Zo geloof ik ook nog steeds niet dat het lampje uitgaat als de deur sluit.
 
Hebben jullie een voorkeur qua koelkast? Op internet lees ik horror verhalen van Samsung en LG. Ik wil een vrij basic model aankopen gezien we volgend jaar een keuken renovatie gaan uitvoeren waarbij deze zal ingebouwd worden. Deze koelkast zal dan naar de kelder verhuizen, dus hoeft zeker zo geen fancy IOT fridge te zijn.
Liebherr is zo wat het merk waar het meeste positieve over te lezen valt. Hebben wij ook besteld (maar ons model is serieus wachten...).
Die maken ook belangrijke stukken voor de koelkasten van Miele IIRC.
 
Wat is jullie mening over het zelf aankopen en laten plaatsen van de toestellen door een externe technieker? Ik heb daarnet eens alle toestellen opgelijst en de adviesprijzen vergeleken me de scherpe onlineprijzen.. scheelt toch rap een paar k euro.

Gaat een keukenwinkel akkoord gaan als je een offerte laat maken en dan op het einde zegt dat het ok is maar dat ze de toestellen er mogen uithalen?
 
Wij onze keuken besteld bij een lokale keukenboer. De moeite niet genomen voor naar een Ixina of zo te gaan wegens speciale situatie.
Keukenwand van 2m40 met nog een ingebouwde deur ernaast van 1m die naar een voorraadkelder leidt. Zou dus 1 geheeld moeten vormen.

Een combi-oven en een gewone oven + koelkast, inductiekookvuur en vaatwasmachine van toestellen.
Vaatwas en kookvuur komen in een eiland van 3m10 met een composieten blad van 5cm.

Eerste offerte 15k.

Dan nog paar dingen aan zitten passen zoals een koffiekast (of corner) met dubbele naar binnen draaiende deuren en betere toestellen (IQ700 reeks van Siemens)

Ineens 20.5k te betalen. Effe slikken maar toch maar getekend wegens goed gevoel.

Geen voorschot moeten geven, wel 80% te betalen een week voor levering en 20% na plaatsing.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb enkele jaren geleden een keuken bij Eggo besteld.
Eerlijk gezegd ben ik daar wel zeer tevreden van. Alle kasten zien er nog steeds netjes uit, alles werkt nog steeds, geen slijtage.
 
Geen voorschot moeten geven, wel 80% te betalen een week voor levering en 20% na plaatsing.
Ik verschiet toch altijd als ik lees dat je 80% voorschot dient te betalen voor levering.. Dan zijn die mannen hun kosten en gedeelte van hun winst dus al lang binnen hé. Dan heb je dus minder "power" indien er bij de plaatsing serieuze tekorten zijn? Komende week ga ik ook ergens een keuken vastleggen, ik ga toch proberen te onderhandelen dat we max 20% moeten betalen voor plaatsing (inclusief alle toestellen want ik hoor regelmatig van vrienden dat die vaak pas later geleverd worden). Je moet maar is pech hebben en dat zo een zaak failliet gaat hé.
 
Ik verschiet toch altijd als ik lees dat je 80% voorschot dient te betalen voor levering.. Dan zijn die mannen hun kosten en gedeelte van hun winst dus al lang binnen hé. Dan heb je dus minder "power" indien er bij de plaatsing serieuze tekorten zijn? Komende week ga ik ook ergens een keuken vastleggen, ik ga toch proberen te onderhandelen dat we max 20% moeten betalen voor plaatsing (inclusief alle toestellen want ik hoor regelmatig van vrienden dat die vaak pas later geleverd worden). Je moet maar is pech hebben en dat zo een zaak failliet gaat hé.
Goh, het is wel een gerenommeerde zaak, daar heb ik wel vertrouwen in. We hadden het waarschijnlijk ook nog wel kunnen onderhandelen. Blijft toch nog een 4k over die betaald moet worden na levering dus heb toch nog wel een buffer in handen voor moest er iets mis zijn.
 
zijn aan het kijken bij ixina, en krijgen van de verkoper lijsten van siemens, bosch, aeg etc. Maar als ik die types opzoeken lijken het mij toestellen einde reeks? Op coolblue toestellen te vinden typisch een serienummer hoger en vaak goedkoper?

Op die lijsten staat dan 'speciale ixinaprijs'. Denk dat we de toestellen apart gaan aanschaffen, en laten plaatsen.
 
zijn aan het kijken bij ixina, en krijgen van de verkoper lijsten van siemens, bosch, aeg etc. Maar als ik die types opzoeken lijken het mij toestellen einde reeks? Op coolblue toestellen te vinden typisch een serienummer hoger en vaak goedkoper?

Op die lijsten staat dan 'speciale ixinaprijs'. Denk dat we de toestellen apart gaan aanschaffen, en laten plaatsen.
Ik zou zeker naast de prijzen ook de beschikbaarheden vergelijken.
Sommige toestellen zijn nog steeds héél lastig te verkrijgen. Wij wachten ook nog altijd op de vaatwasser en koelkast (begin Augustus besteld).
 
Op die lijsten staat dan 'speciale ixinaprijs'. Denk dat we de toestellen apart gaan aanschaffen, en laten plaatsen.
Ik zit ook met dat dilemma.. Ze zelf aanschaffen en laten plaatsen is sowieso goedkoper maar ik heb schrik dat als er ergens iets misloopt dat dan die externe plaatser en de keukenfirma met de vinger naar mekaar gaan wijzen en dan sta ik daar..
 
Terug
Bovenaan