Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Anderlecht zijnde moet ge nog maar eens een speler willen gaan halen

Bij een "Hello, This is Vincent Kompany" heb je iemand al voor 50% binnen.

Verbeke blijkbaar al zijn socials vanmiddag offline gehaald. Wat een enorme lafbek ben je dan, en die moet dan voor de fans gaan staan op mindere momenten ? Tgaat schoon worden
 
Ik wist niet dat een CEO beschikbaar moet zijn op sociale media voor haatberichten en beledigingen van enkele honderden individuen.
Uiteraard niet. Maar het is wel nogal toevallig natuurlijk. Veel spel op goeie momenten en nu van de radar verdwijnen.

Op dit soort momenten moet je je niet verstoppen als CEO.
 
Ik wist niet dat een CEO beschikbaar moet zijn op sociale media voor haatberichten en beledigingen van enkele honderden individuen.
Dat moet niet. Maar ze zijn een georchestreerd showtje aan ‘t opvoeren in de media en vertellen niet de waarheid.
Hoe meer ik lees van betrokkenen hoe gedegouteerder ik word. Bah bah bah.
 
Uiteraard niet. Maar het is wel nogal toevallig natuurlijk. Veel spel op goeie momenten en nu van de radar verdwijnen.

Op dit soort momenten moet je je niet verstoppen als CEO.
Bericht lossen om 18u30, te kort om er in het nieuws veel mee te doen maar genoeg om het er te brengen, voor een verlengd weekend, een dag nadat ze contracten van jeugdspelers aankondigen die 2 maanden geleden al tekenden, en een week nadat de verkoop van de abo’s begonnen was.

Je moet ze niets leren. Geloof dus niks van wat ze zeggen.
 
Er is wel al eventjes wrevel tussen Kompany en het duo Verbeke/VDHaute.

Die laatste 2 hadden blijkbaar hogere verwachtingen van dit seizoen. Kompany dit seizoen al bijna buiten gelegen.

Die 3de plaats, met vaak goed voetbal nochtans een goede prestatie. Maar onze kern werd mss wat overschat door bepaalde persoenen.

Als ze nu met Mazzu afkomen, toch weer een ferme knauw in het vertrouwen van Verbeke en co.

De keuze voor Burnley van Kompany lijkt mij toch vooral vanuit familiaal oogpunt. Burnley niet ver van Manchester. En was de belofte van Kompany aan zijn vrouw om na 4 jaar terug te keren. Het werd helaas een jaartje vroeger. Hopelijk beseffen Verbeke en co dat ze hier een groot risico nemen. Als dit misloopt, kan dit wel eens in hun gezicht ontploffen.
Bizar.

Dat duo moet hem dan wel écht hebben buitengepest want als er één ding duidelijk is dan is het wel dat Kompany van Anderlecht houdt. En Vincent gaat wel een énorme (onmogelijke) uitdaging aan. Voor beide partijen lijkt het me momenteel geen goede zet, zeker als Anderlecht geen sterke vervanger klaar heeft staan.
 
Of mss doet de volgende coach het met een gelijkaardige kern een pak beter dan Kompany en ligt die nog voor Nieuwjaar buiten bij Burnley omdat ze daar snel doorhebben dat de trainer Kompany zeer beperkt is…
 
Dat moet niet. Maar ze zijn een georchestreerd showtje aan ‘t opvoeren in de media en vertellen niet de waarheid.
Hoe meer ik lees van betrokkenen hoe gedegouteerder ik word. Bah bah bah.
Wat is nu echt de reden eigenlijk? Is het nu iets familiaals, niet meer op 1 lijn zitten of beiden?
 
Of mss doet de volgende coach het met een gelijkaardige kern een pak beter dan Kompany en ligt die nog voor Nieuwjaar buiten bij Burnley omdat ze daar snel doorhebben dat de trainer Kompany zeer beperkt is…
Als ze nu een coach halen die misschien de beker wint en 2e wordt, maar met voetbal a la Mourinho gisteren.
Dan nog gaan de fans niet tevreden zijn hoor.
 
Er word hier zo lacherig gedaan, ma Kompany heeft in die drie jaar heel veel bereikt zonder hem spelen ze in de brede middenmood.
 
Er word hier zo lacherig gedaan, ma Kompany heeft in die drie jaar heel veel bereikt zonder hem spelen ze in de brede middenmood.
Niet akkoord. Met deze kern moet altijd makkelijk top 4 gehaald worden en het corona jaar werden ze zelf 7e?
Ieder andere trainer had vorig seizoen zijn C4 al gehad, echt raar dat een club die steeds neer keek op de rest in het (verre) verleden, de grandeur, toch echt wel serieus verloren is. Alsook de verwachtingen van heel veel supporters.
 
Niet akkoord. Met deze kern moet altijd makkelijk top 4 gehaald worden en het corona jaar werden ze zelf 7e?
Ieder andere trainer had vorig seizoen zijn C4 al gehad, echt raar dat een club die steeds neer keek op de rest in het (verre) verleden, de grandeur, toch echt wel serieus verloren is. Alsook de verwachtingen van heel veel supporters.
Dat die kern er is is wel deels door hem, over zijn trainers capaciteiten ga ik niet oordelen.
 
Dat die kern er is is wel deels door hem, over zijn trainers capaciteiten ga ik niet oordelen.
Hij is natuurlijk wel in de eerste plaats een trainer.

Ik denk dat ze bij Anderlecht nogal snel blij zijn. Kompany is er, twee goede huurspelers komen en het al allemaal vanzelf gaan. Iedereen rust lekker op zijn lauweren.

En ik heb al vaak kritiek gehad op Kompany als trainer, maar zijn clubliefde en overgave zijn wel duidelijk. Los van zijn capaciteiten geloof ik wel dat hij zou blijven proberen om te verbeteren. Met de top van Anderlecht heb ik dat gevoel echter niet. Er is niemand met een adelbrief als sportief manager daar precies en niemand met échte voeling met de sport. Ik volg het niet meer super nauw, maar loopt daar nog een clubicoon rond met ervaring en verstand? Hebben ze daar wel de juiste mensen om een ploeg te bouwen?

Er is vermoedelijk geen echt plan om Kompany te vervangen. Dat kan gebeuren, maar er is schijnbaar ook geen safety? Geen beloftevolle coach bij de U21? Geen contacten met een up and coming coach, gewoon de concurrent zijn succescoach proberen af te snoepen?

Ze moeten natuurlijk op de centjes letten en dan komt sluw zakendoen net goed van pas. Kompany is een waanzinnige ambassadeur die wat deuren kan opendoen en dat zijn ze nu ook kwijt. Dit gaat echt wel een cruciale zomer worden voor Anderlecht, al het ‘opbouwen’ kan nu zomaar crashen.
 
Er is vermoedelijk geen echt plan om Kompany te vervangen. Dat kan gebeuren, maar er is schijnbaar ook geen safety? Geen beloftevolle coach bij de U21? Geen contacten met een up and coming coach, gewoon de concurrent zijn succescoach proberen af te snoepen?

Dit gaat echt wel een cruciale zomer worden voor Anderlecht, al het ‘opbouwen’ kan nu zomaar crashen.
Men is blijkbaar sinds december al aan het watertanden naar Mazzu. Vind ik ook wel verontrustend, dat men niet verder raakt dan Mazzu, die nu ook niet meteen dezelfde filosofie op het veld hanteert als Kompany.

Ook benieuwd naar hoe die in het jeugdverhaal zal meestappen, en in hoeverre dat nog prioritair is nu Kompany weg is. De transfers deze zomer zullen daar wel al wat meer duidelijkheid in geven.

Wordt een ongelofelijk belangrijke zomer. Waarin men als eerste zet al een enorm risico nam door Kompany niet te houden.
 
Zou Jonas De Roeck ook geen optie zijn (de zoveelste keus dan misschien)? Assistent onder Vince geweest dacht ik, dan naar Westel gegaan en hen kampioen gemaakt.
 
Als je alle puzzelstukjes samenlegt is Kompany gewoon ontslagen en hebben ze qua timing alles goed getimed zodat er vandaag geen krantenartikels of er gisteren om 19u in het journaal met moeite iets kon gezegd worden. Ook reeds slim aboverkoop vorige week gestart zodat er al veel mensen verlengd hebben zonder deze info.

Dan hoor je verder dat ze reeds in december Mazzu wilden halen en dat ze Kompany wouden buiten gooien als ie niet won op Antwerp…

Verbeke en VdH hebben echt geen benul hoe gelukkig ze mochten zijn dat Kompany hen heel vaak uit de wind hield.
 
Wat is nu echt de reden eigenlijk? Is het nu iets familiaals, niet meer op 1 lijn zitten of beiden?

Kompany vond dat ze dit jaar eruit gehaald hebben wat erin zit, VDH en Verbeke vinden dat er meer moet kunnen. Meer betekent Club aanvallen voor de titel volgend jaar. Om dat te bereiken moest er volgens Kompany fors geïnvesteerd worden (om te beginnen zou ge idealiter Kouame-Zirkzee houden om niet opnieuw van 0 te moeten beginnen, en dat kost geld). Bestuur wilt niet te veel geld spenderen. Kompany zijn punt was dat Club en Antwerp fors met geld smijten en als Anderlecht de titel volgend jaar wilt moet het dus voor een stuk ook durven. Als je dat niet wilt doen moeten ze meer geduld hebben en is een titel niet realistisch volgens hem.

Vandenhaute heeft pas geïnvesteerd en kan niet verder gaan en wilt dus niet in dat verhaal meegaan. Verbeke voelt zich aangevallen als Kompany stelt dat de huidig bijeengebrachte kern niet volstond voor de titel.

Beide heren kennen de media als hun broekzak en zijn al een hele tijd dat aan ‘t gebruiken om hem onder druk te zetten. Kompany eiste dat dat stopte en dat hij normaal kon werken.
Er stond dinsdagavond nog een meeting tussen VK en de jeugdtrainers gepland, die last minute is afgezegd. Kompany stuurde 2 weken terug Burnley nog wandelen. Hij wilde helemaal niet weg maar wilde een correcte verstandhouding.

Vandenhaute trouwens al van in november met Mazzu aan ‘t praten.

Toen De Bilde gisteren na het praatje van Vandenhaute op het nieuws vroeg ‘wie nam nu de finale beslissing, jullie of Kompany’, brak VDH prompt dat interview af en zei nog iets van ‘allez we hadden gezegd zo geen vragen’.

Bende lafaards zijn het. Kompany ziet de club en fans te graag en maakt geen ambras maar dit is een mokerslag voor hem.

Ondertussen geruchten dat Kindermans opstapt uit protest. Dit is werkelijk ongezien wat voor een schade die 2 ego’s aan ‘t aanrichten zijn. Kompany is Mister Anderlecht, Kindermans Mister Neerpede.

Ook de hele commerciële cel stapt op.
 
Terug
Bovenaan