Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Kompany vond dat ze dit jaar eruit gehaald hebben wat erin zit, VDH en Verbeke vinden dat er meer moet kunnen. Meer betekent Club aanvallen voor de titel volgend jaar. Om dat te bereiken moest er volgens Kompany fors geïnvesteerd worden (om te beginnen zou ge idealiter Kouame-Zirkzee houden om niet opnieuw van 0 te moeten beginnen, en dat kost geld). Bestuur wilt niet te veel geld spenderen. Kompany zijn punt was dat Club en Antwerp fors met geld smijten en als Anderlecht de titel volgend jaar wilt moet het dus voor een stuk ook durven. Als je dat niet wilt doen moeten ze meer geduld hebben en is een titel niet realistisch volgens hem.

Vandenhaute heeft pas geïnvesteerd en kan niet verder gaan en wilt dus niet in dat verhaal meegaan. Verbeke voelt zich aangevallen als Kompany stelt dat de huidig bijeengebrachte kern niet volstond voor de titel.

Beide heren kennen de media als hun broekzak en zijn al een hele tijd dat aan ‘t gebruiken om hem onder druk te zetten. Kompany eiste dat dat stopte en dat hij normaal kon werken.
Er stond dinsdagavond nog een meeting tussen VK en de jeugdtrainers gepland, die last minute is afgezegd. Kompany stuurde 2 weken terug Burnley nog wandelen. Hij wilde helemaal niet weg maar wilde een correcte verstandhouding.

Vandenhaute trouwens al van in november met Mazzu aan ‘t praten.

Toen De Bilde gisteren na het praatje van Vandenhaute op het nieuws vroeg ‘wie nam nu de finale beslissing, jullie of Kompany’, brak VDH prompt dat interview af en zei nog iets van ‘allez we hadden gezegd zo geen vragen’.

Bende lafaards zijn het. Kompany ziet de club en fans te graag en maakt geen ambras maar dit is een mokerslag voor hem.

Ondertussen geruchten dat Kindermans opstapt uit protest. Dit is werkelijk ongezien wat voor een schade die 2 ego’s aan ‘t aanrichten zijn. Kompany is Mister Anderlecht, Kindermans Mister Neerpede.

Ook de hele commerciële cel stapt op.
Onbegrijpelijk eigenlijk. Ziet er idd niet goed uit voor Anderlecht.

Uit nieuwsgierigheid, waar haalt gij uw info?
 
@Flappy Als dat allemaal klopt, en ik geloof het eerder wel dan niet, dan is dat toch wel zeer triestig allemaal.

Dat krijg je dus met figuren als VDH die eigenlijk totaal geen voeling hebben met voetbal.
 
Onbegrijpelijk eigenlijk. Ziet er idd niet goed uit voor Anderlecht.

Uit nieuwsgierigheid, waar haalt gij uw info?
Op het Anderlechtforum zijn er een aantal mensen die direct contact hebben met Kompany, Kindermans, en andere medewerkers op de club. In het verleden bleken die altijd correct.
 
Nu dat van Kindermans komt niet van hen en vooralsnog is dat een gerucht waarvan ik niet weet wat de waarde is.
 
Als je alle puzzelstukjes samenlegt is Kompany gewoon ontslagen en hebben ze qua timing alles goed getimed zodat er vandaag geen krantenartikels of er gisteren om 19u in het journaal met moeite iets kon gezegd worden.
Jezus mannekes toch. Op welke duistere fora zitten jullie dat jullie diezelfde gebrainwashte nonsense maar herhalen? Acht minuten in het journaal gisteren: "met moeite iets gezegd".
Geen krantenartikels vandaag ... er is geen papieren krant en de krantensites staan bomvol met artikels over Kompany en Anderlecht? Hoezo geen krantenartikels?

Waarom moet ge zulke dingen posten als ge weet dat ze niet waar zijn?

Ook reeds slim aboverkoop vorige week gestart zodat er al veel mensen verlengd hebben zonder deze info.
Wanneer start een abonnementverkoop normaal? Verlengen kan bij andere ploegen toch al veel eerder?

De keuze voor Burnley van Kompany lijkt mij toch vooral vanuit familiaal oogpunt. Burnley niet ver van Manchester. En was de belofte van Kompany aan zijn vrouw om na 4 jaar terug te keren. Het werd helaas een jaartje vroeger.
Ik ben misschien selectief blind geweest, maar waar komt dat opeens vandaag? Ik heb u hier echt nog nooit iets weten posten over die belofte van vier jaar, tenzij ik het dus gemist heb. En wat een ingewijde moet ge wel niet zijn om te weten wat die aan zijn vrouw beloofd heeft. :laugh:

Zoals @Wilcao terecht vraagt: wat is het nu? Is het het familiale, dat als een deus ex machina opduikt om Kompany toch maar weer de hand boven het hoofd te houden? Of is het het boze onbekwame bestuur dat terecht aanstipt dat het een plat seizoen was waar op de momenten dat het ertoe deed zijn ploeg voor het derde seizoen op rij niet op de afspraak was?

Het begint toch echt lachwekkend te worden wat mij betreft. Het is altijd alles en iedereen geweest, buiten Kompany. Dat tekstje van @Flappy ook hierboven, waarvan een halfuur later dan meteen gezegd moet worden dat het maar geruchten zijn ... Misschien is het bestuur zijn semantisch gedraai en fouten gewoon beu? Het feit dat hij al een tijdje gelinkt werd aan een stoempploeg die nu ook nog eens in tweede klasse gaat spelen, maakt voor mij de rest eigenlijk irrelevant. Als dat de mentaliteit van uw ideologische coach is, in combinatie met die zogezegde belofte van vier jaar, waarom hem dan nog een jaar langer houden? Dat mes snijdt langs twee kanten, maar slechts één partij mag hier maar bloed aan de handen hebben blijkbaar. Ander en, allicht ook, beter.
 
Nee @Gavin, ze vroegen waar ik de info haalde. Dat relaas van Kompany komt van 2 mensen die daar niet over zeveren. Ik denk dat Hans Moleman hen ook kent en kan bevestigen.

Dat van Kindermans zijn geruchten.

Maar bon uw idee over Kompany is natuurlijk al heel lang gekend en dat toont die hele topic hier ook aan.
 
Wat ik hier soms allemaal lees, en de vijandige sfeer vind ik jammer

Los daarvan heb ik zelf de reacties niet verder gelezen op HLN en FB, het stoort me eigenlijk enorm wat ik daar allemaal las. Pak erger dan hier. En ben zeker geen RSCA-fan, verre van.
 
Nee @Gavin, ze vroegen waar ik de info haalde. Dat relaas van Kompany komt van 2 mensen die daar niet over zeveren. Ik denk dat Hans Moleman hen ook kent en kan bevestigen.

Dat van Kindermans zijn geruchten.

Maar bon uw idee over Kompany is natuurlijk al heel lang gekend en dat toont die hele topic hier ook aan.

Idd, ken 1 van die 2 mensen ook vaag, en weet dus dat dat geen zeveraar is. De andere al meermaals bewezen op de hoogte te zijn van wat er zich afspeelde rond Kompany. Maar goed, Gavin een notoir Kompany hater. En ook van Neerpende heeft hij niet veel kaas gegeten. Het zijn dan ook hoogdagen voor hem momenteel.

Niet alle nieuws wordt verkondigd in het journaal he. De banden van bepaalde personen met de media zouden trouwens ook een rol kunnen spelen in bepaalde berichtgeving.

Ondertussen wel wat mensen die hun ontslag hebben gegeven de laatste weken op Anderlecht. Allemaal zeer verontrustend.
 
De teneur is wel omgeslagen precies. Ik meen me te herinneren dat dit seizoen de VDH's en Verbeke's geroemd werden om hun skills in het opruimen van de puinhoop van de vorige bazen. En nu katapulteren ze Anderlecht volgens vele fans weer 5 jaar terug in de tijd. Dat is dus naar de tijd van HVH, Coucke en Devroe.
Dus al dat goede werk in het opruimen van de rommel, was niet meer dan een gevolg van Kompany's aanwezigheid ofzo?
 
Wat ik hier soms allemaal lees, en de vijandige sfeer vind ik jammer

Los daarvan heb ik zelf de reacties niet verder gelezen op HLN en FB, het stoort me eigenlijk enorm wat ik daar allemaal las. Pak erger dan hier. En ben zeker geen RSCA-fan, verre van.
Tja als je alleen al een topic maakt om bagger te kappen :) Twitter is wel erger ofc
 
De teneur is wel omgeslagen precies. Ik meen me te herinneren dat dit seizoen de VDH's en Verbeke's geroemd werden om hun skills in het opruimen van de puinhoop van de vorige bazen. En nu katapulteren ze Anderlecht volgens vele fans weer 5 jaar terug in de tijd. Dat is dus naar de tijd van HVH, Coucke en Devroe.
Dus al dat goede werk in het opruimen van de rommel, was niet meer dan een gevolg van Kompany's aanwezigheid ofzo?
Ben ik het niet mee eens. VDH en Verbeke hoeven voorlopig nog niet verketterd te worden. Al heb ik wel serieus vraagtekens bij hun beoordeling van het voorbije seizoen.

Wat Herman en Devroe hier allemaal hebben uitgestoken staat mijlenver van wat hier nu gebeurt.

Alleen neemt men imo wel een enorm risico door voluit voor Mazzu te gaan, en Kompany opzij te schuiven. Vooral omdat dit nogal haaks staat op de weg die was ingeslagen.
Blijkbaar was er ook met Vrancken gesproken. iets waar ik mij veel meer mee zou kunnen verzoenen.
Wordt een heel belangrijke zomer, en die is alvast heel slecht begonnen imo. Want Kompany was weldegelijk aan iets aan het bouwen. En nu wordt de boel toch enigszins omgegooid door voor een ander type trainer te kiezen.

Anderzijds komen er wel steeds meer bedenkelijke berichten naar buiten aangaande Verbeke. Dat iemand als Kindermans zelf zou vertrekken ook zeer verontrustend.
 
De teneur is wel omgeslagen precies. Ik meen me te herinneren dat dit seizoen de VDH's en Verbeke's geroemd werden om hun skills in het opruimen van de puinhoop van de vorige bazen. En nu katapulteren ze Anderlecht volgens vele fans weer 5 jaar terug in de tijd. Dat is dus naar de tijd van HVH, Coucke en Devroe.
Dus al dat goede werk in het opruimen van de rommel, was niet meer dan een gevolg van Kompany's aanwezigheid ofzo?
Laat ons ook eerlijk zijn.
Wat Herman heeft uitgestoken was absoluut niet proper, al heeft die ook wel goeie transfers gedaan.

De kapitaalsverhoging is nu niet hun verdienste, de gekomen (huur)spelers zijn ook niet enkel hun vereiste en veel spelers die aangeven gekomen te zijn voor Kompany.
Voor de rest staat de ploeg nie meteen veel verder na de overname hè, behalve financieel terug iets beter, maar nogmaals niet hun verdienste.

Verbeke als technisch directeur is ook niet slecht geweest denk ik, als CEO we zullen zien. Het is ook al een enorme stoelendans geweest waarbij toch veel ex-spelers met een bepaald paars-wit "DNA" aan de deur zijn gezet. (Uiteraard nie allemaal door hen)

Vandenhaute wou Anderlecht op voorhand blijkbaar al kopen.. ik herinner hem als de man die zich geen zak aantrekt van het publiek gezien de historie met de ronde van Vlaanderen en met zijn mediabedrijf(en) zal hij ook wel de juiste deuren kunnen laten opengaan.

Als Kompany vertrekt omdat zij vonden dat meer haalbaar was en ze niks aan hem wouden toegeven zijn het gewoon 2 enorme ego's die zelf nog nie veel/niets bewezen hebben op hun huidige positie.

Ik hoop dat ik uiteraard ook mis ben, maar ik zie het ook vrij negatief in. Nie omwille van coach Kompany maar omwille van het vertrek van de persoon Kompany.
 
Verbeke is geen Van Holsbeeck. Die laatste was een crimineel die enkel aan zichzelf dacht en zich verrijkte met illegale constructies. Dat aan zichzelf denken zou ironisch genoeg in deze situatie wel gemaakt hebben dat hij het nooit aangedurfd zou hebben om een Kompany te ontslaan. Hij greep altijd pas in als het stadion na de trainer zich ook op hem begon te richten.

Verbeke is een data-boy en da’s modern en ik denk dat hij best capaciteiten heeft maar ook nog veel te leren. Ben al maanden aan ‘t zeggen dat waar hij mee afkomt gegeven de budgetten ok is maar genoeg om een rijk Club te verslaan is dat niet. En als je dan 7 miljoen verbrast aan Olsson en Raman is dat niet goed. Als je weinig geld geeft aan Gomez, Ashimeru en Cullen wel.
 
En Vandenhaute is een sluw en slim figuur. Dat kan handig zijn om veel redenen. Modern ook. Anderlechtsupporter ook. Maar de man was van in het begin liefhebber van Vercauteren en niet helemaal overtuigd van Kompany. Dan is hij niet mijn soort ‘Anderlechtsupporter’. ;)

Ik betwijfel of zijn idee en pad het juiste is. Maar de tijd zal het uitwijzen. We zaten voor Kompany in een neerwaartse spiraal en de laatste jaren terug in een (trage) positieve trend. Dan zou je concluderen dat we een juiste richting uitgaan. Mensen vergeten snel hoe we er 3 jaar geleden aan toe waren.
 
Verbeke is een data-boy en da’s modern en ik denk dat hij best capaciteiten heeft maar ook nog veel te leren. Ben al maanden aan ‘t zeggen dat waar hij mee afkomt gegeven de budgetten ok is maar genoeg om een rijk Club te verslaan is dat niet. En als je dan 7 miljoen verbrast aan Olsson en Raman is dat niet goed. Als je weinig geld geeft aan Gomez, Ashimeru en Cullen wel.
Probleem is en blijft de financiën natuurlijk bij rsca -> als Kompany en heel zijn entourage het afbolt komt er toch ook wel wat budget vrij lijkt me (kan me niet voorstellen dat Mazzu & staff even duur zijn?)

Maar dan is natuurlijk de vraag wat het niveau gaat zijn van een nieuwe huurspits dit seizoen? Als je een nieuwe Nmecha kan overtuigen voor een jaartje anderlecht, dan zit je toch direct wel goed.

Al bij al kan ik me echt niet voorstellen dat Verbeke hier niet héél goed over heeft nagedacht en dat dit een zeer bewuste beslissing is geweest en dat ze oprecht denken om volgend jaar beter te kunnen doen zonder Kompany dan met ...
 
Enerzijds vind ik het jammer maar anderzijds had ik toch ook mijn bedenkingen. Vooral in de entourage van Kompany. Die mensen die bij hem mee op de bank zaten, zijn kameraden.. Daar hoort ge toch ook enkel van dat die er zitten omdat het zijn vrienden zijn en totaal geen enkele meerwaarde brengen naar de staf. Das ook geld weggooien dan. Blijkbaar ging Anderlecht die contracten sowieso niet verlengen en zat er hierdoor ook wrevel op de lijn.
 
Ik vraag me toch echt af hoeveel spelers uiteindelijk echt kwamen door/voor Kompany, ik geloof dat riedeltje toch ook maar half.
Dat je gelooft in het project/idee, daar kan ik al meer in komen, en dat Kompany daar wat procentjes aan bij brengt qua overtuigingskracht cva, maar een andere coach die al meer adelbrieven heeft, kan dat evengoed zoniet nog veel meer spelers overtuigen.

Nuja, Anderlecht begint meer en meer op Club te lijken van 15 jaar geleden. Er was ook veel kritiek op het bestuur destijds door ontslag van Ceulemans, aanstelling van de "vlerick" boys Verhaeghe en Mannaert,...
Zal een proces zijn waar je door moet als club en supporters, met vallen en op staan.

Realisme als supporter is denk ik toch een goeie eigenschap en dan moet je toch stellen, achteraf gezien, dat Kompany, Verbeke en VDH (en evt. Coucke) toch een beetje te veel van het goeie is qua ego's en meningen.
 
Enerzijds vind ik het jammer maar anderzijds had ik toch ook mijn bedenkingen. Vooral in de entourage van Kompany. Die mensen die bij hem mee op de bank zaten, zijn kameraden.. Daar hoort ge toch ook enkel van dat die er zitten omdat het zijn vrienden zijn en totaal geen enkele meerwaarde brengen naar de staf. Das ook geld weggooien dan. Blijkbaar ging Anderlecht die contracten sowieso niet verlengen en zat er hierdoor ook wrevel op de lijn.
Dat is wel begrijpbaar natuurlijk, het was idd een beetje OCMW-Kompany op bepaalde vlakken.
 
Terug
Bovenaan