Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik vraag me toch echt af hoeveel spelers uiteindelijk echt kwamen door/voor Kompany, ik geloof dat riedeltje toch ook maar half.
Dat je gelooft in het project/idee, daar kan ik al meer in komen, en dat Kompany daar wat procentjes aan bij brengt qua overtuigingskracht cva, maar een andere coach die al meer adelbrieven heeft, kan dat evengoed zoniet nog veel meer spelers overtuigen.

Nuja, Anderlecht begint meer en meer op Club te lijken van 15 jaar geleden. Er was ook veel kritiek op het bestuur destijds door ontslag van Ceulemans, aanstelling van de "vlerick" boys Verhaeghe en Mannaert,...
Zal een proces zijn waar je door moet als club en supporters, met vallen en op staan.

Realisme als supporter is denk ik toch een goeie eigenschap en dan moet je toch stellen, achteraf gezien, dat Kompany, Verbeke en VDH (en evt. Coucke) toch een beetje te veel van het goeie is qua ego's en meningen.
In Mauve belt hij letterlijk Nmecha , en Zirk en Kouame hebben dit ook laten vallen .
 
Het lijkt ook allemaal zo dramatisch, of dat maken de media er toch van, maar op zich is het 5 jaar geleden dat ze hun titel gepakt hebben en zijn ze vorig jaar 4de en dit jaar 3de uitgekomen. Goed is dat niet, maar slecht ook niet.

Het is niet alsof er in elke competitie een ploeg is die al tientallen jaren domineert. Tuurlijk kan niet alles blijven duren en komt er eens een terugval. En als die terugval dan 6/7/8 jaar duurt en je haalt ondertussen nog verschillende jaren Europees voetbal, dan mag je echt nog niet klagen.

Er zijn gewoon heel veel mensen die ergens wel genieten van de "malaise" bij Anderlecht en alles gaan uitvergroten.
 
Het lijkt ook allemaal zo dramatisch, of dat maken de media er toch van, maar op zich is het 5 jaar geleden dat ze hun titel gepakt hebben en zijn ze vorig jaar 4de en dit jaar 3de uitgekomen. Goed is dat niet, maar slecht ook niet.

Het is niet alsof er in elke competitie een ploeg is die al tientallen jaren domineert. Tuurlijk kan niet alles blijven duren en komt er eens een terugval. En als die terugval dan 6/7/8 jaar duurt en je haalt ondertussen nog verschillende jaren Europees voetbal, dan mag je echt nog niet klagen.

Er zijn gewoon heel veel mensen die ergens wel genieten van de "malaise" bij Anderlecht en alles gaan uitvergroten.

Die titel natuurlijk wel veel verbloemd. Was een heel vergiftigd geschenk.

Het dramatische beleid is echt wel begonnen na die titel van vdBrom/Hasi. Toen is men systematisch de kern beginnen afzwakken door Mogi Bayat zijn brolspelers binnen te halen. En liet men Hasi veel te lang zijn ding doen. Om vervolgens de foute man op de foute plaats te zetten met René Weiler. Ook bij de uitgaande transfers werd toen ferm gesjoemeld.

Hopelijk wordt Mazzu geen René Weiler. Die de Kana’s, Arnstads, Ait El Hadjen en Duranvilles opzij schuift voor de Vlaps, Trebels, Nielsens en Teumas van deze wereld. Dat Bayat zijn manager is , is ook allesbehalve een positieve factor.
 
Nee @Gavin, ze vroegen waar ik de info haalde. Dat relaas van Kompany komt van 2 mensen die daar niet over zeveren. Ik denk dat Hans Moleman hen ook kent en kan bevestigen.

Dat van Kindermans zijn geruchten.

Maar bon uw idee over Kompany is natuurlijk al heel lang gekend en dat toont die hele topic hier ook aan.
Ik ken ze ook, en kan dit idd ook bevestigen
 
Er zijn gewoon heel veel mensen die ergens wel genieten van de "malaise" bij Anderlecht en alles gaan uitvergroten.
Is toch gewoon bij elke G5 club, niet specifiek Anderlecht?

Anderlecht heeft gewoon de pech nu dat het bij andere clubs rustig is, en de gazetten moeten gevuld geraken hé... misschien dat Verbeke/VDH de aanstelling van Hoefkens als opportuniteit zagen om zo zelf met ontslag Kompany op zelfde dag minder in de schijnwerpers te komen?
 
Is toch gewoon bij elke G5 club, niet specifiek Anderlecht?

Anderlecht heeft gewoon de pech nu dat het bij andere clubs rustig is, en de gazetten moeten gevuld geraken hé... misschien dat Verbeke/VDH de aanstelling van Hoefkens als opportuniteit zagen om zo zelf met ontslag Kompany op zelfde dag minder in de schijnwerpers te komen?
Dat is zeker bij elke G5 club zo, maar daarom dat ik het wat wil verzachten.
 
Ik vraag me toch echt af hoeveel spelers uiteindelijk echt kwamen door/voor Kompany, ik geloof dat riedeltje toch ook maar half.
Dat je gelooft in het project/idee, daar kan ik al meer in komen, en dat Kompany daar wat procentjes aan bij brengt qua overtuigingskracht cva, maar een andere coach die al meer adelbrieven heeft, kan dat evengoed zoniet nog veel meer spelers overtuigen.
Nmecha, Zirkee, Kouame en Gomez zouden hier nooit gestaan hebben zonder Kompany.

Het feit dat de spelersraad (Van Crombrugge, Refealov en Hoedt) een paar maand geleden "in het geheim" bij PV en WVDH geroepen werden om over Kompany zijn evt ontslag te praten, en dat onmiddelijk aan Kompany gaan zeggen zijn spreekt ook boekdelen.

De steun die Kompany krijgt van vele spelers nu is ook overduidelijk.


PV en WVDH zijn iets gestart waar ze de gevolgen totaal verkeerd ingeschat hebben. Dit gaat zo hard in hun gezicht ontploffen.
Hoe ze dit nu allemaal georchestreerd hebben toont dat ze ergens wel wisten dat er velen gedegouteerd gingen zijn, maar ze hebben het onderschat.

Met Kompany waren we op de goede weg, en mits enkele deftige investeringen, zou komend seizoen er rooskleuriger uitgezien hebben.

Maar als PV en WVDH echt geloofden dat ze met Raman en Olsson kampioen gingen spelen en Kompany daar nu op afrekenen... Die 7M voor die 2 was beter elders gespendeerd.


Er zijn al spelers die aan hun makelaar de opdracht gegeven hebben om een gesprek met het bestuur te plannen omdat ze weg willen.
Veel andere werknemers die hun ontslag al gegeven hebben.
Een paar jeugdspelers waar verregaande geruchten over de ronde doen dat ze gaan vertrekken (Duranville naar Bayern bvb).
Veel supporters die geen abonnement meer gaan nemen en zelfs hun reeds verlengde abonnement gaan intrekken,...



We zitten nu dieper dan op het diepste punt een paar jaar geleden.

Als Mazzu (of wie het ook zal worden) geen Europese poules haalt en kampioen speelt komend seizoen is rsca dood en begraven.
 
Nmecha, Zirkee, Kouame en Gomez zouden hier nooit gestaan hebben zonder Kompany.

Het feit dat de spelersraad (Van Crombrugge, Refealov en Hoedt) een paar maand geleden "in het geheim" bij PV en WVDH geroepen werden om over Kompany zijn evt ontslag te praten, en dat onmiddelijk aan Kompany gaan zeggen zijn spreekt ook boekdelen.

De steun die Kompany krijgt van vele spelers nu is ook overduidelijk.


PV en WVDH zijn iets gestart waar ze de gevolgen totaal verkeerd ingeschat hebben. Dit gaat zo hard in hun gezicht ontploffen.
Hoe ze dit nu allemaal georchestreerd hebben toont dat ze ergens wel wisten dat er velen gedegouteerd gingen zijn, maar ze hebben het onderschat.

Met Kompany waren we op de goede weg, en mits enkele deftige investeringen, zou komend seizoen er rooskleuriger uitgezien hebben.

Maar als PV en WVDH echt geloofden dat ze met Raman en Olsson kampioen gingen spelen en Kompany daar nu op afrekenen... Die 7M voor die 2 was beter elders gespendeerd.


Er zijn al spelers die aan hun makelaar de opdracht gegeven hebben om een gesprek met het bestuur te plannen omdat ze weg willen.
Veel andere werknemers die hun ontslag al gegeven hebben.
Een paar jeugdspelers waar verregaande geruchten over de ronde doen dat ze gaan vertrekken (Duranville naar Bayern bvb).
Veel supporters die geen abonnement meer gaan nemen en zelfs hun reeds verlengde abonnement gaan intrekken,...



We zitten nu dieper dan op het diepste punt een paar jaar geleden.

Als Mazzu (of wie het ook zal worden) geen Europese poules haalt en kampioen speelt komend seizoen is rsca dood en begraven.
Nu ook niet overdrijven dood en begraven, maar het gaat wel belangrijk seizoen worden.
 
Nu ook niet overdrijven dood en begraven, maar het gaat wel belangrijk seizoen worden.
Ik ben een geboren overdrijven ;)

Maar ge kunt niet onderschatten wat het met het publiek gaat doen als het tegenvalt.
De supporters begonnen terug talrijk naar het stadion te komen, de sfeer begon eindelijk deftig terug te komen. Dat kan snel terug afgelopen zijn. En zal vervangen worden door oorverdovende fluitconcerten. Veel supporters die (terug) gaan afhaken, rellen tussen supporters onderling (herinner de match op Oostende onder Hasi of Weller, m'n geheugen laat me even in de steek)

Weiler die uitgefloten werd bij een 1-3 stand op Kortrijk..
 
Ik ben een geboren overdrijven ;)

Maar ge kunt niet onderschatten wat het met het publiek gaat doen als het tegenvalt.
De supporters begonnen terug talrijk naar het stadion te komen, de sfeer begon eindelijk deftig terug te komen. Dat kan snel terug afgelopen zijn. En zal vervangen worden door oorverdovende fluitconcerten. Veel supporters die (terug) gaan afhaken, rellen tussen supporters onderling (herinner de match op Oostende onder Hasi of Weller, m'n geheugen laat me even in de steek)

Weiler die uitgefloten werd bij een 1-3 stand op Kortrijk..
Ja Weiler dat was echt geen t1 voor rsca, hoe jullie die titel gepakt hebben. Je had theo die veel scoorde maart voetbal was lelijk.
Bij jullie is het ook niet makkelijk werken ze aanzien rsca nog steeds de grootste club en alles wordt uitgelicht franse/vlaamse pers.
Wij zitten daar in een boeren dorpje gewoon ons ding te doen ( westkapelle )
 
Ja Weiler dat was echt geen t1 voor rsca, hoe jullie die titel gepakt hebben. Je had theo die veel scoorde maart voetbal was lelijk.
Bij jullie is het ook niet makkelijk werken ze aanzien rsca nog steeds de grootste club en alles wordt uitgelicht franse/vlaamse pers.
Wij zitten daar in een boeren dorpje gewoon ons ding te doen ( westkapelle )
De factor "druk" zeker niet te onderschatten op Anderlecht. Geen toeval dat er veel spelers faalden die elders wel nog iets lieten zien, voor en na hun passage. Benieuwd hoe zo een Mazzu daar mee op zal kunnen.
 
Probleem is en blijft de financiën natuurlijk bij rsca -> als Kompany en heel zijn entourage het afbolt komt er toch ook wel wat budget vrij lijkt me (kan me niet voorstellen dat Mazzu & staff even duur zijn?)

Maar dan is natuurlijk de vraag wat het niveau gaat zijn van een nieuwe huurspits dit seizoen? Als je een nieuwe Nmecha kan overtuigen voor een jaartje anderlecht, dan zit je toch direct wel goed.

Al bij al kan ik me echt niet voorstellen dat Verbeke hier niet héél goed over heeft nagedacht en dat dit een zeer bewuste beslissing is geweest en dat ze oprecht denken om volgend jaar beter te kunnen doen zonder Kompany dan met ...
Verbeke vond, het staat vandaag in HNB, dat ze toch beter moesten kunnen presteren met Raman en Olsson ‘want ze hadden daar 7 miljoen voor betaald.’ Ook Bundu was een van zijn vondsten. Gomez ook maar die gaf in Mauve aan voor ‘Mister Kompany’ te komen. En de man die Nmecha overtuigde heette ook Kompany.

Ik weet niet wat Verbeke bereikt door heel goed na te denken.

Die entourage die niet verlengd is, zijn Rodyse en Floribert. Daarmee kom je niet ver vrees ik. Was volgens die bron van hierboven ook helemaal geen breekpunt voor Kompany.

Ze zouden dan ook Weijs en Ten Rouwelaar moeten ontslaan. Dat kost extra geld he. Er gaat alleen iets vrijkomen als ze spelers gaan liggen verkopen en dat was sowieso al het plan. Benieuwd of dat de Olssons met verlies of Vlaps gaan zijn of eerder de Duranvilles.
 
Haha, die personencultus rond Vince The Prince is nog groter dan ik dacht!!
Ik probeer dat al jaren met hand en tand aan iedereen uit te leggen dat Kompany is wat Anderlecht voor de romantische Anderlechtsupporters is. Dat niemand beter weet wat de visie van de club zou moeten zijn dan hem, en hij smijt er nog een dosis professionalisme van de Europese top bovenop.

Altijd gedacht dat hij terug zou komen als soort TD, niet zozeer als trainer, maar dit was ook goed. De man die ons na jaren ondergang terug recht zou kunnen trekken, was de hoop.

Buitenstaanders hebben dat nooit echt gesnapt wat die voor Anderlecht betekende. Dat was meer dan Vercauteren of Zetterberg of zo omdat hij iemand met een plan was, een idee over de club. Niet gewoon ‘een goeie ex-speler’. Daarom dat die zo populair is bij ons bij de meesten.

Enfin het is niet meer nu. Wie weet doet hij zoals Cruyff bij Ajax vroeger nog eens ooit een poging, met Lukaku of zo na diens carrière. Ik denk niet of we tegen dan opnieuw een succesvolle club zijn. Coucke gaat dit vroeg of laat beu raken en zijn biezen pakken.
 
@Gavin was dat destijds uw bedoeling hiermee?
Een vooruitziende analyse, die ook nog eens leuk zou moeten zijn om te lezen, met wat steekjes en een fles wijn als inzet voor de community. Ik vind daar nu een jaar later toch wel een deel valabele punten instaan die op dat moment niet mainstream waren, da's wel fijn. Ik vind het verder ook alleszins hilarisch dat net de optie die het lijkt te gaan worden op dit moment nog geen stem heeft, zo een waanzinnige keuze is het!

Da's net hetzelfde als bij al die jonge Goden uit Neerpede die hier gepropageerd worden trouwens, door krakdezelfde accounts op dit forum of journalisten in de echte wereld. Ik zou daar ook een thread over willen maken, maar ik vind dat uiteindelijk wat sneu voor die jongens want die kunnen daar, in tegenstelling tot Kompany, eigenlijk weinig aan doen op die leeftijd. Langs de andere kant zitten die boys, zoals Sambi "black Xavi" Lokonga, wel nog op de bank bij een ploeg uit eerste klasse, dat kunnen we van Kompany ook al niet meer zeggen! Tjakka!

687474703a2f2f692e67697068792e636f6d2f336f456475497874644d56396f74446471452e676966
 
Ik kan het best hebben dat anderen (Gavin en co) wel eens lachen met ons romantisch beeld van Anderlecht of Kompany of jongeren btw. Zolang het allemaal niet onder de gordel is (zoals die Genksupporters die massaal begonnen te lachen als hij zich blesseerde) moet alles kunnen.
En bij wijze van stijlfiguur durven we er al eens over te overdrijven.

Maar goed ja er is een reden waarom we Anderlechtsupporter zijn en voor velen hangt dat samen met een beeld waarvoor ook hij symbool staat. Mooie voetballer, ambitieus, tweetalige Brusselaar met een Congolese link, technisch sterk, internationale carrière gehad. Zo zien wij onze helden graag.

En ik weet ook niet of hij als trainer elders overal zo gaat gedijen. Al is hij jong en zie ik er wel potentieel in.
 
Ik kan het best hebben dat anderen (Gavin en co) wel eens lachen met ons romantisch beeld van Anderlecht of Kompany of jongeren btw. Zolang het allemaal niet onder de gordel is (zoals die Genksupporters die massaal begonnen te lachen als hij zich blesseerde) moet alles kunnen.
En bij wijze van stijlfiguur durven we er al eens over te overdrijven.

Maar goed ja er is een reden waarom we Anderlechtsupporter zijn en voor velen hangt dat samen met een beeld waarvoor ook hij symbool staat. Mooie voetballer, ambitieus, tweetalige Brusselaar met een Congolese link, technisch sterk, internationale carrière gehad. Zo zien wij onze helden graag.

En ik weet ook niet of hij als trainer elders overal zo gaat gedijen. Al is hij jong en zie ik er wel potentieel in.
Zo ken ik er nog ene uit onze jeugd en die is niks aan het doen momenteel
Kan die nie coach worden ? :biglaugh:

Vince is opgegroeid in Anderlecht, speelde hier al sinds zijn 8e en is eigenlijk ook te snel vertrokken helaas de 1e x naar Hamburg
 
Terug
Bovenaan